УКРАЇНА

ХАРКІВСЬКА МІСЬКА РАДА

ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

11 сесія 5 скликання


РІШЕННЯ


Від 21.02.2007 № 40/07

м. Харків

Про внесення змін до рішення 44 сесії Харківської міської ради 4 скликання від 09.01.2006 р. № 8/06 «Про затвердження комплексної міської програми розвитку фізичної культури і спорту в місті Харкові на період 2006-2010 років»

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15.11.2006 р. № 1594 «Про затвердження Державної програми фізичної культури і спорту на 2007-2011 роки» та рішення 44 сесії Харківської міської ради 4 скликання від 09.01.2006 р. № 8/06 «Про затвердження комплексної міської програми розвитку фізичної культури і спорту в місті Харкові на період 2006-2010 років», на підставі ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», керуючись ст. 59 зазначеного Закону, Харківська міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Внести зміни до рішення 44 сесії Харківської міської ради 4 скликання від 09.01.2006 р. № 8/06 «Про затвердження комплексної міської програми розвитку фізичної культури і спорту в місті Харкові на період 2006-2010 років» та викласти комплексну міську програму розвитку фізичної культури і спорту в місті Харкові на період 2006-2010 років в новій редакції (додається).

2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Харківської міської ради з гуманітарних питань (освіта, культура, духовність, молодіжна політика та спорт) та секретаря Харківської міської ради.


Міський голова М.М. Добкін


Додаток

до рішення 11 сесії Харківської міської ради 5 скликання «Про внесення змін до рішення 44 сесії Харківської міської ради 4 скликання від 09.01.2006 р. № 8/06 «Про затвердження комплексної міської програми розвитку фізичної культури та спорту в місті Харкові на період 2006-2010 років»

від 21.02.2007 р. № 40/07


КОМПЛЕКСНА МІСЬКА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ

ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ В МІСТІ ХАРКОВІ

НА 2006-2011 РОКИ


Загальні питання

Фізична культура і спорт є складовою частиною виховного процесу дітей, молоді та повноцінного життя дорослого населення нашої держави. Як свідчить світовий досвід, рухова активність людини протягом усього життя запобігає захворюванням та поліпшує стан здоров'я. За інтегральним показником здоров'я населення - середньою очікуваною тривалістю життя людини Україна займає одне з останніх місць в Європі.

Статистика свідчить, що при позитивному поки що іміджі Харківського регіону щодо розвитку й підтримки спорту Харків значно відстає по показниках регулярних занять фізичною культурою від багатьох міст України й у цілому від міст Європи, у яких фізичними вправами постійно займається до 40-50% населення, тоді як станом на 1.01.2006 року по Україні цей показник склав 12,95%, по Харківській області 14,2%, а по місту Харкову станом на 1.01.2007 року склав 14,5% від загальної кількості населення.

Зменшилася кількість населення, що займається фізкультурно-оздоровчою роботою, на 5,5%. Скорочення пройшло, насамперед, у сфері освіти й по місцю проживання населення. Так, на 16,9% зменшилася кількість займаючихся фізкультурно-оздоровчою роботою в загальноосвітніх школах, на 7,6% зменшення пройшло й у вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації, на 0,3% - у клубах по місцю проживання населення, у тому числі із загальної кількості займаючихся в них на 3% зменшився контингент дітей і підлітків.

Знизилися й показники охоплення населення міста, що займається спортивною роботою. Це було викликано закриттям 15 дитячо-юнацьких спортивних шкіл, що призвело до зменшення кількості дітей, що займаються в них, на 9,2% і майже на 10,0% - кількості тренерів, що проводили з ними учбово-тренувальну роботу.

В занедбаному стані знаходиться матеріально-технічна база спорту, особливо стадіони.

Реалізація державної політики протягом останніх років обумовила у місті Харкові певні позитивні зміни у сфері фізичної культури і спорту. Визначено організаційно-управлінські, нормативно-правові та інші засади її розвитку у нових соціально-економічних умовах. Закріплено прогресивні тенденції з окремих напрямів фізкультурно-оздоровчої та спортивної діяльності в місті. Зокрема, збережена ефективна система проведення спортивних заходів, передусім комплексних та багатоступеневих змагань; зростає кількість громадських організацій фізкультурно-спортивної спрямованості (об'єднання, асоціації, федерації, клуби); створюються приватні структури для активного відпочинку, спортивні клуби різних форм власності; активізується олімпійський, паралімпійський, дефлімпійський та неолімпійський спортивний рух. Проте, досягнутий рівень розвитку фізичної культури і спорту в місті не забезпечує оптимальної рухової активності кожного мешканця впродовж усього життя, поліпшення стану здоров'я, профілактики захворювань та фізичної реабілітації. Тільки 35% мешканців міста охоплено регулярною спортивною діяльністю. Лише кожен тридцятий долучається до участі у спортивних змаганнях загальнодоступного характеру. Фізична пасивність характерна для більшості людей працездатного та похилого віку відповідно 60-65% та 75-80% (по Україні 84-86% та 95-97%). Недостатня рухова активність громадян у повсякденній діяльності негативно впливає на демографічну ситуацію в місті Харкові. Особливе занепокоєння викликає погіршення здоров'я дітей та підлітків. Як і раніше, значка кількість з-поміж них має суттєві відхилення у фізичному розвитку та стані здоров'я. Різко прогресують у підростаючого покоління хронічні ревматичні хвороби, хвороби серця, гіпертонія, неврози, артрити, сколіози, ожиріння тощо.

Існуюча система спорту в місті Харкові також має складні проблеми. Найістотніша, з-поміж них - це недостатня ефективність діючого механізму масового залучення дітей до початкових занять спортом, відбору найбільш обдарованих та удосконалення їхньої майстерності на етапах багаторічної спортивної підготовки. Недостатніми є обсяги фінансової підтримки харківських спортсменів, які входять до складу національних збірних команд, проведення спортивних заходів. Не набуло соціально важливого значення вирішення проблем, пов'язаних з нагальною необхідністю створення розгалуженої мережі сучасних спортивних споруд як для потреб спорту вищих досягнень, так і для потреб масового спорту. У м. Харкові ще не налагоджено ефективних механізмів, об'єднання зусиль та ресурсів громадських і приватних організацій, зацікавлених у динамічному розвитку фізичної культури, спорту. Напруженою залишається ситуація у кадровому забезпеченні сфери фізичної культури і спорту. Низьким є рівень престижності професій спортивного тренера та інструктора з фізичної культури. У сфері фізичної культури і спорту повільно впроваджуються у практику роботи передові технології, досягнення спортивної науки та спортивної медицини. Мають місце проблеми у системі пропаганди фізичної культури і спорту серед широких верств населення через засоби масової інформації. Вітчизняна спортивна індустрія практично не відповідає сучасним стандартам та не задовольняє як ринок спортивного обладнання, інвентарю, одягу та взуття, так і ринок фізкультурно-спортивних послуг. Загалом сфера фізичної культури і спорту в Україні в цілому, а, виходячи з цього, і в місті Харкові, не належала до пріоритетів державної політики, що підтверджується порівнянням показників бюджетів усіх рівнів на ЦЮ сферу з обсягами бюджетного фінансування інших соціально-гуманітарних сфер. Крім цього, за останні п'ять років на розвиток фізичної культури і спорту виділялось з державного бюджету у середньому 0,5%.

Мета і завдання Програми

Мета Програми полягає у створенні умов для зміцнення здоров'я населення шляхом розвитку інфраструктури фізичної культури і спорту, популяризації масового та професійного спорту, включаючи спорт вищих досягнень, та залучення різних верств населення до регулярних занять фізичною культурою і спортом.

Основними завданнями Програми є:

- підвищення інтересу населення міста Харкова до занять фізичною культурою і спортом;

- розвиток інфраструктури для занять масовим спортом в закладах освіти та за місцем проживання населення;

- створення та впровадження в учбовий процес ефективної системи фізичного виховання, орієнтованої на особливості розвитку дітей та підлітків;

- проведення фізкультурно-оздоровчої та реабілітаційної роботи серед інвалідів;

- підтримка та розвиток дитячо-юнацького, резервного та спорту вищих досягнень;

- розвиток матеріально-технічної бази спорту вищих досягнень, у тому числі для підготовки олімпійського резерву.

Програма складається з таких розділів:

1. Фізичне виховання, фізкультурно-оздоровча і спортивна робота в навчальних закладах.

2. Спорт для всіх верств населення за місцем проживання та у місцях масового відпочинку громадян.

3. Фізкультурно-оздоровча діяльність у виробничій сфері.

4. Фізкультурно-оздоровча та реабілітаційна робота серед інвалідів.

5. Розвиток олімпійських, паралімпійських, дефлімпійських та неолімпійських видів спорту.

6. Система забезпечення розвитку фізичної культури і спорту.

7. Міжнародна діяльність.

Фінансове забезпечення виконання Програми

Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів, які щороку передбачаються в міському бюджеті та районних бюджетах для виконання програм і заходів з розвитку фізичної культури і спорту, а також інших джерел, враховуючи власні ресурси організацій фізкультурно-спортивної спрямованості, кошти Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, вітчизняних та іноземних інвесторів, членів територіальної громади міста.

Обсяги видатків міського бюджету на виконання Програми щорічно визначаються кошторисами у межах бюджетних призначень.

Очікувані результати виконання Програми

Виконання Програми дасть можливість:

- збільшення кількості харків'ян, які систематично займаються фізичною культурою і спортом, до 20% від загальної кількості населення міста;

- поліпшення рівня фізичного стану населення, формування засад здорового та гармонійно розвиненого покоління;

- використання засобів фізичної культури та спорту у вдосконаленні морального, естетичного та інтелектуального розвитку учнівської та студентської молоді;

- підвищення ролі фізичної культури та спорту як ефективного засобу профілактики асоціальної поведінки молоді;

- підвищення ефективності системи організації та проведення спортивних змагань, впровадження системи спортивно-видовищних заходів, що сприятимуть популяризації фізичної культури та спорту серед усіх верств населення;

- вдосконалення діяльності клубів спортивної спрямованості та створення центрів фізичного здоров'я населення;

- залучення людей з вадами у здоров'ї до фізкультурно-спортивної діяльності, впровадження заходів, спрямованих на фізичну реабілітацію та спортивну підготовку;

- забезпечення розвитку дитячо-юнацького та резервного спорту як основної з форм залучення дітей та підлітків до занять фізичною культурою і спортом, залучення до занять в спортивних школах не менше 20% від контингенту дітей та підлітків віком 6-18 років;

- вдосконалення системи підготовки спортсменів високого класу, створення умов для їх успішних виступів на всеукраїнському та міжнародному рівнях;

- забезпечення різноманітності форм фізкультурно-оздоровчих та спортивних послуг;

- забезпечення збереження та розвитку матеріально-спортивної бази, поліпшення умов її функціонування.

Організація і контроль за виконанням Програми

Організація виконання Програми покладається на управління з питань фізичної культури та спорту Департаменту з гуманітарних питань Харківської міської ради.

З метою забезпечення моніторингу та координації виконання Програми створюється робоча група, яка формується з представників виконавчого комітету Харківської міської ради, районних у місті Харкові рад, фізкультурно-спортивного активу міста.

Головою робочої групи є заступник міського голови - директор Департаменту з гуманітарних питань.

Положення про робочу групу та її склад затверджується міським головою.

Заходи з розвитку фізичної культури та спорту на 2006-2011 роки

1. Фізичне виховання, фізкультурно-оздоровча і спортивна робота

в навчальних закладах

1. Продовжити роботу щодо створення умов для проведення масової фізкультурно-оздоровчої роботи у закладах освіти шляхом упорядкування використання наявних спортивних споруд, створення умов для активного відпочинку та змістовного дозвілля учнівської молоді. Щорічно проводити міські спартакіади, змагання серед дітей дошкільного віку, серед школярів, серед допризовної молоді тощо.

Управління міської ради: освіти; з питань фізичної культури та спорту; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

2. Активізувати роботу щодо проведення в закладах освіти таких форм фізкультурно-оздоровчої роботи, як рухових перерв, фізкультхвилинок, гімнастики до занять, днів фізичної культури. Довести обсяг рухової активності учнівської молоді до 5-6 годин на тиждень.

Управління освіти міської ради; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

3. Здійснювати контроль за проведенням необхідної кількості годин фізичної культури відповідно до шкільної програми, забезпеченість необхідним обладнанням та інвентарем фахівців. Акцентувати увагу у процесі фізичного виховання на ігрові види спорту, беручи до уваги потреби і запити індивідуально кожної особистості.

Управління міської ради: освіти; з питань фізичної культури та спорту; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

4. Запровадити програму навчання плаванню дітей 2-4 класів в обов'язковому порядку в режимі шкільної освіти в наявних басейнах районів міста. Передбачити програми соціального замовлення на навчання дітей плаванню в басейнах з їх фінансуванням як із міського, так і районних бюджетів.

Управління міської ради: освіти; з питань фізичної культури та спорту; районні у місті Харкові ради

2007-2011 роки.

5. Проводити роботу щодо відновлення роботи шкільних спортивних секцій, гуртків за інтересами з визначенням напрямків, що цікавлять учнівську молодь. На базі загальноосвітніх шкіл, які мають власну спортивну базу, організовувати роботу філій дитячо-юнацьких шкіл.

Управління міської ради: освіти; з питань фізичної культури та спорту; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

6. Запровадити у навчальних закладах систему контролю за станом фізичного розвитку та здоров'я вихованців і учнів, що навчаються в цих закладах.

Управління міської ради: освіти; охорони здоров'я; з питань фізичної культури та спорту; районні у місті Харкові ради

2008-2011 роки.

7. Забезпечувати своєчасну атестацію вчителів фізичного виховання загальноосвітніх навчальних закладів та сприяти підвищення тренерських категорій тренерами-викладачами ДЮСШ та СДЮСШОР згідно з вимогами відповідних нормативних документів.

Управління міської ради: освіти; з питань фізичної культури та спорту; фізкультурно-спортивні товариства та відомства; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

8. Проводити роботу з розвитку мережі спортивних клубів у закладах освіти.

Управління міської ради: освіти; з питань фізичної культури та спорту; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

2. Спорт для всіх за місцем проживання та у місцях масового відпочинку населення

9. Розглянути можливість щодо створення та функціонування міського та районних центрів фізичного здоров'я населення «Спорт для всіх» в межах коштів, передбачених в бюджеті міста на фізичну культуру і спорт. Сприяти збереженню мережі клубів за місцем проживання спортивного напрямку, передбачати кошти на їх утримання.

Управління міської ради: з питань фізичної культури та спорту; сім'ї та молоді; районні у місті Харкові ради

2007-2011 роки.

10. Забезпечити доступність занять спортом для різних верств населення, в тому числі розробки та запровадження механізму пільгового та безкоштовного відвідування спортивних споруд малозабезпеченими громадянами (студентами, інвалідами, людьми похилого віку та ін.).

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради; районні у місті Харкові ради; фізкультурно-спортивні товариства і відомства

2006-2011 роки.

11. Залучати волонтерів до проведення спортивно-масових заходів.

Управління міської ради: праці та соціального захисту населення; з питань фізичної культури та спорту; районні у місті Харкові ради; Харківська державна академія фізичної культури

2007-2011 роки.

12. Активізувати роботу щодо залучення дітей, підлітків, молоді до занять фізичною культурою і спортом в клубах за місцем проживання. Проводити міську спартакіаду «Юність» серед вихованців клубів за місцем проживання.

Управління міської ради: з питань фізичної культури та спорту; освіти; у справах сім'ї та молоді; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

13. Забезпечити виконання єдиного календарного плану спортивно-масових заходів міста Харкова, акцентувавши увагу на проведенні спортивно-видовищних заходів, з метою популяризації фізичної культури та спорту серед різних верств населення, виховання підростаючого покоління на славетних традиціях харківського спорту. Проводити комплексну міську спартакіаду, спартакіаду серед працівників засобів масової інформації, серед працівників органів місцевого самоврядування, Департаментів міської ради та ін.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

14. Забезпечити залучення до занять фізичною культурою і спортом на пільгових умовах дітей-сиріт, дітей-інвалідів, дітей з малозабезпечених та багатодітних сімей, дітей з девіантною поведінкою.

Управління міської ради: з питань фізичної культури та спорту; управління у справах сім'ї та молоді: служба у справах неповнолітніх; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

15. Здійснювати контроль за впровадженням фізкультурно-оздоровчого комплексу тестування населення різних вікових груп «Крок до здоров'я».

Управління міської ради: з питань фізичної культури та спорту; управління у справах сім'ї та молоді; охорони здоров'я; районні у місті Харкові ради

2008-2011 роки.

16. Проводити роботу щодо розширення мережі секцій, гуртків з військово-технічних, прикладних видів спорту, залучення до роботи в них допризовної молоді. Проводити міську спартакіаду серед допризовної молоді.

Департамент з гуманітарних питань, Департамент по взаємодії з правоохоронними органами, оборонної, мобілізаційної роботи та цивільної оборони; районні у місті Харкові, ради; товариство сприяння обороні України

2007-2011 роки.

17. Проводити щороку огляд-конкурс на кращу постановку фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи серед районів міста Харкова, відзначати переможців огляду-конкурсу на зборах фізкультурно-спортивного активу міста Харкова.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради

2007-2011 роки.

3. Фізкультурно-оздоровча діяльність у виробничій сфері

18. Сприяти створенню умов для занять фізкультурно-оздоровчою роботою працівників виробничої сфери у вільний час, забезпеченню необхідними спортивними базами відповідно до їх запитів та можливостей.

Департамент з гуманітарних питань, Департамент охорони здоров'я та соціальних питань; фізкультурно-спортивні товариства і відомства; районні у місті Харкові ради

2007-2011 роки.

19. Сприяти введенню до штатів підприємств, установ та організацій усіх форм власності посад фахівців, які будуть проводити фізкультурно-оздоровчу роботу серед працюючих.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради; районні у місті Харкові ради; галузеві об'єднання профспілок

2007-2011 роки.

20. Забезпечити проведення галузевих спартакіад та інших масових спортивних змагань.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради; районні у місті Харкові ради; галузеві об'єднання профспілок

2007-2011 роки.

4. Фізкультурно-оздоровча та реабілітаційна робота серед інвалідів

21. Розглянути можливість щодо створення та забезпечення функціонування міського центру з фізичної культури і спорту інвалідів «Інваспорт» в межах коштів, передбачених у міському бюджеті на розвиток фізичної культури і спорту.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради

2008-2009 роки.

22. Здійснювати необхідні заходи щодо підготовки та успішного виступу провідних спортсменів-інвалідів на Всеукраїнських, міжнародних змаганнях, паралімпійських, дефлімпійських іграх, надавати їм фінансову підтримку. Створювати спортсменам, тренерам необхідні соціальні та житлово-побутові умови.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради

2006-2011 роки.

23. Створювати умови для формування і діяльності мережі спортивних клубів різних форм власності для інвалідів, практикувати підписання угод про спільну діяльність та надання їм часткової фінансової допомоги на виконання соціальне значущих міських як спортивних так і оздоровчих програм.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

24. Сприяти наданню на пільгових умовах спортивних споруд незалежно від форм власності для фізкультурно-оздоровчої та реабілітаційної роботи серед інвалідів. Вирішувати питання адаптації спортивних споруд до потреб осіб з обмеженими фізичними можливостями.

Управління міської ради: з питань фізичної культури та спорту; праці та соціального захисту населення; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

25. Сприяти відкриттю та функціонуванню дитячо-юнацьких спортивних шкіл для інвалідів, створенню належних умов для функціонування спеціалізованих відділень підготовки спортивного резерву у школах-інтернатах для дітей-інвалідів, в тому числі й надання їм фінансової підтримки.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

26. Продовжити практику проведення змагань з видів спорту, заходів фізкультурно-спортивної реабілітації та оздоровлення інвалідів.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

5. Розвиток олімпійських, паралімпійських, дефлімпійських

та неолімпійських видів спорту

Дитячий спорт

27. Сприяти охопленню усіх дітей системою короткочасного навчання основним елементам пріоритетних видів спорту шляхом співпраці дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів з дитячо-юнацькими спортивними школами з подальшим відбором найбільш обдарованих дітей для системи дитячо-юнацького спорту та надання спортивної бази для роботи відділень спортивних шкіл.

Управління міської ради: з питань фізичної культури та спорту; освіти; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

28. Проводити спеціалізовані заходи, майстер-класи за участю видатних спортсменів і тренерів для навчання дітей основним елементам пріоритетних видів спорту.

Управління міської ради: з питань фізичної культури та спорту; освіти; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

29. Вжити практичних заходів щодо введення до складу педагогічних колективів дошкільних закладів посад фахівців з фізичного виховання.

Управління освіти міської ради; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

Дитячо-юнацький та резервний спорт

30. Забезпечити збереження діючої мережі дитячо-юнацьких спортивних шкіл та шкіл олімпійського резерву та сприяти відкриттю і функціонуванню нових шкіл, їх відділень, філіалів. Довести контингент учнів ДЮСШ та СДЮСШОР в кожному районі не менше 20% від загальної кількості дітей та підлітків у віці 6-18 років, активно залучати до роботи в групах дітей з девіантною поведінкою. Не допускати скорочення в ДЮСШ та СДЮСШОР тренерсько-викладацьких кадрів.

Управління міської ради: з питань фізичної культури та спорту; освіти; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

31. Вирішити питання щодо підпорядкування дитячо-юнацьких спортивних шкіл системи освіти структурним підрозділам районних у місті Харкові рад, що координують питання спорту.

Управління міської ради: з питань фізичної культури та спорту; освіти; районні у місті Харкові ради

2008-2009 роки.

32. Розглянути можливість створення комунального закладу «Харківський міський центр водних видів спорту імені Яни Клочкової» в межах коштів, передбачених у міському бюджеті па розвиток фізичної культури і спорту з метою централізованого навчання дітей та підлітків плаванню та забезпечити його функціонування.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради

2007-2008 роки.

33. Створити Координаційну раду з питань діяльності дитячо-юнацьких спортивних шкіл при виконавчому комітеті міської ради.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради

2007 рік.

34. Вжити практичних заходів щодо забезпечення дитячо-юнацьких спортивних шкіл та шкіл олімпійського резерву необхідним спортивним обладнанням та інвентарем для проведення учбово-тренувального процесу за рахунок як бюджетних, так позабюджетних коштів.

Управління міської ради: з питань фізичної культури та спорту; освіти; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

35. Передбачати в бюджеті міста необхідні асигнування для утримання дитячо-юнацьких спортивних шкіл та шкіл олімпійського резерву, забезпечивши при цьому підвищення ефективності їх роботи з підготовки резерву у збірні команди області та України, зміцнення й підтримки матеріально-технічної бази та учбово-спортивної роботи.

Управління міської ради: з питань фізичної культури та спорту; освіти; Департамент бюджету і фінансів; районні у місті Харкові ради 2006-2011 роки.

36. Продовжити спільну співпрацю з фізкультурно-спортивними товариствами та відомствами, спортивними клубами щодо розвитку та підтримки дитячо-юнацьких спортивних шкіл та шкіл олімпійського резерву незалежно від відомчої приналежності та форми власності, надання фінансової підтримки, в тому числі на заробітну плату.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради; фізкультурно-спортивні товариства і відомства

2006-2011 роки.

37. Практикувати укладання угод про спільну діяльність між управлінням з питань фізичної культури та спорту міської ради та дитячо-юнацькими спортивними школами та школами олімпійського резерву, що культивують пріоритетні види спорту, сприяти їх матеріальному, фінансовому, методичному, інформаційному забезпеченню.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради; фізкультурно-спортивні товариства і відомства, ДЮСШ та СДЮСШОР

2007-2011 роки.

38. Проводити міську спартакіаду серед вихованців дитячо-юнацьких спортивних шкіл та шкіл олімпійського резерву, інші спортивно-масові заходи, огляд-конкурс на кращу постановку роботи серед ДЮСШ та СДЮСШОР. Сприяти участі вихованців ДЮСШ та СДЮСШОР у молодіжних та юнацьких спортивних іграх України з олімпійських та неолімпійських видів спорту, всеукраїнських та всесвітніх іграх та універсіадах, гімназіадах, спортивних фестивалях тощо.

Управління міської ради: з питань фізичної культури та спорту; освіти; фізкультурно-спортивні товариства і відомства; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

39. Забезпечити на базі оздоровчих дитячих таборів спеціалізовані зміни для учнів дитячо-юнацьких спортивних шкіл та шкіл олімпійського резерву з метою продовження навчально-тренувальної роботи під час літніх шкільних канікул.

Управління міської ради: з питань фізичної культури та спорту; освіти; сім'ї та молоді; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

40. Приймати до комунальної власності територіальної громади міста Харкова дитячо-юнацькі спортивні школи різних організаційно-правових форм за умов наявності матеріально-технічної бази.

Управління міської ради: з питань фізичної культури та спорту; районні у місті Харкові ради 2006-2011 роки.

41. Сприяти створенню умов для досягнення високих результатів міжнародного рівня спортсменам, які закінчили дитячо-юнацькі спортивні школи і мають для цього реальні можливості.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

42. Сприяти забезпеченню створення та функціонування груп паралімпійської та дефлімпійської підготовки у спеціалізованих навчальних закладах спортивного профілю.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

Спорт вищих досягнень

43. Практикувати укладання угод про спільну діяльність між управлінням з питань фізичної культури та спорту міської ради та спортивними клубами усіх форм власності, місцевими та регіональними осередками всеукраїнських федерацій з видів спорту або відповідних професійних ліг, асоціацій, надавати їм фінансову підтримку з метою належної підготовки та участі харківських спортсменів у змаганнях усіх рівнів.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради

2006-2011 роки.

44. Здійснювати заходи щодо створення провідним харківським спортсменам - членам національних збірних команд України та їх тренерам належних умов для підготовки до офіційних міжнародних змагань, Олімпійських, Паралімпійських, Дефлімпійських, Всесвітніх ігор та Універсіад, надавати їм необхідну допомогу у вирішенні житлових та інших соціально-побутових питань.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради

2006-2011 роки.

45. Визначати щорічні рейтинги серед спортсменів, тренерів, спортивних організацій з олімпійських, неолімпійських видів спорту, паралімпійського та дефлімпійського спорту.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради

2006-2011 роки.

46. Сприяти матеріальному, фінансовому, методичному, інформаційному забезпеченню на рівні сучасних вимог підготовки спортсменів з видів спорту для їх успішного виступу в чемпіонатах, кубках України, Європи, світу, Всесвітніх Універсіадах, зимових та літніх Олімпійських, Паралімпійських, Дефлімпійських іграх та Всесвітніх іграх з неолімпійських видів спорту, надавати допомогу провідним спортсменам у придбанні сучасного інвентарю, обладнання, екіпіровки, відновлювальних та медичних препаратів, в тому числі за рахунок коштів, передбачених в міському бюджеті на розвиток фізичної культури та спорту.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради

2006-2011 роки.

47. Забезпечити всебічну підтримку олімпійського руху в місті Харкові, сприяти виконанню заходів з підготовки спортсменів до чергових Олімпійських, Паралімпійських, Дефлімпійських ігор та Всесвітніх ігор з неолімпійських видів на період їхньої підготовки до вказаних змагань. Здійснювати заохочення переможців і призерів зазначених змагань.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради; фізкультурно-спортивні товариства та відомства, керівники спортивних баз, районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

48. Продовжити роботу з підтримки, у тому числі й фінансової, команд майстрів з ігрових видів спорту на підставі укладення угод про спільну діяльність.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради

2006-2011 роки.

49. Проводити міські змагання, комплексні спортивні заходи, міжнародні змагання згідно з єдиним календарним планом спортивно-масових заходів міста Харкова. Забезпечити проведення у місті Харкові спортивних заходів відповідно до спортивного календаря Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

50. Підготувати необхідні матеріали для затвердження та виплати, починаючи з 2008 року, стипендії Харківського міського голови перспективним спортсменам міста Харкова, в тому числі спортсменам-інвалідам.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради

2008-2011 роки.

Спорт ветеранів

51. Вживати заходів щодо поліпшення соціального захисту спортсменів - членів національних збірних команд після завершення їх участі в Олімпійських, Паралімпійських, Дефлімпійських та Всесвітніх іграх з неолімпійських видів спорту.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

52. Проводити міські змагання з видів спорту серед ветеранів відповідно до єдиного календарного плану спортивно-масових заходів міста Харкова.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

53. Сприяти підготовці та участі харківських спортсменів у складі збірних команд України у чемпіонатах Європи, світу та Всесвітніх іграх серед ветеранів.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

6. Система забезпечення розвитку фізичної культури і спорту.

Нормативно-правове забезпечення

54. Забезпечити виконання Закону України «Про фізичну культуру і спорт», Державної програми розвитку фізичної культури і спорту на 2007-2011 роки, інших нормативно-правових актів, що врегульовують питання фізичної культури та спорту.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

55. Проводити роботу щодо удосконалення та розробки нормативних актів, що врегульовують питання фізичної культури та спорту у місті Харкові.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

Кадрове забезпечення

56. Здійснювати моніторинг потреби у фахівцях з фізичної культури та спорту у місті Харкові, сприяти їх перепідготовці та підвищенню кваліфікації.

Управління міської ради: з питань фізичної культури та спорту; освіти; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

57. Створити та впроваджувати систему волонтерського руху в масовому спортивному русі. Розробити програму підготовки волонтерів для подальшого їх залучення у проведенні спортивно-масових заходів.

Департамент з гуманітарних питань; Департамент охорони здоров'я та соціальних питань; районні у місті Харкові ради; Харківська державна академія фізичної культури

2007-2011 роки.

Матеріально-технічне забезпечення

58. Розробити програму розвитку матеріально-спортивної бази у місті Харкові, де чітко визначити витрати по її виконанню з щорічним фінансуванням як з державного, місцевих бюджетів, так і позабюджетних коштів.

Департамент з гуманітарних питань; Департамент економіки та комунального майна; Департамент містобудування, архітектури та земельних відносин; районні у місті Харкові ради 2007-2008 роки.

59. Передбачати практику укладання угод про спільну діяльність між управлінням з питань фізичної культури та спорту міської ради та керівниками спортивних споруд міста незалежно від форми власності. Сприяти реконструкції та зміцненню матеріальної бази основних спортивних споруд Харкова. Щорічно проводити огляд-конкурс спортивних споруд.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради; керівники спортивних споруд

2007-2011 роки

60. Щорічно передбачати у міському бюджеті кошти на поточне утримання, в тому числі оплату праці працівників і оплату комунальних послуг, та ремонт спортивних споруд, придбання інвентарю, обладнання, спортивної форми закладам, установам та підприємствам комунальної власності міста. Надавати фінансову підтримку відомчим спортивним спорудам, в тому числі на оплату комунальних послуг. Не допускати використання спортивних споруд не за призначенням.

Департамент бюджету та фінансів; управління з питань фізичної культури та спорту міської ради

2007-2011 роки.

61. Продовжити роботу по прийому до комунальної власності міської громади об'єктів фізкультурно-спортивної спрямованості, в тому числі спортивних комплексів «Комунар» та «ХТЗ».

Департамент економіки та комунального майна; управління з питань фізичної культури та спорту міської ради

2006-2011 роки.

62. Під час узгодження проектів новобудов давати відповідні доручення щодо будівництва спортивних майданчиків у їх комплексах. Сприяти облаштуванню сучасних спортивних майданчиків за місцем проживання та у місцях масового відпочинку громадян.

Департамент містобудування, архітектури та земельних відносин; управління з питань фізичної культури та спорту міської ради: районні у місті Харкові ради

2007-2011 роки.

63. Сприяти здійсненню сертифікації спортивних споруд міста.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради

2007-2011 роки.

64. Впроваджувати типові проектно-кошторисні документи для будівництва нових та вирішувати питання адаптації наявних спортивних споруд для занять фізичною культурою та спортом з урахуванням вимог для людей з особливими потребами.

Департамент містобудування, архітектури та земельних відносин; Департамент з гуманітарних питань; Департамент охорони здоров'я та соціальних питань

2007-2011 роки.

65. Сприяти створенню та забезпеченню роботи пунктів прокату спортивного інвентарю та обладнання у місцях масового відпочинку населення.

Управління міської ради: з питань фізичної культури та спорту; з питань підприємництва, інвестицій та споживчого ринку

2006-2011 роки.

66. Сприяти проведенню міжнародних та всеукраїнських виставок спортивних товарів, обладнання та послуг.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради.

2006-2011 роки.

67. Продовжити паспортизацію фізкультурно-оздоровчих об'єктів, кімнат психологічного розвантаження, здоров'я, консультаційних пунктів, інших об'єктів фізичної культури та спорту згідно з вимогами Мінсім'ямолодьспорту України. Вжити заходи до їх відновлення і використання для оздоровлення працюючого населення.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради; галузеві об'єднання профспілок.

2006-2011 роки.

68. Продовжити роботу щодо проведення огляду-конкурсу «Кожному закладу освіти - зразкову спортивну базу».

Управління міської ради: з питань фізичної культури та спорту; освіти; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

Фінансове забезпечення

69. Забезпечити дієвий контроль за цільовим використанням коштів, які виділяються на розвиток фізичної культури і спорту, вжити заходи щодо дотримання законності, зміцнення фінансової дисципліни, збереження матеріальних цінностей, недопущення зловживань та марнотратства.

Управління міської ради: з питань фізичної культури та спорту; освіти; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

70. Сприяти залученню позабюджетних коштів та інвестицій у розвиток фізичної культури та спорту.

Департамент економіки та комунального майна; управління з питань фізичної культури та спорту міської ради; районні у місті Харкові ради.

2006-2011 роки.

71. Здійснювати заходи щодо розширення переліку та збільшення обсягів надання платних послуг бюджетними установами та закладами фізичної культури і спорту.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради; районні у місті Харкові ради.

2006-2011 роки.

72. Продовжити практику підписання угод про співробітництво між управлінням міської ради з питань фізичної культури та спорту, спортивними товариствами, відомствами, федераціями, громадськими організаціями з видів спорту та іншими відповідними структурами з метою кооперування та цільового використання, асигнувань на проведення спортивно-масових заходів, підготовку спортсменів високого класу та команд майстрів з ігрових видів спорту.

Управління міської ради з питань фізичної культури та спорту; спортивні товариства та відомства, федерації, громадські організації з видів спорту.

2006-2011 роки.

Медичне забезпечення

73. Сприяти медичному та фармакологічному забезпеченню спортсменів вищої спортивної майстерності.

Управління міської ради: з питань фізичної культури та спорту; освіти; охорони здоров'я; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

74. Проводити дієвий медичний контроль та обстеження вихованців дитячо-юнацьких спортивних шкіл та шкіл олімпійського резерву.

Управління міської ради: з питань фізичної культури та спорту; освіти; охорони здоров'я; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

75. Запровадити систему контролю за станом фізичного здоров'я населення всіх вікових категорій, сприяти розробці комплексу заходів щодо його покращення засобами фізичної культури і спорту.

Управління міської ради: охорони здоров'я; фізичної культури та спорту; районні у місті Харкові ради; Харківська державна академія фізичної культури

Інформаційно-пропагандистське забезпечення

76. Удосконалювати систему інформування мешканців міста через засоби масової інформації про позитивний вплив на людину занять масовим спортом.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради; прес-служба міської ради; районні у місті Харкові ради

2006-2011 роки.

77. Забезпечувати висвітлення визначних спортивних подій з олімпійських, паралімпійських, дефлімпійських, неолімпійських видів спорту, спортивно-масових заходів, пропагувати фізкультурно-спортивний та реабілітаційний рух серед інвалідів.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради; прес-служба міської ради

2006-2011 роки.

78. Започаткувати та забезпечити роботу веб-сторінки управління з питань фізичної культури та спорту в мережі Інтернет.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради

2007-2011 роки.

79. Продовжити практику ознайомлення мешканців міста з фізкультурно-спортивним рухом з використанням інформаційних стендів у парку імені Т.Г. Шевченка, інших місцях масового відпочинку громадян.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради; фізкультурно-спортивні організації; районні у місті Харкові ради

2007-2011 роки.

80. Сприяти випуску тематичних телевізійних програм, конкурсів та ігор з пропаганди фізкультурно-оздоровчих занять.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради, прес-служба міської ради

2006-2011 роки.

81. Щорічно передбачати фінансування на виготовлення та придбання нагородної спортивної атрибутики: медалей зі стрічками, кубків, статуеток, дипломів, сертифікатів, грамот, призів для вручення переможцям, призерам і учасникам змагань, спортивно-театралізованих свят.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради.

2006-2011 роки.

7. Міжнародна діяльність

82. Сприяти розвитку дружніх спортивних зв'язків з містами-побратимами м. Харкова. Щорічно включати до календаря спортивно-масових заходів міста Харкова проведення змагань за участю спортсменів міст-побратимів, залучати до цієї роботи федерації та громадські організації з видів спорту.

Управління з питань фізичної культури та спорту міської ради. Департамент міжнародного співробітництва.

2006-2011 роки.

83. Надавати фінансову підтримку харківським спортсменам, командам з ігрових видів спорту, які приймають участь, у змаганнях, що проводяться містами-побратимами міста Харкова.

Управління міської ради: з питань фізичної культури та спорту; Департамент міжнародного співробітництва.

2007-2011 роки.

84. Сприяти підготовці та оформленню виїзних документів спортсменам м. Харкова для виїзду на змагання міжнародного рівня.

Управління міської ради: з питань фізичної культури та спорту, Департамент міжнародного співробітництва.

2006-2011 роки.


Заступник міського голови - директор Департаменту

з гуманітарних питань В.А. Ландсман