ДОДАТОК 3 ДО СТАТУТУ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ МІСТА ХАРКОВА |
ПОЛОЖЕННЯ
«Про громадські слухання в місті Харкові»
Це Положення встановлює порядок ініціювання, підготовки та проведення громадських слухань, а також порядок урахування їх результатів органами місцевого самоврядування міста Харкова.
Громадські слухання є формою безпосередньої участі членів територіальної громади у здійсненні місцевого самоврядування, яка передбачена статтею 13 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1. Метою громадських слухань є надання членам територіальної громади міста Харкова (далі — членам громади) інформації про роботу органів та посадових осіб місцевого самоврядування, створення можливості брати участь у обговоренні проблем життєзабезпечення та розвитку територіальної громади міста Харкова (далі — громади), ініціюванні та підготовці рішень щодо них.
2. Під час громадських слухань члени громади можуть заслуховувати депутатів і посадових осіб місцевого самоврядування, порушувати питання та вносити пропозиції щодо питань місцевого значення, що належать до відання місцевого самоврядування.
Предметом обговорення на громадських слуханнях можуть бути:
• проекти нормативно-правових актів міської та районної в місті Харкові ради (далі — ради) та її виконавчого комітету, міського голови та голови районної в місті ради (далі — голови);
• проекти та програми, що виконуються чи плануються до виконання територіальною громадою;
• найважливіші питання місцевого значення, що належать до відання місцевого самоврядування;
• звіти депутатів міської ради, районних в місті рад, міського голови, голови районної в місті ради та інших посадових осіб місцевого самоврядування;
• порушення питань, внесення пропозицій за результатами звітів депутатів місцевих рад та посадових осіб місцевого самоврядування.
3. На громадських слуханнях не можуть розглядатися питання, не віднесені законодавством до відання місцевого самоврядування, або ті, що суперечать Конституції та чинному законодавству України.
4. Громадські слухання проводяться у формі зустрічей членів громади з депутатами міської чи районної в місті ради та посадовими особами місцевого самоврядування.
5. Громадські слухання мають відкритий характер. Участь у них може взяти будь-який дієздатний член громади віком від 18 років.
Під час проведення громадських слухань не може чинитися перешкод для діяльності представників засобів масової інформації.
Громадські слухання проводяться на засадах добровільності, гласності, відкритості та свободи висловлювань.
Жодна особа не може бути примушена до участі або неучасті в роботі громадських слухань. Участь у громадських слуханнях осіб, визначених у п. 7 цього Положення, є обов’язковою.
Виступ учасників громадських слухань не може перериватися, припинятися чи скасовуватись інакше, ніж у порядку, визначеному цим Положенням.
6. Учасниками громадських слухань, крім членів громади, можуть бути:
· депутати міської чи районної в місті ради;
· посадові особи, представники органів виконавчої влади та місцевого самоврядування;
· представники політичних партій, рухів, професійних і творчих спілок, органів самоорганізації населення, релігійних організацій та інших об’єднань громадян, що діють на відповідній території;
· представники підприємств, установ та організацій, що розташовані на відповідній території.
Особи, що не є членами громади, беруть участь у громадських слуханнях з правом дорадчого голосу.
7. Участь депутатів відповідної ради та посадових осіб місцевого самоврядування в громадських слуханнях із питань, що напряму стосуються їхньої діяльності, є обов'язковою.
8. Громадські слухання можуть бути загальноміськими і районними в місті (далі – районні громадські слухання).
Загальноміські громадські слухання проводяться з проблем, що стосуються найважливіших питань діяльності і розвитку всієї територіальної громади, роботи міського голови та міської ради.
Районні громадські слухання проводяться з актуальних питань діяльності і розвитку окремих локальних територій (районів міста Харкова) та жителів, які в них проживають, роботи відповідного голови районної в місті ради, районної у місті ради, органів самоорганізації населення.
Право голосу на загальноміських громадських слуханнях мають усі члени громади.
Право голосу на районних громадських слуханнях мають члени громади, які проживають у відповідному районі міста.
9. Загальноміські громадські слухання проводяться у разі необхідності, але не рідше одного разу на рік. Районні громадські слухання проводяться у разі необхідності. Порядок організації та проведення громадських слухань регулюється цим Положенням, яке є невід’ємною частиною та додатком до Статуту територіальної громади міста Харкова.
Організаційно-технічне забезпечення проведення громадських слухань здійснюється секретарем міської ради чи апаратом певної районної в місті ради та виконавчого комітету, виконавчими органами міської чи районної в місті ради відповідно. Витрати, пов'язані з підготовкою та проведенням громадських слухань, здійснюються за рахунок відповідного місцевого бюджету.
ІІ. ІНІЦІЮВАННЯ ТА ПОРЯДОК ЗБОРУ ПІДПИСІВ, РЕЄСТРАЦІЯ ІНІЦІАТИВИ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ГРОМАДСЬКИХ СЛУХАНЬ
10. Ініціатором проведення громадських слухань може бути:
· ініціативна група в кількості не менше 20 осіб, обрана на зборах, на яких присутні не менше 50 членів громади;
· 1/3 (третина) депутатів загального складу ради;
· міський голова (голова районної в місті ради);
· виконавчий комітет міської чи районної в місті ради (далі - виконавчий комітет відповідної ради).
11. Громадські слухання, ініціатором проведення яких виступає міський голова чи виконавчий комітет відповідної ради, оголошуються безпосередньо шляхом видання або прийняття відповідного розпорядчого документа (розпорядження, рішення).
Про проведення громадських слухань, що скликаються за ініціативою інших суб’єктів, ці суб’єкти мають повідомити секретаря міської ради та дотримуватися порядку, встановленого цим Положенням.
Повідомлення про ініціативу щодо проведення громадських слухань від інших суб'єктів ініціювання громадських слухань вноситься на ім'я секретаря міської ради у вигляді письмового звернення, в якому зазначаються:
· вид громадських слухань;
· дата, час та місце запланованих громадських слухань;
· тема (проблема, питання та проекти нормативно-правових актів), що пропонується до розгляду;
· пропозиції щодо запрошення посадових осіб;
· особа чи особи, уповноважені представляти ініціатора.
12. До повідомлення про ініціативу щодо проведення громадських слухань можуть додаватись інші інформаційно-аналітичні матеріали з питань та проблем, що виносяться на слухання.
13. Повідомлення про проведення загальноміських громадських слухань повинно бути подано не пізніше ніж за 46 днів до запланованої дати, районних громадських слухань – не пізніше ніж за 32 дні до запланованої дати.
Повідомлення про ініціативу щодо проведення громадських слухань, подане ініціативною групою членів територіальної громади, повинно бути підписане всіма членами ініціативної групи із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові, дати народження, місця проживання, серії та номера паспорта. Крім того, до повідомлення додається протокол зборів членів громади, яким підтверджуються повноваження цієї ініціативної групи.
Повідомлення про ініціативу щодо проведення громадських слухань, подане групою депутатів ради, має бути підписане всіма її членами.
14. Секретар міської ради реєструє повідомлення про ініціативу щодо проведення громадських слухань у Книзі реєстрації місцевих ініціатив, загальних зборів, громадських слухань у місті Харкові (додаток 4 до цього Положення) протягом 3 днів з моменту його отримання.
15. Підписи на підтримку проведення громадських слухань збираються на підписних листах, форма яких подана в додатку 3 до цього Положення.
16. Підписний лист повинен містити такі дані:
· тема (проблема, питання та проекти нормативно-правових актів), яку пропонується розглянути на громадських слуханнях;
· прізвище, ім'я та по батькові, дата народження члена громади, який підтримує ініціативу щодо проведення громадських слухань із зазначеної проблеми;
· місце проживання;
· серія та номер паспорта;
· дата підписання;
· особистий підпис члена громади.
Підписний лист заповнюється особисто членом територіальної громади, який подає свій підпис на підтримку проведення громадських слухань.
За відсутності у громадянина паспорта його підпис вважається недійсним і не зараховується. Після заповнення підписного листа в ньому робиться запис про загальну кількість підписів членів громади. Правильність відомостей, занесених до підписного листа, засвідчується підписами не менше як 2 членів ініціативної групи.
Під час збору підписів ініціатори зобов'язані попередити члена громади, що його підпис на підтримку проведення громадських слухань може бути поставлений тільки на одному підписному листі. Якщо в підписних листах виявлено два або більше підписів однієї особи, вони не зараховуються.
Кількість підписів, необхідних для реєстрації ініціативи щодо проведення загальноміських громадських слухань, становить не менше 500 підписів із розрахунку, що на території міста проживає населення в кількості 1 000 000 і більше чоловік.
17. У разі проведення районних громадських слухань необхідна кількість підписів вираховується шляхом ділення загальної кількості підписів для проведення загальноміських громадських слухань, на кількість районів, тобто 500:9 = 56.
18. Підписні листи з підписами на підтримку ініціативи щодо проведення загальноміських громадських слухань подаються секретареві міської ради не пізніше ніж через 14 днів, а щодо районних громадських слухань – не пізніше ніж через 7 днів з дня надання повідомлення про проведення громадських слухань секретареві міської ради. Якщо протягом установленого терміну ініціатори не зібрали необхідної кількості підтримуючих підписів, вважається, що ініціатива щодо проведення громадських слухань не відбулася,
19. Секретар ради може перевірити дотримання порядку формування ініціативної групи, збирання підтримуючих підписів та повноти заповнення підписних листів і у випадку їх порушення (неналежна кількість членів зборів, на яких обрано ініціативну групу; порушення порядку їх проведення; неналежна кількість членів ініціативної групи; неповноважні представники ініціативної групи, недостатня кількість підтримуючих голосів та інші порушення) мотивовано відмовити ініціаторам у проведенні реєстрації. У цьому випадку ініціатори проводять процедуру ініціювання проведення громадських слухань спочатку.
20. До моменту реєстрації ініціативи щодо проведення громадських слухань ініціатори самостійно здійснюють усі видатки на свою діяльність.
21. Секретар міської ради повинен зареєструвати ініціативу про проведення загальноміських чи районних громадських слухань не пізніше ніж через 3 дні з дня передачі підписних листів із необхідною кількістю підтримуючих підписів, одержаних з дотриманням вимог цього Положення
Секретар міської ради не пізніше ніж через 3 дні з дня реєстрації ініціативи про проведення загальноміських громадських слухань письмово повідомляє про це ініціаторів та міського голову, якому направляє всі необхідні документи.
Секретар міської ради не пізніше ніж через 3 дні з дня реєстрації ініціативи щодо проведення районних громадських слухань письмово повідомляє про це ініціаторів та голову відповідної районної в місті ради, якому направляє всі необхідні документи.
ІІІ. ПІДГОТОВКА ГРОМАДСЬКИХ СЛУХАНЬ
22. Міський голова або голова районної в місті ради не пізніше ніж через 5 днів з дня реєстрації ініціативи щодо проведення відповідних громадських слухань видає розпорядження про їх призначення.
Порядок призначення громадських слухань, ініціатором яких виступає відповідний голова чи виконавчий комітет ради, визначається п. 11 цього Положення.
Загальноміські громадські слухання повинні бути призначені на дату, що не перевищує 21 день від дати реєстрації ініціативи.
Районні в місті громадські слухання мають бути призначені на дату, що не перевищує 14 днів від дати реєстрації ініціативи.
Розпорядчий документ відповідного голови, виконавчого комітету про призначення громадських слухань має обов’язково містити:
· вид громадських слухань;
· тему слухань (проблему, питання та проекти нормативно-правових актів);
· дату, час та місце їх проведення;
· відомості щодо ініціатора проведення слухань;
· перелік виконавчих органів та посадових осіб органів місцевого самоврядування, відповідальних за своєчасну і якісну підготовку громадських слухань;
· склад посадових осіб, які будуть брати участь у громадських слуханнях;
· склад підготовчого комітету, відповідального за підготовку слухань;
· відомості щодо осіб, що запрошуються на слухання.
23. Підготовка громадських слухань здійснюється місцевою владою разом з ініціатором слухань.
Якщо відповідний голова не виконує вимог п. 22 цього Положення, ініціатор призначає дату, час та місце проведення громадських слухань, про що негайно повідомляє голову. У такому випадку громадські слухання проводяться з дотриманням вимог цього Положення щодо підготовки, проведення і оприлюднення результатів громадських слухань.
24. Громадські слухання призначаються, як правило, на неробочий день у найбільшому за кількістю місць приміщенні або на відкритому майданчику (за належних кліматичних умов), що розташовані у відповідній частині міста.
25. Після підписання відповідним головою розпорядження, ухвалення рішення виконавчим комітетом відповідної ради або отримання повідомлення від ініціатора у випадку, передбаченому п. 23 цього Положення, і не пізніш ніж за 7 днів до дня проведення громадських слухань, секретар міської ради повідомляє ініціатора письмово, членів громади - через публікацію в офіційному друкованому органі Харківської міської ради та розміщення на офіційному сайті міської ради в мережі Інтернет або в інший спосіб, що є прийнятним для громади, про дату, час та місце проведення громадських слухань, суб'єкта їх ініціювання та питання, що виносяться на розгляд.
Члени громади мають бути проінформовані про те, де, в які дні та час вони можуть ознайомитися з матеріалами, підготовленими ініціатором проведення громадських слухань, до їх початку.
Секретар міської ради організовує публікацію та забезпечує відкритий доступ членів громади до матеріалів, доданих ініціатором до повідомлення про проведення громадських слухань.
26. Відповідний голова не пізніше ніж через 3 дні після призначення дати громадських слухань затверджує план заходів з їх організації та проведення.
27. План заходів з організації та проведення громадських слухань повинен передбачати:
· створення підготовчого комітету з проведення громадських слухань;
· створення, в разі необхідності, експертних груп із проблем, що пропонуються до розгляду;
· календарний план здійснення заходів з організації та проведення громадських слухань;
· перелік посадових осіб місцевого самоврядування, відповідальних за розв'язання організаційних питань проведення громадських слухань.
28. Підготовчий комітет створюється відповідним головою в кількості 9 — 13 осіб. До його складу включаються, за згодою, представники ініціатора громадських слухань, представники громадських організацій, фахівці, обов’язково - посадові особи, відповідальні за розв'язання організаційних питань щодо проведення громадських слухань, депутати відповідних рад у випадках, передбачених п. 7 цього Положення.
29. Голову підготовчого комітету для проведення громадських слухань призначає відповідний голова. Представник ініціативної групи може бути призначений заступником голови підготовчого комітету.
30. Підготовчий комітет забезпечує підготовку підсумкових документів громадських слухань: проектів пропозицій чи питань за результатами проведення громадських слухань.
Підготовчий комітет відповідає за підготовку матеріалів, що надаються учасникам громадських слухань перед їх початком.
31. Регламент проведення засідань підготовчого комітету визначається самим комітетом.
32. За рекомендацією підготовчого комітету розпорядженням голови можуть бути створені експертні групи.
33. Експертні групи готують експертні висновки з питань, які пропонуються до розгляду на громадських слуханнях, та доповідають про них.
34. Секретар міської ради відповідає за організаційне та матеріально-технічне забезпечення роботи Підготовчого комітету та експертних груп.
35. Члени громади приходять на слухання вільно, відповідно до оприлюдненого оголошення про громадські слухання.
36. Органи й посадові особи місцевого самоврядування, керівники підприємств, установ та організацій, розташованих на території громади, сприяють проведенню громадських слухань і надають підготовчому комітету необхідні матеріали на його прохання.
IV. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ГРОМАДСЬКИХ СЛУХАНЬ
37. Громадські слухання проходять у відкритому режимі, за необхідності проводиться їх аудіо- або відеозапис. Щодо загальноміських громадських слухань, то за наявності належних умов комунальні та інші засоби масової інформації ведуть їх пряму теле- або радіотрансляцію.
38. Головує на загальноміських громадських слуханнях міський голова, на районних громадських слуханнях - голова відповідної районної в місті ради. Коли предметом громадських слухань є діяльність міського голови чи голови районної в місті ради, головуючим на слуханнях є голова підготовчого комітету чи представник ініціатора (у випадках передбачених пунктом 23 цього Положення).
Із учасників громадських слухань відносною більшістю голосів обирається секретар громадських слухань. Він веде протокол громадських слухань (додаток 2 до цього Положення). Протокол підписують головуючий та секретар громадських слухань.
Для ведення громадських слухань із їх учасників відносною більшістю голосів може обиратися президія.
Для підрахунку голосів учасників громадських слухань із них відносною більшістю голосів обирається лічильна комісія у складі не менше 3 осіб. Не можуть бути членами лічильної комісії головуючий, секретар ради, члени президії громадських слухань.
39. Головуючий на громадських слуханнях відкриває слухання, коротко інформує про питання, що мають бути обговорені (порядок денний відповідно до розпорядчого акту чи повідомлення ініціатора у випадках, передбачених цим Положенням), про порядок ведення слухань та склад учасників. Головуючий веде слухання та стежить за дотриманням порядку.
40. Головуючий по черзі надає слово для виступу учасникам слухань та запрошеним особам. Усі отримують слово тільки з його дозволу.
41. Члени громади, які беруть участь у слуханнях, до їх початку реєструються в списку учасників громадських слухань — членів територіальної громади. Незареєстровані члени громади не можуть брати участь у слуханнях.
У вказаному списку обов'язково зазначаються прізвища, імена, по батькові членів громади, дата їх народження, місце проживання, паспортні дані, та ставляться їхні особисті підписи.
42. За пропозицією підготовчого комітету або ініціатора у випадку, передбаченому пунктом 23 цього Положення, на початку громадських слухань голосуванням затверджується регламент їх проведення.
43. Регламентом визначається час для звітів і доповідей, виступів, запитань і відповідей тощо. Регламент слухань має обов'язково передбачати доповіді представника ініціатора слухань, доповідь посадової особи органу місцевого самоврядування, виступи депутатів відповідних рад, членів експертних груп і фахівців підприємств, установ та організацій, за напрямком діяльності яких проводяться слухання.
Загальний час громадських слухань встановлюється регламентом громадських слухань у кожному конкретному випадку залежно від значущості теми громадських слухань.
44. Не допускається розгляд на громадських слуханнях та прийняття підсумкових документів з питань, які не були внесені до порядку денного і про які не були повідомлені учасники громадських слухань у порядку, визначеному цим Положенням.
45. Охорону та порядок під час проведення громадських слухань забезпечують сили міліції або добровільних громадських формувань для охорони громадського порядку та Державного кордону України (у разі їх створення).
46. Учасники громадських слухань повинні дотримуватися регламенту та норм етичної поведінки, не допускати вигуків, образ та інших дій, що заважають обговоренню винесених на розгляд питань.
У разі порушення порядку на вимогу головуючого порушники мають залишити місце, де проводяться громадські слухання. При невиконанні вказівки головуючого про видалення порушника до нього можуть бути застосовані примусові заходи у зв'язку з порушенням порядку в громадському місці, відповідно до чинного законодавства.
Головуючий може перервати виступаючого, якщо його виступ не стосується теми слухань або перевищує встановлений регламент.
47. За результатами обговорення питань, винесених на громадські слухання, простою більшістю голосів від числа зареєстрованих на громадських слуханнях осіб ухвалюються підсумкові документи - відповідні пропозиції та питання.
У підсумкові матеріали громадських слухань мають бути внесені всі представлені на громадських слуханнях погляди та матеріали з теми слухань.
V. ЮРИДИЧНІ НАСЛІДКИ ПРОВЕДЕННЯ ГРОМАДСЬКИХ СЛУХАНЬ, РОЗГЛЯД ТА ОПРИЛЮДНЕННЯ ЇХ РЕЗУЛЬТАТІВ
48. Протокол та ухвалені на громадських слуханнях пропозиції і питання оформляються, зберігаються й оприлюднюються в порядку, встановленому цим Положенням.
49. За результатами громадських слухань складається протокол, який підписується головуючим і секретарем зборів. Протокол оформляється і передається не пізніше ніж через 2 дні з дня проведення громадських слухань у 4 (чотирьох) примірниках. Перші два примірники протоколу слухань головуючий на громадських слуханнях передає секретареві міської ради, один з яких секретар залишає на зберігання, а інший передає відповідним органам та особам у порядку, визначеному цим Положенням. Третій примірник протоколу залишають ініціаторові, четвертий примірник - вивішують для ознайомлення в місці проведення громадських слухань. Також секретареві передаються підсумкові документи в чотирьох примірниках.
50. Крім викладу перебігу слухань, протокол повинен містити:
· вид громадських зборів
· тему (проблема, питання та проекти нормативно-правових актів) слухань;
· дату, час і місце проведення громадських слухань;
· порядок денний громадських слухань;
· кількість учасників;
· пропозиції, що були висловлені в ході слухань;
· питання, що були сформульовані в ході слухань;
· результати голосування;
· ухвалені підсумкові документи: питання, пропозиції за результатами громадських слухань.
До протоколу додаються запитання, пропозиції, що були оголошені на слуханнях та/або подані учасниками слухань до головуючого і секретаря слухань під час їх проведення.
51. Секретар міської ради у випадку проведення загальноміських громадських слухань передає перший примірник протоколу та підсумкові документи громадських слухань міському голові чи виконавчому комітету міської ради для подальшої роботи не пізніше ніж через 3 дні з дня їх отримання.
Секретар міської ради у випадку проведення районних громадських слухань передає перший примірник протоколу та підсумкові документи громадських слухань відповідному голові чи виконавчому комітету районної в місті ради для подальшої роботи не пізніше ніж через 3 днів з дня їх отримання.
Запитання, пропозиції, висловлені під час громадських слухань, зафіксовані в протоколі чи в окремих підсумкових документах громадських слухань, розглядають відповідно міський голова чи голова відповідної районної в місті ради, відповідні виконавчі комітети або за необхідності направляють до відповідних органів і посадовим особам місцевого самоврядування для обов'язкового розгляду та належного реагування.
52. Відповіді на запитання та результати розгляду пропозицій членів громади направляються органами і посадовими особами, яким вони були направлені на розгляд і реагування, особам та органам, які дали доручення їх розглянути, а копії - секретареві міської ради та безпосередньо ініціаторам проведення громадських слухань у встановлений чинним законодавством строк.
53. Питання, пропозиції, ухвалені на громадських слуханнях, оприлюднюються в офіційному друкованому засобі масової інформації міської ради та розміщуються на сайті міської ради в мережі Інтернет або оприлюднюються в інший спосіб, прийнятний для громади.
Відповіді на запитання та результати розгляду пропозицій, прийнятих за результатами громадських слухань, оприлюднюються в такому ж порядку.
54. За необхідності, міський голова, голова районної в місті ради, відповідний виконавчий комітет міської або районної в місті ради виносять рішення громадських слухань на чергове пленарне засідання відповідної ради, на найближче засідання відповідного виконавчого комітету або інших органів, яким вони адресовані, за обов'язкової участі уповноважених ініціаторами проведення громадських слухань або учасниками слухань осіб.
55. За підсумками загальноміських громадських слухань секретар міської ради складає план реалізації пропозицій та готує, в порядку, передбаченому регламентом виконавчого комітету міської ради, проект відповідного розпорядження міського голови. У проекті розпорядження зазначаються заходи щодо реалізації пропозицій. Проект розпорядження про затвердження плану реалізації пропозицій передається секретарем міської ради міському голові не пізніше ніж через 14 днів після проведення слухань.
За підсумками районних громадських слухань посадова особа чи виконавчий орган, уповноважений головою відповідної районної в місті ради, складає план реалізації пропозицій та готує в порядку, передбаченому регламентом виконавчого комітету ради, проект відповідного розпорядження голови. У проекті розпорядження зазначаються заходи щодо реалізації пропозицій. Проект розпорядження про затвердження плану реалізації пропозицій передається уповноваженою особою чи органом голові районної в місті ради не пізніше ніж через 7 днів після проведення слухань.
56. Рішення органів місцевого самоврядування за результатами розгляду питань, пропозицій громадських слухань також підлягають обов'язковому оприлюдненню в порядку, визначеному п. 53 цього Положення. Копії рішень передаються ініціаторові проведення громадських слухань та секретареві міської ради.
VI. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
57. Чинний текст Положення про громадські слухання доводиться до відома членів громади, депутатів, органів та посадових осіб місцевого самоврядування відповідної громади.
З цією метою текст Положення про громадські слухання:
· розміщується на офіційному сайті відповідної ради та її виконавчого комітету в мережі Інтернет;
· розміщується в приміщеннях відповідних рад і в місцях проведення громадських слухань;
· роз'яснюється головуючим на громадських слуханнях;
· видається посадовим особам виконавчих органів та апарату відповідної ради;
· видається депутатам відповідної ради нового скликання на першій її сесії;
· видається членам громади на їх прохання відділом звернень відповідної ради.
Можуть застосовуватися і інші заходи оприлюднення відповідно до потреб членів громади та умов, що існують у громаді.
58. Секретар міської ради веде Книгу реєстрації місцевих ініціатив, загальних зборів, громадських слухань у місті Харкові, до якої заносяться відомості про:
· вид громадських слухань;
· тему (проблеми, питання, проекти нормативно-правових актів) громадських слухань;
· дату, час та місце їх проведення;
· посаду та прізвище головуючого на громадських слуханнях і секретаря;
· кількість учасників громадських слухань;
· кількість пропозицій, що надійшли під час громадських слухань;
· схвалені на громадських слуханнях питання, пропозиції;
· посадових осіб та органи, на розгляд яких направлені питання та пропозиції громадських слухань;
· відповіді на питання та результати розгляду пропозицій;
· рішення прийняті відповідними органами місцевого самоврядування за результатами громадських слухань.
До Книги реєстрації місцевих ініціатив, загальних зборів, громадських слухань у місті Харкові додаються протоколи громадських слухань, відповіді органів і посадових осіб місцевого самоврядування та результати розгляду пропозицій, що були подані під час громадських слухань, розпорядження відповідного голови щодо реалізації пропозицій громадських слухань, прийняті рішення, відповідними органами місцевого самоврядування з питань та пропозицій за результатами громадських слухань.
59. Положення набирає чинності в порядку, передбаченому для Статуту територіальної громади м. Харкова. Зміни та доповнення до Положення приймаються виключно на пленарному засіданні ради через внесення відповідних змін до Статуту територіальної громади м. Харкова.