УКРАЇНА
ХАРКІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ГОЛОВА

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

Від 29.12.2000 № 2485

Про зміни в структурі виконавчих органів
Харківської міської ради

Відповідно до рішення 1 сесії XXIII скликання Харківської міської ради від 15.04.98р. "Про затверджен-
ня структури виконавчих органів Харківської міської ради XXIII скликання" та рішення XVIII сесії XXIII
скликання Харківської міської ради від 29.11.2000р. "Про створення управління праці та соціального захисту
населення, керуючись ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

1. Затвердити Положення про управління праці та соціального захисту населення Головного управління
з гуманітарних та соціальних питань.

2. Ввести в дію Положення про управління праці та соціального захисту населення Головного управ-
ління з гуманітарних та соціальних питань з 01.01.2001р.

3. Вважати такими, що втратили чинність Положення про управління з соціальних питань та Положення
про відділ з питань праці затверджені розпорядженням Харківського міського голови від 30.06.98р. № 1399
"Про затвердження положень", які входять до структури Головного управління з гуманітарних та соціальних
питань.

4. Заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради — начальнику Головного
управління з гуманітарних та соціальних питань Кійку В. В.:

4.1. Здійснити заходи, пов'язані зі створенням управління праці та соціального захисту населення.

4.2. Підготувати пропозиції щодо внесення відповідних змін до Положення про Головне управління з
гуманітарних та соціальних питань Харківської міської ради.

Міський голова
М.Д.ПИЛИПЧУК

ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Харківського

МІСЬКОГО ГОЛОВИ
від 29.12.2000р. № 2485

ПОЛОЖЕННЯ
про управління праці та соціального захисту населення ГУ з гуманітарних та соціальних питань
Харківської міської ради

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Управління праці та соціального захисту населення Харківської міської ради (надалі управління) є
виконавчим органом міської ради і входить до структури Головного управління з гуманітарних та соціальних
питань (надалі Головне управління, скорочення ГУ ).

1.2. Управління праці га соціального захисту населення створене на підставі рішення XVІІI сесії Хар-
ківської міської ради ХХIIІ скликання від 29.11.2001р.

1.3. Управління є правонаступником управління з соціальних питань та відділу з питань праці ГУ з
гуманітарних та соціальних питань.

1.4. Управління у своїй діяльності підзвітне та підконтрольне міській раді, підпорядковане міському
голові, виконавчому комітету та заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради —
начальнику ГУ з гуманітарних та соціальних питань.

1.5. В своїй діяльності управління керується Конституцією України, Законом України "Про місцеве
самоврядування в Україні , іншими Законами України, стосовно питань праці та соціального захисту населен-
ня, нормативними та інструктивними документами Міністерства праці та соціальної політики України, іншими
актами чинного законодавства, рішеннями міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського
голови, наказами заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради — начальника
Головного управління з гуманітарних та соціальних питань та цим Положенням.

1.6. Управління з дозволу заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради —
начальника ГУ з гуманітарних та соціальних питань може мати поточні рахунки в установах банків, печатку
з власним найменуванням, штамп та відповідні бланки.

1.7. Місцезнаходження управління праці та соціального захисту населення м. Харків, вулиця Сумська,
64, Будинок рад.

2. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ УПРАВЛІННЯ

Метою та завданням управління є забезпечення встановлених законодавством гарантій щодо соціаль-
ного захисту населення міста Харкова, розробка та виконання місцевих програм соціального захисту насе-
лення, створення сприятливих умов для функціонування закладів соціального захисту та координації їх дія-
льності, надання необхідної індивідуальної допомоги громадянам, які відносяться до пільговик категорій на-
селення, створення умов для реалізації державної політики в сфері охорони праці та зайнятості населення на
території міста.

3. ПОВНОВАЖЕННЯ УПРАВЛІННЯ

а) Самоврядні повноваження

1. Підготовка пропозицій Головному управлінню і гуманітарних та соціальних питань для включення
до програм соціально-економічного розвитку м.Харкова у сфері соціальних питань, реалізації державної
політики в галузі охорони життя, здоров'я людей на виробництві, в невиробничій сфері та профілактиці
побутового травматизму, участь в організації виконання них програм, подання Головному управлінню звітів
про хід і результати їх виконання. Надання Головному управлінню пропозицій щодо участі у розробленні
відповідних програм, які затверджуються районними у М.Харкові та обласною радами.

2. Підготовка Головному управлінню пропозицій щодо подальшого подання до районних в місті та
обласної рад необхідних показників у сфері соціального захисту та трудових відносин, сприяння зайнятості
населення, навчанню та перенавчанню громадян професіям, які користуються попитом на ринку праці, соці-
альному захисту осіб, які неспроможні на рівних конкурувати на ринку праці, а також до планів підприємств,
установ та організацій незалежно від форм власності, розташованих на території м.Харкова, з питань; пока-
заних з розвитком міста v сфері соціального захисту, реалізацією прав та задоволення потреб населення у
цій сфері.

3. Подання Головному управлінню з гуманітарних та соціальних питань пропозицій щодо забезпечення
збалансованого економічного та соціального розвитку м.Харкова у сфері соціального захисту та трудових
відносин, ефективного використання з цією метою природних, трудових і фінансових ресурсів.

Аналіз стану соціального захисту та ринку праці в місті, визначення тенденцій та перспектив їх
розвитку.

4. Формування пропозицій для Головного управління по розгляду та внесенню зауважень до проектів
планів підприємств, закладів, організацій і установ, які діють у сфері соціального захисту м.Харкова та належать
до комунальної власності територіальної громади м.Харкова: участь у здійсненні контролю за їх виконанням.

5. Подання Головному управлінню пропозицій щодо розміщення, спеціалізації та розвитку закладів,
підприємств, організацій і установ сфери соціального захисту незалежно від форм власності для внесення, у
разі потреби, пропозицій з цих питань до відповідних органів виконавчої влади.

6. Підготовка і подання Головному управлінню пропозицій щодо залучення на договірних засадах
підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності до участі в розвитку сфери соціального
захисту на території м.Харкова, участь у координації цієї роботи.

7. Підготовка і подання Головному управлінню пропозицій щодо розміщення на договірних засадах
замовлень на виробництво продукції, виконання робіт, послуг, необхідних для територіальної громади міста
у сфері соціальних питань на підприємствах, в установах та організаціях.

8. Розробка та підготовка пропозицій з питань фінансування соціальної сфери міста, подання їх для
попереднього розгляду виконавчим комітетом міської ради для подальшого включення до проекту міського
бюджету.

9. Керівництво діяльністю, координація та контроль за роботою закладів соціального захисту, що
належать до комунальної власності територіальної громади м.Харкова. Сприяння та подання відповідних
пропозицій щодо їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення заступнику міського голови з пи-
тань діяльності виконавчих органів ради - начальнику ГУ з гуманітарних та соціальних питань.

10. Заслуховування звітів про роботу керівників підприємств, закладів, установ та організацій сфери
соціальних питань, які належать до комунальної власності територіальної громади міста.

11. Узагальнення інформації про стан умов і безпеки праці, нещасні випадки виробничого та невиро-
бничого характеру, професійні захворювання, аварії, шкоду від цих подій по місту, проведення її комплек-
сного аналізу.

12. Аналіз стану ринку праці та прогнозування його розвитку.

13. Участь у підготовці в установленому порядку пропозицій щодо кандидатур для призначення на
посаду керівників підприємств, закладів, установ та організацій сфери соціального захисту, які належать до
комунальної власності територіальної громади міста.

14. Внесення в установленому порядку пропозицій щодо відкриття, реорганізації та ліквідації закладів
сфери соціальних питань, які належать до комунальної власності територіальної громади міста.

15. Участь в організації медичного обслуговування у закладах соціального захисту, які належать тери-
торіальній громаді міста Харкова або передані їй.

16. Сприяння роботі наукових спілок, товариств, асоціацій, інших громадських та неприбуткових ор-
ганізацій які діють у сфері соціальних питань.

17. Сприяння вирішенню питань про надання за рахунок коштів місцевих бюджетів ритуальних послуг
у зв'язку з похованням самотніх громадян у випадках, передбачених законодавством.

18. Підготовка та надання заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради —
начальнику ГУ з гуманітарних та соціальних питань пропозицій щодо встановлення за рахунок власних
коштів і благодійних надходжень додаткових до встановлених законодавством гарантій щодо соціального
захисту населення.

19. Підготовка та надання пропозицій Головному управлінню щодо укладення договорів з іноземними
партнерами на придбання та реалізацію продукції, у тому випадку якщо вона не виробляється в Україні,
виконання робіт і надання послуг у сфері соціальних питань, які належать до комунальної власності терито-
ріальної громади міста.

20. Сприяння зовнішньо-економічним зв'язкам закладів, установ та організацій соціальної сфері, які
розташовані на території м.Харкова, незалежно від форм власності.

21. Надання Головному управлінню в установленому порядку пропозицій щодо розгляду клопотань
підприємств, закладів, установ та організацій соціальної сфери, про нагородження державними нагородами,
відзнаками Президента України та про присвоєння почесних звань України.

22. Проведення за дорученням заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів
ради — начальника Головного управління з гуманітарних та соціальних питань перевірок підприємств, закла-
дів, установ та організацій соціальної сфери, які належать до комунальної власності територіальної громади
міста, у визначеному Законом порядку.

23. Підготовка пропозицій Головному управлінню щодо розстановки кадрів у закладах, установах,
підприємствах та організаціях соціальній сфері, які перебувають у комунальній власності територіальної
громади міста Харкова.

24. Розгляд в установленому порядку листів, заяв, скарг та звернень громадян, ведення прийому грома-
дян з особистих питань і забезпечення виконання їх законних вимог і обгрунтованих прохань.

25. Здійснення інших повноважень, покладених на нього згідно з чинним законодавством,
б) Делеговані повноваження

1. Формування пропозицій для Головного управління по розгляду та внесенню зауважень до проектів
планів підприємств, закладів, організацій і установ соціального захисту, що не належать до комунальної
власності територіальної громади міста, здійснення яких може викликати негативні соціальні, демографічні,
екологічні та інші наслідки.

2. Підготовка і подання Головному управлінню проектів міських програм зайнятості та заходів щодо
соціальної захищеності різних груп населення від безробіття, організація їх виконання; участь у розробці
обласних програм зайнятості населення, що затверджуються, обласною радою.

3. Організаційне забезпечення проведення оплачуваних громадських робіт для осіб, що зареєстровані

як безробітні, а також учнівської та студентської молоді у вільний від занять час на підприємствах, в
установах та організаціях, що належать до комунальної власності, і за договорами - на підприємствах, в
установах та організаціях, що належать до інших форм власності.

4. Контроль забезпечення соціального захисту працівників, зайнятих із шкідливими умовами праці на
підприємствах, в установах та організаціях, а також за якістю проведення атестації робочих місць, за умовами
праці та паданням працівникам відповідно до законодавства пільг та компенсацій за роботу із шкідливими
умовами.

5. Участь у веденні колективних переговорів та укладанні територіальних тарифних угод, вирішенні
колективних трудових спорів (конфліктів) щодо підприємств, установ та організацій , що розташовані на
території міста; реєстрація колективних договорів та угод, здійснення контролю за їх виконанням на підпри-
ємствах, які є комунальною власністю міста.

6. Контроль за поданням, відповідно до законодавства, підприємствами, установами та організаціями
всіх форм власності відомостей про наявність вільних робочих місць (посад); організаційне забезпечення
інформування населення про потребу підприємств, установ та організацій всіх форм власності у працівниках.

7. Підготовка і подання Головному управлінню проектів рішень міськвиконкому про бронювання в
порядку, встановленому законом, на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форм власності
робочих місць, призначених для працевлаштування осіб, які відповідно до законодавства потребують соціа-
льного захисту і неспроможні конкурувати на ринку праці, визначення нормативів таких робочих місць, а
також рішень про створення на підприємствах, в установах та організаціях спеціальних робочих місць для
осіб з обмеженою працездатністю, організація професійної підготовки цих осіб, погодження проведення
ліквідації таких робочих .місць.

8. Розробка за участю профспілок та подання Головному управлінню проектів програм поліпшення
стану безпеки, гігієни пращ та виробничого середовища, що мають міжгалузеве значення, а також з питань
профілактики невиробничого травматизму.

9. Здійснення контролю за додержанням вимог нормативних актів про охорону праці.

10. Визначення доцільності використання праці іноземних громадян на підприємствах міста, надання
висновків з цього питання до обласного центру зайнятості та проведення аналізу наданих дозволів.

11. Підготовка пропозицій Головному управлінню щодо розгляду в установленому порядку кандидатур
для призначення на посаду керівників підприємств, закладів, установ та організацій соціальної сфері, розта-
шованих на території міста, які перебувають у державній власності.

12. Участь у забезпеченні, відповідно до законодавства, розвитку всіх видів соціального захисту, роз-
витку і вдосконалення мережі закладів соціального захисту усіх форм власності, підготовка пропозицій щодо
визначення потреби та формування замовлень на кадри для цих закладів, укладення договорів на підготовку
спеціалістів; участь в організації роботи по удосконаленню кваліфікації кадрів.

13. Сприяння забезпеченню здійснення передбачених законодавством заходів щодо поліпшення матері-
ально-побутових умов інвалідів, ветеранів війни та праці, громадян, реабілітованих як жертви політичних
репресій, військовослужбовців, а також військовослужбовців, звільнених у запас або відставку, сімей, які
втратили годувальника, багатодітних сімей, громадян похилого віку, які потребують обслуговування вдома,
влаштування в будинки інвалідів і громадян похилого віку, які мають потребу в цьому.

14. Участь у вирішенні, відповідно до законодавства, питань про надання пільг та допомог, пов'язаних
з охороною материнства і дитинства.

15. Надання, відповідно до законодавства, одноразової допомоги громадянам, які постраждали від сти-
хійного лиха.

16. Ведення обліку розташованих на території м.Харкова закладів соціального захисту незалежно від
форм власності та місцевих благодійних організацій і фондів, інших неприбуткових організацій, які діють у
соціальної сфері

17. Підготовка та подання Головному управлінню пропозицій для подальшого внесення їх до відповідних
органів про ліцензування індивідуальної підприємницької діяльності у сфері соціального захисту, яка прово-
диться на території м.Харкова

18. Сприяння та участь у забезпеченні на території м.Харкова, в межах наданих повноважень, реалізації
міжнародних зобов'язань України у соціальної сфері.

19. Внесення подання га відповідних пропозицій Головному управлінню з гуманітарних та соціальних
питань, а також участь, за дорученням заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів
ради - начальника Головного управління з гуманітарних та соціальних питань, у проведенні перевірок в
закладах, установах, організаціях соціальної сфери, які розташовані на території м.Харкова, незалежно від
форм власності, з питань здійснення делегованих повноважень, віднесених до компетенції Головного управ-
ління.

20. Здійснення інших делегованих повноважень, покладених на управління згідно з чинним законодавством.

4. СТРУКТУРА УПРАВЛІННЯ ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ

4.1. До складу управління праці та соціального захисту населення входять:

- загальний відділ;

- відділ місцевих соціальних програм;

- відділ державних соціальних програм;

- відділ з питань праці.

4.2. Начальник управління праці та соціального захисту населення безпосередньо підпорядковується
заступнику міського голови ї питань діяльності виконавчих органів ради — начальнику Головного управління
з гуманітарних та соціальних питань.

4.3. Штатний розпис управління є складовою частиною штатного розпису Головного управління.

4.4. Працівників управління, за поданням начальника управління праці та соціального захисту населен-
ня, призначає та звільнює з посад заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради — ]
начальник Головного управління з гуманітарних та соціальних питань.

5. ВЗАЄМОВІДНОСИНИ ТА ЗВ'ЯЗКИ

Управління, при виконанні покладених на нього функцій, взаємодіє із структурними підрозділами
Головного управління з гуманітарних та соціальних питань, з районними у місті радами та їх виконавчими
органами, з Головними управліннями та іншими виконавчими органами міської ради, закладами, підприємст-
вами, організаціями, установами, об'єднаннями громадян.

6. КЕРІВНИЦТВО УПРАВЛІННЯМ ПРАЩ ТА СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ

6.1. Управління очолює начальник, який призначається на посаду та звільнюється з посади міським
головою у порядку, встановленому законодавством, за поданням заступника міського голови з питань діяль-
ності виконавчих органів ради - начальника Головного управління з гуманітарних та соціальних питань

6.2. Начальник управління:

- здійснює керівництво діяльністю управління, несе персональну відповідальність за виконання покла-
дених на управління завдань, здійснення його повноважень;

- видає накази в межах своєї компетенції, контролює їх виконання,

- подає заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради — начальнику ГУ з
гуманітарних та соціальних питань пропозиції щодо штатного розпису та кошторису видатків на утримання
управління;

- контролює, за дорученням заступника міською голови з питань діяльності виконавчих органів ради
— начальника ГУ з гуманітарних та соціальних питань, відповідно до діючого законодавства, використання,
згідно затверджених в установленому порядку кошторисів коштів, переданих з міського бюджету для фінан-
сування витрат на утримання підвідомчої мережі та виконання програм у сфері соціальних питань закладами,
установами, організаціями та підприємствами, які належать до комунальної власності територіальної громади
міста та фінансуються з міського бюджету;

- представляє управління у взаємостосунках з фізичними та юридичними особами;

- затверджує функціональні обов'язки спеціалістів управління;

- відкриває та закриває, з дозволу заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів
ради — начальника ГУ з гуманітарних та соціальних питань, поточний рахунок в установах банків;

- забезпечує координацію діяльності структурних підрозділів управління, контролює виконання служ-
бових обов'язків його спеціалістами;

- контролює ведення діловодства, організує збереження документації та майна управління;

- веде особистий прийом громадян, забезпечує виконання їх законних вимог і обгрунтованих прохань,
розглядає в установленому порядку листи, заяви, скарги та звернення громадян;

- начальник управління праці та соціального захисту населення виконує інші повноваження згідно з
чинним законодавством.

6.3. Заступник начальника управління праці та соціального захисту населення -призначається на посаду
та звільнюється заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради - начальником Г'У
з гуманітарних та соціальних питань за поданням начальника управління.

7. ФІНАНСУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ УПРАВЛІННЯ.

Управління фінансується за рахунок коштів міського бюджету, виділених Головному управлінню на
його утримання.

8. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

8.1. Припинення діяльності управління здійснюється за рішенням міської ради або у встановленому нею
порядку чи іншим органом, відповідно до вимог чинного законодавства України.

8.2. Зміни та доповнення до цього Положення вносяться в порядку, встановленому для його прийняття.