УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
            ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ БУДІВНИЦТВА, АРХІТЕКТУРИ
                   ТА ЖИТЛОВОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

 N 7/469 від 26.05.99
     м.Київ

 vd990526 vn7/469

  ( Лист втратив чинність на підставі Листа Державного комітету
                           України з будівництва та архітектури
    N 7/8-134 ( v-134509-05 ) від 24.02.2005 )

                Щодо складу та визначення вартості
       проектно-кошторисної документації на капітальний та
        поточний ремонти житла, об'єктів соціальної сфери,
             комунального призначення та благоустрою



     На численні    запити    щодо   складу   проектно-кошторисної
документації на капітальний та поточний  ремонти  житла,  об'єктів
соціальної   сфери,  комунального  призначення  та  благоустрою  і
визначення  вартості  розробки  зазначеної  документації   Держбуд
України повідомляє.
     Проектна документація на зазначені види ремонту розробляється
у  відповідності  з  "Инструкцией  о составе,  порядке разработки,
согласования  и  утверждения  проектно-сметной   документации   на
капитальный ремонт жилых зданий" (ВСН 55-87(р)),  "Інструкцією про
порядок  проведення  ремонту  та   утримання   об'єктів   міського
благоустрою"  (КДІ  -  204-12  Укр  214-92),  затвердженою наказом
Держжитлокомунгоспу  України  від  24.12.92   N   75   та   іншими
нормативними   документами   з  питань  розробки  документації  на
ремонтні роботи.
     Розробка кошторисної  документації  на  ці роботи провадиться
згідно з Державними будівельними нормами (ДБН IV-16-98, частини I,
II)  та  доповненнями до них,  а також вищенаведеними нормативними
матеріалами,  які діють в частині тих положень,  що не  суперечать
ДБН IV-16-98.
     Перед розробкою    проектно-кошторисної    документації    на
капітальний  і  поточний  ремонти  об'єктів  провадиться  технічне
обстеження та визначається фізичний і  моральний  знос  зазначених
об'єктів.
     Проектно-кошторисна документація   з   капітального   ремонту
житлових   будівель   і   споруд,   об'єктів   соціальної   сфери,
комунального призначення повинна складатись з наступних розділів:
     - загальна пояснювальна записка;
     - архітектурно-будівельні рішення;
     - технологічні рішення (при необхідності);
     - рішення по інженерному обладнанню;
     - проект організації капітального ремонту;
     - технічна експлуатація будівлі;
     - кошторисна документація;
     а для об'єктів благоустрою, відповідно:
     - загальна пояснювальна записка;
     - робоча документація;
     - організація ремонтно-будівельних робіт;
     - оцінка впливу на навколишнє середовище (при необхідності);
     - кошторисна документація.
     При цьому експертизі підлягають  розроблені  у  встановленому
порядку  проекти  капітального ремонту житла,  об'єктів соціальної
сфери,  комунального призначення та  благоустрою,  якщо  виконання
зазначеного  ремонту  впливає на міцність,  надійність,  необхідну
довговічність будинків і споруд або порушує архітектурні вимоги до
них і таке інше.
     Для технічно  нескладних  об'єктів  склад  і  зміст  розділів
проектно-кошторисної   документації   може   уточнюватись  (в  бік
зменшення) замовником та розробником документації в залежності від
специфіки і умов виконання ремонту.
     При цьому в обов'язковому порядку розробляються документи, за
якими  визначаються  фізичні  обсяги  робіт та кошторисна вартість
ремонту.
     Додаткові витрати,  що  враховують  складні  умови  виконання
ремонтно-будівельних робіт, кошти на тимчасові будівлі та споруди,
зимове подорожчання та інші витрати,  залежно від конкретних умов,
враховуються  у  кошторисній  документації  ремонту  на   підставі
проекту  організації  ремонту  (ПОР)  або  (у  випадку скороченого
обсягу проектно-кошторисної документації і відсутності ПОР) згідно
з  умовами,  зафіксованими  контрактом  на  виконання  ремонту  чи
дефектним актом,  погодженим інвестором (у випадку виконання робіт
господарським способом і відсутності потреби в контракті).
     Якщо до ремонту входить лише  один  вид  ремонтно-будівельних
робіт,  то кошторисна документація може складатися тільки з одного
кошторису  (на  правах   локального,   об'єктного   та   зведеного
кошторису)  з нарахуванням всіх затрат,  встановлених нормативними
документами.
     На роботи   поточного  ремонту,  який  не  потребує  розробки
креслень      і      виконується      господарським       способом
ремонтно-будівельними       бригадами      житлово-експлуатаційних
організацій  (при  вартості   ремонту   менше   30   тис.   грн.),
відповідними  спеціалістами  цих організацій складаються розцінені
описи робіт на підставі дефектних актів.
     Рішення з цього питання приймає інвестор.
     Форми дефектного акту та розціненого опису додаються.
     При взаєморозрахунках   за  виконані  роботи  з  капітального
ремонту застосовуються документи первинного обліку як  для  нового
будівництва,  а  саме:  "Акт  приймання виконаних підрядних робіт"
(форма N КБ-2в) та "Довідка про вартість виконаних робіт і витрат"
(форма N КБ-3).
     Розрахунки при виконанні робіт  з  поточного  ремонту  можуть
провадитись на підставі "Акту приймання виконаних підрядних робіт"
(форми N КБ-2в),  про що зазначається в  контракті  (договорі)  на
виконання робіт. При цьому "Акт..." подається банку, який фінансує
проведення ремонту.
     Вартість розробки    проектно-кошторисної    документації   з
капітального та поточного ремонтів,  що фінансуються із залученням
бюджетних  коштів  або  коштів підприємств,  установ і організацій
державної  форми  власності,  визначається  згідно   з   "Порядком
визначення  вартості проектно-вишукувальних робіт для ремонту,  що
здійснюється на території України" (  v0065303-97  )  на  підставі
"Сборника  цен на проектные работы для капитального ремонта зданий
и сооружений" (Росжилкоммунсоюз, Москва, 1990).
     При виконанні  ремонту  за  рахунок інших джерел фінансування
або  при  складанні  розцінених  описів  робіт  вартість  розробки
документації  може визначатись за кошторисом,  складеним за формою
"3 П",  виходячи з трудових витрат  виконавців  в  людино-днях  (в
кошторисних  підрозділах  - в середньому 1 люд.-день для складання
75 позицій кошторису),  та показника вартості робіт  -  40  грн./1
люд.-день,  (із  розрахунку  середньомісячної заробітної плати 286
грн.) на підставі листа Держбуду України від 10.03.99 N 7/177.

 Перший заступник
 Голови Комітету                                       А.В.Беркута

                                               Додаток N 1
                                     до листа Держбуду України від
                                     26 травня 1999 р. N 7/469

                                  ЗАТВЕРДЖУЮ __________________
                                  "___" _______________ 1999 р.

                          Дефектний акт

     На капітальний ремонт _______________________________________
     поточний (непотрібне        (найменування об'єкту)
     викреслити)
по вул. __________________________ в місті _______________________
     Складено на підставі
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
     Особливі умови
     Обсяги виконання робіт
------------------------------------------------------------------
|   N   |  Найменування   |  Одиниця   | Кількість  |  Примітка  |
|  п/п  |      робіт      |  виміру    |            |            |
|       |    і витрат     |            |            |            |
|-------+-----------------+------------+------------+------------|
|  1    |       2         |     3      |     4      |      5     |
|-------+-----------------+------------+------------+------------|
|  1.   |                 |            |            |            |
|-------+-----------------+------------+------------+------------|
|  2.   |                 |            |            |            |
|-------+-----------------+------------+------------+------------|
|  3.   |                 |            |            |            |
------------------------------------------------------------------

Склав       ______________________________________________________
                      посада, підпис, ініціали, прізвище
Перевірив   ______________________________________________________
                      посада, підпис, ініціали, прізвище

     Дефектний акт погоджено:

Замовник    ______________________________________________________
                      посада, підпис, ініціали, прізвище
Виконавець
робіт       ______________________________________________________
                      посада, підпис, ініціали, прізвище

                                               Додаток N 2
                                     до листа Держбуду України від
                                     26 травня 1999 р. N 7/469

                                  ЗАТВЕРДЖУЮ __________________
                                  "___" _______________ 1999 р.

                      Розцінений опис робіт

     На поточний ремонт __________________________________________
                              (найменування об'єкту)
по вул. __________________________________ в місті _______________
на суму ___________ грн., в тому числі, зворотні суми _______ грн.
     До фінансування ________________________________________ грн.
     Складено на підставі ________________________________________
     Замовлення N _________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
| N  |  Шифр   |Найменування робіт і |  Оди-  |Кіль- |  Базисна вартість, грн.   |   Витрати   |
|п/п | і номер |       витрат        |  ниця  |кість |                           |    труда    |
|    | позиції |                     |виміру  |      |                           | робітників, |
|    | норма-  |                     |        |      |                           |  люд.-год.  |
|    |  тиву   |                     |        |      |---------------------------+-------------|
|    |         |                     |        |      |   Одиниці   |  Загальна   | Оди- |Всьо- |
|    |         |                     |        |      |-------------+-------------| ниці |  го  |
|    |         |                     |        |      |Всьо- | В т. |Всьо- | В т. |      |      |
|    |         |                     |        |      |  го  |  ч.  | го   |  ч.  |      |      |
|    |         |                     |        |      |      |  --  |      |  --  |      |      |
|----+---------+---------------------+--------+------+------+------+------+------+------+------|
| 1  |   2     |         3           |   4    |  5   |  6   |  7   |  8   |  9   | 10   | 11   |
|----+---------+---------------------+--------+------+------+------+------+------+------+------|
|    |         |      Розділ А       |        |      |      |      |      |      |      |      |
|----+---------+---------------------+--------+------+------+------+------+------+------+------|
|    |         |Кошторисна вартість  |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |ремонту за базисними |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |цінами               |        |      |      |      |      |      |      |      |
|----+---------+---------------------+--------+------+------+------+------+------+------+------|
|1.  |         |Прямі витрати        |        |      |      |      |      |      |      |      |
|----+---------+---------------------+--------+------+------+------+------+------+------+------|
|2.  |         |..........           |        |      |      |      |      |      |      |      |
|----+---------+---------------------+--------+------+------+------+------+------+------+------|
|3.  |         |..........           |        |      |      |      |      |      |      |      |
|----+---------+---------------------+--------+------+------+------+------+------+------+------|
|    |         |Разом прямі витрати  |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |в тому числі:        |        |      |      |      |      |      |      |      |
|----+---------+---------------------+--------+------+------+------+------+------+------+------|
|    |         |1. вартість          |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |матеріалів, виробів  |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |та конструкцій       |        |      |      |      |      |      |      |      |
|----+---------+---------------------+--------+------+------+------+------+------+------+------|
|    |         |2. всього заробітна  |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |плата                |        |      |      |      |      |      |      |      |
|----+---------+---------------------+--------+------+------+------+------+------+------+------|
|    |         |3. експлуатація      |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |машин і механізмів   |        |      |      |      |      |      |      |      |
|----+---------+---------------------+--------+------+------+------+------+------+------+------|
|    |         |Накладні витрати     |        |      |      |      |      |      |      |      |
|----+---------+---------------------+--------+------+------+------+------+------+------+------|
|    |         |Разом                |        |      |      |      |      |      |      |      |
|----+---------+---------------------+--------+------+------+------+------+------+------+------|
|    |         |Планові              |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |нагромадження        |        |      |      |      |      |      |      |      |
|----+---------+---------------------+--------+------+------+------+------+------+------+------|
|    |         |Разом                |        |      |      |      |      |      |      |      |
|----+---------+---------------------+--------+------+------+------+------+------+------+------|
|    |         |Тимчасові будівлі і  |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |споруди (при         |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |наявності            |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |обгрунтування і      |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |погодженні           |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |замовника)           |        |      |      |      |      |      |      |      |
|----+---------+---------------------+--------+------+------+------+------+------+------+------|
|    |         |Додаткові витрати    |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |при виконанні        |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |будівельно-монтажних |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |робіт в зимовий      |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |період (при          |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |наявності            |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |обгрунтування і      |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |погодженні           |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |замовника)           |        |      |      |      |      |      |      |      |
|----+---------+---------------------+--------+------+------+------+------+------+------+------|
|    |         |Технічний нагляд     |        |      |      |      |      |      |      |      |
|----+---------+---------------------+--------+------+------+------+------+------+------+------|
|    |Кошторис |Складання            |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |за       |розціненого опису    |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |формою   |                     |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |"3 П"    |                     |        |      |      |      |      |      |      |      |
|----+---------+---------------------+--------+------+------+------+------+------+------+------|
|    |         |Разом                |        |      |      |      |      |      |      |      |
|----+---------+---------------------+--------+------+------+------+------+------+------+------|
|    |         |Резерв коштів на     |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |непередбачені роботи |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |і витрати 4 %        |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |в тому числі,        |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |непередбачені роботи |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |і витрати підрядника |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |2 %                  |        |      |      |      |      |      |      |      |
|----+---------+---------------------+--------+------+------+------+------+------+------+------|
|    |         |Всього по розділу А  |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |в тому числі,        |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |зворотні суми        |        |      |      |      |      |      |      |      |
|----+---------+---------------------+--------+------+------+------+------+------+------+------|
|    |         |      Розділ Б       |        |      |      |      |      |      |      |      |
|----+---------+---------------------+--------+------+------+------+------+------+------+------|
|    |         |Подорожчання, що     |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |викликані ринковими  |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |умовами виконання    |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |робіт (за окремим    |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |розрахунком, який    |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |враховує різницю між |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |базисною та          |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |фактичною вартістю)  |        |      |      |      |      |      |      |      |
|----+---------+---------------------+--------+------+------+------+------+------+------+------|
|    |         |Податки, збори       |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |(обов'язкові         |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |платежі)             |        |      |      |      |      |      |      |      |
|----+---------+---------------------+--------+------+------+------+------+------+------+------|
|    |         |Всього по розділу Б  |        |      |      |      |      |      |      |      |
|----+---------+---------------------+--------+------+------+------+------+------+------+------|
|    |         |Всього по опису      |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |робіт (А + Б) в тому |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |числі, зворотні      |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |суми                 |        |      |      |      |      |      |      |      |
|----+---------+---------------------+--------+------+------+------+------+------+------+------|
|    |         |Всього до            |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |фінансування за      |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |мінусом зворотних    |        |      |      |      |      |      |      |      |
|    |         |сум                  |        |      |      |      |      |      |      |      |
------------------------------------------------------------------------------------------------

     Примітка. Використання    коштів    на    технічний    нагляд
підтверджується в установленому порядку.

Склав       ______________________________________________________
                     посада, підпис, ініціали, прізвище
Перевірив   ______________________________________________________
                     посада, підпис, ініціали, прізвище

Розцінений
опис
погоджено:  ______________________________________________________
                     посада, підпис, ініціали, прізвище

Надруковано: Державний   комітет   будівництва,   архітектури   та
             житлової політики України. "Інструктивні документи та
             листи,  що  роз'яснюють  положення порядку визначення
             вартості    будівництва,    капітального     ремонту,
             взаєморозрахунків за обсяги виконаних робіт, вартості
             проектно-вишукувальних  робіт,  експертизи  вартісних
             показників,  утримання  апарату  замовника  та  інших
             економічних питань,  що входять до  сфери  діяльності
             Держбуду України",  N 45, 9 червня 1999 р., К.: Центр
             "ІНПРОЕКТ".