ХАРКІВСЬКА МИТНИЦЯ

ЛИСТ

від 12.03.2007 р. N 36/01-1793

Щодо розгляду листа

Державною митною службою України розглянуто <...> запит від 22.02.2007 р. N А-02-9 та за дорученням Голови Служби від 28.02.2007 р. N 3724/11 повідомляємо таке.

Відповідно до пп. 5.2.2 ст. 5 Закону України від 21.12.2000 р. N 2181 (далі - Закон) у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу зі скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати. Скарга повинна бути подана контролюючому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Якщо відповідно до Закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, такий платник податків має право на адміністративне оскарження рішень контролюючого органу протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення або відповіді контролюючого органу на скаргу, замість десятиденного строку, визначеного у абзаці першому цього підпункту.

Згідно з п. 1.11 наказу Держмитслужби від 08.02.2006 р. N 97 скарга (заява) повинна бути викладена платником податків у письмовій формі, надіслана до митного органу (Держмитслужби України) рекомендованим листом з повідомленням про вручення або передана фізичною чи юридичною особою - платником податків через представника та супроводжуватися разі потреби документами, розрахунками й іншими доказами.

Відповідно до пп. 1.12 того ж наказу скарга (заява) повинна містити таку інформацію:

- прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання фізичної особи - платника податків або найменування, місцезнаходження юридичної особи - платника податків, а також адресу, на яку необхідно надіслати рішення (відповідь) за скаргою (заявою);

- найменування митного органу, яким видано податкове повідомлення або рішення, що оскаржується, його дату й номер; назву податку, збору (обов'язкового платежу) та суму;

- суть порушеного питання, прохання чи вимоги й обґрунтування незгоди платника податків із сумою податкового зобов'язання, зазначеною митним органом у податковому повідомленні, або з іншим рішенням митного органу;

- про подання чи неподання до суду позовної заяви про визнання недійсним податкового повідомлення або рішення митного органу, а також про повідомлення чи неповідомлення відповідного митного органу про подання скарги (заяви) до Держмитслужби України;

- перелік документів і розрахунків, що додаються до скарги (заяви).

Скарга (заява) юридичної особи - платника податків повинна бути подана за підписом керівника або представника юридичної особи - платника податків, скріпленим печаткою цієї юридичної особи, а скарга (заява) фізичної особи - платника податків - за її підписом або її представника.

Якщо скарга (заява) подається в інтересах юридичної або фізичної особи - платника податків її представником, то до скарги (заяви) додається копія довіреності, оформленої відповідно до вимог законодавства.

Скарга (заява), що не відповідає вимогам, переліченим вище, не може бути розглянута по суті й повертається особі, яка її подала, з відповідними роз'ясненнями протягом п'яти календарних днів від дня отримання цієї скарги (заяви).

 

Начальник Харківської митниці 

М. Прудніков 


 

Надруковано:
"Галицькі контракти - Дебет-Кредит",
N 16, 16 квітня 2007 р.