ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОГО КАЗНАЧЕЙСТВА УКРАЇНИ У ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

ЛИСТ

від 10.07.2007 р. N 1.2-18/80-2670

Депутату Фрунзенської районної ради у м. Харкові V скликання
Потикун Т. Ф.


Шановна Тетяно Федорівно!

Головне управління Державного казначейства України у Харківській області за дорученням Державного казначейства України від 22.06.2007 року на Ваше звернення до Першого віце-прем'єр-міністра України Азарова М. Я. від 01.06.2007 N к-01/06-26 з приводу піднятих питань в межах своєї компетенції повідомляє наступне.

1. Знаки поштової оплати (поштові марки, конверти з марками та листівки з марками), відповідно до наказу Міністерства фінансів України, Служби безпеки України та Міністерства внутрішніх справ України від 25.11.93 N 98/118/740 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.01.94 за N 8/217, відносяться до бланків суворої звітності, що вимагає облік їх одержання, зберігання та використання як бланків суворої звітності. На них поширюється порядок обліку запасів бюджетних установ, затверджений наказом Державного казначейства України від 08.12.2000 N 125 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.12.2000 за N 937/5158, де в п. 52 визначено, що відповідальність за приймання, зберігання і відпуск запасів покладається на матеріально відповідальних осіб, призначених наказом керівника установи. З посадовими особами, які відповідають за збереження матеріальних цінностей, укладається письмовий договір про повну індивідуальну матеріальну відповідальність.

2. Відповідно до вимог Бюджетного кодексу України (ст. 51 п. 5) розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та проводять видатки тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисом. Видатки (КЕКВ 1138), пов'язані з наданням послуг зв'язку, спецзв'язку, фельд'єгерської служби, доставки дипломатичної пошти, експрес-доставки, мобільного зв'язку, супутникового зв'язку тощо, передбачені наказом Державного казначейства України від 08.12.2006 N 330 "Про затвердження змін до Роз'яснень щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету".

3. Передача чекової книжки розпоряднику органом Державного казначейства України відповідно п. 13.8 Порядку обслуговування державного бюджету за видатками, затвердженого наказом Державного казначейства України від 23.05.2004 N 89 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.06.2004 за N 716/9315, здійснюється на підставі довіреності розпорядника установленої форми шляхом оформлення акта приймання-передачі грошових чекових книжок у двох примірниках. Один примірник залишається в органі Державного казначейства, другий разом з чековою книжкою передається розпоряднику.

Порядок оприбуткування, видачі та списання бланків суворої звітності, а грошова чекова книжка відноситься до них, згідно наказу Міністерства фінансів України, Служби безпеки України та Міністерства внутрішніх справ країни від 25.11.93 N 98/118/740, визначено наказом Державного казначейства України від 10.07.2000 N 61 "Про затвердження Інструкції про кореспонденцію субрахунків бухгалтерського обліку для відображення основних господарських операцій бюджетних установ", яким передбачено слідуючі проведення в бухгалтерському обліку:

N з/п

Зміст операцій

Номери субрахунків

за дебетом

за кредитом

1

2

3

4

1.

Оприбуткування бланків суворої звітності (акредитиви, чекові книжки, талони на бензин, мазут, харчування, путівки в будинки відпочинку, санаторії, турбази, повідомлення на поштові перекази, митні марки, бланки трудових книжок та вкладиші до них тощо), вартість бланків (без ПДВ).
Водночас проводиться запис на позабалансовому рахунку 08.

331
 
 
 
 
08 

311, 313, 321, 323, 364, 675.

2.

Видача в підзвіт бланків суворої звітності (талони на бензин, бланки трудових книжок тощо).

362

331

3.

Списання витрачених бланків суворої звітності.
Водночас проводиться списання з позабалансового рахунку.

801, 802, 811

331, 362  
08


4. Відповідно до Роз'яснень щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затверджених наказом Державного казначейства України від 08.12.2006 N 330, оплата за участь у короткотермінових семінарах, нарадах, нарадах-навчаннях (в т. ч. пов'язаних з роз'ясненням нової нормативної бази, підготовкою та проведенням організаційних заходів тощо) здійснюється за КЕКВ 1139 "Оплата інших послуг та інші видатки". Видатки пов'язані з оплатою згідно з чинним законодавством післядипломної підготовки (перепідготовки) кадрів, підвищення кваліфікації кадрів за договорами у закладах, які мають необхідну ліцензію на проведення таких навчань, та/або результатом є отримання посвідчення (сертифіката) встановленого зразка, щодо набуття відповідних професійних навиків проводяться по КЕКВ 1172 "Окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку".

5. Для визначення непридатності матеріальних цінностей і встановлення неможливості або неефективності проведення їх відновлювального ремонту, а також для оформлення необхідної документації на списання цих цінностей, наказом керівника установи щорічно створюється постійно діюча комісія, яка діє протягом року.

За результатами обстеження комісією складаються акти про списання матеріальних цінностей, форма та порядок складання яких затверджені наказом Головного управління Державного казначейства України та Державного комітету статистики України від 02.12.97 N 125/70 і зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22.12.97 за N 612/2416. При списанні матеріальних цінностей можуть складатися акти довільної форми із зазначенням вичерпної інформації щодо їх кількісних та якісних показників, а також причин вибуття (списання).

В акті про списання матеріальних цінностей детально висвітлюються причини вибуття об'єктів, стан основних частин, деталей і вузлів, конструктивних елементів та обґрунтовується недоцільність і неможливість їх відновлення.

Акти про списання матеріальних цінностей, складені комісією, затверджуються керівником установи.

Списання матеріальних цінностей проводиться за первісною вартістю або за відновлювальною вартістю (у разі проведення індексації або переоцінки матеріальних цінностей). В зв'язку з чим, виходячи з вартості за одиницю, необхідно дотримуватися права надання дозволу вищого рівня.

Посадові особи, які порушили порядок зберігання матеріальних цінностей або безгосподарно ставились до них (знищення, підпалювання та ін.), несуть відповідальність згідно з чинним законодавством (наказ Державного казначейства України та Міністерства економіки України від 10.08.2001 N 142/181 "Про затвердження Типової інструкції про порядок списання матеріальних цінностей з балансу бюджетних установ").

Одночасно наголошуємо, що відповідно до пункту 2 статті 26 Бюджетного кодексу України керівник бюджетної установи відповідає за організацію ефективної системи внутрішнього контролю фінансової та господарської діяльності з урахуванням правил бухгалтерського обліку та контролю щодо активів, пасивів, доходів та видатків установи.

Відповідно до статті 8 пункту 6 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.99 N 996-XIV керівник установи зобов'язаний створити необхідні умови для правильного ведення бухгалтерського обліку, забезпечити неухильне виконання всіма підрозділами, службами та працівниками, причетними до бухгалтерського обліку, правомірних вимог бухгалтера щодо дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів.

Крім того, головні розпорядники бюджетних коштів повинні проводити відповідну роз'яснювальну роботу серед розпорядників бюджетних коштів щодо необхідності дотримання бюджетного законодавства.

Окремо необхідно зазначити, що на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 04.01.2002 N 3 "Про Порядок оприлюднення у мережі Інтернет інформації про діяльність органів виконавчої влади" та з метою вільного доступу до інформації про діяльність органів виконавчої влади, а також забезпечення гласності та відкритості їх діяльності, Державним казначейством України на Інтернет-порталі (e-mail: WWW.DBU.COM.UA) та Веб-сторінці (e-mail: WWW.TREASURY.GOV.UA) розміщуються новини, інформація та зміни в нормативно-правових документах, що регулюють фінансово-економічну діяльність бюджетних установ.

Всі порушені питання нормативно врегульовані. Звернення фахівців бухгалтерських служб бюджетних установ до депутатів усіх рівнів та Першого віце-прем'єр-міністра України не обов'язкове, так як необхідну інформацію можливо отримати, ретельно вивчивши нормативні документи, та в органах Державного казначейства України за місцем обслуговування.

З повагою,

 

Начальник
Головного управління

 
Р. А. Єремейчук