УКРАЇНА
ХАРКІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ГОЛОВА
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

Від 15.09.2000 № 1792

Про внесення змін до положень
виконавчих органів міської ради

З метою підвищення ефективності роботи управління споживчого ринку, відповідно до п. 2 рішення І сесії «Харківської міської ради XXIII скликання від 15.04.98 р. «Про затвердження структури виконавчих органів Харківської міської ради XXIII скликання», керуючись ч.8 ст.59 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”.

1. Внести до Положення про управління споживчого ринку, затвердженого розпорядженням міського голови від 23.06.98 р. № 1327 зміни і доповнення, виклавши його в новій редакції, що додається.

2. Заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради - начальнику головного управління економіки та комунального майна Назарову Є.О.

2.1. Спільно з начальником управління споживчого ринку Чехуновим М.В забезпечити проведення необхідних організаційних заходів, пов'язаних із зміною правового статусу управління споживчого ринку;

2.2. Протягом місяця внести відповідні зміни до Положення про головне управління економіки та комунального майна.

3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Бабаєва В.М.

Міський голова М.Д. Пилипчук

ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Харківського міського голови
від 15.09.2000 № 1792

ПОЛОЖЕННЯ ПРО УПРАВЛІННЯ СПОЖИВЧОГО
РИНКУ ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Управління споживчого ринку (надалі управління) є виконавчим органом міської ради.

1.2. Управління створено на підставі рішення І сесії Харківської міської ради XXIII скликання від 15.04.98 р. «Про затвердження структури виконавчих органів Харківської міської ради» та відповідно до розпорядження міського голови від 20.04.98 р. № 854.

1.3. Управління підконтрольне та підзвітне Харківській міській раді , підпорядковане міському голові, виконавчому комітету і головному управлінню економіки та комунального майна Харківської міської ради.

1.4. Місцезнаходження управління: 61002. м. Харків, вул. Чернишевського, 26.

ІІ.ЮРИДИЧНИЙ СТАТУС УПРАВЛІННЯ

2.1. Управління функціонує при головному управлінні економіки та комунального майна на правах юридичної особи. Статус юридичної особи управління набуває з моменту затвердження міським головою Положення про управління.

2.2. Управління має печатку із зображенням Державного герба України та власним найменуванням, штамп, рахунки в установах банків та інші атрибути, необхідні юридичній особі.

2.3. Управління має право укладати в межах своїх повноважень угоди (договори, контракти), набувати майнових і особистих немайнових прав, нести зобов'язання, бути позивачем та відповідачем в суді (арбітражному, третейському суді). Управління несе відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах майна, на яке відповідно до чинного законодавства України, може бути накладено стягнення.

2.4. В своїй діяльності управління керується Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», іншими актами чинного законодавства, рішеннями Харківської міської ради, рішеннями виконавчого комітету міської ради, розпорядженнями міського голови, наказами головного управління; економіки та комунального майна. Положенням про головне управління економіки та комунального майна і цим Положенням.

2.5. Управління є правонаступником реорганізованого головного управління споживчого ринку, а також головного управління економіки та комунального майна в частині прав та обов'язків управління споживчого ринку.

III. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ УПРАВЛІННЯ

Метою та завданнями управління є:

3.1. Забезпечення повного насичення споживчого ринку міста, розширення асортименту високоякісних товарів за рахунок оптимального використовування місцевих товарно-сировиних та матеріально-технічних ресурсів та додаткового залучення можливостей інших регіонів країни та закордонних партнерів. Організація через плодоовочеві підприємства усіх форм власності -заготівки, -зберігання та переробки плодоовочевої продукції.

3.2. Організація роботи та контроль за діяльністю підприємств торгівлі, громадського харчування та побутового обслуговування населення, плодоовочевої торгівлі, ринків та торговельних майданчиків спрямованих на задоволення попиту населення міста, захист соціальних інтересів малозабезпечених верств населення, пільгового контингенту, обслуговування учнів, студентів, дошкільних, дитячих та лікувальних закладів усіх форм власності.

3.3. Здійснення відповідно до законодавства контролю за належною експлуатацією та організацією обслуговування населення підприємствами торгівлі, громадського харчування, та побутового обслуговування, ринками та торговельними майданчиками за технічним станом, використанням та утриманням об'єктів нерухомого майна усіх форм власності.

3.4. Здійснення в межах своєї компетенції, встановленого законодавством, контролю за діяльністю підприємств переробної та харчової промисловості та додержання ними стандартів, технічних умов та інших умов, пов'язаних з якістю продукції.

IV. ПОВНОВАЖЕННЯ УПРАВЛІННЯ

До повноважень управління належить:

4.1. Сприяння росту виробництва товарів народного споживання, послуг, формування держзамовлення та організація фірмової торгівлі.

4.2. Сприяння вивченню нормативно-технічних вимог, правил торгівлі, громадського харчування, побутового обслуговування населення, плодоовочевої торгівлі підприємствами усіх форм власності.

4.3. Сприяння всебічному розвитку громадського харчування міста, покращенню асортименту, підвищенню якості продукції, що виробляється, з метою задоволення попиту населення.

4.4. Удосконалення організації громадського харчування, упровадження нових форм обслуговування, сприяння підвищенню культури обслуговування населення, ефективності та якості роботи підприємств громадського харчування.

4.5. Удосконалення організації шкільного харчування, сприяння ефективному використанню потужностей шкільних їдалень, здійснення контролю за їх фінансово-господарчою діяльністю. Надання пропозицій щодо усунення збитковості шкільних підприємств. Організація харчування малозабезпеченого населення.

4.6. Координація та контроль роботи спеціалізованих підприємств та об'єднань побутового обслуговування населення, а також внесення пропозицій щодо створення підприємств побутового обслуговування комунальної власності та організація їх роботи.

4.7. Здійснення взаємовигідних зв'язків з виробниками товарів народного споживання та сільськогосподарської продукції з інших регіонів України та закордонними державами.

4.8. Внесення пропозицій до програм соціально-економічного та культурного розвитку міста, цільових програм з інших питань самоврядування, підготовка звітів про хід і результати виконання цих програм.

4.9. Внесення пропозицій щодо планів і програм будівництва та реконструкції об'єктів торгівлі, громадського харчування та побутового обслуговування, ринків та торговельних майданчиків, та інших підприємств, діяльність яких пов'язана з функціями управління.

4.10. Очолювання організації місцевих виставок, ярмарок, сприяння розвитку підприємств усіх форм власності.

4.11. Координація на території м. Харкова роботи ринків та торговельних майданчиків незалежно від форм власності.

4.12. Розгляд питань, пов'язаних з введенням нових видів послуг та внесення відповідним органом виконавчої влади своїх пропозицій в установленому порядку.

4.13. Встановлення зручного для населення режиму роботи підприємств торгівлі, громадського харчування та побутового обслуговування, які відносяться до комунальної власності міста та, за згодою з власниками, зручного для населення режиму роботи підприємств незалежно від форм власності.

4.14. Контроль щодо забезпечення торговельними площами, раціональним їх використанням та розміщенням, розробка висновків по спеціалізації.

4.15. Вплив на формування споживчого ринку та його товарне насичення, виробництво, асортимент та якість товарів з урахуванням попиту населення. Розробка замовлень по місту та вишукування додаткових товарних ресурсів, спрямованих на задоволення потреб населення у товарах народного споживання.

4.16. Сприяння приватизації, демонополізації, розвитку конкуренції, створенню рівних умов діяльності для кожного господарюючого суб'єкта, підтримка комерційних структур усіх форм господарювання, малого та середнього підприємництва.

4.17. Участь у координації роботи промислових підприємств переробної промисловості, легкої, та промисловості, що виробляє товари народного споживання, оптових баз та підприємств торгівлі, громадського харчування, побутового обслуговування та плодоовочевої торгівлі по постачанню товарів першої необхідності, насиченню ними міста

4.18. Участь в організації проведення ярмарок, аукціонів для закупівлі та продажу товарів на міському рівні.

4.19. Участь в організації міжобласних, зовнішньоекономічних зв'язків. Надання міськвиконкому пропозицій по захисту товарного ринку міста.

4.20. Планування, підготовка пропозицій та контроль за використанням перехідних добових залишків продовольчих товарів підприємств та організацій міста на випадок аварій, катастроф та стихійних лих Проведення занять по підготовці спеціалістів цивільної оборони. Взаємодія з відповідними органами державної виконавчої влади з питань забезпечення потреб та підвищення стабільності роботи підприємств торгівлі, громадського харчування та побутового обслуговування в умовах надзвичайних ситуацій.

4.21. Координація та здійснення керівництва службами ЦО районів міста: торгівлі та харчування, санітарної обробки людей та знезараження одягу.

4.22. Сприяння укладанню договорів на постачання товарів першої необхідності, які не виробляються у регіоні.

4.23. Аналіз роботи підприємств, які здійснюють торговельну та торговельно-закупівельну діяльність, підготовка пропозицій головному управлінню економіки та комунального майна щодо створення кращих умов конкуренції між підприємствами (підприємцями) з метою поліпшення торговельного обслуговування населення.

4.24. Проведення міських семінарів, конференцій, конкурсів з питань координації роботи суб'єктів підприємницької діяльності, та інформування головного управління та комунального майна щодо їх організації.

4.25. Отримання інформації щодо діяльності підприємств усіх форм власності, необхідної для виконання завдань управління, за винятком відомостей, які є комерційною таємницею.

4.26. Розгляд проектів планів підприємств і організацій, які належать до комунальної власності, внесення до них зауважень і пропозицій, здійснення контролю за їх виконанням, встановлення порядку та здійснення контролю за використанням прибутку підприємств комунальної вмисності.

4.27. Надання пропозицій по укладенню контрактів з керівниками підприємств, які знаходяться у комунальній власності міста.

4.28. Організація та прийняття участі, спільно з райвиконкомами, управлінням по справам захисту прав споживачів облдержадміністрації, міською санітарно-епідеміологічною станцією, правоохоронними органами іншими державними контролюючими органами та громадськими організаціями у проведенні перевірок діяльності підприємств сфери обслуговування, незалежно від відомчої належності і форм власності.

4.29. Надання методичної, консультаційної та організаційної допомоги підприємствам торгівлі, громадського харчування, побутового обслуговування населення та плодоовочевої торгівлі, підприємствам переробної промисловості усіх форм власності з питань застосування правил торгівлі, громадського харчування, побутового обслуговування населення та іншим питанням які входять до компетенції управління.

4.30. Розгляд звернень та пропозицій органів державної влади, господарських структур, органів масової інформації та громадян з питань, які відносяться до компетенції управління, здійснення прийому громадян.

4.31. Сприяння забезпеченню державного захисту прав споживачів згідно з вимогами Закону України «Про захист прав споживачів»,

4.32. Участь у перевірках підприємств торгівлі, громадського харчування, переробної промисловості усіх форм власності по дотриманню асортименту та виконанню Закону України “ Про якість та безпеку продовольчих товарів».

4.33. Участь, згідно з установленим порядком, у присвоєнні класів підприємствам громадського харчування та категорій підприємствам побутового обслуговування.

4.34. Здійснення заходів щодо розширення та вдосконалення мережі підприємств торгівлі, громадського харчування, побутового обслуговування населення, ринків міста.

4.35. Видача у випадках, передбачених законодавством, спеціальних дозволів (ліцензій) на право здійснення окремих видів підприємницької діяльності. Приймання рішень про скасування даного дозволу (ліцензії) у разі порушення екологічних, санітарних, торговельних правил та інших вимог законодавства

4.36. Надання відповідно до законодавства дозволів на розміщення об'єктів торгівлі, громадського харчування та сфери послуг.

4.37. Спільно з головним управлінням економіки та комунального майна заслуховування звітів про роботу керівників підприємств, установ та організацій комунальної власності.

4.38. Здійснення відповідно до законодавства контролю за належною експлуатацією та організацією обслуговування населення підприємствами торгівлі, громадського харчування, побутового обслуговування, ринків за технічним станом, використанням та утриманням інших об'єктів нерухомого майна усіх форм власності, прийняття рішень про скасування даного дозволу на експлуатацію об'єктів у разі порушення правил торгівлі, санітарних правил, правил торгівлі на ринках інших вимог законодавства

4.39. Участь в погодженні проектів відведення земельних ділянок та актів вибору майданчиків для розміщення об'єктів торгівлі, дрібно­роздрібної мережі, громадського харчування, побутового обслуговування населення, ринві та торговельних майданчиків усіх форм власності.

4.40. Сприяння створенню на основі законодавства спільних з іноземними партнерами підприємств виробничої і соціальної інфраструктури.

4.41. Участь в організації та контролі прикордонної торгівлі та взаємодія з територіальними митними управліннями та іншими митними установами України.

4.42. Взаємодія з управлінням комунального майна та приватизації з питань продажу майна підприємств торгівлі, громадського харчування та побутового обслуговування на конкурсі та аукціоні, передачі в оренду майна, яке належить до комунальної власності територіальної громади м. Харкова.

4.43. Сприяння доступу нових господарюючих суб'єктів на ринки хліба і хлібобулочних виробів, переробки зерна, м'яса і м'ясних виробів та реалізації молочної та іншої продукції.

4.44. Спільно з представниками контролюючих органів здійснення перевірки об'єктів переробної та харчової промисловості.

4.45. Аналіз діяльності підприємств переробної та харчової промисловості міста та підготовка пропозицій щодо підвищення ефективності роботи цих підприємств.

4.46. Розміщення в банках коштів, які має управління, отримання відсотків за вкладені кошти.

4.47. Здійснення інших повноважень покладених на управління згідно з чинним законодавством.

V. СТРУКТУРА УПРАВЛІННЯ

5.1. Управління має наступну структуру.

• Апарат керівництва

• Відділ обліку та звітності

• Відділ координації забезпечення продтоварами та переробної промисловості

• Відділ економічного аналізу та прогнозування

• Відділ захисту прав споживачів

• Відділ організації громадського харчування

• Інформаційно-диспетчерська служба

• Відділ маркетингу товарів народного споживання

• Відділ побутового обслуговування населення

• Відділ організації торгівлі

• Відділ ліцензування

• Відділ ринків

До складу апарату керівництва управління входять: начальник управління, його заступники.

Структурні підрозділи управління діють згідно положення, що затверджуються начальником управління.

5.2. Діяльність працівників управління регламентується функціональними обов'язками, які затверджуються начальником управління.

VI. ВЗАЄМОВІДНОСИНИ ТА ЗВ'ЯЗКИ УПРАВЛІННЯ

6.1. Управління при виконанні покладених на нього функцій взаємодіє з органами виконавчої влади, з обласною, районними у місті радами та їх виконавчими органами, іншими органами міської ради, а також підприємствами організаціями, установами, об'єднаннями громадян

VII. КЕРІВНИЦТВО УПРАВЛІННЯМ

7.1. Управління очолює начальник, який призначається та звільнюється з посади міським головою.

7.2. Заступник начальника управління призначається на посаду та звільнюється з посади заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради - начальником головного управління економіки та комунального майна за поданням начальника управління.

7.3. Начальник управління

7.3.1. Керує діяльністю управління, несе персональну відповідальність за виконанням покладених на управління завдань і здійснення ним своїх повноважень.

7.3.2. Представляє без доручення управління у відносинах з фізичними та юридичними особами.

7.3.3. З розпорядником бюджетних та інших коштів, що в установленому порядку передаються управлінню.

7.3.4. Відкриває та закриває рахунки в установах банків, має право першого підпису на банківських документах.

7.3.5. Подає на затвердження міському голові штатний розпис, кошторис видатків на утримання управління, за узгодженням із заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради -начальником головного управління економіки та комунального майна.

7.3.6. Затверджує Положення про структурні підрозділи управління, функціональні обов'язки працівників управління;

7.3.7. Призначає на посади та звільняє з посад працівників управління у встановленому порядку.

7.3.8. Видає накази в межах повноважень, які надані управлінню та передбачені цим Положенням, організує і контролює їх виконання;

7.3.9. Укладає в межах повноважень управління договори, контракти, інші угоди, видає доручення.

7.3.10. Веде особистий прийом громадян.

7.3.11. Здійснює інші повноваження покладені на нього згідно з чинним законодавством України.

7.4. Заступник начальника управління:

7.4.1. Замішує начальника управління під час його відсутності.

7.4.2. Організує виконання наказів та доручень начальника управління.

7.4.3. Виконує інші повноваження встановлені функціональними обов'язками, затвердженими начальником управління, за узгодженням з заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради - начальником головного управління економіки та комунального майна

VIII. ФІНАНСУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ УПРАВЛІННЯ. МАЙНО УПРАВЛІННЯ

8.1. Управління є бюджетною установою і фінансується за рахунок коштів міського бюджету.

8.2. Джерелом формування коштів управління є :

8.2.1. Кошти міського бюджету

8.2.2. Інші кошти, що передаються управлінню відповідно до чинного законодавства Укради.

8.3. Майно управління належить йому на праві оперативного управління. Управління володіє та користується майном, що є у його віданні. Розпорядження майном управління здійснює в установленому чинним законодавством порядку.

8.4. Начальник управління визначає особу, яка несе матеріальну відповідальність за збереження майна управління згідно з чинним законодавством.

IX. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

9.1. Ліквідація та реорганізація управління здійснюється за рішенням Харківської міської ради, або в установленому нею порядку чи іншими органами відповідно до вимог чинного законодавства України.

9.2. Зміни та доповнення до цього Положення вносяться в порядку, встановленому для його прийняття.