УКРАЇНА
ХАРКІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ГОЛОВА
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

Від 16.05.2000 № 888

Про посилення виконавчої дисципліни
та контролю за виконанням рішень
міськвиконкому, розпоряджень місь-
кого голови.

Аналіз виконання рішень міськвиконкому та розпоряджень міського
голови свідчить, що головні управління, управління, відділи та служби
міської ради проводять певну роботу щодо посилення виконавчої
дисципліни та контролю за виконанням рішень міськвиконкому,
розпоряджень міського голови.

Відповідно до рішень міськвиконкому №648 від 09.06.1999р. «Про
заходи по підготовці міського господарства до роботи в осінньо-зимовий
період 1999-2000рр.», рішення №753 від 26.05.1999р. «Про роботу головного
управління міського господарства, транспортних організацій щодо
забезпечення пасажирських перевезень в місті Харкові», рішення №251 від
24.03.1999р. «Про роботу альтернативних служб щодо утримання житлового
фонду місцевих рад, ЖБК, відомств» проведені заходи щодо роботи міського
господарства в осінньо-зимовий період 1999-2000р.р, ведеться робота по
удосконаленню управління комунальним майном міста, покращенню міських
пасажирських перевезень.

Незважаючи на те, що існуюча система контролю в міськвиконкомі
чітко регламентована відповідними нормативними документами, в окремих
структурних підрозділах ще недостатній рівень виконавчої дисципліни.

Із 54 рішеннь міськвиконкому та 14 розпоряджень міського голови, по
яким контролюється 457 доручень, виконані в установлені строки
189(41,4%), 268 знаходяться на виконанні, по 22 - строки виконання
порушені.

Значна частина рішень, терміни виконання яких минули, знаходяться
на виконанні в управлінні містобудування та архітектури (8), управлінні
комунального господарства та інженерної інфраструктури (5), управлінні
земельних ресурсів (3).

З метою посилення контролю за виконанням рішень міськвиконкому,
розпоряджень міського голови на підставі ст.38, керуючись ст.42,59 Закону
України «Про місцеве самоврядування в Україні» та враховуючи
розпорядження голови облдержадміністрації №130 від 12.02.2000р. «Про
заходи щодо посилення виконавської дисципліни і контролю за виконанням

документів в облдержадміністрації, інших місцевих органах виконавчої
влади», № 361 від 17.04.2000р. з цього питання:

1.Доповідну записку організаційного відділу «Про стан виконавчої
дисципліни, контролю за виконанням рішень міськвиконкому та
розпоряджень міського голови» направити головним управлінням,
управлінням та райвиконкомам для реагування та усунення відмічених

недоліків.

2.3атвердити «Методичні рекомендації з організації контролю за
виконанням рішень вищих органів виконавчої влади, рішень міськвиконкому
та розпоряджень міського голови, інших документів» (додаються).

3.Звернути увагу начальників головних управлінь, управлінь, відділів
та служб міськвиконкому, райвиконкомів на персональну відповідальність за
своєчасне та якісне виконання рішень міськвиконкому та розпоряджень
міського голови.

4.Начальникам головних управлінь систематично аналізувати стан
виконавчої дисципліни, інформувати міськвиконком про існуючі тенденції
та вносити пропозиції щодо покращення цієї роботи.

5.Інформаційно-аналітичній службі міської ради (Мартиненко О.В.) до
вересня поточного року доопрацювати комп'ютерну версію Програми
контролю рішень міськвиконкому та розпоряджень міського голови.

6.Контроль за виконанням даного розпорядження покласти на
керуючого справами виконкому міської ради Остапенко П.М.

Міський голова М.Д.Пилипчук


ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням міського голови
від 16.05.2000 № 888

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
з організації контролю за виконанням рішень вищих органів виконавчої
влади, рішень міського виконавчого комітету і розпоряджень міського
голови, ін. документів

Дані рекомендації розроблені відповідно до вимог Закону України
«Про місцеве самоврядування в Україні», Примірної інструкції з питань
діловодства в виконавчих органах Харківської міської ради.

1. ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1.Дані рекомендації визначають у виконкомах міської і районних у
місті рад єдину систему контролю, регламентують обов'язки, права,
відповідальність і взаємодію керівників, виконавців і контролюючих.

1.2.Основна мета - забезпечення ефективності управлінської діяльності
виконкомів міської та районних рад шляхом постійного контролю, перевірки
і вживання заходів щодо своєчасного і безумовного виконання завдань,
заходів, зазначених у документах.

1.3 .Задача системи контролю:

-облік і систематизація контрольованих документів, а також матеріалів
про хід їх виконання;

-підготовка і зняття документів з контролю.

2. СИСТЕМА КОНТРОЛЮ

Система контролю за виконанням організаційно-розпорядчих
документів складається з трьох етапів:

перший - постановка документів на контроль;

другий - контроль і перевірка фактичного виконання;

третій - аналіз виконання, зняття документів з контролю.

2.1.Постановка і контроль, облік документів, що знаходяться на
контролі.

2.1.1 .При надходженні рішень міськвиконкому, розпоряджень міського
голови в організаційний відділ, фахівцем з контролю документ реєструється
в книзі вхідних контрольних документів, ставиться штамп «контроль».

2.1.2.На документ заводиться папка контролю, де концентруються
інформації, що підтверджують хід його виконання.

2.1.3.Також заводиться контрольна картка, де чітко вказується № і дата
документа, його назва, завдання для виконавців і терміни їх виконання.
Картка вноситься в ПК.

2.1.4.Другий примірник картки разом з документом, що
контролюється, направляється виконавцю.

2.1.5. Картка - нагадування служить запитом на надання інформації
від виконавців. У випадку надання інформації з порушенням термінів, до неї
обов'язково додається пояснювальна записка про причини невчасного
виконання рішення або розпорядження і вжиті заходи по недопущенню
подібних випадків надалі.

2.2.Контроль і перевірка фактичного виконання документів.

2.2.1 .Відповідальний за контроль з виконання документа при
одержанні контрольної картки від фахівця з контролю визначає заходи для
його виконання, складає конкретний план роботи і зв'язується з
виконавцями.

Відповідальний за контроль регулярно відзначає в плані роботи хід
виконання документа, при завершенні робіт складає довідку, доповідну
записку або проект відповіді.

Відповідальними за контроль є особи, зазначені в рішенні.

У випадках, коли контроль покладений персонально на заступників
міського голови, контроль здійснюється їхніми помічниками, які періодично
інформують про хід виконання даного рішення своє керівництво і фахівця з
контролю.

2.2.2.Перевірку фактичного виконання документів здійснюють
керівники, на яких покладена відповідальність за контроль.

2.2.3.Періодичний контроль за об'єктивністю інформацій, що
надходять, дотриманням термінів виконання здійснюється фахівцем з
контролю.

Виконавчий комітет може в порядку перевірки виконання розглядати
на своїх засіданнях хід виконання директивних документів вищих органів
або своїх власних рішень. Для цього проводиться перевірка фактичного
виконання документа, що містить у собі: складання запитальника, утворення

комісії з перевірки, перевірку на місці, аналіз і узагальнення інформаційних
матеріалів, статистичних зведень.

У результаті перевірки складається загальна довідка або доповідна
записка, а також проект постанови, рішення, рекомендації і т.д.

2.3. Зняття з контролю. Аналіз виконавчої дисципліни.

2.3.1.Документ вважається виконаним, коли вирішені всі поставлені в
ньому питання і підготовлена підсумкова інформація, довідка для зняття з
контролю за підписом відповідального за контроль керівника.

2.3.2.Термін виконання документа може бути продовжений органом,
що його прийняв або особою, відповідальною за контроль виконання.

2.3.3.Документи, що стосуються найбільш важливих, програмних
питань знімаються з контролю на засіданні виконкому. В окремих випадках
зняття з контролю проводиться візою першого заступника міського голови.

2.3.4.Порядок зняття з контролю передбачає представлення
узагальненої довідки про виконання за підписом відповідального за контроль
керівника.

2.3.5.Інформація про виконані рішення розглядається раз в півріччя на
засіданні міськвиконкому, де вирішується питання зняття їх з контролю.

2.3.6.Документи, що містять разові доручення, знімаються з контролю
візами заступників міського голови відповідно до розподілу обов'язків.

2.3.7.Виконані та зняті з контролю документи зберігаються протягом
трьох років. Після закінчення цього терміну зняті з контролю документи
знищуються по акту.

Керуючий справами
виконкому міської ради П.М.Остапенко


Харківському міському
голові
Пилипчуку М.Д.

ДОПОВІДНА ЗАПИСКА
про стан виконавчої дисципліни, контролю за виконанням рішень
міськвиконкому та розпоряджень міського голови.

Станом на 1.04.2000р. на контролі в організаційному відділі
знаходиться 54 рішення міськвиконкому та 14 розпоряджень міського
голови, що складає 457 доручень, із яких 189 (41,4%) виконані в
установлені строки.

Поряд з рішеннями 2000 року на контролі знаходиться 8 рішень
1996 року, 15 - 1997р., 17 - 1998р. 11 - 1999 р.

Відповідно до рішень міськвиконкому №648 від 09.06.1999р. «Про
заходи по підготовці міського господарства до роботи в осінньо-зимовий
період 1999-2000рр.», рішення №753 від 26.05.1999р. «Про роботу головного
управління міського господарства, транспортних організацій щодо
забезпечення пасажирських перевезень в місті Харкові», рішення №251 від
24.03.1999р. «Про роботу альтернативних служб щодо утримання житлового
фонду місцевих рад, ЖБК, відомств», виконані заходи щодо роботи міського
господарства в осінньо-зимовий період 1999-2000 р.р., значна увага
приділяється ремонту, заміні водопроводних та теплових мереж,
каналізації. Ведеться робота по удосконаленню управління комунальним
майном міста та роботі міського транспорту.

Склалась відповідна система контролю в головному управлінні з
гуманітарних та соціальних питань та його підрозділах, в головному
управлінні бюджету та фінансів, в Київському, Дзержинському,
Орджонікідзевському та Фрунзенському райвиконкомах. Своєчасні та
конкретні інформації надає управління охорони здоров'я, управління
освіти, управління з соціальних питань.

В 1999 році з контролю знято 10 рішень міськвиконкому та 8
розпоряджень міського голови, як такі, що повністю виконані.

Проте, не в усіх управліннях, відділах та службах міськвиконкому,
райвиконкомах рівень контролю та перевірки виконання відповідає
сучасним вимогам. Незважаючи на те, що існуюча система контролю в
міськвиконкомі чітко регламентована відповідними нормативними
документами, в окремих структурних підрозділах ще недостатній рівень
виконавчої дисципліни. Нерідко, готуючи питання на засідання

міськвиконкому, управління не враховують фінансові можливості
бюджету міста. Як результат, виконання таких рішень в установлені
строки становиться проблематичним.

Так, в головному управлінні міського господарства на сьогодні
знаходиться на виконанні 24 рішення міськвиконкому та розпорядження
міського голови. Враховуючи об'єктивні та суб'єктивні причини, строки
виконання 8 - порушені.

Більшість таких рішень знаходяться на виконанні в управлінні
містобудування та архітектури, в управлінні комунального господарства
та інженерної інфраструктури міста, в управлінні земельних ресурсів.

В районах міста незадовільно виконується рішення №213 від
28.03.96р. «Про заходи щодо скорочення самовільного будівництва на
території міста».

В 1999 році самовільно було побудовано 148 гаражів, 403 - погреба,
81 балкон. Вказані порушення стали можливими в результаті
недостатнього контролю, управліннями містобудування та архітектури
(Шкодовський Ю.М.), земельних ресурсів (Дигдало В.В.), управління
житлового господарства (Кушнір М.Ф.), районних рад по вирішенню цих
питань та через відсутність пакету документів, що регламентують
припинення самовільного будівництва та знесення самовільно
побудованих споруд.

Зволікається виконання рішення №572 від 24.06.1998 р. «Про
затвердження порядку вирішення міськвиконкомом питань у
містобудівній сфері», яким передбачалось розробити та винести на
розгляд міськвиконкому «Правила забудови міста».

Незадовільно виконується рішення міськвиконкому від 28.05.97р.
№389 «Про упорядкування розміщення, будівництва і експлуатації
автозаправних станцій в М.Харкові».

Відповідальні за виконання цього рішення управління комунального
господарства та інженерної інфраструктури міста, управління
містобудування та архітектури та управління земельних ресурсів не
проявляють наполегливості щодо упорядкування в місті роздрібної
торгівлі нафтопродуктами.

Дане питання в порядку контролю вже двічі розглядалось на
засіданні міськвиконкому (рішення №1508 від 19.11.99р. та рішення
№382 від 14.02.2000р.), але його так і не вдається виконати в повному
обсязі.

На сьогодні ряд проблем існує по виконанню рішення №726 від
5.10.96р. «Про незадовільний стан систем водопостачання та поліпшення
їх надійності», не зважаючи на те, що прийняті відповідні рішення міської
ради та Кабінету Міністрів України.

Не виконане рішення міськвиконкому №108 25.02.1998р. «Про
першочергові заходи з наведення належного стану щодо розміщення,
будівництва та експлуатації об'єктів у ЦПКіВ ім.О.М.Горького».

Управлінню містобудування та архітектури (Шкодовський Ю.М.)
пунктом 4 було доручено організувати розробку генерального плану
перспективного розвитку парку та розглянути його на містобудівній раді в
3-х місячний термін після відкриття фінансування.

ГУ бюджету та фінансів та ГУ з гуманітарних питань (пункт 6) було
доручено надати пропозиції по фінансуванню в 1 кв. 1998р. розробки
генерального плану перспективного розвитку парку, згідно з поданим
кошторисом.

До цього часу питання фінансування не вирішено.

Повільно здійснюються заходи по зносу самовільно побудованих
споруд на території парку.

Незважаючи на те, що питання було розглянуте в липні 1999р. на
апаратній нараді, його виконання йде незадовільно.

Пунктом 2 рішення №1016 від 27.11.1997р. «Про заходи щодо
проведення конкурсу з нагоди 350-річчя М.Харкова» міському управлінню
містобудування та архітектури (Шкодовський Ю.М.) спільно з
Харківською організацією Спілки архітекторів України було доручено в
2-х місячний термін розробити та подати на затвердження
міськвиконкому програму та умови проведення конкурсу на кращу
містобудівну та архітектурну ідею по відтворенню історичного вигляду та
нових архітектурних рішень головних майданів міста, центральних
магістралей та вулиць, парків та зон відпочинку.

Програма та умови конкурсу на кращу архітектурну та містобудівну
ідею були розроблені управлінням містобудування та архітектури.

Рішення міськвиконкому щодо затвердження програми та умов
конкурсу до цього часу не підготовлене, тому що не вирішене питання
фінансування, а також витрати на фінансування конкурсу не були
передбачені бюджетом.

Дзержинським райвиконкомом не виконується рішення МВК №280
від 17.04.1996р. «Про продовження комплексної забудови 421 м/р».

Цим рішенням були намічені конкретні заходи по відселенню
мешканців з території забудови 421 м/р.

Згідно пункту 4.1. рішення міськвиконкому №280 від 17.04.1996р.
Дзержинському райвиконкому було доручено до 1.06.1996 року
відселити мешканців 48 домоволодінь, що мали ордера. Матеріали на 48
сімей були передані в Дзержинський районний суд. За період з 1996 по
1999 р. було розглянуто тільки 4 справи щодо відселення. Судом справи
не розглядаються, так як більшість громадян не одержали, грошової
компенсації за домоволодіння, які зносяться.

Деякі громадяни не звертаються за компенсацією, так як
одержавши ордера, вони приписались в ці квартири, приватизували їх, а
самі продовжують проживати в домоволодіннях, або здають їх на умовах
найму(вул.Лопанська,20,18,23 ;вул.Сухумська,27, вул.Софіївська, 13,31,35;
пров.Херсонський.1-Б, вул.Мирна, 18,20; вул.Бородинівська,32 (всього 11
домоволодінь).

Пунктом 4.2. рішення міськвиконкому №280 від 17.04.1996р.
Дзержинському райвиконкому було доручено анулювати в установленому
порядку правові документи МіськБТІ на знесені домоволодіння. Своїм
листом від 05.07.99р. Дзержинський райвиконком звернувся до МіськБТІ з
проханням анулювати реєстрацію правоустановчих документів, проте
реєстрацію міськБТІ не анулювало, в зв'язку з чим була здійснена
купівля-продаж відселеного домоволодіння по вул.Бородіновській,2/22.

20.10.98р. райвиконком повторно звернувся в міськБТІ для ануляції
права власності на знесені домоволодіння. До цього часу правоустановчі
документи не анульовані.

Окрім цього п.4.4. зобов'язує Дзержинський райвиконком
«направляти звільнену житлову площу тільки для відселення мешканців
421 м/р до повного звільнення ділянки».

Фактично за період з моменту прийняття рішення до теперішнього
часу райвиконкомом на відселення мешканців 421 мкр. із звільненого в
районі житлового фонду не виділено жодної квартири, хоча з травня
1996р. в районі звільнилось біля 50 квартир.

Залишається не виконаним рішення №38 від 28.01.1998р. «Про
обладнання закладів та установ бюджетної сфери приладами обліку газу,
води та теплової енергії в 1998 році» та рішення №1337 від 9.12.1998р. з
цього ж питання. Найбільше занепокоєння викликає положення справ в
Московському (Кроль Ю.Я.), Київському (Кривцов О.С.),
Червонозаводському (Гніденко М.І.), Орджонікідзевському (Головко
В.В.) та Фрунзенському (Потапова Г.О.) райвиконкомах.

Такий стан справ з виконанням окремих рішень міськвиконкому та
розпоряджень міського голови потребує звернути увагу керівників
відповідних головних управлінь, управлінь, служб, райвиконкомів на

підвищення виконавчої дисципліни працівників підпорядкованих
структурних підрозділів.

Виходячи з вищевикладеного, вважаємо за доцільне направити
довідку в головні управління, управління та служби міськвиконкому,
райвиконкомам для усунення відмічених недоліків.

Завідуючий організаційним
відділом міської ради В.Д. Мирошник