УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
                                  Г л а в а   III

                            СКЛАДАННЯ ПРОГНОЗНИХ РОЗРАХУНКІВ
                       КАСОВИХ ОБОРОТІВ ЗА ОКРЕМИМИ СТАТТЯМИ


                              Надходження торгової виручки

              19. Розрахунок надходжень  торгової  виручки  складається  за
         формою додатку N 7. В основу розрахунку береться прогноз  роздріб-
         ного товарообороту  торговельних  організацій,  що  мають  рахунки
         (субрахунки для зарахування виручки) у  даній  установі  банку  і,
         крім того, враховується товарооборот підприємств, для яких торгів-
         ля не є основним видом діяльності, а також передплата,  що  надхо-
         дить у даному кварталі готівкою за періодичні видання  майбутнього
         періоду.

              Із одержаної суми відраховуються суми виручки, що не  інкасу-
         ється (додаток N 7, рядок 5).

              Решта торгової виручки підлягає  інкасації,  тобто  має  бути
         здана торговельними організаціями безпосередньо в банк готівкою та
         розрахунковими чеками, переказана торговельними  організаціями  на
         їх рахунки в банку через пошту, а також надійти безготівковими пе-
         рерахуваннями від населення в оплату за товари. За відношенням ці-
         єї суми до роздрібного товарообороту  установи  банків  визначають
         процент інкасації торгової виручки.

              До загальної суми надходження торгової виручки вносяться поп-
         равки на різницю у перехідній виручці на початок і кінець кварталу
         (місяця), а також на перехідну виручку між районами, містами,  об-
         ластями і Автономною Республікою Крим:

              - поправка на перехідну виручку на початок і  кінець  періоду
         робиться у випадках, коли в періоді, що  прогнозується,  кількість
         днів торгівлі не співпадає з кількістю днів, за які установа банку
         обліковує за своїм балансом надходження виручки, а також  у випад-
         ках, коли кількість днів співпадає, але є різниця у розмірах пере-
         хідної виручки на початок і кінець періоду, що прогнозується.  При
         цьому сума виручки, що підлягає здачі торговельними  організаціями
         на їх рахунки в банку, в періоді, що  прогнозується,  збільшується
         на суму виручки від торгівлі за останні дні  періоду,  що  передує
         прогнозованому, і буде проведена  за  балансом  установи  банку  у
         кварталі (місяці), що прогнозується, і зменшується на суму виручки
         від торгівлі за останні дні періоду, що  прогнозується,  яка  буде
         прийнята на баланс установи банку в наступному кварталі (місяці);

              - поправка на виручку, що переходить між  районами,  містами,
         областями, Автономною Республікою Крим, робиться на  підставі  да-
         них, одержаних банком від торговельних організацій, а також даних,
         що повідомляються іншими установами банків відповідно  до п. 8 Ін-
         струкції.

              Після цього визначається сума торгової виручки,  що  здається
         підприємствам зв'язку для переказу в банк; в каси банків готівкою;
         що надходить в банк розрахунковими чеками  і  перерахуваннями  від
         населення в оплату за товари.

              20. При визначенні суми торгової виручки, що надходить  через
         пошту, слід виходити з обороту торговельних організацій, які  зда-
         ють виручку на пошту, а також брати до уваги фактичний розмір  цих
         надходжень за минулий час, зростання обороту  торговельної  мережі
         в сільській місцевості в періоді, що прогнозується.

              Суми торгової виручки, що надходять розрахунковими  чеками  і
         безготівковими перерахуваннями з рахунків вкладників в  оплату  за
         товари, визначаються з урахуванням даних за періоди, що передують,
         і здійснюваних заходів щодо розвитку  цих  форм  розрахунків.

              21. Показники, що використовуються  для розрахунку надходжень
         торгової виручки, перевіряються і визначаються  установами  банків
         таким чином:

              - обсяг роздрібного товарообороту порівнюється з установленим
         для торговельних організацій  прогнозом,  враховуються  можливості
         збільшення обсягів товарообороту понад встановлені прогнози за ра-
         хунок заходів, що здійснюються Президентом та Урядом України  щодо
         соціального захисту населення, додаткового виробництва товарів на-
         родного споживання;

              - сума передплати за періодичні видання майбутнього періоду і
         видань, які реалізуються за раніше оплаченою передплатою, визнача-
         ється за матеріалами підприємств Міністерства зв'язку;

              - сума продажу товарів за безготівковими розрахунками  порів-
         нюється з фактичними даними за минулий час; Республіканський  банк
         Криму, регіональні управління НБУ, крім того, порівнюють суму про-
         дажу товарів за безготівковими розрахунками з  обсягами,  що виті-
         кають з розрахунків прогнозного балансу  грошових доходів і витрат
         населення;

              - вартість товарів, що продаються населенню в кредит,  порів-
         нюється з обсягами цього продажу за минулий час;

              - сума витрат з виручки на оплату праці  визначається  відпо-
         відно до потреб, але не вище встановлених для кожної  торговельної
         організації розміру коштів, що направлені на споживання; сума вит-
         рат порівнюється з фактичними витратами з виручки  за  аналогічний
         час попереднього року за даними торговельних організацій про  обо-
         роти каси; розмір витрат з виручки на оплату сільськогосподарської
         продукції і продуктів її переробки,  що закуповуються у населення,
         визначається виходячи із  загального  обсягу  цих  закупівель,  що
         сплачуються торговельними організаціями готівкою;

              - розрахований на період, що прогнозується, процент інкасації
         торгової виручки порівнюється з фактичним процентом  інкасації  за
         минулий час; розглядаються причини змін процента інкасації, їх об-
         грунтованість, можливості збільшення розміру інкасації.

              22. Суми торгової виручки, яка здається на пошту, враховують-
         ся у прогнозних розрахунках касових оборотів за операціями підпри-
         ємств зв'язку .

              Суми торгової виручки, що витрачається на оплату праці і  до-
         помог, на закупівлю сільськогосподарської продукції і продуктів її
         переробки, а також на інші невідкладні потреби враховуються у прог-
         нозних розрахунках касових оборотів за відповідними статтями.


                        Надходження  виручки від платних послуг,
                              що надаються  населенню

              23. Надходження виручки залізничного, водного, повітряного  і
         місцевого транспорту, квартирної плати і плати за комунальні  пос-
         луги, виручки видовищних підприємств і виручки підприємств побуто-
         вого обслуговування визначаються у прогнозних розрахунках  касових
         оборотів на підставі  прогнозних  матеріалів,  які  надходять  від
         підприємств, об'єднань, організацій і установ незалежно  від  форм
         власності і виду діяльності, а також  фізичних  осіб  -  суб'єктів
         підприємницької діяльності, що надають платні послуги населенню.

              Установи банків визначають надходження  на  підставі  касових
         заявок відповідних підприємств і організацій (додаток N 1,  розділ
         1). При цьому враховується, що інші види платних  послуг,  які  не
         пойменовані в розділі 1 касової заявки, відображаються в  ньому  у
         рядку 5 - "виручка підприємств побутового обслуговування (від  на-
         дання побутових послуг)".

              24. Після зведення прогнозних даних підприємств і організацій
         установи банків визначають, чи відповідають темпи зростання  плат-
         них послуг по району, місту,  області,  Автономній Республіці Крим
         рівням, що передбачені основними прогнозними показниками  реаліза-
         ції платних послуг, прогнозним балансом грошових доходів і  витрат
         населення, і враховують можливості збільшення обсягів платних пос-
         луг за рахунок поліпшення роботи відповідних  підприємств,  розши-
         рення їх мережі, обмеження обсягів послуг,  що  надаються  підпри-
         ємствам і організаціям.

              За окремими видами послуг установи банків перевіряють:

              - за виручкою  залізничного, водного, повітряного і місцевого
         транспорту - повноту врахування у прогнозних  розрахунках  касових
         оборотів усіх видів доходів (виручки) готівкою: від перевезень па-
         сажирів, багажу і вантажів (включаючи страхові збори), від  обслу-
         говування пасажирів при переїздах, збору за  зберігання  багажу  і
         вантажів і інших доходів; повноту врахування доходів  від  автомо-
         більного і міського електричного транспорту, інших видів місцевого
         і відомчого транспорту;

              - за квартирною платою і платою за комунальні послуги -  мож-
         ливість збільшення надходжень за рахунок введення  в  експлуатацію
         нових будинків, подальшого благоустрою житла,  а  також  стягнення
         простроченої заборгованості по квартирній платі і інших  комуналь-
         них платежах. Надходження квартирної плати і плати  за  комунальні
         послуги готівкою визначаються шляхом вилучення із суми доходів ко-
         мунальних підприємств платежів, що надходять в порядку безготівко-
         вих розрахунків (утримання квартирної плати  за  бажанням  окремих
         робітників і службовців із заробітної плати), і вартості  житлової
         площі і комунальних послуг, що безплатно  надаються  робітникам  і
         службовцям (у дозволених законодавством випадках). Вказані  безго-
         тівкові надходження визначаються установами банків за даними  під-
         приємств і організацій (додаток N 1, розділ II, рядки  6.5  і  8),
         Республіканським банком Криму, регіональними  управліннями  НБУ  -
         відповідно до обсягів, що витікають з прогнозного балансу грошових
         доходів і витрат населення;

              - за виручкою видовищних  підприємств  - повноту врахування у
         прогнозних розрахунках касових оборотів доходів  (валового  збору)
         видовищних підприємств усіх форм власності;

              - за виручкою підприємств побутового обслуговування населення
         - повноту врахування у прогнозних розрахунках касових  оборотів  з
         доходів підприємств побутового обслуговування, а  також  плати  за
         путівки в санаторії, будинки відпочинку, оздоровчі табори, за  ут-
         римання дітей в яслах, дитячих садках,  за  приватизацію  квартир,
         інші побутові послуги, що надаються підприємствами, організаціями,
         установами.

              Прогнозні розрахунки касових оборотів з  надходження  виручки
         від платних послуг, що надаються населенню, складаються установами
         банків за схемою відповідно до форми додатку N  3;  з  надходження
         виручки усіх видів транспорту і видовищних  підприємств  Республі-
         канський банк Криму, регіональні управління НБУ  складають  окремі
         розрахунки.


              Надходження на  рахунки  колективних  сільськогосподарських
              підприємств і видачі з  рахунків  колективних сільсько-
                             господарських підприємств

              25. Для складання прогнозних розрахунків касових  оборотів  з
         надходження готівки на рахунки  колективних  сільськогосподарських
         підприємств і видачі готівки з їх рахунків установи  банків  вико-
         ристовують розрахунки і прогнозні показники   виробничо-фінансової
         діяльності колективних сільськогосподарських підприємств,    річні
         звіти, статистичну звітність про розрахунки з  оплати праці з пра-
         цівниками цих підприємств і касові заявки колективних сільськогос-
         подарських підприємств; Республіканський банк  Криму,  регіональні
         управління НБУ - також звіти статистичних  органів про виробництво
         продуктів у колективних сільськогосподарських підприємствах.

              26. Вся готівка, яка надходить в банк для зарахування на  ра-
         хунки колективних сільськогосподарських підприємств,  враховується
         за однією статтею приходної частини прогнозних розрахунків касових
         оборотів "Надходження на рахунки колективних сільськогосподарських
         підприємств". Ці надходження складаються в основному з виручки ко-
         лективних сільськогосподарських підприємств від продажу  сільсько-
         господарської продукції і продуктів  її  переробки  на  колгоспних
         ринках, через власні магазини, а також від реалізації продукції та
         надання послуг своїм працівникам.

              27. Суми готівки, що видається з банку колективним  сільсько-
         господарським підприємствам, відображаються в обліку  за  статтями
         "Видачі з рахунків колективних  сільськогосподарських  підприємств
         на оплату праці" і "Видачі з рахунків  колективних  сільськогоспо-
         дарських підприємств на інші потреби". Прогнозні розрахунки  касо-
         вих оборотів з видач грошей з рахунків колективних  сільськогоспо-
         дарських підприємств складаються на всю потребу у готівці - як  на
         оплату праці, так і на інші цілі за однією статтею "Видачі  з  ра-
         хунків колективних сільськогосподарських підприємств".

              При складанні розрахунку установи банків повинні мати на ува-
         зі таке:

              - у виплатах за роботи в поточному році  враховується  оплата
         праці працівників колективних  сільськогосподарських  підприємств,
         додаткова оплата, премії, оплата  відпусток,  доплата  керівникам,
         бухгалтерам та іншим спеціалістам, а також оплата праці  працівни-
         ків культурно-побутових установ колективних  сільськогосподарських
         підприємств. Цей розрахунок охоплює видачі на оплату праці  як  за
         основною діяльністю, так і за капітальними вкладеннями і капіталь-
         ним ремонтом;

              - за практикою, що склалася, колективні  сільськогосподарські
         підприємства розраховуються із своїми працівниками за минулий  мі-
         сяць в наступному місяці;

              - витрати колективних  сільськогосподарських  підприємств  на
         виплату за рахунок їх спеціальних фондів допомог, а також  стипен-
         дій визначаються виходячи з річних сум з урахуванням розподілу  їх
         за кварталами. Виплати допомог працівникам  колективних  сільсько-
         господарських підприємств із централізованих фондів (виплата допо-
         мог за вагітністю і пологами, на дітей малозабезпеченим родинам  -
         за рахунок централізованого фонду соціального забезпечення; випла-
         ти допомог за тимчасовою непрацездатністю - за рахунок централізо-
         ваного фонду соціального страхування) в цьому розрахунку не врахо-
         вуються, вони прогнозуються за статтею "Видачі на виплату  пенсій,
         допомог і страхових відшкодувань";

               - суми, які виплачуються працівникам  колективних  сільсько-
         господарських підприємств з окремих поточних рахунків за продукти,
         що прийняті колективними сільськогосподарськими підприємствами від
         своїх працівників для продажу державі або кооперації;

              - суми утримань профспілкових внесків визначаються за  даними
         колективних сільськогосподарських підприємств, а суми утримань  за
         добровільними видами страхування звіряються з даними страхових ор-
         ганів, товариств і компаній.



                 Видачі на оплату праці, грошові виплати і заохочення,
                 інші виплати, що не входять до складу коштів, які
                              направлені на споживання

              28. Розмір видач на оплату праці, що прогнозується,  визнача-
         ється:

              установами банків на підставі даних касових заявок, що  отри-
         мані від підприємств, організацій та установ (додаток N 1,  розділ
         II);

              Республіканським банком Криму, регіональними управліннями НБУ
         виходячи з прогнозних розрахунків установ банків з урахуванням да-
         них про склад коштів, що направлені на споживання в цілому по рес-
         публіці, області.

              29. Установи банків фонд споживання, що визначений за касови-
         ми заявками підприємств і організацій, зменшують на суми перераху-
         вань заробітної плати в інші установи банку (додаток N  1,  розділ
         II, рядок 7.3) і збільшують на суми витрат готівки,  що  прогнозу-
         ються організаціями і установами Міністерства оборони,  Національ-
         ної гвардії, Міністерства внутрішніх справ, Служби безпеки України
         (п. 9 Інструкції).

              Для обрахування фактичного фонду споживання  використовується
         звітність установ банків про касові обороти за видачами готівки  з
         кас банків на оплату праці ( без видач на виплату стипендій,  інші
         види оплати праці, виплату постійних надбавок до  заробітної  пла-
         ти). До суми цих видач додаються виплати і перерахування за  раху-
         нок фонду споживання, які не ввійшли в ці видачі, і вносяться від-
         повідні поправки на суми депонованої заробітної плати (додаток N 9
         рядок 8) і податків, що утримані при видачі допомог за  тимчасовою
         непрацездатністю (додаток N 9 рядок 7), на зміни  простроченої за-
         боргованості за заробітною платою (додаток N 9 рядок  9),  а також
         на суми заробітної плати, що  видані напередодні вихідних днів.

              Розрахований Республіканським банком Криму, регіональними уп-
         равліннями НБУ прогнозний фонд споживання  звіряється  з  розміром
         фонду, що витікає з прогнозного балансу грошових доходів і  витрат
         населення.

              30. Для визначення прогнозного розміру  видач готівки  з  кас
         банків на заробітну плату та інші види оплати праці установи  бан-
         ків:

              - виключають із загальної суми фонду споживання  підприємств,
         організацій і установ, що знаходяться на території району,  міста,
         області, республіки (визначеного порядком, викладеним вище),  суми
         безготівкових перерахувань і утримань (додаток N 9, рядок 6);

              - додають суму податків, що утримуються при видачі допомог за
         тимчасовою непрацездатністю, і суму депонованої заробітної  плати.

              До одержаної суми видач готівки на виплату заробітної  плати,
         включаючи премії, додають видачі на інші види оплати праці, що  не
         входять у фонд споживання. Крім того, вносять  корективи на видачі
         заробітної плати за вихідні дні за строками, що припадають на інші
         квартали.

              31. При складанні розрахунку видач на заробітну плату устано-
         ви банків керуються таким.

              Фонд споживання, що повідомляється підприємствами,  організа-
         ціями і установами за формою  додатку  N  1,  повинен  відповідати
         розрахунковому для кожного підприємства і організації розміру кош-
         тів, що направлені на споживання.

              Утримання із заробітної плати у пенсійний фонд   визначаються
         за даними підприємств (додаток N 1, розділ II, рядок 6.2).

              Розмір утримань за товари, що куплені в кредит,  визначається
         відповідно до обороту за продажем товарів населенню  в  кредит  за
         минулий час і в даному кварталі і конкретних умов розстрочки  пла-
         тежу.

              Сума заробітної плати, що перераховується на  рахунки  банків
         для зарахування на вклади, приймається за даними підприємств,  ор-
         ганізацій та установ, які роблять такі перерахування. Ця сума зві-
         ряється з обсягом фактичних перерахувань заробітної плати на вкла-
         ди за минулий час.

              Заробітна плата, яка виплачується із виручки торговельних ор-
         ганізацій працівникам магазинів і їдалень, перевіряється з  ураху-
         ванням співвідношення цих виплат з обсягом роздрібного  товарообо-
         роту, яке визначилось за минулий час.

              Суми заробітної плати, що виплачуються своїм працівникам під-
         приємствами зв'язку із власних касових надходжень,  приймаються  у
         розмірах, які враховані у прогнозних розрахунках за операціями під-
         приємств зв'язку.

              Натуральні видачі і пільги в рахунок заробітної плати  визна-
         чаються за даними тих підприємств, організацій і установ,  у  яких
         такі видачі і пільги входять до фонду  споживання  (додаток  N  1,
         розділ II, рядок 8).

              Суми депонованої, тобто не виплаченої  у  встановлений  строк
         окремим робітникам і службовцям заробітної плати, визначаються ви-
         ходячи із відносного рівня, що склався в аналогічні тому, що прог-
         нозується, періоди минулих років, в  останні  місяці  на  підставі
         звітності про касові обороти за статтею  "  Повернення  заробітної
         плати". Обсяг депонованих сум, що запроектований до здачі  в  банк
         при розрахунку статті "Видачі на заробітну  плату",  повинен  бути
         врахований при визначенні розміру приходу готівки за статтею прог-
         нозного розрахунку "Інші надходження".

              Видачі готівки на оплату праці збільшуються на  суми  виплат,
         що здійснюються за строками, що  припадають на перші числа наступ-
         ного кварталу у зв'язку з вихідними днями, і зменшуються  на суми,
         що виплачені у кварталі, що передує прогнозованому.

              При розподілі видач готівки на  заробітну  плату  за місяцями
         враховується, що установи банків у четвер  і  п'ятницю  здійснюють
         видачу готівки на виплату заробітної плати за строками, що  припа-
         дають на суботу і неділю (у четвер може також  проводитися  видача
         грошей за строками, що припадають на п'ятницю); тим підприємствам,
         організаціям, установам, вихідні дні яких не збігаються з  суботою
         і неділею, видача готівки на виплату заробітної плати за строками,
         що припадають на вихідні дні організацій, проводиться  напередодні
         цих днів. Якщо місяць закінчується середою, то платежі за  строка-
         ми, які припадають на наступний місяць, не прогнозуються. Має бути
         врахована також видача грошей на виплату заробітної плати за стро-
         ками, що припадають на святкові дні.


                   Видачі на закупки сільськогосподарських продуктів

              32. Установи банків  визначають  видачі  готівки  на  закупки
         сільськогосподарської продукції і продуктів її переробки  у  насе-
         лення на підставі касових заявок підприємств і організацій, стату-
         тами яких передбачено такий вид діяльності і яким надано право ве-
         дення таких закупок (додаток N 1, розділ III, рядок 5).

              Суми виплат з виручки торговельних організацій  готівкою  по-
         винні відповідати розмірам, прийнятим у прогнозних розрахунках  за
         надходженнями торгової виручки.

              33. Республіканський банк Криму, регіональні управління   НБУ
         визначають потребу у готівці на закупки сільськогосподарської про-
         дукції і продуктів її переробки виходячи з даних міських, обласних
         і республіканських заготівельних і  торговельних  організацій  про
         вартість сільськогосподарської продукції і продуктів її переробки,
         що закуповуються у населення, і порівнюють ці дані з розрахунками,
         що прийняті у прогнозному балансі грошових доходів і витрат  насе-
         лення.
     
                               Видачі на виплату пенсій,
                          допомог і страхових відшкодувань

              34. Загальний обсяг пенсій, допомог і  страхових відшкодувань
         визначається установами банків на підставі  прогнозних  і  звітних
         матеріалів органів  пенсійного  фонду,  соціального  забезпечення,
         страхування, профспілкових організацій.

              Із загальної суми всіх  видів  пенсій,  допомог  і  страхових
         відшкодувань установи банків виключають  податки,  що  утримуються
         при виплаті допомог за тимчасовою непрацездатністю, а  також  суми
         бюджетних асигнувань на оплату поштових послуг при виплаті  пенсій
         через підприємства зв'язку.

              35. При розподілі виплат пенсій і допомог за окремими канала-
         ми (пошта, каси банків) установи банків враховують таке:

              - допомоги за тимчасовою непрацездатністю, за  вагітністю  та
         пологами, допомоги на дітей малозабезпеченим родинам та інші допо-
         моги за рахунок бюджету соціального  страхування  виплачуються  за
         місцем роботи одержувачів підприємствами, установами і організаці-
         ями, які отримують на ці цілі готівку в установах банків;

              - пенсії, допомоги інвалідам з дитинства, допомоги багатодіт-
         ним і самітнім матерям виплачуються через пошту або за їх бажанням
         можуть перераховуватися на рахунки банків для зарахування на вкла-
         ди;

              - страхові суми за дорученням органів страхування виплачують-
         ся установами банків або перераховуються на вклади;

              - пенсії, що належать пенсіонерам-військовослужбовцям  та  їх
         родинам, які обслуговуються установами банків, можуть за їх бажан-
         ням виплачуватись їм через пошту або перераховуватися  на  рахунки
         установ банків для зарахування на вклади. Сума таких  перерахувань
         на пошту або в банки визначається установами  банків  на  підставі
         даних, що є в банку. Аналогічно визначаються  і  перерахування  на
         вклади сум, що належать пенсіонерам, - за даними органів  соціаль-
         ного забезпечення.

              Фактичний розмір виплат через пошту визначається  як  різниця
         між загальною сумою усіх видів пенсій, допомог і  відшкодувань,  з
         одного боку, і сумами, що видаються через установи банків,  з  ви-
         ручки торговельних організацій - з другого.

              36. Враховані у прогнозних розрахунках  касових  оборотів  за
         пенсіями і допомогами суми виплат через пошту,  з  виручки  торго-
         вельних організацій повинні співпадати з відповідними  показниками
         прогнозних розрахунків касових оборотів за торговою виручкою і  за
         операціями зв'язку.


                    Надходження від підприємств Міністерства зв'язку
                       і видачі підкріплень цим підприємствам

              37. Підприємства Міністерства зв'язку здійснюють операції   з
         приймання і видачі готівки. В результаті цих  операцій  у  підпри-
         ємств зв'язку або створюється надлишок  грошей,  який повинен бути
         зданий до банку, або виникає потреба  у грошових підкріпленнях, що
         надходять з кас банків.

              В обліку про касові  обороти  установ  банків  відображаються
         повністю всі надходження грошей до банку від підприємств зв'язку і
         всі видачі їм грошових підкріплень, а у прогнозних розрахунках ка-
         сових оборотів передбачається лише сальдо цих  операцій  тільки  в
         приході або тільки у видатках.

              Установи банків одержують від підприємств  зв'язку  дані  про
         обсяг реалізації послуг зв'язку населенню  (звітні  і  прогнозні),
         про виплату заробітної плати працівникам цих підприємств з грошей,
         що надходять до їх кас. За рештою операцій, що здійснюються  через
         пошту, установи банків складають розрахунки  на  підставі  звітних
         даних банку.

              38. При визначенні окремих показників прогнозних  розрахунків
         з операцій підприємств зв'язку установи банків  керуються  таким:

              - обсяг реалізації послуг зв'язку населенню приймається  бан-
         ком на підставі даних підприємств зв'язку;

              - надходження торгової виручки  передбачаються  у  прогнозних
         розрахунках з операцій підприємств зв'язку у сумах, що визначені у
         відповідному прогнозному розрахунку касових оборотів;

              - виплати пенсій і допомог прогнозуються відповідно до розра-
         хунків з пенсій і допомог;

              - виплата заробітної плати  працівникам  підприємств  зв'язку
         приймається за даними підприємств зв'язку.

              Сальдо інших операцій підприємств зв'язку (за приходом або за
         видатками) приймається у прогнозних розрахунках виходячи з фактич-
         ного його рівня за аналогічні прогнозованому періоди  минулих  ро-
         ків. За минулий час це сальдо виводиться як різниця між усіма  по-
         казниками приходу і видатків, що наведені  в розрахунку, включаючи
         підкріплення, що одержані цими підприємствами з банку, і  здавання
         ними надлишків до банку.

              39. Республіканський банк Криму, регіональні  управління  НБУ
         при визначенні окремих показників прогнозних  розрахунків  касових
         оборотів з операцій підприємств зв'язку в цілому по регіону забез-
         печують взаємопов'язання прогнозних  розрахунків  за  відповідними
         статтями касових оборотів (надходження торгової виручки, видачі на
         заробітну плату та на виплату пенсій, допомог і страхових  відшко-
         дувань і т. ін.).

                  Інші статті прогнозних розрахунків касових оборотів

              40. Касові обороти установ банків за статтями  "Інші  надход-
         ження" і "Видачі на інші цілі" на період, що прогнозується, визна-
         чаються установами банків виходячи із касових заявок  підприємств,
         організацій та установ,  перевірених  і  відкоригованих  установою
         банку на підставі його фактичних даних за минулий час, з  тим  щоб
         забезпечити максимальне залучення в каси банків готівки і економію
         у витрачанні готівкових коштів підприємствами і організаціями.

              До статті "Інші надходження " за минулий час для порівняності
         з прогнозом додаються суми, які враховуються у звітності про касо-
         ві обороти окремими показниками:  "Надходження податків і зборів",
         "Надходження на рахунки фізичних осіб - суб'єктів  підприємницької
         діяльності", "Надходження на рахунки орендарів за індивідуальною і
         груповою орендою, фермерських господарств", "Повернення заробітної
         плати", "Надходження від продажу іноземної  валюти",  "Надходження
         від продажу акцій та інших цінних паперів".

              Стаття "Видачі на інші цілі" за минулий час включає в себе су-
         ми, що обліковуються у звітності банку про касові обороти банку за
         статтями: "Видачі на стипендії", "Видачі на витрати за  відряджен-
         нями", "Видачі з рахунків фізичних осіб - суб'єктів  підприємниць-
         кої діяльності", "Видачі позик індивідуальним позичальникам і  го-
         тівки на операції ломбардів", "Видачі грошей  за придбану іноземну
         валюту", "Видачі з рахунків орендарів за індивідуальною і груповою
         орендою, фермерських господарств", "Видачі на викуп акцій та інших
         цінних паперів".

              41. При складанні прогнозу касових операцій  установи  банків
         враховують зміст статей касових оборотів, викладених у додатку   N
         25 "Методичні вказівки щодо порядку складання статистичної   звіт-
         ності про касові обороти банків України" (форми 747 і 748).

              42. Установи банків надсилають Республіканському банку Криму,
         регіональним управлінням НБУ такі основні показники:

                                                                    NN
                                                                 символів

         Роздрібний товарооборот - усього                           111

              в тому числі товарооборот організацій, для яких
              торгівля не є основним видом діяльності               112

         Продаж товарів установам, організаціям, підприємствам
              за безготівковими розрахунками                        113

         Вартість товарів, що продаються населенню в кредит, за
              вирахуванням сум, що сплачені готівкою                114

         Реалізація друкованих видань в рахунок раніше оформле-
              ної передплати                                        115

         Витрати з торгової виручки на заробітну плату і премії     116

         Витрати з торгової виручки на закупки сільськогоспо-
              дарської продукції і продуктів її переробки           117

         Витрати з торгової виручки на інші невідкладні потре-
              би, включаючи витрати на допомоги                     118

         Процент інкасації                                          119

         Різниця у перехідній виручці  на  початок  і
              кінець періоду, що прогнозується                      120*)

         Надходження торгової виручки через пошту                   121

         Надходження торгової виручки розрахунковими чеками і
              безготівковими перерахуваннями від населення в
              оплату за товари                                      122

         Приріст залишків вкладів у банках                          123

         Безготівкові перерахування заробітної плати на вклади
              в банках                                              124
              -------------
              *) Різниця у перехідній виручці на початок і кінець  періоду,
         що прогнозується, показується під символом 120 із  словом  "плюс",
         якщо виручка, що переходить на початок періоду, перевищує виручку,
         що переходить на наступний період, із словом "мінус", якщо вируч-
         ка, що переходить на початок періоду, що  прогнозується, менше ви-
         ручки, яка перейде на наступний період.


         Безготівкові перерахування доходів працівників колек-
              тивних сільськогосподарських підприємств на вкла-
              ди в банках                                           125

         Безготівкові перерахування за сільськогосподарську про-
              дукцію і продукти її переробки, що закуплена у на-
              селення, на вклади в банках                           126

         Безготівкові перерахування пенсій на вклади в банках       127

         Безготівкові перерахування інших сум, що належать на-
              селенню, на вклади в банках                           128

         Кошти, що направлені на споживання, всіх підприємств,
              об'єднань, організацій і установ, включаючи вип-
              лати премій                                           129

         Безготівкові перерахування із заробітної плати             130*)

         Виплати заробітної плати безготівковими переказами че-
              рез пошту                                             131

         Натуральні видачі і пільги, що включені у фонд спожи-
              вання                                                 132

         Витрати колективних сільськогосподарських підприємств
              на оплату праці і інші потреби                        133

         Витрати колективних сільськогосподарських підприємств
              готівки з виручки                                     134

         Доходи видовищних підприємств                              135
         ------------
              *) Показується сума, що врахована за рядком  3  розрахунку  з
         видач грошей на заробітну плату (додаток N 9).

         Витрати на закупки сільськогосподарської продукції і
              продуктів її переробки у населення, крім підпри-
              ємств громадського харчування і споживчої коопе-
              рації                                                 136

         Безготівкові перерахування платежів працівників колек-
              тивних сільськогосподарських підприємств за доб-
              ровільними видами страхування                         137

         Виплати пенсій і допомог через пошту                       138

         Контрольний підсумок                                       150

              Республіканський банк Криму, регіональні управління НБУ  над-
         силають ті ж основні показники до прогнозних розрахунків  касових
         оборотів, що й установи банків.