ЗВIТ
           про педагогічну  практику з  10.02.92 по 22.03.92
   студентки філологічного факультету Деценко I. П.
           
           Педагогічну практику  проходила у  115-й школі м.
   Києва. У  школі було  створено всі умови для проходження.
   практики. Всі вчителі української мови й літератури мають
   великий  стаж   роботи,   високу   фахову   й   методичну
   підготовку.   Шкільні   кабінети   української   мови   і
   літератури  достатньо   обладнані   технічними   засобами
   навчання,  забезпечені  наочними  посібниками,  науковою,
   навчальною та  методичною  літературою.  Протягом  усього
   перебування в  школі я мала змогу отримувати консультації
   як від  учителів-предметників і класних керівників, так і
   від адміністрації школи.
           Під час  практики провела 12 контрольних уроків і
   5 уроків,  які спеціально  не оцінювались. Усі уроки були
   обговорені з  учителем і  методистом.  Практика  у  школі
   допомогла виробити  багато практичних  умінь і навичок. Я
   навчилася:
           1) проводити  уроки різних  типів  з  української
   мови і літератури;
           2)  перевіряти   різні  види   письмових   робіт,
   оцінювати та аналізувати їх;
           3) планувати роботу з розвитку мови;
           4) працювати  над наочністю  у класі, виготовляти
   дидактичний матеріал для уроків:
           5) організовувати позакласну роботу з української
   мови та літератури;
           6) проводити класні години.
           При  проведенні  уроків  як  із  мови,  так  і  з
   літератури у  подачі нового матеріалу, в його закріпленні
   особливих труднощів  не було.  Складніше проводити  уроки
   аналізу контрольних  робіт чи  диктанту, а  також уроки з
   розвитку мовлення.
           За час  педагогічної практики проводила позаклас-
   ну  роботу   із  спеціальності:  лінгвістичну  вікторину,
   тиждень української мови. До шевченківських свят "В сім'ї
   вільній, новій..." випустила з учнями стіннівку.
           Які ж труднощі були під час практики?
           1. Не  завжди могла  підвести учнів до сприйняття
   наочності  та   організувати  роботу  з  нею.  Найчастіше
   наочність виконувала лише ілюстративну функцію, а не була
   важливим органічним елементом уроку.
           2.  Важко  встановлювати  зв'язок  уже  вивченого
   учнями матеріалу з тим, що вивчається, а також показувати
   перспективу практичного його використання.
           3. Не  завжди вдало  могла визначити виховну мету
   уроку, хоча протягом уроку її забезпечувала.
           4. Не  завжди враховувала  психічний  і  фізичний
   стан  дітей   на  уроці  й  намагалася  утримувати  увагу
   зауваженнями до класу.
           Висновки:
           1.  Педагогічна   практика  поглибила,  закріпила
   знання  з  фахових  і  психолого-педагогічних  дисциплін,
   здобуті в  інституті, та  дала змогу  застосувати  їх  на
   практиці.
           2. Виробила  вміння проводити  різні типи уроків,
   застосовувати  різні   методи   й   форми   роботи,   які
   активізують пізнавальну діяльність учнів.
           3. Закріпила  впевненість у  правильності  вибору
   професії й  фаху, викликала  прагнення вивчати спеціальні
   та    психолого-педагогічні     дисципліни    у     вузі,
   вдосконалювати свої  педагогічні  здібності,  розширювати
   свою ерудицію.
           4. Дала  змогу відповідно  до знань з педагогіки,
   психології  й   фізіології  проводити   навчально-виховну
   роботу з дітьми середнього шкільного віку.
           5. Показала  функції класного  керівника  й  дала
   змогу випробувати себе в них.
           6. Дала  змогу протягом шести тижнів спостерігати
   за навчально-виховною  роботою в  школі, аналізувати її й
   робити висновки.
           22.03.96
   (підпис)