КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

                        П О С Т А Н О В А
                   від 21 лютого 1995 р. N 134
                               Київ

              Про затвердження Положення про порядок
             здійснення державного гірничого нагляду


     Відповідно до  статті  63   Кодексу   України   "Про   надра"
( 132/94-ВР ) Кабінет Міністрів України ПОСТАНОВЛЯЄ:

     Затвердити  Положення  про  порядок   здійснення   державного
гірничого нагляду.


     Прем'єр-міністр України            В. МАСОЛ

              Міністр
     Кабінету Міністрів України         В. ПУСТОВОЙТЕНКО

     Інд. 42

                                        ЗАТВЕРДЖЕНО
                             постановою Кабінету Міністрів України
                                  від 21 лютого 1995 р. N 134

                            ПОЛОЖЕННЯ
                про порядок здійснення державного
                        гірничого нагляду


     1. Державний  гірничий  нагляд  -  це  нагляд  за додержанням
підприємствами,  установами,  організаціями та громадянами (далі -
користувачі)  актів  законодавства,  правил  і  норм  щодо ведення
робіт,  пов'язаних з геологічним вивченням надр,  їх використанням
та  охороною,  а  також  використанням  і  переробкою  мінеральної
сировини.

     2. Державний     гірничий     нагляд     покладається      на
Держнаглядохоронпраці та його органи на місцях.

     3. Державний гірничий нагляд здійснюється шляхом:
     проведення комплексних обстежень;
     вибіркових перевірок;
     погодження нормативної документації.

     4. Під час проведення комплексних обстежень перевіряється:

     повнота вивчення родовищ корисних копалин, гірничо-технічних,
інженерно-геологічних, гідрогеологічних та інших умов їх розробки,
будівництва  та   експлуатації   підземних   споруд,   захоронення
шкідливих речовин і відходів виробництва;

     своєчасність та    правильність   введення   в   експлуатацію
розвіданих родовищ корисних копалин;

     виконання вимог щодо охорони  надр  під  час  ведення  робіт,
пов'язаних  з  їх  вивченням,  встановлення кондицій на мінеральну
сировину та експлуатації родовищ корисних копалин;

     правильність розробки родовищ корисних копалин;

     повнота видобування запасів корисних копалин і наявних у  них
компонентів;

     додержання  встановленого  порядку  обліку  запасів  корисних
копалин, обгрунтованість і своєчасність їх списання;

     додержання  правил  та   технологій   переробки   мінеральної
сировини;

     правильність і своєчасність проведення заходів, що гарантують
безпеку  людей,  майна  і  навколишнього  природного   середовища,
гірничих   виробок  і  свердловин  від  шкідливого  впливу  робіт,
пов'язаних з користуванням надрами;

     додержання правил проведення  геологічних  і  маркшейдерських
робіт під час розробки корисних копалин.

     5. Комплексні обстеження проводяться не менше  ніж  один  раз
на:

     три роки - стосовно розробки цінних корисних копалин;

     п'ять  років  -   стосовно   розробки   родовищ   будівельних
матеріалів,  переробки  мінеральної   сировини   та   експлуатації
підземних споруд.

     6. Вибіркові перевірки щодо наявності  і  виконання  проектів
ведення  робіт  з  геологічного  вивчення  надр,  розробки родовищ
корисних  копалин  і   будівництва   підземних   споруд,   заходів
запобігання і усунення шкідливого впливу гірничих робіт на будинки
та споруди, а також обліку, стану і руху запасів корисних копалин,
перероблюваної сировини та їх втрат, здійснюються у разі потреби.

     7. Органи державного гірничого нагляду погоджують  відповідно
до своєї компетенції:

     дозволи (ліцензії) на види діяльності, пов'язані  з  наданням
надр у  користування  для  видобування  прісних  підземних  вод  і
розробки родовищ торфу;

     завдання   на   проектування   та   проектні    рішення    на
дослідно-промислові роботи, будівництво  гірничодобувних  об'єктів
або підземних споруд, об'єктів зберігання, складування,  поховання
шкідливих речовин, відходів виробництва, скидання стічних вод щодо
додержання вимог раціонального  використання  і  охорони  надр,  а
також  об'єктів,  на  яких  здійснюється   переробка   мінеральної
сировини,  щодо   повного   і   комплексного   вилучення   наявних
компонентів та використання її відходів;

     правила, інструкції та інші  нормативні  документи  з  питань
використання і охорони  надр,  вилучення  корисних  компонентів  у
процесі переробки мінеральних ресурсів, маркшейдерсько-геодезичних
робіт та вивчення родовищ корисних копалин.

     Розгляд та прийняття відповідних рішень стосовно документації
та  інших  матеріалів  з  питань  гірничого  нагляду  не   повинен
перевищувати місячного терміну.

     8. Для прийняття  відповідних  експертних  рішень  з  окремих
питань  щодо  вивчення  та  розробки  родовищ  корисних   копалин,
використання  мінеральної   сировини,   впровадження   заходів   з
безпечної  експлуатації  будівель  та  споруд  органи   державного
гірничого нагляду можуть вимагати від користувачів створення за їх
рахунок експертних груп із залученням відповідних фахівців.

     9. У разі порушення вимог щодо гірничого  вивчення  надр,  їх
охорони, а також інших вимог, установлених законодавством,  органи
державного гірничого нагляду мають право:

     давати  обов'язкові  для  виконання  вказівки  (приписи)  про
усунення  порушень  норм  і   правил   ведення   робіт   під   час
геологічного вивчення надр, їх використання та охорони;

     припиняти  роботи,   пов'язані   з   користуванням   надрами,
зупиняти експлуатацію підприємств, об'єктів, окремих виробництв  і
дільниць, робочих місць та  обладнання  у  порядку,  встановленому
чинним законодавством України;

     притягати   до   адміністративної   відповідальності   винних
працівників;

     вимагати від користувачів надр  обгрунтування  щодо  списання
корисних копалин;

     давати  рекомендації  щодо  впровадження  нових  прогресивних
технологій переробки мінеральної сировини;

     надсилати     (надавати)     користувачам     подання     про
невідповідність окремих посадових осіб займаній посаді для  вжиття
заходів і у разі потреби передавати матеріали органам  прокуратури
для притягнення їх до кримінальної відповідальності.

     10. Рішення органів державного гірничого нагляду можуть  бути
оскаржені в порядку, встановленому чинним законодавством.