КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

                        П О С Т А Н О В А
                   від 22 жовтня 1998 р. N 1681
                               Київ

            Про підсумки роботи народного господарства
                  України за 9 місяців 1998 року


     Відзначити, що  головним   результатом   розвитку   економіки
України  у  1998  році  є припинення загального спаду виробництва,
який відбувався протягом 8 років (з 1990 по  1997)  і  охопив  усі
галузі  народного господарства.  В країні з'явилися реальні ознаки
відновлення економічного зростання.

     Реальний валовий внутрішній продукт (ВВП) зріс  за  січень  -
серпень 1998 р.  порівняно з відповідним періодом минулого року на
0,2 відсотка,  промислове виробництво -  на  0,3,  випуск  товарів
народного   споживання  -  на  4,1,  валова  продукція  сільського
господарства -  на  1,5,  обсяг  капітальних  вкладень  (за  перше
півріччя)   -  на  8,5  відсотка.  Інфляція  (2,3  відсотка)  була
найнижчою за останні роки.

     Однак досягнута протягом 1998 року стабілізація виробництва у
більшості  галузей  народного  господарства  внаслідок  фінансових
труднощів останніх місяців опинилася під загрозою зриву.  Розвиток
кризових  подій  на  світових  фінансових  ринках,  і насамперед у
Російській Федерації, не міг не вплинути на економічну ситуацію та
подальший розвиток економіки країни.

     Допущені у  попередні  роки  прорахунки  щодо випуску значних
обсягів  облігацій  внутрішньої  державної  позики  для   покриття
дефіциту  бюджету зумовили зростання вартості їх обслуговування та
збільшення внутрішнього боргу.

     У вересні  ситуація  в   економіці   ускладнилася.   Особливо
загострився  стан  справ  у фінансовому секторі,  що значною мірою
зумовлено  незбалансованістю  державного   бюджету   та   низькими
надходженнями  до  нього,  а  також  неефективністю  (збитковістю)
значної  кількості  підприємств,  повільними  темпами  структурних
зрушень,  зокрема на мікрорівні,  слабкістю банківської системи. У
поєднанні з невеликими валютними резервами Національного банку  це
призвело  до падіння курсу гривні стосовно долара США у вересні на
51 відсоток, а з початку року - на 79 відсотків.

     Загальна фінансова  дестабілізація  та   девальвація   гривні
зумовили   зростання   рівня  інфляції  протягом  вересня  на  3,8
відсотка.  З початку року споживчі ціни зросли на 6,2 відсотка, що
майже  відповідає  минулорічному їх приросту за цей же період (6,7
відсотка). Ціни виробників промислової продукції збільшилися проти
грудня 1997 року на 14,8 відсотка.

     Приріст ВВП,  який мав місце протягом перших 8 місяців,  за 9
місяців  змінився  спадом  (на  0,5  відсотка).  Зменшено   обсяги
виробництва промислової продукції на 0,3 відсотка,  в тому числі у
чорній  металургії  на  5,6   відсотка,   у   машинобудуванні   та
металообробці  -  на 2,5 відсотка.  У вересні порівняно із серпнем
ц.р.  збільшилися обсяги виробництва лише у харчовій промисловості
(на  21,8  відсотка)  і в галузях машинобудування та металообробки
(на 1 відсоток).

     Порівняно стабільно  працювали  протягом  року   підприємства
паливної,    хімічної    і    нафтохімічної,    деревообробної   і
целюлозно-паперової,    легкої,    харчової    промисловості    та
промисловості  будівельних  матеріалів.  У  машинобудуванні  темпи
спаду обсягів виробництва зменшилися порівняно з  минулорічними  в
2,5 раза. Це відбувалося за рахунок створення сприятливих умов для
залучення іноземних інвестицій та фінансової підтримки за  рахунок
державного бюджету.

     За 9 місяців 1998 р.  зменшили обсяги виробництва промислової
продукції підприємства 11 областей,  у тому числі Хмельницької (на
13,1  відсотка),  Херсонської  (на  8,2),  Донецької  (на  7,2) та
Львівської (на 6,9 відсотка) областей.

     Складним залишається   становище   в    паливно-енергетичному
комплексі  через  недостатній  рівень  розрахунків  споживачів  за
використані енергоносії.

     У нафтогазовій галузі  в  січні  -  вересні  ц.р.  збільшення
обсягів  виробництва  досягнуто за рахунок нафтопереробної галузі,
яка забезпечила приріст товарної продукції на 1 відсоток.

     Незважаючи на вжиті заходи,  не вдалося  докорінно  поліпшити
ситуацію з розрахунками за спожитий природний газ. Середній рівень
проплат становить 42,3 відсотка (у відповідному  періоді  минулого
року  -  39,4  відсотка).  Від  газових  мереж було відключено 122
підприємства-боржники.  Вкрай низьким залишається рівень  проплати
за  газ  у Запорізькій (32,3 відсотка) та Івано-Франківській (34,8
відсотка) областях.

     Загальна заборгованість    перед    нафтогазодобувними     та
газотранспортними  підприємствами  Державному комітетові нафтової,
газової та нафтопереробної промисловості за спожитий природний газ
на 1 жовтня 1998 р.  досягла майже 12 млрд.  гривень, у тому числі
за 1995 - 1997 роки - понад 8,5 млрд. гривень.

     За вересень  ц.р.  заборгованість  за  відпущену  теплову  та
електричну  енергію  збільшилася  і  досягла  3849  млн.  гривень.
Зростання заборгованості допущено  у  вугільній  і  машинобудівній
промисловості,     агропромисловому     комплексі,     а     також
житлово-комунальними організаціями та установами, які фінансуються
з бюджету.

     В умовах  обмеженого надходження коштів до державного бюджету
за 9 місяців ц.р.  вугільна  промисловість  отримала  1105,3  млн.
гривень,  або  100 відсотків бюджетного розпису,  а також 400 млн.
гривень у рахунок оплати за вугільну продукцію,  відвантажену  для
закладення  до  державного резерву на електростанціях.  Ці та інші
заходи дали змогу зупинити спад виробництва (за січень -  вересень
ц.р.  видобуто 44 млн.  тонн готового вугілля,  що на 1 млн.  тонн
більше,  ніж за відповідний  період  минулого  року),  забезпечити
вперше  за  останні  роки  регулярну  виплату  протягом останніх 4
місяців поточної заробітної плати.

     Проте істотних позитивних зрушень у  вугільній  промисловості
не  відбулося.  Загальна кредиторська заборгованість у галузі на 1
вересня 1998 р.  становила 8 млрд.  гривень,  що в 2,2 раза більше
від дебіторської.  Основними причинами цього є висока собівартість
виробництва,  а  також  надмірні  обсяги  бартерних   операцій   у
внутрігалузевих і міжгалузевих розрахунках.

     Вперше за   останні   роки   збиткове  працюють  металургійні
підприємства.  Триває  зростання  дебіторської   і   кредиторської
заборгованості  (на  1 вересня 1998 р.  дебіторська заборгованість
становила 6 млрд. гривень, кредиторська - понад 15 млрд. гривень).
Основними  причинами  кризового  стану в поточному році було різке
зменшення попиту на металопродукцію на зовнішньому та внутрішньому
ринках.  Унаслідок  цього  на  складах збільшилися залишки готової
продукції. Міністерство промислової політики, зовнішньоторгівельні
і   маркетингові   підрозділи   підприємств  виявилися  неготовими
оперативно і адекватно реагувати на обставини, що склалися.

     В агропромисловому комплексі,  незважаючи на деяке поліпшення
показників  в окремих галузях,  стан справ залишається напруженим.
Вжиті Кабінетом Міністрів України заходи дали можливість поліпшити
поставку  мінеральних  добрив,  забезпечити господарства насінням,
засобами  захисту  рослин,  створити  державний  лізинговий  фонд,
організувати мережу машинно-технологічних станцій та механізованих
загонів.

     У сільському господарстві за січень -  вересень  порівняно  з
минулим роком досягнуто зростання обсягів валової продукції на 1,8
відсотка.  Проте у господарствах суспільного сектору зібрано  23,2
млн.  тонн  зернових  культур,  що  на 19,6 відсотка менше,  ніж у
минулому році.

     Станом на 14 жовтня ц.р. цукрові буряки викопано на площі 609
тис.  гектарів,  що  становить  67 відсотків площ,  які підлягають
збиранню (вдвічі більше порівняно з відповідним періодом  минулого
року). Соняшник зібрано на 95 відсотках площі, темпи його збирання
вищі від  минулого  року  майже  в  1,5  раза.  Однак  урожайність
цукрових  буряків  нижча  минулорічної  на 35 центнерів з гектара,
соняшнику - на 2,8 центнера.

     За січень -  вересень  виробництво  м'яса  зменшилося  на  14
відсотків,  переважно  за рахунок господарств суспільного сектору.
Виробництво молока в усіх категоріях  господарств  збільшилося  на
24,6 тис.  тонн, яєць - на 22,1 млн. штук, або відповідно на 0,2 і
0,3 відсотка.

     У харчовій промисловості за 9 місяців  виробництво  продукції
збільшилося  на  3,3  відсотка  порівняно  з  відповідним періодом
минулого року.  Зросли обсяги виробництва цукру, масла тваринного,
продукції з незбираного молока,  сиру жирного, молочних консервів,
олії,  кондитерських  виробів,  пива,  мінеральних  вод  та  інших
продуктів.

     Погіршилося фінансове  становище підприємств агропромислового
комплексу.  Прострочена  заборгованість  з  платежів  до  бюджетів
досягла  0,6 млрд.  гривень,  до Пенсійного фонду - 1,4 млрд.,  із
виплати  заробітної  плати  -  1,9  млрд.  гривень,  тобто  зросла
відповідно на 93, 39 і 41 відсоток з початку року.

     За 9  місяців  поточного року підприємствами та організаціями
всіх форм власності введено в дію основних фондів  на  5,48  млрд.
гривень,  освоєно капітальних вкладень в обсязі 7,3 млрд. гривень,
що на 6 відсотків більше, ніж за відповідний період минулого року.

     Будівельними організаціями виконано підрядних робіт  на  суму
3,89  млрд.  гривень,  що  на  3,4  відсотка  більше  порівняно  з
відповідним періодом  минулого  року  і  становить  75,2  відсотка
вартості  укладених  на  рік  контрактів.  На  8,3 відсотка зросли
обсяги виробництва продукції промисловості будівельних матеріалів.

     Водночас не   вдається   забезпечити   в    повному    обсязі
фінансування  капітальних  вкладень  за  рахунок коштів державного
бюджету та коштів, одержаних від зміни понижуючого коефіцієнта при
застосуванні   норм   амортизації.   На  1  жовтня  з  цих  джерел
профінансовано  відповідно  53,3  млн.  гривень   (15,5   відсотка
уточненого  річного  обсягу)  і  119,4 млн.  гривень (26 відсотків
передбаченого річного обсягу).

     Повільно відбувається  структурна  перебудова  в  будівельній
індустрії,    особливо    великопанельного   домобудування,   його
перепрофілювання.  Не  вирішуються  питання   скорочення   обсягів
незавершеного будівництва.

     Протягом 9   місяців   ц.р.   у  цілому  стабільно  працювали
підприємства  транспорту  загального  користування.  Порівняно   з
аналогічним  періодом  минулого  року  обсяги перевезень вантажів,
виконаних  підприємствами,  що  належать   до   сфери   управління
Міністерства  транспорту,  збільшилися  на  1,4 відсотка,  зокрема
залізничним транспортом - на 1,7,  авіаційним - на 22,2  відсотка.
Водночас   перевезення  морським  транспортом  зменшилися  на  7,5
відсотка.  Зросли  на  22,7  відсотка   обсяги   вантажообігу   на
автомобільному транспорті.

     Перевезено 387,9 млн. пасажирів, що відповідає рівню минулого
року.  Однак пасажирообіг зменшився на 6,3 відсотка,  у тому числі
на  залізничному  транспорті  -  на  6,2,  авіаційному  -  на  8,4
відсотка.

     Послуг зв'язку за 9 місяців ц.р.  надано на  суму  понад  1,9
млрд. гривень. На 1 жовтня 1998 р. ця галузь не має заборгованості
з платежів до бюджету,  а також з виплати заробітної  плати  та  з
внесків до Пенсійного фонду.

     Житловий фонд підготовлено до роботи в зимовий період 1998/99
року станом на 1 жовтня на 86 відсотків, опалювальні котельні - на
95  відсотків,  теплові мережі - на 96 відсотків.  Проте має місце
значне відставання з  підготовкою  житлового  фонду  у  Вінницькій
області,  де  його  готовність  становить 54 відсотки.  Готовність
опалювальних  котелень  у  Миколаївській  області  дорівнювала  76
відсоткам,   Кіровоградській   -   81,   Івано-Франківській  -  82
відсоткам.  Теплові мережі підготовлено до  зими  у  Миколаївській
області лише на 72 відсотки, а в Луганській - на 86 відсотків.

     Заборгованість місцевих  бюджетів  перед житлово-комунальними
підприємствами поступово погашується.  За січень  -  серпень  ц.р.
перераховано,   включаючи   погашення   заборгованості  попередніх
періодів,  68,3  відсотка  нарахованих  сум  субсидій  проти  47,5
відсотка   за  відповідний  період  у  минулому  році.  Аналогічна
ситуація склалася і з оплатою послуг організацій,  що забезпечують
населення  скрапленим газом та твердим паливом.  За 8 місяців ц.р.
сплачено 82 відсотки нарахованих сум субсидій проти  47  відсотків
за відповідний період минулого року.

     Заборгованість населення    за   спожиті   житлово-комунальні
послуги на 10 вересня ц.р.  досягла 3,2 млрд.  гривень.  Найгірший
стан справ з оплати населенням житлово-комунальних послуг протягом
серпня ц.р.  склався  у  Вінницькій,  Чернівецькій,  Житомирській,
Кіровоградській,  Полтавській,  Івано-Франківській  областях та м.
Києві, де заборгованість досягає від 14 до 31 відсотка нарахованих
до сплати сум.

     Вжиті Кабінетом  Міністрів  України  заходи  щодо  наповнення
дохідної   частини   бюджету   дали   позитивні   результати.   За
оперативними  даними,  за  січень  -  вересень  ц.р.  до зведеного
бюджету надійшло 18,8 млрд.  гривень,  або  63,3  відсотка  річних
призначень.   Доходи   державного  бюджету  становили  10,6  млрд.
гривень,  або 50,7 відсотка річних призначень.  Дефіцит державного
бюджету  дорівнював 1,6 млрд.  гривень,  або 2,7 відсотка валового
внутрішнього продукту (при затвердженому - 3,3 відсотка).

     Порівняно з  аналогічним  періодом   минулого   року   доходи
зведеного  бюджету  зросли  на  407,4  млн.  гривень,  або  на 2,2
відсотка,  а державного - зменшилися на 312,6 млн. гривень, або на
2,8  відсотка.  За  січень  - вересень ц.р.  забезпечено виконання
доходів зведеного бюджету по 10 джерелах із 35, зокрема з плати за
землю,  податку  на  прибуток підприємств,  ввізного та державного
мита.

     Не сталося істотних зрушень у погашенні заборгованості  перед
бюджетом   платників  податків.  Якщо  на  початок  року  недоїмка
становила 2,3 млрд.  гривень,  то на 1 жовтня вона збільшилась  на
6,1 млрд.  і дорівнює 8,4 млрд.  гривень. Станом на 1 жовтня понад
32 тис.  підприємств повністю або частково погасили заборгованість
перед  бюджетом,  Фондом  для  здійснення  заходів щодо ліквідації
наслідків  Чорнобильської  катастрофи   та   соціального   захисту
населення і Пенсійним фондом.  Досягнуто скорочення загальної суми
недоїмки у містах Києві  та  Севастополі,  Одеській,  Полтавській,
Харківській,  Вінницькій,  Луганській,  Львівській,  Чернівецькій,
Волинській та Черкаській областях.

     Значні обсяги зростання сум  недоїмки  допущено  у  Донецькій
області - на 131 млн.  гривень, або 17,5 відсотка суми недоїмки по
області,  Івано-Франківській - на 22 млн. гривень (20,6 відсотка),
Миколаївській - на 29 млн.  гривень (12,3 відсотка), Рівненській -
на 26 млн.  гривень (17,8 відсотка),  Запорізькій  -  на  24  млн.
гривень (5,3 відсотка).

     Порівняно з  початком  року значно збільшилася заборгованість
перед бюджетом на підприємствах,  що належать до сфери  управління
Державного   комітету   нафтової,   газової   та   нафтопереробної
промисловості - у  1,5  раза  (1,8  млрд.  гривень),  Міністерства
агропромислового  комплексу  -  в  1,2  раза  (637 млн.  гривень),
Міністерства  енергетики  -  у  3,8  раза  (578   млн.   гривень),
Міністерства промислової політики - у 1,4 раза (449 млн. гривень),
Міністерства вугільної  промисловості  -  у  1,3  раза  (338  млн.
гривень).

     Фондом державного  майна  не  виконано  графік  надходжень до
державного бюджету коштів від приватизації.  Передбачені  на  1998
рік показники за 9 місяців ц.р. виконано лише на 30 відсотків.

     Зовнішній державний  борг  України з початку року зріс на 688
млн.  доларів США,  або на 7,2  відсотка,  і  на  1  вересня  ц.р.
становив  10,2  млрд.  доларів США.  Зростання боргу відбувалося в
основному за рахунок позик, наданих країні іноземними банками.

     За розрахунками,    протягом    січня    -    вересня    ц.р.
зовнішньоторгівельний оборот України (товари та послуги) зменшився
на 14,6 відсотка порівняно з аналогічним періодом минулого року  і
досяг 23,1 млрд.  доларів США. Експорт становив 11,8 млрд. доларів
США,  тобто зменшився порівняно з січнем - вереснем минулого  року
на 12,6 відсотка. Основними причинами зменшення обсягів експорту є
загальне  погіршення  кон'юнктури  на  основних  товарних   ринках
(зокрема    металургійної   продукції,   яка   становить   третину
експортного  потенціалу  країни),  висока  собівартість  і  низька
конкурентоспроможність вітчизняної продукції.

     Обсяг імпорту  у  січні  -  вересні  ц.р.  зменшився  на 14,6
відсотка і становив 11,3 млрд.  доларів США.  Сальдо торгівельного
балансу в січні - вересні ц.р.  було додатнім - 546,5 млн. доларів
США.

     Загальна заборгованість з виплати заробітної плати  продовжує
зростати   і  досягла  6,5  млрд.  гривень.  Заборгованість  перед
працівниками  бюджетної  сфери  становить   1,1   млрд.   гривень.
Надзвичайно складним залишається становище з фінансуванням виплати
пенсій та грошової допомоги.  На 1 жовтня  ц.р.  заборгованість  з
виплати пенсій досягла 1,97 млрд. гривень. Водночас заборгованість
підприємств,  установ  та  організацій  із  страхових  внесків  до
Пенсійного  фонду  досягла  3,1  млрд.  гривень,  у  тому  числі в
агропромисловому комплексі - 1,4 млрд.,  у вугільній промисловості
-  711,2 млн.,  на підприємствах,  що належать до сфери управління
Міністерства промислової політики, - 544,4 млн. гривень.

     Міністри, керівники  інших  центральних  органів   виконавчої
влади,  голови  місцевих  державних  адміністрацій не забезпечують
належного  рівня  організаторської  роботи,  не  вживають   дієвих
заходів   до  повного  і  безумовного  виконання  рішень  Кабінету
Міністрів України. Зокрема багатьма з них не виконується постанова
Кабінету Міністрів   України   від   28   липня  1998  р.  N  1174
( 1174-98-п  )  "Про  підсумки  роботи  народного  господарства  у
першому  півріччі  1998  року",  яка вимагає забезпечити у другому
півріччі приріст обсягів виробництва продукції,  ефективну  роботу
підприємств, поліпшення їх фінансового становища.

     Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:

     1. Відзначити,    що   Міністерство   промислової   політики,
Міністерство агропромислового комплексу,  Хмельницька, Херсонська,
Донецька  та  Львівська  обласні  державні  адміністрації не вжили
дієвих  заходів  для  забезпечення  стабілізації  виробництва   та
зупинення його спаду.

     Звернути увагу голів Вінницької,  Чернівецької, Житомирської,
Кіровоградської,  Полтавської,  Івано-Франківської   обласних   та
Київської  міської  державних адміністрацій на незадовільну роботу
щодо    погашення    заборгованості    населення    за    отримані
житлово-комунальні послуги.

     Звернути увагу  Голови  Ради  міністрів Автономної Республіки
Крим Куніцина С.В.,  голів  обласних  державних  адміністрацій  на
невиконання    доручень    Кабінету   Міністрів   щодо   створення
регіональних лізингових фондів.

     2. Керівникам   міністерств,   інших   центральних    органів
виконавчої  влади  детально проаналізувати причини допущення спаду
обсягів виробництва у вересні ц.р. у відповідних галузях економіки
та  вжити  вичерпних  заходів  для  стабілізації та нарощування до
кінця  поточного  року  обсягів  виробництва  продукції  (товарів,
послуг).

     3. Міністерствам,  іншим центральним органам виконавчої влади
забезпечити безумовне виконання  Антикризових  заходів  фінансової
стабілізації, затверджених постановою Кабінету Міністрів України і
Національного банку України від 10 вересня 1998 р. N 1413, а також
заходів   і   кількісних   параметрів,  передбачених  Меморандумом
економічної політики Уряду України на період з 1 липня  1998  року
по  30  червня  2001 року для продовження дії Програми розширеного
фінансування.

     4. Вважати   головними    завданнями    міністерств,    інших
центральних  органів  виконавчої влади,  Ради міністрів Автономної
Республіки Крим,  обласних,  Київської та Севастопольської міських
державних  адміністрацій  поліпшення стану розрахунків з бюджетами
та державними цільовими фондами підприємств,  що належать до сфери
їх  управління,  вжиття заходів для погашення заборгованості перед
бюджетами   та   державними   цільовими    фондами,    недопущення
неконтрольованого   зростання  цін,  передусім  на  товари  першої
необхідності.

     5. Раді  міністрів  Автономної  Республіки  Крим,   обласним,
Київській  та  Севастопольській  міським  державним адміністраціям
забезпечити своєчасні і в повному обсязі  розрахунки  з  державним
бюджетом   за   наданими   позичками  та  іншими  видами  взаємних
розрахунків відповідно до статті 11 Закону України "Про  Державний
бюджет України на 1998 рік" ( 796/97-ВР ).

     6. Головному   контрольно-ревізійному   управлінню   разом  з
Головним управлінням Державного казначейства  провести  обстеження
бюджетних  установ  з  метою  виявлення реальних обсягів бюджетної
заборгованості як із заробітної плати і соціальних виплат, так і з
інших видів заборгованості, а також причин їх утворення.

     7. Державній податковій адміністрації, Міністерству фінансів,
Міністерству юстиції підготувати проект відповідного законодавчого
акта  щодо  надання  органам  державної  податкової  служби  права
визначати  доходи  юридичних  і  фізичних  осіб,  які   підлягають
оподаткуванню, шляхом застосування експертних методів у разі, коли
заявлена  ними  сума  доходів  є  меншою,  ніж  понесені  витрати,
включаючи витрати на придбання нерухомого і рухомого майна, цінних
паперів, а також вклади в установах банків.

     8. Державній податковій адміністрації, Міністерству фінансів,
Міністерству економіки, Міністерству праці та соціальної політики,
Міністерству  юстиції  в  місячний   термін   підготувати   проект
відповідного  законодавчого  акта щодо припинення практики виплати
заробітної  плати  та  інших  доходів  у  натуральній  формі   без
одночасного  перерахування  до  бюджету сум прибуткового податку з
громадян.

     9. Державній    податковій    адміністрації,     Міністерству
внутрішніх  справ,  Міністерству  транспорту  здійснити у жовтні -
листопаді 1998 р.  спільні заходи з перевірки залізничних станцій,
морських   портів,   аеропортів,  складських  приміщень  та  інших
об'єктів транспорту,  зокрема вантажних  і  пасажирських  поїздів,
морських і річкових суден,  з метою виявлення фактів протиправного
перевезення та збереження підакцизних товарів,  у тому  числі  без
марок  акцизного  збору,  необлікованої високоліквідної продукції,
залежалих і безгосподарних товарів.

     10. Міністерству     економіки,     Державній      податковій
адміністрації,  Міністерству вугільної промисловості, Міністерству
енергетики,   Державному   комітетові   нафтової,    газової    та
нафтопереробної  промисловості,  Міністерству промислової політики
внести пропозиції  щодо  подальшого  обмеження  обсягів  бартерних
операцій,   зокрема   у  паливно-енергетичному  секторі,  з  метою
збільшення надходжень коштів до бюджетів усіх рівнів  і  зменшення
недоїмки з платежів до бюджетів.

     11. Міністерству     промислової    політики,    Міністерству
економіки,  Міністерству фінансів разом з Національним банком і за
участю  відповідних комерційних банків розробити у місячний термін
консорціумну систему фінансування виробництв  з  тривалим  циклом,
зокрема    суднобудування,    літакобудування   та   транспортного
машинобудування.  З  питань,  що   потребують   рішення   Кабінету
Міністрів України, внести узгоджені пропозиції.

     12. Міністерству    економіки,    Міністерству    промислової
політики,  Міністерству  вугільної   промисловості,   Міністерству
агропромислового  комплексу,  Міністерству енергетики,  Державному
комітетові нафтової,  газової  та  нафтопереробної  промисловості,
Державному   комітетові   будівництва,   архітектури  та  житлової
політики разом з іншими центральними органами виконавчої влади під
час  розроблення проекту Програми структурної перебудови економіки
України  на  середньотерміновий  період   (1999   -   2003   роки)
передбачити   заходи   щодо  закриття  неперспективних,  збиткових
державних підприємств.

     13. Державному комітетові з енергозбереження,  Міністерству у
справах науки і технологій із залученням інших центральних органів
виконавчої влади,  до сфери управління  яких  належать  енергоємні
підприємства,  визначити  протягом  1998  року  причини виникнення
втрат енергоресурсів,  розробити заходи щодо їх істотного зниження
в 1999 році.

     Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, до
сфери управління яких належать енергоємні підприємства,  розробити
за   погодженням  з  Державним  комітетом  з  енергозбереження  та
запровадити  в   1999   році   галузеві   норми   питомих   витрат
паливно-енергетичних   ресурсів   на   основні   види  енергоємної
продукції.

     14. Державному    комітетові     нафтової,     газової     та
нафтопереробної     промисловості     забезпечити    відвантаження
електростанціям Міністерства енергетики в  IV  кварталі  поточного
року  530  тис.  тонн  та  в  I кварталі 1999 р.  - 550 тис.  тонн
топкового мазуту.

     15. Міністерству    енергетики,    Міністерству     фінансів,
Міністерству   економіки,  Міністерству  вугільної  промисловості,
Державному  комітетові  по   матеріальних   резервах,   Державному
комітетові  нафтової,  газової  та  нафтопереробної  промисловості
внести Кабінетові Міністрів пропозиції щодо  відстрочки  погашення
підприємствами    Міністерства    енергетики   заборгованості   за
використаний природний газ, мазут, вугілля з державного резерву та
бюджетних  позичок  терміном  до 3 років,  починаючи погашення з 1
липня 1999 року.

     16. Міністерству   вугільної   промисловості,    Міністерству
економіки,  Міністерству  фінансів разом з іншими заінтересованими
центральними та місцевими органами виконавчої влади  подати  до  5
листопада   ц.р.  Кабінетові  Міністрів  України  в  установленому
порядку  проект  акта  Верховної  Ради  України  про  затвердження
Державної   програми   реформування  та  фінансового  оздоровлення
підприємств вугільної промисловості України на 1998 - 2000 роки.

     17. Міністерству   фінансів,   Державному    комітетові    по
матеріальних    резервах,   Державній   податковій   адміністрації
забезпечити до кінця поточного року виділення коштів, передбачених
у  державному  бюджеті  на  підтримку  вугледобувних  підприємств,
оплату вугільної продукції, що закладається до державного резерву,
та відшкодування сум податку на додану вартість.

     18. Міністерству вугільної промисловості разом з відповідними
обласними  державними   адміністраціями   забезпечити   до   кінця
поточного  року  передачу  в  установленому  порядку  в комунальну
власність житлового фонду,  об'єктів комунального господарства  та
дитячих    дошкільних   закладів   шахт   і   розрізів   вугільної
промисловості. Міністерству фінансів забезпечити відповідні обсяги
фінансування.

     19. Раді  міністрів  Автономної  Республіки  Крим,  обласним,
Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям  із
залученням   інший   органів   виконавчої   влади  та  будівельних
корпорацій,  що мають потужності  великопанельного  домобудування,
забезпечити    розроблення   в   I   кварталі   1999   р.   планів
реструктуризації кожного підприємства виходячи  з  особливостей  і
довготермінових  потреб  регіонів  у  будівництві великопанельного
житла.

     20. Міністерству    промислової    політики,     Міністерству
агропромислового   комплексу   разом   з  іншими  заінтересованими
органами виконавчої влади опрацювати  питання  щодо  створення  на
базі  льонокомбінатів,  льонозаводів  і  господарств з вирощування
льону інтегрованих структур з виробництва, переробки та реалізації
льонопродукції.

     21. Міністерству   агропромислового  комплексу,  Міністерству
промислової політики,  Державному комітетові нафтової,  газової та
нафтопереробної    промисловості,    Раді   міністрів   Автономної
Республіки Крим, обласним державним адміністраціям вжити вичерпних
заходів   для   завершення   комплексу   осінньо-польових   робіт,
збереження вирощеного врожаю та надання допомоги  товаровиробникам
у матеріально-технічному забезпеченні.

     22. Міністерству     промислової    політики,    Міністерству
агропромислового   комплексу   терміново   забезпечити    поставку
отримувачам  буряко-  і кормозбиральної техніки загальною вартістю
20 млн. гривень через дирекцію Державного лізингового фонду.

     23. Відкритому акціонерному товариству "Укрнафта" забезпечити
поставку у жовтні 1998 р.  103 тис.  тонн нафти власного видобутку
переробним  підприємствам  галузі  для   потреб   агропромислового
комплексу відповідно до укладених договорів.

     24. Антимонопольному  комітетові,  Міністерству  економіки  в
межах  наданих  повноважень  посилити  контроль   за   цінами   на
матеріально-технічні    ресурси    та    послуги,   що   надаються
сільськогосподарським товаровиробникам.

     25. Міністерству зовнішніх економічних зв'язків  і  торгівлі,
Міністерству   економіки,   Міністерству   промислової   політики,
Міністерству агропромислового комплексу,  Міністерству транспорту,
Міністерству  енергетики,  Міністерству  вугільної  промисловості,
Міністерству у справах науки і технологій,  Міністерству  оборони,
Міністерству  закордонних справ,  Національному агентству з питань
розвитку  та  європейської   інтеграції,   Державному   комітетові
нафтової,  газової  та  нафтопереробної  промисловості,  Державній
митній  службі  розробити  і  розглянути  в  місячний  термін   на
засіданнях  колегій комплекс невідкладних заходів щодо нарощування
обсягів  експорту  товарів  і  послуг,   визначивши   терміни   їх
здійснення та відповідальних виконавців.

     26. Міністерству промислової політики, Міністерству фінансів,
Міністерству   економіки,   Міністерству   зовнішніх   економічних
зв'язків   і  торгівлі,  Державній  митній  службі  проаналізувати
ситуацію,  що  склалася  у  серпні  -  вересні  ц.р.  з  експортом
продукції   металургійних  підприємств  у  зв'язку  з  погіршенням
кон'юнктури на зовнішніх ринках (зменшення попиту,  зниження  цін,
загроза  антидемпінгових  розслідувань  тощо) та внести Кабінетові
Міністрів  узгоджені  пропозиції  щодо   відновлення   експортного
потенціалу чорної металургії.

     27. Міністерству  зовнішніх  економічних зв'язків і торгівлі,
Міністерству   економіки,   Міністерству   промислової   політики,
Міністерству  агропромислового  комплексу,  Міністерству фінансів,
Міністерству юстиції подати в  місячний  термін  проект  постанови
Кабінету  Міністрів  України про скорочення кількості комбінованих
ставок ввізного мита із збереженням їх специфічних частин з  метою
подальшого   вдосконалення   митного  тарифу,  створення  прозорої
системи нарахування і справляння ввізного мита.

     28. Міністерству    промислової    політики,     Міністерству
економіки,  Міністерству  агропромислового  комплексу,  Державному
комітетові нафтової,  газової  та  нафтопереробної  промисловості,
Міністерству  зовнішніх  економічних  зв'язків  і торгівлі разом з
Національним банком  внести  в  жовтні  1998  р.  пропозиції  щодо
визначення   переліку  підприємств,  які  мають  значний  відсоток
закупівлі товарів за імпортом, з метою надання їм права здійснення
розрахунків на умовах передоплати.

     29. Просити  Національний банк провести разом з Міністерством
фінансів,  Державною  податковою   адміністрацією   інвентаризацію
виданих  Національним  банком  та  його регіональними відділеннями
ліцензій на продовження термінів повернення валютної  виручки  від
експорту товарів з метою скасування частини з них (у разі коли цей
термін продовжувався стосовно ліквідних товарів або без  достатніх
підстав).

     30. Міністерству  зовнішніх  економічних зв'язків і торгівлі,
Міністерству    закордонних    справ,    Міністерству    фінансів,
Міністерству   економіки,   Міністерству   промислової   політики,
Міністерству  агропромислового  комплексу,  Державній  акціонерній
компанії  "Укрресурси"  з  метою  ліквідації  від'ємного  сальдо в
торгівлі з країнами - учасницями СНД провести  переговори,  з  тим
щоб  забезпечити  укладення  короткотермінових  угод  на  поставку
продукції на взаємопов'язаній основі.

     31. Міністерству зовнішніх економічних зв'язків  і  торгівлі,
Міністерству  закордонних  справ  забезпечити протягом жовтня ц.р.
підготовку до підписання міждержавних програм довготермінового (на
10  років)  економічного  співробітництва  України  з  Республікою
Білорусь та Республікою Молдова.

     32. Міністерству зовнішніх економічних зв'язків  і  торгівлі,
Міністерству   економіки,   Міністерству   фінансів,  Міністерству
юстиції,    Державному    комітетові    нафтової,    газової    та
нафтопереробної  промисловості,  Національному  агентству з питань
розвиту та європейської інтеграції, Державному комітетові з питань
розвитку   підприємництва,   Державній   митній   службі  з  метою
запровадження чіткої  і  прозорої  схеми  державного  контролю  за
внутрішнім  ринком  нафтопродуктів  та  запобігання  ухиленню  від
сплати  належних  до  бюджету  податків,  зборів  і   неподаткових
платежів  доопрацювати  та  внести  в  тижневий термін до Кабінету
Міністрів  України  проект   акта   законодавства   про   державне
регулювання  експорту,  імпорту,  оптової  та  роздрібної торгівлі
нафтопродуктами.

     33. Міністерству зовнішніх економічних зв'язків  і  торгівлі,
Міністерству   закордонних   справ,   Державній   митній   службі,
Міністерству агропромислового комплексу,  Міністерству  економіки,
Міністерству  фінансів розпочати у листопаді 1998 р.  переговорний
процес про ввезення на територію Російської Федерації цукру білого
без   обкладення   ввізним   митом   та   продовження   квоти,  що
встановлювалася в поточному році на I квартал 1999 року.

     34. Міністерству зовнішніх економічних зв'язків  і  торгівлі,
Міністерству   економіки,   Міністерству   промислової   політики,
Міністерству агропромислового комплексу, Державній митній службі з
метою забезпечення поставок цукру білого до Російської Федерації в
рахунок квоти  на  його  поставку  без  обкладення  ввізним  митом
визначити  доцільність  продовження  терміну  дії Указу Президента
України від 21 квітня 1998 р.  N  334  (  334/98  )  "Про  порядок
ввезення в Україну цукру-сирцю тростинного в 1998 році".

     35. Міністерству    транспорту,    Міністерству    економіки,
Державній   податковій   адміністрації,   Міністерству   фінансів,
Державній   митній   службі   разом   з   іншими  заінтересованими
центральними органами виконавчої влади з метою залучення  вантажів
для  збільшення вантажообороту морських торгівельних портів подати
до  кінця  року  Кабінетові  Міністрів  України  пропозиції   щодо
визначення    переліку    і    розмірів    справляння   зборів   з
вантажовласників за операції, які виконуються в портах.

     36. Фонду  державного  майна,  Державній  комісії  з   цінних
паперів та фондового ринку,  Міністерству економіки,  Міністерству
фінансів,  Міністерству юстиції разом з Національним банком внести
до  15  листопада пропозиції щодо персонального складу міжвідомчої
робочої групи з питань  розроблення  проектів  нормативних  актів,
якими регулюватиметься продаж акцій українських підприємств шляхом
випуску депозитарних розписок на державні пакети  акцій  відкритих
акціонерних  товариств,  та  підготувати проект постанови Кабінету
Міністрів України з визначенням переліку таких підприємств.

     37. Обласним (міським) державним  адміністраціям  забезпечити
до  1  грудня 1998 р.  подання Фонду державного майна погоджених з
органами виконавчої  влади  переліків  об'єктів  (не  менш  як  15
одиниць)   соціальної   сфери   для   проведення  їх  приватизації
відповідно до законодавства.

     38. Державному   комітетові   будівництва,   архітектури   та
житлової  політики,  Міністерству економіки,  Міністерству юстиції
підготувати та подати до 1 січня 1999 р.  в установленому  порядку
Кабінетові  Міністрів  України  пропозиції  щодо  внесення  змін і
доповнень до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"
стосовно  віднесення  до  компетенції  Кабінету  Міністрів України
встановлення порядку визначення граничних розмірів пайової  участі
(внесків)  інвесторів  (забудовників)  у  створенні  соціальної та
інженерно-транспортної інфраструктури населених пунктів.

     39. Раді  міністрів  Автономної  Республіки  Крим,  обласним,
Київській  та  Севастопольській  міським  державним адміністраціям
передбачати  у  проектах  відповідних  бюджетів  кошти  на  оплату
комунальних послуг бюджетними організаціями.

     Попередити Голову  Ради міністрів Автономної Республіки Крим,
голів обласних,  Київської та Севастопольської  міських  державних
адміністрацій про персональну відповідальність за стан розрахунків
установ та організацій,  що фінансуються з місцевих  бюджетів,  за
житлово-комунальні послуги.

     40. Раді  міністрів  Автономної  Республіки  Крим,  обласним,
Київській та  Севастопольській  міським  державним  адміністраціям
вжити  додаткових заходів для завершення у жовтні ц.р.  підготовки
об'єктів житлово-комунального господарства  до  роботи  в  зимовий
період 1998/99 року.

     41. Міністерству  праці та соціальної політики,  Міністерству
юстиції прискорити  підготовку  проекту  законодавчого  акта  щодо
посилення відповідальності посадових осіб підприємств,  установ та
організацій за несвоєчасну виплату заробітної плати.

     42. Пенсійному фонду,  Державній акціонерній  компанії  "Хліб
України",  Міністерству агропромислового комплексу, Раді міністрів
Автономної  Республіки  Крим,  обласним  державним  адміністраціям
забезпечити  до  1 січня 1999 р.  реалізацію сільськогосподарської
продукції,  заготовленої в рахунок погашення заборгованості  перед
Пенсійним фондом.

     43. Міністерству фінансів забезпечити до кінця поточного року
першочергове фінансування:

     поточних видатків з державного бюджету на виплату  заробітної
плати,   грошового   забезпечення,   пенсій,  стипендій  та  інших
соціальних виплат;

     видатків, передбачених у Державному бюджеті України  на  1998
рік  на покриття заборгованості,  що виникла в попередні роки,  із
виплати  заробітної  плати  працівникам   бюджетних   установ   та
організацій,  грошового забезпечення,  пенсій,  стипендій та інших
соціальних виплат.


     Прем'єр-міністр України                  В.ПУСТОВОЙТЕНКО

     Інд. 66