Яких заходів  має  вжити  підприємство  в  разі  пропажі  або
знищення первинних документів, регістрів?

     Згідно із  Законом  України  "Про  бухгалтерський  облік   та
фінансову звітність в Україні"  (  996-14  )  відповідальність  за
організацію  бухгалтерського  обліку  та  забезпечення  фіксування
фактів  здійснення  всіх  господарських   операцій   у   первинних
документах,   збереження   оброблених   документів,   регістрів  і
звітності протягом встановленого терміну (не  менш  як  три  роки)
несе власник або уповноважений орган (посадова особа),  який керує
підприємством   відповідно   до   законодавства   та    установчих
документів.

     Терміни зберігання  документів  встановлено Переліком типових
документів, що утворюються в діяльності органів державної влади та
місцевого самоврядування, інших установ, організацій і підприємств
із зазначенням термінів зберігання  документів  (  v0011353-97  ),
затвердженим наказом Головного архівного управління.

     Відповідно до п.6.10 Положення про документальне забезпечення
записів у бухгалтерському обліку,  затвердженого за погодженням  з
МВС України  наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 р.
N 88 ( z0168-95 ),  керівник  підприємства  зобов'язаний  письмово
повідомити правоохоронні органи про пропажу або знищення первинних
документів, облікових регістрів, призначити комісію із запрошенням
для  участі  в  її  роботі  для  встановлення  переліку  відсутніх
документів  і  розслідування  причин  їх  пропажі  або   знищення,
забезпечити  складання  комісією акта,  копія якого в десятиденний
термін  надсилається  вищестоящому  органу  та  органу   державної
податкової служби.

     Роз'яснює начальник  Управління  методології  бухгалтерського
обліку   Міністерства   фінансів   України,  заслужений  економіст
України, кандидат економічних наук, доцент В.ПАРХОМЕНКО