Місцеві податки i збори


Розробка веб-сайтів

 

Розробка веб-сайтів

Інтернет-агентство здійснює розробку веб-сайтів, дизайн поліграфічної продукції тощо. Чи є зазначені види послуг рекламою i чи слід сплачувати податок з реклами (якщо так, то в яких розмірах)?
(ТОВ «Актив», м. Донецьк)

Основні засади рекламної діяльності в Україні, регулювання правових відносин, що виникають у процесі створення, розповсюдження, одержання реклами, визначає Закон № 270/96-ВР.
Відповідно до ст. 1 цього Закону реклама — це інформація про особу чи товар, яка розповсюджується в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та інтерес щодо таких особи чи товару. Крім того, п. 3 ст. 9 Закону визначено, що інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, в якому привертається увага до конкретної особи чи товару та який формує або підтримує обізнаність та інтерес глядачів (слухачів, читачів) щодо цих особи чи товару, є рекламою і має бути вміщений під рубрикою «Реклама» чи «На правах реклами».
Згідно зі ст. 17 Закону № 1521-ХІІ сплата податків i зборів (обов’язкових платежів) провадиться в порядку, встановленому цим Законом та іншими законами України.
Статтею 15 Закону № 1521-ХІІ визначено місцевий податок — з реклами. Пунктом 3 цієї статті передбачено, що місцеві податки i збори (обов’язкові платежі), механізм справляння та порядок їх сплати встановлюються сільськими, селищними, міськими радами відповідно до переліку i в межах граничних розмірів ставок, установлених законами України.
Порядок справляння місцевих податків i зборів визначено Декретом № 56-93. Згідно зі ст. 11 цього Декрету об’єктом податку з реклами є вартість послуг за встановлення та розміщення реклами.
Податок з реклами сплачується з усіх видів оголошень i повідомлень, які передають інформацію з комерційною метою за допомогою засобів масової інформації, афіш, плакатів, рекламних щитів, інших технічних засобів, майна та одягу; на вулицях, магістралях, майданах, будинках, транспорті та в інших місцях.
Граничний розмір податку з реклами не повинен перевищувати 0,1 відсотка вартості послуг за розміщення одноразової реклами та 0,5 відсотка за розміщення реклами на тривалий час.
Отже, товариство надає замовнику послуги з розробки веб-сайтів, дизайну поліграфічної продукції тощо, характер яких свідчить про те, що на етапі їх передачі замовнику відсутній фактор розповсюдження. Тому ці послуги не можна вважати рекламними i податок з реклами не нараховується.

Консультують фахівці Департаменту оподаткування юридичних осіб ДПА України

 
ВІСНИК ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ № 37 жовтень 2003 року