КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ

                          Р І Ш Е Н Н Я

                         07.11.2003  N 34


          Про підсумки роботи підприємств та організацій
             транспортно-дорожнього комплексу України
                       за 9 місяців 2003 р.


     Розглянувши підсумки  роботи   підприємств   та   організацій
транспортно-дорожнього  комплексу  за  9  місяців 2003 р.  Колегія
відзначає,  що  динаміка  і   тенденція   розвитку   транспортного
комплексу  України  відповідає потребам населення і господарського
комплексу в пасажирських і вантажних перевезеннях.
     Підприємствами транспорту  за  9  місяців 2003 р.  перевезено
456,6 млн.  т вантажів,  що на 10,7%  більше,  ніж за  відповідний
період 2002 р., обсяги транзитних перевезень збільшились на 19,5%.
     Пасажирські перевезення   склали   2774,6   млн.   пасажирів,
пасажирообіг збільшився на 6,1%.
     Підприємствами дорожнього  господарства   виконано   дорожніх
робіт на суму 1527,8 млн. грн.,  заплановані показники з ремонту й
утримання доріг виконані на 105,2%, з будівництва - на 102,0%.
     Доходи підприємств державного сектору галузі зросли на 19%, в
тому числі від реалізації транспортних послуг -  на  6%.  Отримано
чистого прибутку на 262 млн.  грн. або в 1,5 рази більше, ніж за 9
місяців 2002 р.
     За підсумками    9   місяців   поточного   року   прострочена
дебіторська заборгованість зменшена на 103 млн. грн.
     Підприємствами транспортно-дорожнього  комплексу  сплачено до
бюджету та цільових фондів 3,3 млрд.  грн.,  в т.ч.  до Державного
бюджету 1,4 млрд.  грн.,  що на 44,3%  більше,  ніж за аналогічний
період минулого року.
     Заборгованість з   виплати   заробітної  плати  скорочена  на
10,1 млн. грн. або майже у 2 рази порівняно з аналогічним періодом
минулого року.
     За 9 місяців підприємствами галузі  освоєно  2,5  млрд.  грн.
капітальних  інвестицій,  що  на  27%  більше,  ніж за відповідний
період 2002 р.  У відповідності до структури інвестицій 1,9  млрд.
грн. або 76% - це власні кошти підприємств, 124,5 млн. грн. або 6%
- іноземні інвестиції.
     Найбільший обсяг  інвестицій  (1,5  млрд.  грн.  або 60%  від
загального їх обсягу) залучено у залізничний транспорт.
     Середньомісячна зарплата  в  розрахунку  на  одного  штатного
працівника  за  січень-вересень  досягла  800  грн.  і  зросла   у
порівнянні з минулим роком на 19,5%.
     Разом з тим,  наявний економічний потенціал галузі, в зв'язку
із  рядом  упущень  у  керівництві  підгалузями та підприємствами,
використовується не в повній мірі.
     Так, темпи  нарощування обсягів переробки вантажів у морських
торговельних  портах  за  9  місяців  поточного  року  нижчі   від
досягнутих  за  цей же період у 2002 р.  Сім із 18 морських портів
допустили зниження  обсягів  переробки  вантажів  у  порівнянні  з
минулим роком.
     Не в    повній     мірі     відповідає     вимогам     рівень
фінансово-економічної   роботи   на   підприємствах   галузі,   де
допускаються втрати  від  збиткової  діяльності,  необгрунтованого
зростання  "невиробничих"  і,  в  першу чергу,  "адміністративних"
витрат.
     Недостатньою є  робота окремих Держдепартаментів по взаємодії
і співпраці з народними депутатами та  Комітетами  Верховної  Ради
України  в  законотворчій  роботі,  особливо  в  період підготовки
проекту Державного бюджету на 2004 р.
     Потребує суттєвого  покращення  рівень  роботи  з  реалізації
цільових галузевих програм,  у  тому  числі:  охоплення  сільських
населених  пунктів автобусним сполученням,  розвитку аеропортів та
внутрішніх авіаційних перевезень,  розвитку морських  торговельних
портів  та  судноплавства на внутрішніх водних шляхах,  поліпшення
всієї фінансово-економічної діяльності підприємств Мінтрансу.
     Для забезпечення   виконання   завдань   Програми  діяльності
Кабінету Міністрів у 2003 р.  ( n0001120-03 ), подальшого розвитку
транспортно-дорожнього  комплексу  відповідно до Указів Президента
України,    рішень     Кабінету     Міністрів     та     галузевих
нормативно-правових   актів,   більш   повного  використання  його
економічного потенціалу Колегія  В И Р І Ш И Л А:

     1. Роботу      Державних      департаментів       авіаційного
(Максимов В.О.),  морського і річкового транспорту (Скворцов Г.П.)
та ДО "Укрморпорт" (Манучаров А.І.) у керівництві підпорядкованими
підприємствами та організації їх роботи, направленої на підвищення
ефективності  використання   наявного   економічного   потенціалу,
визнати недостатньою.

     2. Керівникам    Державних    департаментів,    Укрзалізниці,
Укравтодору, Укрморпорту:

     2.1. Визначити та організувати виконання додаткових  заходів,
направлених   на  забезпечення  за  підсумками  2003  р.  основних
фінансово-економічних показників на рівні не  нижче  досягнутих  в
2002 р., в тому числі забезпечити:
     - погашення до кінця року заборгованості з виплати заробітної
плати;
     - 100-відсоткове виконання урядового завдання  з  мобілізації
платежів до Державного бюджету, в тому числі в IV кварталі 2003 р.
- в обсязі 450 млн. грн.;
     - зменшення на 50%  простроченої дебіторської заборгованості;
     - зменшення  адміністративних  та  інших,  не  пов'язаних   з
основним виробництвом витрат, не менше ніж на 10 відсотків;
     - ліквідацію збиткової діяльності підприємств.
     Про виконання    цих    заходів   інформувати   Мінтранс   до
20.01.2004 р.

     3. Укравіатрансу (Максимов В.О.) підвищити рівень організації
та  контролю за реалізацією власних цільових галузевих програм,  в
тому  числі  з  оздоровлення  фінансово-економічного   стану   ВАТ
"Авіакомпанія "Авіалінії України",  розвитку аеропортів, за станом
договірної роботи в підгалузі,  не допускати непродуктивних витрат
фінансових ресурсів на закупівлю товарно-матеріальних цінностей і,
в першу чергу, пального.

     4. Укрморрічфлоту   (Скворцов    Г.П.),    ДО    "Укрморпорт"
(Манучаров А.І.) забезпечити:

     4.1. Обсяг  переробки  вантажів у портах та причалах згідно з
завданням, затвердженим наказом Мінтрансу від 16.04.2003 р. N 295;

     4.2. Надання необхідної підтримки ДСК  "Чорноморське  морське
пароплавство"  в  реалізації  заходів  по  виводу  пароплавства  з
кризового стану,  встановлення оперативного  контролю  за  вчасним
виконанням  передбачених  заходів  та  щомісячне  (станом на перше
число) інформування Міністерства;

     4.3. Розроблення та введення до кінця 2003 р.:
     - Положення  про  порядок  обліку  та використання коштів від
цільових  портових  зборів,  що  справляються  у  морських  портах
України;
     - Переліку робіт та послуг,  що надаються  судновласникам  та
вантажовласникам  у  морських  портах  України  та  сплачуються за
місцевими тарифами,  і методичні рекомендації щодо  розрахунку  їх
рівня;
     - Порядку   формування,   обліку   та   використання   коштів
адміністративного портового збору.

     5. Укравтотрансу   (Закіров   Є.О.)   забезпечити   необхідну
співпрацю з місцевими  органами  влади,  народними  депутатами  та
профільним  Комітетом  Верховної  Ради в питаннях поліпшення стану
автомобільних   доріг,    підтримки    базових    автопідприємств,
пріоритетного   спрямування   компенсаційних  виплат  за  пільгові
перевезення пасажирів для виконання у  2003  р.  заходів  Програми
розвитку автотранспортного обслуговування у сільській місцевості.

     6. Роботу   директора   Державного  департаменту  авіаційного
транспорту Максимова В.О. з організації виконання в поточному році
Програми   розвитку  внутрішніх  авіаційних  перевезень  пасажирів
визнати незадовільною.

     7. Звернути увагу директора Державного департаменту морського
і   річкового   транспорту   Скворцова   П.П.  на  низький  рівень
виконавської дисципліни у підгалузі та недостатність заходів,  які
ним вживаються для наведення належного порядку з цього питання.

     8. Укравіатрансу      (Максимов      В.О.),     Укравтотрансу
(Закіров Є.О.),  Укрморрічфлоту (Скворцов Г.П.),  ДО  "Укрморпорт"
(Манучаров   А.І.),   керівникам   Департаментів   та  самостійних
управлінь Мінтрансу:

     8.1. Активізувати  роботу  по  співпраці   та   взаємодії   з
міністерствами  та відомствами,  народними депутатами,  Комітетами
Верховної  Ради  у  законотворчій  роботі,  особливо  в   питаннях
підготовки проекту Державного бюджету на 2004 р.;

     8.2. Підвищити     рівень    аналітично-прогнозної    роботи,
налагодити належну координацію та взаємний інформаційний обмін для
вироблення   ефективної   та  узгодженої  економічної  політики  в
транспортному комплексі.

     9. Контроль  за  виконанням  даного   рішення   покласти   на
заступників   Міністра   відповідно  до  розподілу  функціональних
обов'язків.

 Голова Колегії                                            Г.Кірпа