ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
              МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

                 22.01.2004  N 564/5/15-3116
                             N 37-21-1-12/571


          Про особливості переходу на сплату ФСП у разі
                виникнення форс-мажорних обставин


     Державна податкова   адміністрація  України  та  Міністерство
аграрної політики України на численні  запити підвідомчих  органів
та платників фіксованого сільськогосподарського податку (ФСП) щодо
незастосування вимоги частини першої та  другої  статті  2  Закону
України від   17.12.98  р.  N  320  (  320-14  )  "Про  фіксований
сільськогосподарський податок" (із змінами і доповненнями) у  разі
виникнення форс-мажорних обставин повідомляють наступне.

     Відповідно до   статті   2  Закону  України  "Про  фіксований
сільськогосподарський податок" ( 320-14 ) та  пункту  1  Положення
про      порядок      справляння     та     обліку     фіксованого
сільськогосподарського податку,  затвердженого постановою Кабінету
Міністрів України від 23.04.99 р.  N 658 ( 658-99-п ),  платниками
ФСП      є      сільськогосподарські       підприємства       усіх
організаційно-правових форм,  селянські та інші господарства,  які
займаються  виробництвом  (вирощуванням),  переробкою  та   збутом
сільськогосподарської продукції,  а також рибницькі, рибальські та
риболовецькі    господарства,    які    займаються    розведенням,
вирощуванням  та  виловом  риби  у  внутрішніх  водоймах  (озерах,
ставках, водосховищах), у яких сума, одержана від реалізації такої
продукції  власного  виробництва  та  продуктів  її  переробки  за
попередній  звітний  (податковий)  рік,  перевищує  75   відсотків
загальної   суми   валового   доходу   підприємств,  за  наявності
сільськогосподарських  угідь   (ріллі,   сіножатей,   пасовищ   та
багаторічних   насаджень),   та/або   земель  водного  фонду,  які
використовуються  рибницькими,  рибальськими   та   риболовецькими
господарствами   для  розведення,  вирощування  і  вилову  риби  у
внутрішніх водоймах (озерах,  ставках та водосховищах),  для  яких
ставки ФСП передбачені статтями 3 і 4 вказаного Закону.

     Разом з тим абзацом п'ятим частини першої статті  9 вказаного
Закону ( 320-14 ) встановлено,  що у разі виникнення форс-мажорних
обставин  (стихійне  лихо,  дія  обставин  непереборної  сили)  по
кожному конкретному платнику податку за його клопотанням Верховною
Радою АР Крим,  обласними,  Київською та Севастопольською міськими
радами  за  погодженням  з  Міністерством  фінансів   України   та
Міністерством  аграрної  політики  України приймається рішення про
реструктуризацію (відстрочку) сплати ФСП (за винятком безнадійного
податкового  боргу,  який  підлягає  списанню відповідно до Закону
України "Про  порядок  погашення  зобов'язань  платників  податків
перед бюджетами  та  державними  цільовими  фондами"  ( 2181-14 ).
Порядок  реструктуризації  (відстрочки)   сплати   цього   податку
визначається центральним податковим органом.  При цьому для такого
платника податку в  наступному  податковому  році  вимоги  частини
першої та другої статті 2 цього Закону не застосовуються.

     Зазначена норма констатує той факт, що у разі загибелі урожаю
сільськогосподарських  культур  внаслідок  форс-мажорних  обставин
платник ФСП по  не  залежних  від  нього  причинах  немає  обсягів
виручки,  необхідних  для забезпечення критерію щодо наявності  75
відсотків   питомої   ваги   доходу   (виручки)   від   реалізації
сільгосппродукції власного виробництва та продуктів її переробки в
загальному  обсязі  валового  доходу  підприємства  за  попередній
звітний     (податковий)    рік.    Враховуючи    викладене,    до
сільськогосподарських   підприємств   за   таких    обставин    не
застосовується вказаний критерій.

     З метою        однозначного        розуміння       віднесення
сільськогосподарських  підприємств  до  платників  ФСП,   у   яких
внаслідок  виникнення форс-мажорних обставин за попередній звітний
(податковий) рік не досягнуто вказаного  критерію,  підтвердженням
цих обставин і  відповідно права на подання розрахунку ФСП на 2004
рік є висновок Торгово-промислової палати  України  про  наявність
форс-мажорних обставин  у  2003  році.  При відсутності  названого
висновку у підпорядкованих  органах  державної  податкової  служби
приймати  розрахунки  ФСП  на  2004  рік  від  таких  платників  з
висновком Торгово-промислової палати України.

 Заступник Голови Державної
 податкової адміністрації України                           Ю.Гриб

 Заступник Міністра аграрної
 політики України                                       М.Безуглий