МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

                            Н А К А З

                        06.07.2004  N 243


         Про результати перевірки цільового використання
        коштів державного бюджету і стану збереження майна


     Перевіркою законності   та   цільового   використання  коштів
державного бюджету,  стану  збереження  майна  в  міністерстві  за
період    з   01.01.01   по   31.12.03   спеціалістами   Головного
контрольно-ревізійного   управління   України   встановлено    ряд
недоліків і порушень.
     Так, в порушення вимог пунктів 43 та  46  Порядку  складання,
розгляду,  затвердження  та основних вимог до виконання кошторисів
бюджетних установ,  затвердженого  постановою  Кабінету  Міністрів
України   від   28   лютого  2002  року  N  228  (  228-2002-п  ),
міністерством були взяті  зобов'язання  щодо  видатків  загального
фонду понад межі асигнувань, затверджених кошторисами і планами. У
2001 році фактичні видатки перевищували  затверджені  кошториси  в
загальній сумі 222,3 тис. грн., в 2003 році - 18,9 тис. гривень.
     Перевіркою касових операцій встановлені  порушення  п.  2.15,
3.5 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в
Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 19 лютого 2001
року N 72 ( z0237-01 ).
     Встановлені випадки порушень в оформленні  видачі  готівкових
коштів по видаткових відомостях.
     У порушення ст.  19 Закону  України  "Про  основи  соціальної
захищеності  інвалідів  в  Україні"  (  875-12  ) міністерством не
виконано вимоги щодо дотримання нормативу робочих місць в  розмірі
4 відсотків для забезпечення працевлаштування інвалідів.
     Встановлені випадки  видачі  матеріальної  допомоги  колишнім
працівникам  міністерства  (пенсіонерам) на загальну суму 1,9 тис.
гривень.
     Перевіркою дотримання   вимог  постанови  Кабінету  Міністрів
України від 23 квітня 1999 року N 663  (  663-99-п  )  "Про  норми
відшкодування  витрат на відрядження в межах України та за кордон"
виявлені  порушення  п.  2,  4,  7  вищезазначеної  постанови,   в
результаті безпідставно відшкодовані витрати на відрядження в сумі
1,8 тис. гривень.
     Встановлені випадки  неповного відображення в бухгалтерському
обліку фактичних видатків, чим порушено вимоги статей 4 і 9 Закону
України   "Про  бухгалтерський  облік  та  фінансову  звітність  в
Україні" ( 996-14 ).
     У 2003 році фактичні видатки по автотранспорту в міністерстві
перевищили кошторисні призначення на 86,2 тис. гривень. Крім того,
встановлено,  що  протягом  2003 року в розпорядження міністерства
згідно даних подорожніх  листів  надавались  17  автомобілів,  чим
фактично  порушено вимоги постанови Кабінету Міністрів України від
2 квітня 2001 року N 314 ( 314-2001-п ) "Про  встановлення  ліміту
легкових автомобілів, що обслуговують державні органи", якою ліміт
автопарку для міністерства встановлений у кількості 8 автомобілів.
     Протягом 2003  року дебіторська заборгованість по видатках на
утримання центрального   апарату   міністерства   збільшилась   на
14,4 тис. гривень.
     Встановлені порушення  п.  1.5,  1.9,   1.12   Інструкції   з
інвентаризації    основних    засобів,   нематеріальних   активів,
товарно-матеріальних  цінностей,  грошових  коштів  і  документів,
розрахунків   та   інших  статей  балансу,  затвердженого  наказом
Головного управління Державного казначейства України від 30 жовтня
1998  року N 90 ( z0728-98 ).  Накази на проведення інвентаризацій
матеріальних цінностей відсутні, інвентаризації не проводились.
     Станом на  11  лютого 2004 року було проведено інвентаризацію
основних засобів , якою виявлено лишки на суму 164760 гривень, які
в ході ревізії оприбутковані по балансу.
     Крім того,  виявлені основні засоби,  які належать  стороннім
особам  і,  не  відображені  по  обліку на позабалансовому рахунку
01 "Орендовані необоротні активи" та 02 "Активи на відповідальному
зберіганні".
     Перевіркою правильності    нарахування     орендної     плати
встановлено,  що  державним  бюджетом  недоотримано коштів на суму
28,5 тис. гривень.
     Протягом 2003 року міністерство оплачувало комунальні послуги
за ДКТП "Хрещатик",  внаслідок чого допущені незаконні видатки  на
загальну суму 21,9 тис. гривень. Н А К А З У Ю:

     1. Затвердити  Заходи  щодо  усунення  порушень та недоліків,
виявлених перевіркою ГоловКРУ законності та цільового використання
коштів державного бюджету та стану збереження майна (додаються).

     2. Звернути  увагу  на неналежний рівень контролю щодо обліку
фактичних видатків по апарату міністерства у 2001  та  2003  роках
(Тесленко) та врахувати, що недотримання методологічних вимог щодо
обліку  бюджетних  видатків  призвело  до  викривлення  у  веденні
бухгалтерського  обліку  установи  (колишній  заступник  керуючого
справами-начальник  відділу  бухгалтерського  обліку  і  звітності
Трикоз   О.Я.).   Начальнику   відділу  бухгалтерського  обліку  і
звітності  Управління  взаємодії  з   органами   законодавчої   та
державної влади Департаменту зв'язків з Верховною Радою України та
організаційної роботи Омельян Г.А.  привести стан  бухгалтерського
обліку та звітності у відповідність з вимогами Закону України "Про
бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" ( 996-14 ).

     3. Взяти до відома,  що наказом по міністерству від 16 квітня
2004 року N 265-к заступник керуючого справами - начальник відділу
бухгалтерського обліку і звітності Трикоз О.Я.  згідно п. 1 ст. 40
КЗпП України ( 322-08 ) звільнена з займаної посади.

     4. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

 Міністр                                                В.А.Слаута


                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Наказ Міністерства аграрної
                                      політики України
                                      06.07.2004  N 243


                              ЗАХОДИ
               щодо усунення порушень та недоліків,
             виявлених перевіркою ГоловКРУ законності
           та цільового використання коштів державного
                бюджету та стану збереження майна


------------------------------------------------------------------
| N  |     Назва заходу           |   Термін  |  Виконавці       |
|п/п |                            | виконання |                  |
|----+----------------------------+-----------+------------------|
| 1  |          2                 |     3     |      4           |
|----+----------------------------+-----------+------------------|
| 1  | Взяти на постійний         |  постійно | Тесленко В.П.    |
|    | контроль дотримання        |           | Зуб Г.І.         |
|    | вимог Порядку складання,   |           | Калюжний М.Н.    |
|    | розгляду, затвердження     |           | Омельян Г.А.     |
|    | та основні вимоги щодо     |           |                  |
|    | виконання кошторисів       |           |                  |
|    | доходів і видатків         |           |                  |
|    | бюджетних установ,         |           |                  |
|    | затвердженого постановою   |           |                  |
|    | Кабінету Міністрів         |           |                  |
|    | України від 28.02.02       |           |                  |
|    | N 228 ( 228-2002-п )       |           |                  |
|----+----------------------------+-----------+------------------|
| 2  | Облік касових операцій     |  постійно | Тесленко В.П.    |
|    | проводити згідно           |           | Омельян Г.А.     |
|    | Положення про ведення      |           |                  |
|    | касових операцій у         |           |                  |
|    | національній валюті в      |           |                  |
|    | Україні, затвердженого     |           |                  |
|    | постановою Правління       |           |                  |
|    | Національного банку        |           |                  |
|    | України від 19.02.01       |           |                  |
|    | N 72 ( z0237-01 )          |           |                  |
|----+----------------------------+-----------+------------------|
| 3  | Повернути безпідставно     |  15 липня | Тесленко В.П.    |
|    | виплачені кошти на         | 2004 року | Омельян Г.А.     |
|    | відрядження в сумі         |           |                  |
|    | 1,8 тис. гривень           |           |                  |
|----+----------------------------+-----------+------------------|
| 4  | Забезпечити дотримання     |  постійно | Тесленко В.П.    |
|    | витрат на утримання        |           | Омельян Г.А.     |
|    | апарату міністерства в     |           | Калюжний М.Н.    |
|    | межах затверджені,         |           |                  |
|    | кошторисів та їх повне     |           |                  |
|    | відображення в обліку і    |           |                  |
|    | звітності відповідно до    |           |                  |
|    | Закону України "Про        |           |                  |
|    | бухгалтерський облік та    |           |                  |
|    | фінансову звітність в      |           |                  |
|    | Україні" ( 996-14 )        |           |                  |
|----+----------------------------+-----------+------------------|
| 5  | Врегулювати розрахунки     | 31 серпня | Тесленко В.П.    |
|    | за комунальні послуги та   | 2004 року | Омельян Г.А.     |
|    | використання службовою     |           | Каратун Є.П.     |
|    | автотранспорту з ДКТП      |           | Роздобудько Л.О. |
|    | "Хрещатик" і відобразити   |           | Калюжний М.Н.    |
|    | в бухгалтерському обліку   |           |                  |
|    | за станом на 1 липня       |           |                  |
|    | 2004 року. Не допускати    |           |                  |
|    | розрахунків з              |           |                  |
|    | організаціями та           |           |                  |
|    | установами в готівковій    |           |                  |
|    | формі. Взяти до відома,    |           |                  |
|    | що за невиконання умов     |           |                  |
|    | контракту наказом          |           |                  |
|    | Мінагрополітики України    |           |                  |
|    | від 02.07.2004 N 400-к     |           |                  |
|    | Никитюка О.А. звільнено    |           |                  |
|    | з посади генерального      |           |                  |
|    | директора ДКТП             |           |                  |
|    | "Хрещатик"                 |           |                  |
|----+----------------------------+-----------+------------------|
| 6  | Взяти на постійний         |  постійно | Зуб Г.І.         |
|    | контроль виконання вимог   |           | Калюжний М.Н.    |
|    | постанови Кабінету         |           | Тесленко В.П.    |
|    | Міністрів України від      |           | Омельян Г.А.     |
|    | 02.04.01 N 314             |           |                  |
|    | ( 314-2001-п ) "Про        |           |                  |
|    | встановлення ліміту        |           |                  |
|    | легкових автомобілів, що   |           |                  |
|    | обслуговують державні      |           |                  |
|    | органи                     |           |                  |
|----+----------------------------+-----------+------------------|
| 7  | Своєчасно проводити        |  постійно | Тесленко В.П.    |
|    | інвентаризації основних    |           | Омельян Г.А.     |
|    | засобів, нематеріальних    |           | Калюжний М.Н.    |
|    | активів,                   |           |                  |
|    | товарно-матеріальних       |           |                  |
|    | цінностей, грошових        |           |                  |
|    | коштів і документів,       |           |                  |
|    | розрахунків та інших       |           |                  |
|    | статей балансу             |           |                  |
|----+----------------------------+-----------+------------------|
| 8  | Забезпечити збереження     |  20 липня | Тесленко В.П.    |
|    | державного майна шляхом    | 2004 року | Омельян Г.А.     |
|    | закріплення за             |           |                  |
|    | матеріально-відповідальною |           |                  |
|    | особою необоротних         |           |                  |
|    | активів, які знаходяться   |           |                  |
|    | на відповідальному         |           |                  |
|    | зберіганні                 |           |                  |
|----+----------------------------+-----------+------------------|
| 9  | Укласти угоди на оренду    |  постійно | Калюжний М.Н.    |
|    | приміщень і забезпечити    |           | Каратун Є.П.     |
|    | постійний контроль за      |           | Роздобудько Л.О. |
|    | правильністю нарахування   |           | Тесленко В.П.    |
|    | орендної плати та          |           | Омельян Г.А.     |
|    | своєчасністю її сплати з   |           |                  |
|    | дотриманням вимог          |           |                  |
|    | чинного законодавства      |           |                  |
|    | щодо зазначених питань     |           |                  |
|----+----------------------------+-----------+------------------|
|10  | Не допускати порушень у    |  постійно |                  |
|    | веденні бухгалтерського    |           |                  |
|    | обліку і дотримуватись     |           |                  |
|    | вимог Закону України       |           |                  |
|    | "Про бухгалтерський        |           |                  |
|    | облік та фінансову         |           |                  |
|    | звітність в Україні"       |           |                  |
|    | ( 996-14 )                 |           |                  |
------------------------------------------------------------------

 Начальник Управління
 ревізії і контролю                                  В.І.Федоренко