Реалізація купажів коньяку


Чи може підприємство-виробник реалізовувати купажі коньяку ординарного іншому підприємству — виробнику коньяку та чи обкладається акцизним збором така реалізація?

(Л. Дем'яненно, Донецька обл.)


Згідно з чинними Основними правилами виробництва коньяків, затвердженими Мінхарчопромом СРСР 01.03.78 p.. та Технологічною інструкцією з виготовлення і розливу коньяків (п. 3) процес виготовлення коньяків складається з таких етапів: підготовки купажних матеріалів, купажу коньяку, його обробки і розливу. Крім цього, у п. 1 розділу «Купаж, обробка і розлив коньяку» Технологічної інструкції зазначено, що ординарні та марочні коньяки виготовляються за схемою: купаж (в якому використовуються такі матеріали: витриманий коньячний спирт, пом'якшена вода, цукровий сироп, а за необхідності цукровий колер, спиртовані й запашні води, купажні коньяки), обклеювання (за необхідності), фільтрація, післякупажний відпочинок, фільтрація і розлив. Коньяки, не стабільні до помутнінь і випадіння осаду, обробляють холодом.

Держстандартом 13741—91 «Коньяки. Общие технические условия» (п. 1.2) визначено, що залежно від напряму використання коньяки поділяють на: коньяки, які реалізуються в пляшках, та коньяки оброблені (купажі обробленого коньяку), призначені для відвантаження з метою розливу на інших підприємствах або промислової переробки.

Налив оброблених коньяків провадять у дубові бочки за Держстандартом 248 за першим видом ємностей від 300 до 600 дм3, у титанові бочки за Галузевим стандартом 48 — 40, в автомобільні і спеціальні залізничні вагони-цистерни. Допускається упаковка коньяків для промислової переробки у скляні банки ємністю не менше 3 дм3 за Держстандартом 5717 (п. 2.4.9 Держстандарту 13741-91).

Згідно з п. «б» ст. З Декрету № 18-92 об'єктом оподаткування є обороти з реалізації (передачі) товарів (продукції) для промислової переробки (крім оборотів з реалізації (передачі) для виробництва підакцизних товарів). Крім цього, відповідно до пп. «в» п. 2 ст. З Закону № 329/95-ВР не оподатковуються обороти з реалізації (передачі) української сировини, що використовується для виробництва підакцизних товарів.

Відповідно до Інструкції № 291 до напівфабрикатів відноситься продукція, що не пройшла всіх установлених технологічним процесом стадій виробництва і потребує доопрацювання або укомплектування. Готовою продукцією вважається продукція, обробка якої закінчена та яка пройшла випробування, приймання, укомплектування згідно з умовами договорів із замовниками і відповідає технічним умовам і стандартам.

Отже, обороти з реалізації купажі в оброблених коньяків, що не пройшли всіх установлених технологічним процесом стадій виробництва (незавершені виробництвом) і використовуються у виробництві готових коньяків, не обкладаються акцизним збором згідно з вимогами вищезазначених законодавчих актів. Така реалізація може здійснюватися виключно виробнику коньяків як платнику акцизного збору, який має відповідну діючу ліцензію на виробництво коньяків, за умови надання цим виробником довідки згідно з додатком 5 до Положення № 111.

Підприємство — виробник коньяків, яке придбаває купажі коньяку, після використання їх у виробництві і здійснення реалізації готових коньяків повинно сплатити акцизний збір з цих коньяків до бюджету в установлені терміни, а саме: на третій робочий день після здійснення обороту з реалізації.

Державним департаментом продовольства затверджено Тимчасові технічні вимоги (набрали чинності з 26.03.2003 p.). на імпортні коньячні спирти (замість Тимчасових технічних вимог на імпортні коньячні спирти, затверджених Укрсадвинпромом 05.05.98 p.). Чинні технічні вимоги поширюються на імпортні коньячні спирти віком до 5 років і більше, отримані в результаті перегонки здорових коньячних виноматеріалів, призначених для виготовлення ординарних коньяків.

КОНСУЛЬТУЮТЬ ФАХІВЦІ ДПА УКРАЇНИ

Відповіді підготовлено за сприяння фахівців Департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів (ДААК) ДПА України: Юрія ВІЛЬХОВОГО — начальника управління організації перевірок та контрольно-аналітичної роботи: Олесі КВАРТЮК — заступника начальника управління методології акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів — начальника відділу розробки та вдосконалення законодавства з акцизного збору та Світлани ПОРТМАН — головного державного податкового інспектора відділу розробки та вдосконалення законодавства з акцизного збору

ВІСНИК ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ № 36/2004