КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

                        П О С Т А Н О В А
                    від 2 серпня 1996 р. N 912
                               Київ

               Про затвердження Типового положення
           про кадрову службу органу  виконавчої влади

          ( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
            N 2095 (   2095-98-п ) від 30.12.98 
            N  876 (  876-2001-п ) від 26.07.2001
            N  892 (  892-2003-п ) від 11.06.2003
            N 1106 ( 1106-2003-п ) від 17.07.2003 
            N 1365 ( 1365-2003-п ) від 27.08.2003 )



     З метою  створення  правових  і  організаційних   засад   для
ефективної діяльності кадрової служби, пов'язаної із забезпеченням
реалізації кадрової політики в органах виконавчої  влади,  Кабінет
Міністрів України  п о с т а н о в л я є:

     1. Затвердити  Типове  положення  про  кадрову  службу органу
виконавчої влади (додається).
     2. Органам  виконавчої  влади з урахуванням покладених на них
завдань, функціональних  особливостей  та  особливостей   кадрової
роботи у  відповідній галузі розробити та затвердити у тримісячний
термін Положення про кадрову службу.


     Прем'єр-міністр України                      П.ЛАЗАРЕНКО

     Інд.49

                                        ЗАТВЕРДЖЕНЕ
                            постановою Кабінету Міністрів України
                                  від 2 серпня 1996 р. N 912

                         ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
            про кадрову службу органу виконавчої влади


     1.  У  міністерстві,  іншому центральному та місцевому органі
виконавчої  влади  залежно  від  чисельності  працівників апарату,
підпорядкованих  органів,  підприємств,  установ і організацій, що
належать  до  сфери його управління, а також від обсягу, характеру
та  складності кадрової роботи утворюється відповідний структурний
підрозділ - департамент, управління, відділ, сектор, служба кадрів
або  вводиться  посада  спеціаліста  з  цих питань (далі - кадрова
служба).

     В обласних,  Київській  та Севастопольській міських державних
адміністраціях у складі апарату утворюється відділ кадрової роботи
та з питань державної служби,  в районних, районних у містах Києві
та Севастополі державних адміністраціях - відділ організаційної та
кадрової роботи (далі - кадрова служба).
(  Пункт  1  в  редакції  Постанови  КМ  N  876 ( 876-2001-п ) від
26.07.2001 )

     2.  У  своїй діяльності кадрова служба керується Конституцією
України  (  254к/96-ВР  ), законами України, постановами Верховної
Ради   України,  указами  і  розпорядженнями  Президента  України,
декретами,   постановами   і  розпорядженнями  Кабінету  Міністрів
України,  цим Положенням та іншими нормативними актами. У питаннях
організації  і застосування методики проведення кадрової роботи та
державної  служби  кадрова  служба  керується  також  відповідними
рекомендаціями  Головдержслужби,  Мінпраці,  Мінюсту та Пенсійного
фонду.  (  Пункт  2 із змінами, внесеними згідно з  Постановою  КМ
N 876 ( 876-2001-п ) від 26.07.2001 )

     3. Основним завданням кадрової служби є:

     реалізація державної політики у сфері державної служби  та  з
питань кадрової роботи;

     здійснення аналітичної та організаційної роботи  з  кадрового
менеджменту;

     задоволення потреби  в  кваліфікованих кадрах та їх ефективне
використання;

     прогнозування розвитку персоналу,  заохочення працівників  до
службової кар'єри, забезпечення їх безперервного навчання;

     документальне оформлення  проходження  державної  служби   та
трудових відносин.
(  Пункт  3  в  редакції  Постанови  КМ  N  876 ( 876-2001-п ) від
26.07.2001 )

     4. Кадрова служба органу виконавчої влади:
     1) забезпечує реалізацію державної політики з питань кадрової
роботи та державної  служби в апараті органу виконавчої влади, на
підприємствах,  в установах і організаціях,  що належать до  сфери
управління   органу   виконавчої   влади  (далі  -  підпорядковані
установи), і  разом  з  відповідними   структурними   підрозділами
узагальнює  практику  роботи  з кадрами,  вносить керівнику органу
пропозиції щодо її вдосконалення;
     2) разом з іншими структурними підрозділами органу виконавчої
влади та підпорядкованими установами розробляє річні плани  роботи
з кадрами, визначає щорічну та перспективну (на 5 років) потребу в
кадрах,  формує  замовлення  на   підготовку,   перепідготовку   і
підвищення   кваліфікації   державних   службовців  та  керівників
підпорядкованих установ,  забезпечує укладання відповідних угод із
закладами освіти;
     3)   здійснює  організаційне  забезпечення  роботи  галузевої
(регіональної)  ради  по  роботі  з  кадрами, а також методичне та
інформаційне  забезпечення  роботи  кадрових служб підпорядкованих
установ;  (  Підпункт  3  пункту  4 із змінами, внесеними згідно з
Постановою КМ N 876 ( 876-2001-п ) від 26.07.2001 )
     4) веде  встановлену  звітно-облікову   документацію,   готує
державну статистичну звітність з кадрових питань, аналізує якісний
склад державних службовців,  а  також  керівників  підпорядкованих
установ;
     5)   проводить   роботу  з  резервом  кадрів  апарату  органу
виконавчої   влади,   а   також  здійснює  організаційно-методичне
керівництво  формуванням кадрового резерву, аналізує та узагальнює
практику  формування  кадрового  резерву в структурних підрозділах
органу виконавчої влади та підпорядкованих йому установах, вносить
керівнику  органу  пропозиції  щодо її вдосконалення; ( Підпункт 5
пункту  4  із  змінами,  внесеними  згідно з Постановою  КМ  N 876
( 876-2001-п ) від 26.07.2001 )
     5-1)   вносить  рекомендації  керівнику  відповідного  органу
виконавчої влади про зарахування до  кадрового  резерву  державних
службовців  при  плануванні  періодичного  переміщення  по  службі
(ротації);  ( Пункт 4 доповнено підпунктом 5-1 згідно з Постановою
КМ N 1365 ( 1365-2003-п ) від 27.08.2003 )
     6)  здійснює організаційно-методичне керівництво підвідомчими
закладами  освіти,  готує  методичні  матеріали  з питань кадрової
роботи  та  державної  служби;  (  Підпункт 6 пункту 4 із змінами,
внесеними  згідно  з  Постановою  КМ  N  876  (  876-2001-п  ) від
26.07.2001 )
     7)  вивчає  разом з іншими підрозділами особисті, професійні,
ділові  якості  осіб,  які претендують на зайняття посад в апараті
органу   виконавчої   влади,   попереджує   їх   про   встановлені
законодавством  обмеження,  пов'язані  з  прийняттям  на  державну
службу  та проходженням державної служби, ознайомлює із Загальними
правилами   поведінки  державного  службовця,  контролює  добір  і
розстановку   кадрів   в   апараті   органу  виконавчої  влади  та
підпорядкованих  установах;  (  Підпункт  7  пункту  4  в редакції
Постанови КМ N 876 ( 876-2001-п ) від 26.07.2001 )
     8) приймає  від  претендентів  на посади державних службовців
відповідні документи та подає їх на  розгляд  конкурсної  комісії,
здійснює інші заходи щодо організації конкурсного відбору;
     9) розглядає та  вносить  керівнику  органу  пропозиції  щодо
проведення  стажування  кадрів  на  посадах  державних службовців,
готує разом з відповідними підрозділами документи для  організації
стажування, здійснює контроль за його проведенням;
     10) готує матеріали про призначення на посади та звільнення з
посад   працівників   органів   виконавчої   влади  та  керівників
підпорядкованих установ;
     10-1)   планує   з   урахуванням  індивідуальних  здібностей,
професійної   підготовки  та  результативності  роботи  державного
службовця,  періодичне переміщення його по службі у  цьому  органі
виконавчої влади,  а також переведення до іншого державного органу
чи  в  іншу  місцевість  за  його  згодою;  (  Пункт  4  доповнено
підпунктом  10-1 згідно з Постановою КМ N 1365 ( 1365-2003-п ) від
27.08.2003 )
     11) оформляє  документи  про  прийняття Присяги та присвоєння
рангів державним службовцям,  вносить про це  записи  до  трудових
книжок;
     12) обчислює  стаж  роботи  та  державної  служби,   здійснює
контроль  за  встановленням  надбавок за вислугу років та наданням
відпусток  відповідної  тривалості,   складає   графіки   щорічних
відпусток працівників апарату;
     13) розглядає матеріали та готує документи для заохочення  та
нагородження працівників, веде відповідний облік;
     14) у   межах   своєї   компетенції   здійснює   заходи   для
забезпечення трудової дисципліни,  оформляє документи, пов'язані з
проведенням  службового  розслідування  та  застосуванням  заходів
дисциплінарного впливу;
     15) своєчасно  готує  документи  щодо   продовження   терміну
перебування на державній службі та призначення пенсій працівникам;
     16) здійснює роботу,  пов'язану  із  заповненням,  обліком  і
зберіганням  трудових  книжок  та особових справ (особових карток)
працівників;
     17) оформляє  і видає службові посвідчення та довідки з місця
роботи  працівника,  проводить   оформлення   листків   тимчасової
непрацездатності;
     18)  готує документи для відрядження працівників  за  кордон;
( Підпункт  18 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з  Постановою
КМ N 876 ( 876-2001-п ) від 26.07.2001 )
     19) у межах  своєї  компетенції  бере  участь  у  розробленні
структури  апарату  органу  виконавчої  влади та штатного розпису,
контролює   розроблення   посадових   інструкцій   у   структурних
підрозділах  органу  виконавчої  влади  та  в підпорядкованих йому
установах;
     20)  здійснює  організаційне  забезпечення  і  бере  участь у
роботі   атестаційної   комісії   та  проведенні  щорічної  оцінки
виконання  державними  службовцями  покладених  на  них  завдань і
обов'язків,   а   також   контролює   проведення   цієї  роботи  у
підпорядкованих  установах;  (  Підпункт  20  пункту  4 в редакції
Постанови КМ N 876 ( 876-2001-п ) від 26.07.2001 )
     21) забезпечує  підготовку,  перепідготовку   та   підвищення
кваліфікації   кадрів,   а   також  разом  з  іншими  структурними
підрозділами органу виконавчої влади організує регулярне  навчання
працівників апарату;
     22) разом  з  іншими   структурними   підрозділами   здійснює
контроль в апараті органу виконавчої влади та підпорядкованих йому
установах за дотриманням  Закону  України  "Про  державну  службу"
( 3723-12  ) та інших актів законодавства з питань кадрової роботи
та державної служби;
     23)  здійснює  облік  військовозобов'язаних  і призовників та
бронювання   військовозобов'язаних  в  апараті  органу  виконавчої
влади,   забезпечує   контроль   за   станом   військового  обліку
військовозобов'язаних  і  призовників в підпорядкованих установах,
закладах  освіти, якщо ці функції не покладено на інший підрозділ;
( Підпункт  23 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з  Постановою
КМ N 876 ( 876-2001-п ) від 26.07.2001 )
     23-1)  проводить  разом  з  іншими  підрозділами  роботу щодо
укладення,   продовження  терміну  дії,  розірвання  контрактів  з
керівниками  державних  підприємств,  установ  і  організацій,  що
належать до сфери управління органу виконавчої влади, а також бере
участь  у  здійсненні організаційних заходів з перевірки виконання
умов  та  показників  контрактів; ( Підпункт 23 пункту 4 доповнено
підпунктом  23-1  згідно  з Постановою КМ N 876 ( 876-2001-п ) від
26.07.2001 )
     23-2)  забезпечує  планування  службової  кар'єри та аналізує
ефективність  роботи  персоналу;  ( Підпункт 23 пункту 4 доповнено
підпунктом  23-2  згідно  з Постановою КМ N 876 ( 876-2001-п ) від
26.07.2001 )
     23-3) здійснює   разом  з  іншими  підрозділами  заходи  щодо
впровадження та  використання  у  межах  компетенції  відповідного
органу  виконавчої  влади  складових єдиної державної комп'ютерної
системи "Кадри" та Генерального реєстру контрактів  з  керівниками
державних підприємств,  установ і організацій та головами правлінь
акціонерних  товариств,  контрольний  пакет  акцій  яких  належить
державі; ( Підпункт 23 пункту 4 доповнено підпунктом 23-3 згідно з
Постановою КМ N 876 ( 876-2001-п ) від 26.07.2001 )
     23-4) здійснює   організаційні   заходи   щодо    своєчасного
щорічного  подання  державними  службовцями відомостей про доходи,
зобов'язання фінансового характеру та належне  їм  майно,  в  тому
числі  і за кордоном, щодо себе і членів своєї сім'ї (декларування
доходів);  ( Підпункт 23 пункту 4 доповнено підпунктом 23-4 згідно
з Постановою КМ N 876 ( 876-2001-п ) від 26.07.2001 )
     23-5)  розглядає  пропозиції,  заяви,  скарги громадян, надає
роз'яснення,  веде  прийом  громадян  з  питань,  що  належать  до
компетенції  кадрової  служби;  (  Підпункт  23 пункту 4 доповнено
підпунктом  23-5  згідно  з Постановою КМ N 876 ( 876-2001-п ) від
26.07.2001 )
     24) проводить  іншу  роботу,   пов'язану   із   застосуванням
законодавства про працю та державну службу.

     5. Кадрова служба має право:
     1) перевіряти і контролювати дотримання  правил  внутрішнього
трудового  розпорядку,  вимог  законодавства про працю та державну
службу в апараті органу виконавчої влади та в підпорядкованих йому
установах;
     2) одержувати у  встановленому  порядку  від  посадових  осіб
органу виконавчої влади та підпорядкованих йому установ документи,
необхідні для виконання покладених на кадрову службу функцій;
     3) брати  участь у нарадах та інших заходах з питань кадрової
роботи,   що   проводяться   в   органі   виконавчої   влади    та
підпорядкованих  йому  установах,  скликати  наради  з питань,  що
належать до компетенції кадрової служби;
     4) вносити  керівнику  органу  виконавчої  влади пропозиції з
питань  удосконалення  кадрової  роботи,  підвищення  ефективності
державної служби.

     6. Покладення  на кадрову службу обов'язків,  не передбачених
цим Положенням,  і таких,  що не стосуються питань кадрової роботи
та державної служби, не допускається.

     7. Кадрова служба підпорядковується:

     у міністерстві - міністру або за рішенням міністра - одному з
його  заступників; ( Абзац другий пункту 7 в редакції Постанови КМ
N 1106 ( 1106-2003-п ) від 17.07.2003 )

     в інших центральних  органах  виконавчої  влади  -  керівнику
органу  виконавчої влади або за рішенням керівника - одному з його
заступників;

     у місцевих  органах  виконавчої  влади  -  керівнику   органу
виконавчої  влади  або  за  рішенням  керівника  -  одному  з його
заступників чи керівнику апарату.
( Пункт  7  в  редакції  Постанови  КМ  N  876 ( 876-2001-п )  від
26.07.2001 )

     8.   Структура,  чисельність  працівників  та  Положення  про
кадрову  службу затверджуються відповідно до законодавства і мають
забезпечувати   якісне  виконання  покладених  на  кадрову  службу
завдань  і  функцій.  (  Пункт  8  в редакції Постанови  КМ  N 876
( 876-2001-п ) від 26.07.2001 )

     9.  На  посади  керівника кадрової служби, його заступника та
спеціалістів  кадрової  служби  призначаються  особи з відповідним
рівнем     кваліфікації     згідно     з     Довідником    типових
професійно-кваліфікаційних     характеристик    посад    державних
службовців.  До  роботи  у  кадровій службі залучаються психологи,
соціологи. ( Абзац перший пункту 9 в редакції Постанови  КМ  N 876
( 876-2001-п ) від 26.07.2001 )
     Кандидатура  на    посаду    керівника    кадрової     служби
міністерства,   іншого   центрального   органу   виконавчої  влади
попередньо  погоджується  з  Прем'єр-міністром   України,   Першим
віце-прем'єр-міністром, віце-прем'єр-міністрами України відповідно
до розподілу їх  функціональних  повноважень,  Міністром  Кабінету
Міністрів України у  порядку,  встановленому  Кабінетом  Міністрів
України.  ( Пункт 9 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 892
( 892-2003-п ) від 11.06.2003 )
     Призначення  на  посаду  та  звільнення  з  посади  керівника
кадрової     служби    здійснюється    за    наявності    висновку
Головдержслужби.  ( Пункт 9 доповнено абзацом згідно з  Постановою
КМ N 2095 ( 2095-98-п ) від 30.12.98 )

     10. Кадрова служба має свою печатку.

     11. Орган  виконавчої  влади  створює  умови  для  нормальної
роботи і  підвищення  кваліфікації  працівників  кадрової  служби,
забезпечує   їх   приміщенням,   телефонним   зв'язком,   засобами
оргтехніки,  відповідно обладнаними місцями зберігання документів,
а  також законодавчими та іншими нормативними актами і довідковими
матеріалами з питань кадрової роботи та державної служби.