ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З БУДІВНИЦТВА ТА АРХІТЕКТУРИ ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА Л И С Т 24.02.2005 N 7/8-134, N 4/3-260 Щодо складу проектно-кошторисної документації на капітальний та поточний ремонт житла, об'єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою, затвердження проектно-кошторисної документації і визначення вартості ремонтів на всіх стадіях їх здійснення На численні запити організацій щодо складу проектно-кошторисної документації на капітальний та поточний ремонт житла, об'єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою, затвердження проектно-кошторисної документації і визначення вартості ремонтів на всіх стадіях їх здійснення Держбуд України та Держитлокомунгосп України повідомляють. Проектно-кошторисна документація на ремонт житла, об'єктів соціальної сфери і комунального призначення розробляється згідно з "Инструкцией о составе, порядке разработки, согласования и утверждения проектно-сметной документации на капитальный ремонт жилых зданий" ВСН 55-87(р), на ремонт об'єктів благоустрою - згідно з Порядком проведення ремонту та утримання об'єктів благоустрою, затвердженим наказом Держжитлокомунгоспу України від 23.09.2003 N 154 ( z0189-04 ), зареєстрованим в Мін'юсті України 12.02.2004 за N 189/8788. На початку розробки проектно-кошторисної документації з ремонту проводиться технічне обстеження і визначається фізичний та моральний знос об'єктів. Робочий проект з капітального ремонту складається з таких розділів: а) для об'єктів житла, соціальної сфери і комунального призначення: - загальна пояснювальна записка; - архітектурно-будівельні рішення; - технологічні рішення (при необхідності); - рішення з інженерного обладнання; - проект організації капітального ремонту; - кошторисна документація; б) для об'єктів благоустрою: - загальна пояснювальна записка; - організація ремонтно-будівельних робіт; - оцінка впливу на довкілля; - робоча документація; - кошторисна документація. Виходячи з технічної та технологічної складності капітальних та поточних ремонтів об'єктів житла, соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою, за узгодженням сторін склад і зміст розділів проектно-кошторисної документації може зменшуватись. При цьому в обов'язковому порядку розробляються документи, за якими визначаються фізичні обсяги робіт (дефектний акт із зазначенням умов виконання робіт) та кошторисна документація. Зразок форми дефектного акту додається. Затвердження проектно-кошторисної документації на капітальний ремонт здійснюється у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (постанова від 11.04.2002 N 483 ( 483-2002-п ), за наявності позитивного висновку комплексної державної експертизи. Комплексній державній експертизі підлягають розроблені в установленому порядку проекти капітального ремонту житла, об'єктів соціальної сфери, комунального призначення і благоустрою, крім тих, що увійшли до Переліку об'єктів, затвердження проектів будівництва яких у межах законодавства України не потребує висновку комплексної державної експертизи, затвердженого наказом Держбуду України від 12.11.2003 N 187 ( z1129-03 ) та зареєстрованого в Мін'юсті України 8 грудня 2003 р. за N 1129/8450. У випадках, передбачених законодавством, зазначені в Переліку об'єкти підлягають окремим державним експертизам виходячи з призначення об'єкту. Вартість розробки проектно-кошторисної документації з ремонту житла, об'єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою визначається за Правилами визначення вартості проектно-вишукувальних робіт для будівництва, що здійснюється на території України ДБН Д.1.1-7-2000 ( v0285241-00 ) (із змінами та доповненнями) на підставі "Сборника цен на проектные работы для капитального ремонта зданий и сооружений" із застосуванням поправочного коефіцієнту (за додатком 2 до зазначеного ДБН) та індексів визначення кошторисної вартості проектно-вишукувальних робіт (лист Держбуду від 02.02.2005 N 7/8-73 ( v8-73509-05 ). Вартість ремонтів житла, об'єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою визначається за Правилами визначення вартості будівництва ДБН Д.1.1-1-2000 ( v0174241-00 ) (із змінами і доповненнями). Додаткові витрати, що враховують ускладнені умови виконання робіт, кошти на зведення та розбирання тимчасових будівель та споруд, сезонні подорожчання тощо залежно від конкретних умов враховуються в кошторисній вартості ремонту на підставі проекту організації ремонту (ПОР) або, якщо ПОР у складі проектної документації не розробляється, згідно з умовами виконання робіт, зафіксованими у затвердженому замовником (інвестором) дефектному акті. Якщо вартість прямих витрат технічно нескладних ремонтів визначається одним локальним кошторисом (як правило враховує один вид ремонтно-будівельних робіт), кошторисна документація може складатися з одного кошторису (на правах локального, об'єктного кошторису та зведеного кошторисного розрахунку) з урахуванням у ньому всіх витрат, встановлених кошторисними нормативами. Рішення з цього питання приймається розробником документації за узгодженням з інвестором (замовником). При взаєморозрахунках за обсяги виконаних робіт з ремонту (капітального та поточного) застосовуються типові форми первинних документів з обліку в будівництві: Акт приймання виконаних підрядних робіт (типова форма N КБ-2в) та Довідка про вартість виконаних підрядних робіт (типова форма N КБ-3) ( v0237202-02 ). У зв'язку з виходом цього листа, лист Держбуду України від 26.05.99 N 7/469 ( v_469241-99 ) втрачає чинність. Додаток: Форма дефектного акту. Перший заступник Голови Держбуду України А.В.Беркута Заступник Голови Держжитлокомунгоспу України О.Б.Лотоцький Додаток до листа Держбуду України, Держжитлокомунгоспу України 24.02.2005 N 7/8-134, N 4/3-260 _____________________________ (назва організації, що затверджує) ЗАТВЕРДЖЕНО "___" ____________ 200_ р. ДЕФЕКТНИЙ АКТ На ремонт ___________________________________________________ (найменування об'єкту) __________________________________________________________________ __________________________________________________________________ Умови виконання робіт _______________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________ Обсяги виконання робіт ------------------------------------------------------------------ |N з/п| Найменування |Одиниця виміру| Кількість | Примітки | | | робіт і витрат | | | | |-----+-----------------+--------------+-----------+-------------| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |-----+-----------------+--------------+-----------+-------------| | | | | | | |-----+-----------------+--------------+-----------+-------------| | | | | | | |-----+-----------------+--------------+-----------+-------------| | | | | | | |-----+-----------------+--------------+-----------+-------------| | | | | | | |-----+-----------------+--------------+-----------+-------------| | | | | | | ------------------------------------------------------------------ Склав __________________________________________________ (організація, посада, підпис, ініціали, прізвище) Перевірив _________________________________________________ (організація, посада, підпис, ініціали, прізвище)