У К А З ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ Про утворення Національної служби посередництва і примирення Відповідно до Закону України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" ( 137/98-ВР ) п о с т а н о в л я ю: 1. Утворити Національну службу посередництва і примирення у складі центрального апарату та регіональних відділень. 2. Затвердити Положення про Національну службу посередництва і примирення (додається). 3. Прирівняти за умовами оплати праці, матеріально-побутового забезпечення, медичного та транспортного обслуговування голову Національної служби посередництва і примирення до голів державних комітетів, його заступника - до заступника голови державного комітету, інших працівників - до відповідних категорій працівників державних комітетів. 4. Кабінету Міністрів України: затвердити у місячний строк граничну чисельність працівників Національної служби посередництва і примирення та фонд оплати праці; віднести посади працівників Національної служби посередництва і примирення до відповідних категорій посад державних службовців; забезпечити створення регіональних відділень Національної служби посередництва і примирення, які охоплюють своєю діяльністю: Центральне відділення - Київську, Житомирську, Вінницьку, Черкаську і Кіровоградську області та місто Київ, Західне відділення - Закарпатську, Чернівецьку, Івано-Франківську, Львівську, Тернопільську, Хмельницьку, Рівненську і Волинську області, Північне відділення - Чернігівську, Сумську, Харківську і Полтавську області, Східне відділення - Луганську, Донецьку і Дніпропетровську області, Південне відділення - Автономну Республіку Крим, Одеську, Миколаївську, Херсонську і Запорізьку області та місто Севастополь; передбачати у проектах Державного бюджету України на 1999 та наступні роки асигнування для забезпечення діяльності Національної служби посередництва і примирення, утримання її центрального апарату та регіональних відділень; внести в установленому порядку пропозиції щодо фінансування діяльності Національної служби посередництва і примирення у IV кварталі 1998 року під час уточнення Державного бюджету України на 1998 рік; вжити заходів щодо матеріально-технічного забезпечення діяльності Національної служби посередництва і примирення та надання для її центрального апарату приміщення у місті Києві. 5. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним державним адміністраціям, де будуть утворені регіональні відділення, здійснити у IV кварталі 1998 року заходи щодо надання приміщень для відділень Національної служби посередництва і примирення. Президент України Л.КУЧМА м. Київ, 17 листопада 1998 року N 1258/98 ЗАТВЕРДЖЕНО Указом Президента України від 17 листопада 1998 року N 1258/98 ПОЛОЖЕННЯ про Національну службу посередництва і примирення 1. Національна служба посередництва і примирення (далі - НСПП) є постійно діючим державним органом, створеним Президентом України для сприяння врегулюванню колективних трудових спорів (конфліктів). 2. НСПП у своїй діяльності керується Конституцією України ( 254к/96-ВР ), Законом України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" ( 137/98-ВР ), іншими законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням. 3. Основними завданнями НСПП є: сприяння взаємодії сторін соціально-трудових відносин у процесі врегулювання колективних трудових спорів (конфліктів), що виникли між ними; прогнозування виникнення колективних трудових спорів (конфліктів) та сприяння своєчасному їх вирішенню; здійснення посередництва і примирення під час вирішення колективних трудових спорів (конфліктів). 4. НСПП відповідно до покладених на неї завдань: 1) вивчає та узагальнює причини виникнення колективних трудових спорів (конфліктів) і можливі їх наслідки на національному, територіальному і галузевому рівнях, виробляє пропозиції щодо запобігання виникненню колективних трудових спорів; 2) здійснює реєстрацію висунутих працівниками вимог та колективних трудових спорів (конфліктів); 3) аналізує висунуті працівниками вимоги та здійснює оцінку їх обгрунтування; 4) сприяє встановленню контактів між сторонами колективного трудового спору (конфлікту); 5) перевіряє в разі необхідності повноваження представників сторін колективного трудового спору (конфлікту); 6) консультує сторони колективного трудового спору (конфлікту) з питань: компетенції органів стосовно задоволення вимог, які є предметом колективного трудового спору (конфлікту) чи виконання яких сприятиме його вирішенню; застосування нормативно-правових актів для вирішення колективного трудового спору (конфлікту); 7) за зверненням сторін (сторони) колективного трудового спору (конфлікту) розглядає матеріали щодо колективного трудового спору (конфлікту) з метою його вирішення; 8) у випадках, передбачених статтею 24 Закону України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" і коли рекомендації Національної служби посередництва і примирення щодо вирішення колективного трудового спору (конфлікту) не враховано, звертається із заявою про вирішення колективного трудового спору (конфлікту) відповідно до Верховного Суду Автономної Республіки Крим, обласного, Київського і Севастопольського міського суду; 9) формує списки незалежних посередників та арбітрів; 10) на прохання сторін колективного трудового спору (конфлікту) пропонує їм кандидатури незалежних посередників та членів трудового арбітражу для залучення у примирних процедурах; 11) вивчає, узагальнює і поширює вітчизняний та іноземний досвід роботи щодо запобігання та врегулювання колективних трудових спорів (конфліктів); 12) залучає у разі необхідності до участі у примирних процедурах народних депутатів України, представників державної влади, органів місцевого самоврядування та інших осіб; 13) забезпечує підготовку і підвищення кваліфікації незалежних посередників, арбітрів, які спеціалізуються на розгляді колективних трудових спорів (конфліктів); 14) узагальнює та вносить в установленому порядку пропозиції щодо вдосконалення законодавства з питань вирішення колективних трудових спорів (конфліктів); 15) у межах своєї компетенції розробляє і затверджує положення, інструкції та інші нормативні акти щодо діяльності НСПП та здійснення примирних процедур; 16) здійснює організаційно-методичне забезпечення діяльності регіональних відділень; 17) взаємодіє у межах своєї компетенції з Адміністрацією Президента України, Кабінетом Міністрів України, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, міністерствами та іншими центральними і місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, об'єднаннями роботодавців, профспілок, підприємствами, установами і організаціями; 18) координує вирішення сторонами колективного трудового спору (конфлікту) питань щодо організаційного, матеріально-технічного і фінансового забезпечення роботи незалежних посередників, членів примирних комісій і трудового арбітражу; 19) інформує громадськість про свою діяльність через засоби масової інформації. 5. НСПП має право: брати участь у вирішенні колективного трудового спору (конфлікту) на всіх його стадіях; координувати роботу трудового арбітражу, направляти своїх спеціалістів, експертів для участі у роботі примирних органів; безоплатно отримувати від органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, профспілок, роботодавців та їх об'єднань, сторін колективного трудового спору (конфлікту) інформацію, необхідну для використання під час проведення примирних процедур; попереджати сторони про порушення ними вимог чинного законодавства під час розгляду колективного трудового спору (конфлікту) та можливі наслідки таких порушень; надсилати органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування рекомендації щодо вжиття заходів для вирішення колективного трудового спору (конфлікту), реалізація яких належить до їх компетенції. 6. НСПП у межах своїх повноважень приймає рішення, які мають рекомендаційний характер і повинні розглядатися сторонами колективного трудового спору (конфлікту), відповідними центральними або місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування. 7. НСПП очолює голова, який призначається та звільняється з посади Президентом України. Голова НСПП: затверджує структуру і штатний розпис центрального апарату та чисельність апарату її відділень; здійснює керівництво діяльністю НСПП, визначає функціональні обов'язки заступника голови, керівників структурних підрозділів та інших працівників центрального апарату; представляє НСПП у відносинах з центральними і місцевими органами державної влади та органами місцевого самоврядування, профспілками, об'єднаннями роботодавців, іноземними та міжнародними організаціями; затверджує кандидатури незалежних посередників та арбітрів НСПП на громадських засадах; видає у межах своєї компетенції накази, розпорядження, організовує та забезпечує контроль їх виконання; розпоряджається у межах своєї компетенції фінансовими та матеріально-технічними ресурсами НСПП; призначає на посади та звільняє з посад заступника голови НСПП, інших працівників центрального апарату та керівників відділень; присвоює працівникам НСПП ранги державних службовців відповідної категорії; звітує про результати діяльності НСПП перед Президентом України. 8. Гранична чисельність працівників НСПП, фонд оплати праці затверджується в установленому порядку. НСПП фінансується за рахунок коштів Державного бюджету України. 9. НСПП та її відділення є юридичними особами, мають самостійний баланс, рахунки в установах банку, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням. Глава Адміністрації Президента України Є.КУШНАРЬОВ