ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

                  26.07.2005  N 14645/7/17-3117


                             (Витяг)

     Державна податкова адміністрація України ... з питань надання
податкового   кредиту   за   навчання   дитини   в  інтернатурі  і
магістратурі медичного університету повідомляє.

     Відповідно до  статей   24   та   25   Закону   України   від
17.01.2002 р.  N  2984-III ( 2984-14 ) надання податкового кредиту
за  навчання  дитини  в  інтернатурі  і   магістратурі   медичного
університету   "Про   вищу  освіту"  (далі  -  Закон  N  2984-III)
університет є вищим навчальним закладом IV рівня акредитації, який
здійснює      підготовку      фахівців      за     спеціальностями
освітньо-кваліфікаційних рівнів спеціаліста та магістра.

     Освітньо-професійна програма      підготовки      спеціаліста
передбачає  здобуття особою повної вищої медичної (фармацевтичної)
освіти за спеціальністю,  про що видається диплом про вищу  освіту
встановленого  Кабінетом  Міністрів  України  зразка (статті 6,  7
Закону N 2984-III ( 2984-14 ).

     Згідно з   Положенням   про    спеціалізацію    (інтернатуру)
випускників вищих   медичних   і  фармацевтичних  закладів  освіти
III-IV рівнів  акредитації,  медичних  факультетів  університетів,
затвердженим  наказом  Міністерства  охорони  здоров'я України від
19.09.96 р.  N 291 ( z0696-96 ), зареєстрованим у Мін'юсті України
03.12.96   р.   за   N  696/1721,  спеціалізація  (інтернатура)  є
обов'язковою формою  післядипломної  підготовки  випускників  усіх
факультетів вищих   медичних   і  фармацевтичних  закладів  освіти
III-IV рівнів  акредитації,  медичних  факультетів  університетів,
незалежно від підпорядкування та форми власності, після закінчення
якої їм присвоюється кваліфікація лікаря (провізора) - спеціаліста
з  конкретної  спеціальності та видається сертифікат установленого
зразка.

     Підготовка магістрів   здійснюється    у    вищих    медичних
(фармацевтичних)  навчальних  закладах  IV  рівня  акредитації  та
проводиться,  як правило,  одночасно з підготовкою спеціалістів  в
інтернатурах. Після закінчення магістратури особі видається диплом
магістра медицини (фармації) про здобуття повної вищої  освіти  за
спеціальністю та кваліфікації магістра.

     Таким чином, інтернатура (спеціалізація) є невід'ємною ланкою
безперервного    процесу    підготовки    у    вищому    медичному
(фармацевтичному) закладі освіти фахівців за напрямом професійного
спрямування "Медицина" та "Фармація",  а  магістратура  є  окремим
самостійним освітньо-кваліфікаційним рівнем вищої освіти.

     Враховуючи наведене,  суми коштів, сплачені платником податку
на користь вищих медичних та  фармацевтичних  навчальних  закладів
освіти  для компенсації вартості навчання такого платника податку,
іншого члена його сім'ї першого ступеня споріднення, в інтернатурі
та магістратурі, при додержанні всіх норм ст. 5 Закону України від
22.05.03 р.  N 889-IV ( 889-15 ) "Про податок з  доходів  фізичних
осіб"  (далі  -  Закон  N 889-IV),  можуть прийматися в розрахунок
податкового кредиту такого платника податку за звітний рік.

     Щодо строків подання  у  2005  р.  декларацій  на  податковий
кредит повідомляємо таке.

     Податкове законодавство    встановлює   обов'язкове   подання
податкової декларації в установлені  законом  строки  у  випадках,
коли  таке подання передбачає нарахування та/або сплату податку до
бюджету. Щодо  податкового  кредиту,  то  тут   Закон   N   889-IV
( 889-15  )  передбачає  виключно  повернення  платнику  податку з
бюджету частки податку з  доходів  фізичних  осіб,  сплаченого  із
заробітної плати (ст. 5).

     Згідно з  п.  15.3  ст.  15  Закону України від 21.12.2000 р.
N 2181-III  (  2181-14  )  "Про  порядок   погашення   зобов'язань
платників   податків   перед  бюджетами  та  державними  цільовими
фондами" при поверненні з бюджету надміру сплачених  податків  або
на їх відшкодування у випадках, передбачених податковими законами,
платники податків можуть  подавати  заяви  (податкові  декларації)
протягом  1095 днів,  наступних за днем здійснення такої переплати
або отримання права на  таке  відшкодування.  Водночас  пп.  5.4.3
п. 5.4  ст.  5  Закону  N 889-IV ( 889-15 ) установлено обмеження,
згідно з якими якщо  платник  податку  не  скористався  правом  на
нарахування податкового кредиту за наслідками звітного податкового
року,  то таке право на наступні податкові роки  не  переноситься.
Тому  строк  подання  декларацій  платниками  податку на одержання
повернення з бюджету у зв'язку з реалізацією права  на  податковий
кредит становить не три роки (1095 днів), а обмежується податковим
періодом (роком).

     Таким чином,  при  реалізації  платниками  податку  права  на
податковий   кредит   у   2005  р.  строк  подання  декларацій  не
обмежується   1   квітня.   Податкові   органи   прийматимуть    і
оброблятимуть такі декларації протягом усього поточного року.  При
цьому   штрафні   санкції   до   таких   платників   податку    не
застосовуватимуться,    оскільки    це   не   передбачено   чинним
законодавством.

 Заступник Голови                                       С.І.Лекарь