УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 175 від 23.08.96
м.Київ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 серпня 1996 р.
N 474/1499
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства фінансів N 787 (z0789-07) від 04.07.2007 )

Про перерахування статей бухгалтерських балансів

Відповідно до Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 лютого 1993 року N 147 (147-93-п) , НАКАЗУЮ:
Затвердити Інструкцію про порядок перерахування статей бухгалтерських балансів підприємств, установ і організацій.
Міністр фінансів
В.М.Короневський

Затверджено
наказом  Міністерства  фінансів
України від 23 серпня 1996 року
N 175

Інструкція про порядок перерахування статей бухгалтерських балансів підприємств, установ і організацій

У зв'язку з виданням Указу Президента України щодо проведення в Україні грошової реформи (762/96) Міністерство фінансів України повідомляє порядок перерахування у гривню статей активу і пасиву бухгалтерського балансу та складання звітності за вартісними показниками.
1. Перерахунок проводиться за всіма статтями балансу та всіма підприємствами, установами і організаціями (надалі - підприємства) незалежно від форм власності і господарювання станом на дату введення в обіг гривні.
2. Підприємства зобов'язані після закінчення грошових операцій за період, що передує даті введення в обіг гривні, провести інвентаризацію українських карбованців в касі. Інвентаризаційна комісія за наказом керівника підприємства проводить підрахунок готівки в українських карбованцях і складає акт за формою згідно з додатком N 1.
3. Балансова вартість основних і оборотних фондів, суми грошових коштів, фінансових результатів, фінансування і кредитування, кошти у фондах і резервах, у дебіторській і кредиторській заборгованості, у фінансових вкладеннях, а також у інших цінностях і витратах, що підлягають перерахунку, визначаються на дату введення в обіг гривні за даними бухгалтерського обліку. У зв'язку з цим рух коштів і господарські операції за період, що передує даті введення в обіг гривні, всі підприємства відображають у бухгалтерському обліку до дати, що передує даті введення в обіг гривні включно в українських карбованцях.
На основі облікових записів, перевірки тотожності оборотів і залишків синтетичного і аналітичного обліку станом на дату введення в обіг гривні складається і подається у встановлені адреси і строки заключний бухгалтерський баланс підприємства із заповненням всіх показників у мільйонах карбованців.
4. Всі статті активу і пасиву заключного балансу, складеного на дату введення в обіг гривні в мільйонах українських карбованців, а також позабалансові статті підлягають у триденний строк перерахунку в однаковому для всіх їх ступені за встановленим співвідношенням.
5. Перерахунок балансових та забалансових статей оформляється актом за формою, що наведена у додатку N 2.
6. Відповідно до акту перерахунку статей балансу проводяться зміни вступних облікових даних на дату введення в обіг гривні по всіх синтетичних, аналітичних і позабалансових рахунках та регістрах бухгалтерського обліку.
Перерахунок вартості основних і оборотних фондів, розрахунків, зобов'язань, вкладень та інших коштів в облікових регістрах за станом на дату введення в обіг гривні оформляються записами. З цією метою у кожному регістрі, що відкривається на дату введення в обіг гривні після запису вступних залишків в українських карбованцях робиться такий запис: "На (дата введення в обіг гривні) ______ гривень." Дані аналітичного обліку після їх зміни повинні повністю відповідати даним рахунків головної книги, а рахунки головної книги і статті вступного балансу у новій валюті - сумі відповідних статей заключного балансу в українських карбованцях на дату введення в обіг гривні після їх перерахунку.
Всі зміни, що вносяться в регістри синтетичного і аналітичного обліку (картки, відомості, журнали, книги тощо) здійснюються під контролем головних бухгалтерів підприємств і засвідчуються (після виведення залишка, сальдо) підписами головних бухгалтерів або підписами осіб, що виконують такі обов'язки.
7. Вартісні показники балансу та інших звітів, що визначаються як сума показників за період з початку року (кварталу) до дати введення в обіг гривні (обсяги виробництва, реалізації, собівартості, платежів, внесків, відрахувань та інших видатків), перераховуються у порядку, передбаченому пунктом 4 цієї Інструкції з фіксацією вказаних показників у новій грошовій одиниці в акті, форма якого наведена у додатку N 3. Ці ж показники, що визначаються як сума показників за період з початку року, кварталу до кінця звітного періоду, включаючи період дії нової грошової одиниці , заповнюються як сума відповідного показника за період після введення в дію нової грошової одиниці до кінця звітного періоду.
8. Акти інвентаризації та перерахунків за додатками N 1, 2, 3 обов'язково подаються разом із бухгалтерським звітом за перший після початку реформи квартал органам, що здійснюють управління або є власниками майна підприємства, організації та установи, які здійснюють перевірку правильності проведеного перерахунку статей балансу і показників інших звітів.
                                            Управління методології 
                                            бухгалтерського обліку 

Додаток N 1
до Інструкції про порядок перерахування
статей      бухгалтерських     балансів
підприємств, установ і організацій

Акт інвентаризації грошових коштів в касі _____________________________________ (назва підприємства, установи) на (дата введення в обіг гривні)

     Комісія, створена наказом ___________________________________ 
__________________________________________________________________ 
           (керівник підприємства, установи, дата, номер) 
у складі: голови _________________________________________________ 
                            (посада, підпис, прізвище) 
та членів ________________________________________________________ 
                         (посада, підпис, прізвище) 
__________________________________________________________________ 
провела у    присутності    касира    інвентаризацію   українських 
карбованців, які знаходяться в касі ______________________________ 
__________________________________________________________________ 
            (підприємства, установи, операційній касі) 
на (дата введення в обіг гривні) та встановила слідуюче: 
     1. Наявність  грошових  коштів  в  касі  за  їх   номінальною 
вартістю до (дата введення в обіг гривні) - всього _______________ 
укр.крб. _________________________________________________________ 
                        (сума крб. прописом) 
     2. Наявність  грошових  коштів  в  касі  в   перерахунку   за 
встановленим співвідношенням _____________________________________ 
                                 (гривень цифрами та прописом) 
 Голова комісії __________________________________________________ 
                           (посада, підпис, прізвище) 
 Члени комісії ___________________________________________________ 
                           (посада, підпис, прізвище) 
 Касир ___________________________________________________________ 
                               (підпис, прізвище) 

Додаток N 2
до Інструкції про порядок перерахування
статей      бухгалтерських     балансів
підприємств, установ і організацій

Акт перерахунку балансових та позабалансових статей _______________________________________________ (назва підприємства, установи) на (дата введення в обіг гривні)

     Відповідно до Указу Президента України від __________________ 
N _________ "___________________________"   проведено  перерахунок 
статей балансу станом на (дата введення в обіг гривні) складено за 
даними бухгалтерського обліку 
 ----------------------------------------------------------------- 
 |Найменування ста- |Код |Код |Балансова вар-   |Балансова вар-  | 
 |тей активу і паси-|ра- |ряд-|тість у карбован-|тість у гривнях | 
 |ву балансу        |хун-|ку  |цях              |                | 
 |                  |ку  |    |                 |                | 
 |------------------+----+----+-----------------+----------------| 
 |                  |    |    |на поча-|на дату |на поча-|на дату| 
 |                  |    |    |ток року|введення|ток року|введен-| 
 |А. Синтетичні ра- |    |    |в обіг  |гривні  |в обіг  |ня гри-| 
 |хунки активу ба-  |    |    |        |        |        |вні    | 
 |лансу             |____|____|________|________|________|_______| 
 |1. Основні засоби:|    |    |        |        |        |       | 
 |залишкова вартість|____|_010|________|________|________|_______| 
 |знос .............|__02|_011|________|________|________|_______| 
 |первісна вартість |__01|_012|________|________|________|_______| 
 |2.................|____|____|________|________|________|_______| 
 |3.................|____|____|________|________|________|_______| 
 |Всього по активу .|____|____|________|________|________|_______| 
 |Норматив оборотних|    |    |        |        |        |       | 
 |коштів ...........|____|____|________|________|________|_______| 
 |Б. Синтетичні ра- |    |    |        |        |        |       | 
 |хунки пасиву ба-  |    |    |        |        |        |       | 
 |лансу             |    |    |        |        |        |       | 
 |1. Статутний фонд |__85|_400|________|________|________|_______| 
 |2.................|____|____|________|________|________|_______| 
 |3.................|____|____|________|________|________|_______| 
 |Всього по пасиву .|____|____|________|________|________|_______| 
 |В. Позабалансові  |    |    |        |        |        |       | 
 |рахунки           |    |    |        |        |        |       | 
 |1. Орендовані ос- |    |    |        |        |        |       | 
 |новні засоби .....|_001|____|________|________|________|_______| 
 |2.................|____|____|________|________|________|_______| 
 |3.................|____|____|________|________|________|_______| 
 |Г. Позабалансові  |    |    |        |        |        |       | 
 |довідки           |    |    |        |        |        |       | 
 |1.................|____|____|________|________|________|_______| 
 ----------------------------------------------------------------- 
 Керівник підприємства (установ) 
 Головний бухгалтер 
 __________________ 
      (дата) 

Додаток N 3
до Інструкції про порядок перерахування
статей      бухгалтерських     балансів
підприємств, установ і організацій

Акт перерахунку показників за період з початку 1996 року до (дата введення в обіг гривні)

                     I. Фінансові результати 
 ----------------------------------------------------------------- 
 |   Найменування показника   |Код |   Прибутки   |    Збитки    | 
 |                            |ряд-|--------------+--------------| 
 |                            |ка  |у кар-|у грив-|у кар-|у грив-| 
 |                            |    |бован-|нях    |бован-|нях    | 
 |                            |    |цях   |       |цях   |       | 
 |----------------------------+----+------+-------+------+-------| 
 |             1              |  2 |   3  |   4   |   5  |   6   | 
 |----------------------------+----+------+-------+------+-------| 
 |                            |    |      |       |      |       | 
 |Виручка (валовий дохід) від |    |      |       |      |       | 
 |реалізації продукції (това- |    |      |       |      |       | 
 |рів робіт, послуг) .........| 010|      |       |   x  |   x   | 
 |Державне регулювання цін ...| 011|      |       |   x  |   x   | 
 |Податок на добавлену вар-   |    |      |       |      |       | 
 |тість                       | 015|   x  |   x   |      |       | 
 |Акцизний збір ..............| 020|   x  |   x   |      |       | 
 |____________________________| 025|   x  |   x   |      |       | 
 |____________________________| 030|   x  |   x   |      |       | 
 |Затрати на виробництво реа- |    |      |       |      |       | 
 |лізованої продукції (робіт, |    |      |       |      |       | 
 |послуг) ....................| 040|   x  |   x   |      |       | 
 |Результат від реалізації ...| 050|      |       |      |       | 
 |Результат від іншої реаліза-|    |      |       |      |       | 
 |ції ........................| 060|      |       |      |       | 
 |у т.ч. від реалізації основ-|    |      |       |      |       | 
 |них фондів, нематеріальних  |    |      |       |      |       | 
 |активів і матеріальних цін- |    |      |       |      |       | 
 |ностей .....................| 061|      |       |      |       | 
 |від здачі окремого майна в  |    |      |       |      |       | 
 |оренду .....................| 062|      |       |      |       | 
 |Доходи і витрати від позаре-|    |      |       |      |       | 
 |алізаційних операцій .......| 070|      |       |      |       | 
 |   у тому числі:            |    |      |       |      |       | 
 |по доходних активах ........| 071|      |       |   x  |   x   | 
 |штрафи, пені, неустойки та  |    |      |       |      |       | 
 |інші види санкцій ..........| 072|      |       |   x  |   x   | 
 |Всього прибутків і збитків .| 080|      |       |      |       | 
 |Балансовий прибуток або зби-|    |      |       |      |       | 
 |ток ........................| 090|      |       |      |       | 
 |у тому числі від завищення  |    |      |       |      |       | 
 |цін і тарифів ..............| 091|      |       |   x  |   x   | 
 |Фактичні обсяги виробництва |    |      |       |      |       | 
 |продукції (робіт, послуг) ..| 100|      |       |      |       | 
 |Одержано на власні потреби .| 110|      |       |      |       | 
 |____________________________| 120|      |       |      |       | 
 ----------------------------------------------------------------- 
                    II. Використання прибутку 
 ----------------------------------------------------------------- 
 |     Найменування напрямків    |Код |На кінець звітного періоду| 
 |                               |ряд-|--------------------------| 
 |                               |ка  |у карбованцях | у гривнях | 
 |-------------------------------+----+--------------+-----------| 
 |                1              |  2 |       3      |     4     | 
 |-------------------------------+----+--------------+-----------| 
 |Платежі до бюджету ............|200 |              |           | 
 |Відрахування в резервний (стра-|    |              |           | 
 |ховий) фонд ...................|210 |              |           | 
 |Використано на:                |    |              |           | 
 |збільшення статутного фонду ...|215 |              |           | 
 |виробничий розвиток ...........|220 |              |           | 
 |соціальний розвиток ...........|230 |              |           | 
 |заохочування ..................|240 |              |           | 
 |дивіденди .....................|245 |              |           | 
 |вилучення виручки .............|250 |              |           | 
 |інші цілі .....................|260 |              |           | 
 ----------------------------------------------------------------- 
                     III. Платежі до бюджету 
 ----------------------------------------------------------------- 
 |Акцизний збір .................|300 |              |           | 
 |плата за землю ................|305 |              |           | 
 |Податок на прибуток ...........|310 |              |           | 
 |...............................|315 |              |           | 
 |Відрахування на геологорозвіду-|    |              |           | 
 |вальні роботи .................|320 |              |           | 
 |Орендна плата .................|325 |              |           | 
 |Плата за використання природних|    |              |           | 
 |ресурсів ......................|330 |              |           | 
 |Плата за забруднення навколиш- |    |              |           | 
 |нього природного середовища ...|335 |              |           | 
 |плата за воду .................|340 |              |           | 
 |Фонд ліквідації наслідків Чор- |    |              |           | 
 |нобильської катастрофи ........|345 |              |           | 
 |Прибутковий податок з громадян |350 |              |           | 
 |Різниця в ціні на газ .........|355 |              |           | 
 |Податок на добавлену вартість: |    |              |           | 
 |   з реалізації ...............|360 |              |           | 
 |   з імпорту ..................|365 |              |           | 
 |Податок з власників транспорт- |    |              |           | 
 |них засобів ...................|370 |              |           | 
 |Рентні платежі ................|375 |              |           | 
 |Місцеві податки і збори .......|380 |              |           | 
 |За перевищення фонду споживання|385 |              |           | 
 |Інші податки і платежі ........|390 |              |           | 
 |Економічні санкції ............|395 |              |           | 
 |у тому числі плата за забруд-  |    |              |           | 
 |нення навколишнього природного |    |              |           | 
 |середовища ....................|396 |              |           | 
 ----------------------------------------------------------------- 
     Довідково: відстрочені і рзстрочені платежі (400) _________ 
              IV. Затрати і витрати, що враховуються 
              при  обчисленні  пільг по  податку  на 
                             прибуток 
 ----------------------------------------------------------------- 
 |     Найменування показника    |Код |Фактично за звітний період| 
 |                               |Ряд-|--------------------------| 
 |                               |ка  |у карбованцях | у гривнях | 
 |-------------------------------+----+--------------+-----------| 
 |               1               | 2  |       3      |     4     | 
 |-------------------------------+----+--------------+-----------| 
 |На придбання спецобладнання та |    |              |           | 
 |устаткування для забезпечення  |    |              |           | 
 |роботи інвалідів 1 і 2 групи ..|500 |              |           | 
 |На утримання об'єктів соціаль- |    |              |           | 
 |но-культурного призначення ....|510 |              |           | 
 |На реконструкцію і модернізацію|    |              |           | 
 |активної частини основних фон- |    |              |           | 
 |дів ...........................|520 |              |           | 
 |На соціально-трудову та медичну|    |              |           | 
 |реабілітацію працюючих інвалі- |    |              |           | 
 |дів ...........................|530 |              |           | 
 |На благодійні цілі ............|540 |              |           | 
 ----------------------------------------------------------------- 
                      V. Пільговий прибуток 
 ----------------------------------------------------------------- 
 |         Вид прибутку            |Код  |         Сума          | 
 |                                 |рядка|-----------------------| 
 |                                 |     |у карбованцях|у гривнях| 
 |---------------------------------+-----+-------------+---------| 
 |                                 | 600 |             |         | 
 |---------------------------------+-----+-------------+---------| 
 |                                 | 610 |             |         | 
 |---------------------------------+-----+-------------+---------| 
 |                                 | 620 |             |         | 
 |---------------------------------+-----+-------------+---------| 
 |                                 | 630 |             |         | 
 ----------------------------------------------------------------- 
 Керівник 
 Головний бухгалтер