НАЦІОНАЛЬНА РАДА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ
Р І Ш Е Н Н Я
14.07.2004 N 807

Про затвердження Рекомендацій щодо реклами та спонсорування

На виконання рішення Національної ради від 2 червня 2004 року N 579 "Про виконання загальнонаціональними телеканалами законодавства України про рекламу" контрольноаналітичним управлінням спільно з Державним комітетом України з питань технічного регулювання та споживчої політики розроблені Рекомендації щодо розповсюдження реклами та спонсорування на телебаченні і радіо, керуючись ст. 21 Закону України "Про Національну раду з питань телебачення і радіомовлення" (538/97-ВР) , Національна рада ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Рекомендації щодо розповсюдження реклами та спонсорування на телебаченні і радіо (додаються).
2. Рішення та Рекомендації довести до відома представників Національної ради в областях (регіонах), керівників телерадіоорганізацій України.

РЕКОМЕНДАЦІЇ

Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики щодо розповсюдження реклами та спонсорування на телебаченні і радіо

Згідно зі статтею 150 Конституції України (254к/96-ВР) право давати офіційне тлумачення законів України належить до компетенції Конституційного Суду України.
Роз'яснення інших органів державної влади мають рекомендаційний характер. Виходячи із вищенаведеного, Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення та Державний комітет України з питань технічного регулювання та споживчої політики з метою практичної допомоги у застосуванні деяких положень Закону України "Про рекламу" (270/96-ВР) висловлюють свою точку зору:
1. Частина перша статті 5 Закону України "Про рекламу" (270/96-ВР) встановлює, що у телепередачах, які створені і проводяться за участю спонсорів, забороняється наводити будь-яку інформацію рекламного характеру про спонсора та/або його товари, крім імені або найменування та знака для товарів і послуг спонсорів.
Форми розміщення реклами імені або найменування та /чи знака для товарів і послуг спонсора у телепередачах з дотриманням зазначеної норми можуть бути такими:
- усне оголошення про ім'я або найменування спонсора;
- повідомлення про ім'я або найменування спонсора за допомогою титрів чи рухомого рядка;
- повідомлення про спонсора шляхом статичного чи динамічного зображення його імені, найменування та/чи знака для товарів і послуг, що йому належить.
Застосоване у нормі частини першої статті 5 поняття "інформація рекламного характеру" тлумаченню не підлягає, тому що у даному контексті будь-яка інформація про спонсора буде рекламною.
2. Пунктом 4 статті 13 заборонено переривати рекламою програми, передачі новин, а також програми, передачі для дітей. Ця норма Закону (270/96-ВР) є нормою прямої дії. Розширеного тлумачення дана норма не передбачає і не дозволяє.
3. Пунктом 6 статті 5 забороняється спонсорувань програм, передач новин. Ця норма Закону (270/96-ВР) є нормою прямої дії. Розширеного тлумачення дана норма не передбачає і не дозволяє.