КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 11 липня 2007 р. N 927
Київ

Про затвердження Державної цільової програми сільськогосподарської дорадчої діяльності на період до 2009 року

Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Державну цільову програму сільськогосподарської дорадчої діяльності на період до 2009 року (далі - Програма), що додається.
2. Міністерству економіки включати щороку за поданням Міністерства аграрної політики визначені Програмою завдання і заходи та показники до розділів проекту Державної програми економічного і соціального розвитку України на відповідний рік.
3. Міністерству фінансів під час складання проекту Державного бюджету України на відповідний рік враховувати обсяги бюджетних коштів, необхідних для виконання завдань і заходів Програми, з урахуванням можливостей державного бюджету.
4. Міністерству аграрної політики забезпечити залучення відповідно до законодавства суб'єктів дорадчої діяльності до виконання завдань і заходів, визначених Програмою.
5. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям надсилати до 1 березня року, що настає за звітним періодом, Міністерству аграрної політики інформацію про стан виконання Програми для її узагальнення та подання до 15 квітня Кабінетові Міністрів України.
Прем'єр-міністр України
В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 22

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 11 липня 2007 р. N 927

ДЕРЖАВНА ЦІЛЬОВА ПРОГРАМА

сільськогосподарської дорадчої діяльності на період до 2009 року

Загальна частина

За період проведення аграрної реформи відбулося істотне розукрупнення суб'єктів господарювання на селі. Загальна кількість таких суб'єктів зросла від 13,4 тис. у 1990 році до 57,9 тис. у 2006 році, або в 4,3 раза. Питома вага фермерських господарств становить 74,1 відсотка. На початок 2007 року 6,8 млн. громадянам видано сертифікати на право володіння земельними частками (паями) загальною площею 26,7 млн. гектарів, з яких 17,7 млн., або 66,3 відсотка, передано в оренду. За даними вибіркового обстеження Держкомстату, проведеного у 2006 році, 2,2 млн. особистих селянських господарств (близько 40 відсотків) мають більш як 2 гектари землі, 4,5 млн. (83 відсотки) утримують худобу, птицю або бджіл. У минулому році господарствами населення вироблено 61 відсоток валової продукції сільського господарства. Проте ефективність їх діяльності з кожним роком знижується, а у разі посилення конкуренції вони змушені будуть згорнути своє виробництво.
Докорінно змінилися соціально-трудові відносини на селі, що спричинило зниження рівня життя сільського населення. Кількість найманих працівників у аграрних підприємствах скоротилася до 1 млн. осіб, або майже в 5 разів. На початок 2007 року кожна друга особа з 781 тис. безробітних, які перебували на обліку в державній службі зайнятості, проживала в сільській місцевості. Майже в половині сільських населених пунктів України немає жодного суб'єкта господарювання. Частка оплати праці в структурі сукупних ресурсів сільських домогосподарств становить менше третини. Водночас доходи від підприємницької діяльності та самозайнятості населення становлять менш як 5 відсотків.
Погіршуються якісні показники трудових ресурсів у сільському господарстві, зокрема у 2006 році неповну та базову вищу освіту мали 14,2 відсотка, а повну вищу освіту 8,4 відсотка облікової кількості штатних працівників, що значно менше порівняно із середніми показниками у національній економіці. У минулому році тільки 1 відсоток працівників, зайнятих у галузі сільського господарства, пройшли перепідготовку і 1,5 відсотка - підвищили свою кваліфікацію.
Виникнення проблем у суб'єктів господарювання, які провадять діяльність у сільській місцевості, та сільського населення зумовлене такими факторами:
недостатня ефективність існуючої системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації селян, керівників і спеціалістів сільського господарства;
невідповідність отриманих знань вимогам щодо ефективного ведення сільськогосподарського виробництва та обмежені можливості щодо їх постійного оновлення;
відсутність практичного досвіду роботи і навичок з пошуку та використання конкурентних переваг на ринку сільськогосподарської продукції;
недостатня диверсифікація джерел доходів сільських домогосподарств, відсутність у частини сільського населення мотивації до продуктивної праці і підвищення рівня свого добробуту;
нерозвинутість інфраструктури аграрного ринку та припинення функціонування об'єктів соціальної сфери у сільській місцевості;
повільне впровадження прикладних наукових розробок у сільськогосподарське виробництво;
ускладнення вимог до оформлення документів, необхідних для участі в цільових державних програмах щодо підтримки розвитку галузей сільського господарства та сільської місцевості;
відсутність оперативних каналів доступної інформації з питань державної аграрної політики та підтримки галузей сільського господарства, результатів моніторингу внутрішнього і зовнішнього ринку сільськогосподарської продукції, а також фінансових і матеріально-технічних засобів для її виробництва.
Проблема, що склалася з наданням суб'єктам господарювання на селі інформаційно-дорадчих послуг, потребує невідкладного її розв'язання. Прогнозні обсяги і джерела фінансування Програми наведені у Паспорті Програми (додаток 1).

Мета Програми

Метою Програми є формування в Україні ефективної та доступної мережі сільськогосподарських дорадчих служб для задоволення потреб сільськогосподарських товаровиробників та сільського населення у розширенні професійних знань і вдосконаленні практичних навичок, підвищенні ефективності господарювання та розвитку сільської місцевості.

Шляхи і способи розв'язання проблем

Проблеми діяльності суб'єктів господарювання у сільській місцевості та сільського населення передбачається розв'язати шляхом:
1) сприяння підвищенню рівня ефективності господарювання у сільському господарстві через:
навчання і надання дорадчої допомоги сільськогосподарським товаровиробникам та сільському населенню з питань врегулювання відносин власності на землю і майно та ефективного їх використання;
інформування про новітні досягнення аграрної науки і техніки, впровадження у виробництво сучасних технологій, поширення передового досвіду господарювання, дотримання стандартів якості та безпеки сільськогосподарської продукції;
сприяння диверсифікації сільськогосподарського виробництва;
сприяння освоєнню методів виробництва нових видів сільськогосподарської продукції;
залучення до розв'язання зазначених проблем вищих аграрних навчальних закладів III-IV рівня акредитації, які здійснюють підготовку кадрів для сільського господарства, суб'єктів наукової і науково-технічної діяльності у сфері сільського господарства;
роз'яснення питань, пов'язаних з реалізацією державної аграрної політики;
2) сприяння розвитку інфраструктури аграрного ринку, зокрема:
організації мережі збуту сільськогосподарської продукції від виробника до споживача шляхом надання дорадчих послуг із створення сільських агромагазинів, сільськогосподарських заготівельно-збутових кооперативів, кредитних спілок, агроторгових домів тощо;
налагодженню взаємовигідних партнерських відносин між сільськогосподарськими товаровиробниками та іншими суб'єктами аграрного ринку;
3) поширення інформації про:
ціни і кон'юнктуру ринків, переваги та загрози їх розширення (при вступі України до СОТ, ЄС, інших міжнародних організацій і регіональних угруповань);
збут сільськогосподарської продукції і придбання ресурсів для її виробництва;
порядок участі у державних і галузевих програмах підтримки розвитку сільського господарства та сільських територій;
4) розвитку сільської місцевості та розв'язання соціальних проблем сільського населення, зокрема:
сприяння самоорганізації сільських громад і проведенню зборів для розв'язання соціальних, побутових та екологічних проблем, надання консультаційної допомоги під час розроблення та виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку сільських територіальних громад, районів, областей;
надання дорадчих послуг з питань створення інформаційно-навчальних центрів, клубів, груп за інтересами для різних категорій сільського населення;
надання дорадчих послуг з питань зайнятості та самозайнятості сільського населення, створення підприємств з надання соціально-побутових послуг сільському населенню, навчання та профорієнтації сільської молоді;
підготовка та проведення науково-практичних конференцій з актуальних питань розвитку аграрного та несільськогосподарського виробництва, сільських територій.
Надання сільському населенню дорадчих послуг може здійснюватися за такими варіантами:
повна оплата споживачами дорадчих послуг їх вартості. Цей варіант через низьку платоспроможність суб'єктів господарювання, які провадять діяльність у сільській місцевості, та сільського населення значно звужує спектр послуг, які можуть надаватися. Такий підхід уповільнить розвиток національної мережі сільськогосподарських дорадчих служб, не дасть змоги досягти визначеної Програмою мети;
надання суб'єктам господарювання, які провадять діяльність у сільській місцевості, та сільському населенню соціально спрямованих дорадчих послуг, що мають найбільший соціальний ефект, за рахунок коштів державного бюджету, а інших послуг - за рахунок замовників.
З урахуванням соціально-економічної ситуації, що склалася у сільській місцевості, найбільш прийнятним є останній варіант надання дорадчих послуг.
Кошти державного бюджету, що передбачаються для надання соціально спрямованих дорадчих послуг суб'єктам господарювання, які провадять діяльність у сільській місцевості, та сільському населенню, використовуються у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Завдання і заходи, спрямовані на розв'язання проблем і досягнення мети Програми, визначені у додатку 2.

Організація виконання Програми

Мінагрополітики в межах своїх повноважень забезпечує виконання Програми, координує дії виконавців.
Програма виконується двома етапами:
перший (2007 рік) - сприяння формуванню інформаційно-технічної бази сільськогосподарських дорадчих служб для надання соціально спрямованих дорадчих послуг суб'єктам господарювання, що провадять діяльність у сільській місцевості, та сільському населенню;
другий (2008-2009 роки) - розвиток системи поширення сільськогосподарськими дорадчими службами знань з питань сільського господарства, сучасних технологій та інформації про кон'юнктуру аграрного ринку, а також надання соціально спрямованих дорадчих послуг.

Очікувані результати, ефективність Програми

Виконання Програми дасть можливість створити умови для адаптації діяльності суб'єктів господарювання, які провадять діяльність у сільській місцевості, до вимог ринкової економіки, підвищити рівень якості життя сільського населення та комплексного розвитку сільської місцевості, а саме:
забезпечити конкурентоспроможність суб'єктів господарювання, які провадять діяльність у сільській місцевості, та збільшення обсягів залучення інвестицій у розвиток сільського господарства і сільської місцевості;
сприяти залученню у виробництво товарної сільськогосподарської продукції особистих селянських господарств, перетворенню їх у сучасні фермерські господарства, участі у виконанні державних і місцевих програм підтримки сільськогосподарського виробництва, агротехнологічного і сервісного забезпечення, а також формуванню постачальницько-збутових обслуговуючих кооперативів;
створити передумови для розвитку людського потенціалу, розширення сфери зайнятості сільського населення, наближення рівня оплати праці в сільському господарстві до середнього показника в національній економіці та заохочення молоді до роботи і постійного проживання у сільській місцевості;
створити умови для ефективного впливу аграрної освіти, науки і дорадництва на сільськогосподарське виробництво з метою переходу галузі на інноваційну модель розвитку;
сприяти розвитку сільських територіальних громад, інфраструктури сільських населених пунктів та формуванню середнього класу в сільській місцевості;
забезпечити проведення постійного діалогу між місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування і суб'єктами господарювання, що провадять діяльність у сільській місцевості, та сільським населенням з питань реалізації аграрної політики;
зменшити навантаження на соціальні фонди, сприяти збільшенню надходжень до місцевих бюджетів для розв'язання проблем сільських територій.
Очікувані результати виконання Програми наведені у додатку 3.

Обсяги та джерела фінансування

Фінансування Програми здійснюється у межах коштів, які щороку передбачаються у державному і місцевих бюджетах для здійснення заходів, визначених Програмою.
Орієнтовний обсяг коштів державного бюджету, передбачених для виконання Програми, становить 31,51 млн. гривень. Контроль за їх використанням здійснюється відповідно до законодавства.

Додаток 1
до Програми

ПАСПОРТ

до Державної цільової програми сільськогосподарської дорадчої діяльності на період до 2009 року

1. Концепцію Програми схвалено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20 червня 2005 р. N 210 (210-2005-р) "Про схвалення Концепції Державної цільової програми сільськогосподарської дорадчої діяльності на 2006-2009 роки" (Офіційний вісник України, 2005 р., N 25, ст. 1447).
2. Програму затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 р. N 927.
3. Державний замовник-координатор - Мінагрополітики.
4. Державні замовники: Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації.
5. Керівник програми - заступник Міністра аграрної політики.
6. Виконавці заходів Програми: Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації, Українська академія аграрних наук, вищі аграрні навчальні заклади, всеукраїнська громадська професійна організація, що об'єднує суб'єктів дорадчої діяльності і має статус саморегулівної організації, сільськогосподарські дорадчі служби.
7. Строк виконання: 2007-2009 роки.
8. Прогнозний обсяг та джерела фінансування, млн. гривень.
Джерела фінансування Обсяг фінансування У тому числі за роками
2007 2008 2009
Державний бюджет 31,51 10,00 10,50 11,02
Місцевий бюджет 5,22 1,66 1,73 1,83
Усього 36,73 11,66 12,23 12,85

Додаток 2
до Програми

ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ

з провадження сільськогосподарської дорадчої діяльності на період до 2009 року

Найменування завдання Найменування показника Значення показника Найменування заходу Головний розпорядок бюджетних коштів Джерела фінансу- вання Прог- ноз- ний обсяг фіна- нсо- вих ресу- рсів для вико- нання зав- дань, млн. гри- вень У тому числі за за роками
усьо- го за роками
2007 2008 2009
2007 2008 2009
1. Підвищення рівня професійних знань і вдосконалення практичних навичок прибуткового ведення сільськогоспо- дарського виробництва кількість навчальних курсів та семінарів 385 122 128 135 1) забезпечення проведення навчальних курсів та семінарів для суб'єктів господарювання, що провадять діяльність у сільській місцевості, з питань прибуткового ведення господарства, застосування інноваційних технологій, дотримання стандартів якості і безпеки сільськогосподарсь- кої продукції Мінагрополіти- ки державний бюджет 1,26 0,4 0,42 0,44
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севастопольсь- ка міська облдержадміні- страції місцеві бюджети 0,34 0,11 0,11 0,12
Разом 1,6 0,51 0,53 0,56
кількість демонстрацій- них семінарів, відеофільмів 281 89 93 98 2) сприяння проведенню демонстраційних семінарів, відеофільмів про форми і методи господарювання, сучасні технології вирощування перспективних сортів і гібридів рослин, порід тварин та інші досягнення аграрної науки і техніки Мінагрополіти- ки державний бюджет 0,47 0,15 0,16 0,16
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севастопольсь- ка міська облдержадміні- страції місцеві бюджети 0,25 0,08 0,08 0,09
Разом 0,72 0,23 0,24 0,25
кількість дорадчих послуг 32156 10200 10710 11246 3) забезпечення надання дорадчих послуг суб'єктам господарювання, що провадять діяльність у сільській місцевості, та сільському населенню з питань: підвищення ефективності роботи підприємств галузей агропромислового виробництва; прибуткового ведення господарства і диверсифікації сільськогосподарсь- кого виробництва; врегулювання відносин власності на землю і майно, а також ефективного їх використання у процесі господарської діяльності; управління, маркетингу, бухгалтерського і статистичного обліку, оподаткування, страхування у галузі сільського господарства; здійснення фінансових і товарних інтервенцій на ринках об'єктів державного цінового регулювання, обігу складських документів на зерно, участі у біржових торгах сільськогосподарсь- кою продукцією; запровадження міжнародних стандартів якості та безпеки продуктів харчування, застосування добрив, засобів захисту рослин, раціонів годівлі тварин і птиці, проведення профілактичних санітарно- ветеринарних заходів; виконання державних і місцевих програм соціального і економічного розвитку, програм підтримки окремих галузей сільського господарства та розвитку сільських територій; організації громадських пасовищ і догляду за ними Мінагрополіти- ки державний бюджет 2,37 0,75 0,79 0,83
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севастопольсь- ка облдержадміні- страції місцеві бюджети 0,78 0,25 0,26 0,27
Разом 3,15 1 1,05 1,1
кількість навчальних та демонстра- ційних семінарів, відеофільмів, друкованих інформаційних видань, веб-сайтів 227 72 76 79 4) забезпечення поширення інформації, практики з питань можливих конкурентних переваг суб'єктів господарювання, що провадять діяльність у сільській місцевості, та сільського населення при відтворенні родючості і захисту ґрунтів, веденні органічного сільського господарства, відтворенні і збереженні природних агроландшафтів Мінагрополіти- ки державний бюджет 0,63 0,2 0,21 0,22
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севастопольсь- ка міська облдержадміні- страції місцеві бюджети 0,19 0,06 0,06 0,07
Разом 0,82 0,26 0,27 0,29
Кількість дорадчих послуг 3783 1200 1260 1323 5) забезпечення надання дорадчих послуг суб'єктам господарювання, що провадять діяльність у сільській місцевості, і сільському населенню з оформлення документів на отримання державної підтримки, залучення кредитних, інвестиційних та інших видів ресурсів Мінагрополіти- ки державний бюджет 0,44 0,14 0,15 0,15
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севастопольсь- ка міська облдержадміні- страції місцеві бюджети 0,09 0,03 0,03 0,03
Разом 0,54 0,17 0,18 0,19
Разом за завданням 1
у тому числі 6,83 2,17 2,27 2,38
державний бюджет 5,17 1,64 1,73 1,8
місцеві бюджети 1,65 0,53 0,54 0,58
2. Сприяння розвитку і стабільному функціонуванню інфраструктури аграрного ринку кількість інформаційних бюлетенів, друкованих інформаційних видань, веб-сайтів 3216 1020 1071 1125 1) забезпечення поширення інформації про маркетинг сільськогосподарсь- кої продукції, а також результати державного цінового моніторингу аграрного та продовольчого ринку Мінагрополіти- ки державний бюджет 0,32 0,1 0,11 0,11
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севастопольсь- ка міська облдержадміні- страції місцеві бюджети 0,09 0,03 0,03 0,03
Разом 0,41 0,13 0,14 0,14
кількість навчальних та демонстрацій- них семінарів 95 30 32 33 2) сприяння розвитку взаємовигідних відносин між сільськогосподар- ськими товаровиробниками, заготівельними, переробними, торговельними підприємствами, іншими суб'єктами аграрного та продовольчого ринку, зокрема шляхом створення належних умов для діяльності самоврядних галузевих і міжгалузевих організацій Мінагрополіти- ки державний бюджет 0,19 0,06 0,06 0,07
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севастопольсь- ка міська облдержадміні- страції місцеві бюджети 0,06 0,02 0,02 0,02
Разом 0,25 0,08 0,08 0,09
кількість дорадчих послуг 25176 7986 8385 8805 3) забезпечення надання дорадчих послуг з формування мережі збуту сільськогосподарсь- кої продукції на кооперативних засадах, розвитку аукціонів живої худоби та птиці, оптових плодоовочевих ринків, кредитних спілок, регіональних кооперативних банків, страхових компаній, виставок, ярмарків Мінагрополіти- ки державний бюджет 1,16 0,38 0,39 0,39
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севастопольсь- ка міська облдержадміні- страції місцеві бюджети 0,32 0,1 0,11 0,11
Разом 1,48 0,48 0,5 0,5
Разом за завданням 2
у тому числі 2,14 0,69 0,72 0,73
державний бюджет 1,66 0,54 0,56 0,57
місцеві бюджети 0,47 0,15 0,16 0,17
3. Інформа- ційно- дорадче забезпечення інноваційної моделі відтворення сільськогоспо- дарського виробництва кількість навчальних та демонстраційних семінарів, друкованих інформаційних видань, веб-сайтів 227 72 76 79 1) забезпечення організації надання дорадчих послуг, поширення інформації серед суб'єктів господарювання про інноваційні методи, спрямовані на використання ресурсо- і енергозберігаючих технологій, альтернативне використання сільськогосподарсь- ких угідь та продукції сільського господарства Мінагрополіти- ки державний бюджет 1,61 0,53 0,54 0,54
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севастопольсь- ка міська облдержадміні- страції місцеві бюджети 0,25 0,08 0,08 0,09
Разом 1,86 0,61 0,62 0,63
кількість науково- практичних конференцій 3 1 1 1 2) організація підготовки та проведення науково-практичних конференцій з актуальних питань розвитку сільськогосподарсь- кого виробництва і сільської місцевості Мінагрополіти- ки державний бюджет 0,5 0,16 0,17 0,18
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севастопольсь- ка міська облдержадміні- страції місцеві бюджети 0,06 0,02 0,02 0,02
Разом 0,57 0,18 0,19 0,2
загальний наклад книг 6305 2000 2100 2205 3) сприяння підготовці, виданню та розповсюдженню книг, брошур, буклетів, інформаційних листків, публікацій у спеціалізованих виданнях, відеоматеріалів для забезпечення суб'єктів господарювання, сільського населення, дорадників та експертів-дорадників необхідною інформацією Мінагрополіти- ки державний бюджет 2,52 0,8 0,84 0,88
кількість буклетів, брошур, інформаційних листків 1576250 500000 525000 551250 Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севастопольсь- ка міська облдержадміні- страції місцеві бюджети 0,35 0,11 0,12 0,12
Разом 2,87 0,91 0,96 1
кількість публікацій у спеціалізованих виданнях, кількість відеофільмів кількість рекомендацій, затверджених наказами Мінагро- політики 1813 126 236 575 40 75 604 42 79 634 44 83 4) розроблення рекомендацій з дорадчого супроводження процесів інноваційного відтворення сільськогосподарсь- кого виробництва Мінагрополіти- ки державний бюджет 0,2 0,07 0,07 0,07
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севастопольсь- ка міська облдержадміні- страції місцеві бюджети 0,03 0,01 0,01 0,01
Разом 0,24 0,08 0,08 0,08
кількість рекомендацій 473 150 158 165 5) розроблення рекомендацій для суб'єктів господарювання з питань розвитку виробництва та використання дизельного біопалива, біоетанолу, інших альтернативних видів палива та відновлюваних джерел енергії Мінагрополіти- ки державний бюджет 0,22 0,07 0,07 0,08
у тому числі затверджених наказами Мінагро- політики 47 15 16 17 Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севастопольсь- ка міська облдержадміні- страції місцеві бюджети 0,03 0,01 0,01 0,01
Разом 0,25 0,08 0,08 0,09
Разом за завданням 3
у тому числі 5,79 1,86 1,93 2
державний бюджет 5,06 1,63 1,69 1,75
місцеві бюджети 0,73 0,23 0,24 0,25
4. Сприяння розв'язанню проблем сільського населення та комплексному розвитку сільської місцевості кількість дорадчих послуг 6936 2200 2310 2426 1) забезпечення надання дорадчих послуг з питань самоорганізації сільських територіальних громад, розроблення програм комплексного розвитку сільської місцевості, проведення моніторингу їх виконання Мінагрополіти- ки державний бюджет 0,54 0,17 0,18 0,19
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севастопольсь- ка міська облдержадміні- страції місцеві бюджети 0,16 0,05 0,05 0,06
Разом 0,69 0,22 0,23 0,24
кількість навчальних та демонстрацій- них семінарів 211 67 70 74 2) підвищення рівня знань та вдосконалення практичних навичок з облаштування та забезпечення надійності функціонування інженерно-технічних комунікацій сільських населених пунктів, благоустрою сіл, охорони довкілля, соціально- культурного обслуговування населення шляхом розширення мережі сервісних підприємств, зокрема шляхом створення сільськогосподарсь- ких кооперативів Мінагрополіти- ки державний бюджет 0,63 0,2 0,21 0,22
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севастопольсь- ка міська облдержадміні- страції місцеві бюджети 0,16 0,05 0,05 0,06
Разом 0,79 0,25 0,26 0,28
кількість навчальних семінарів 1135 360 378 397 3) забезпечення проведення навчальних семінарів з питань несільсь- когосподарського підприємництва, створення нових робочих місць та розвитку ринку праці в сільській місцевості Мінагрополіти- ки державний бюджет 0,57 0,18 0,19 0,2
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севастопольсь- ка міська облдержадміні- страції місцеві бюджети 0,13 0,04 0,04 0,04
Разом 0,69 0,22 0,23 0,24
кількість дорадчих послуг 29003 9200 9660 10143 4) сприяння сільським громадам у реалізації соціальних проектів, участі в процесах підготовки, прийняття та виконання рішень місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування Мінагрополіти- ки державний бюджет 0,54 0,17 0,18 0,19
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севастопольсь- ка міська облдержадміні- страції місцеві бюджети 0,09 0,03 0,03 0,03
Разом 0,63 0,2 0,21 0,22
кількість дорадчих послуг 29003 9200 9660 10143 5) забезпечення надання дорадчих послуг: Мінагро- політики державний бюджет 2,99 0,95 1 1,05
із захисту прав та законних інтересів сільського населення, зокрема з питань додержання державних соціальних стандартів і соціальних гарантій; Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севасто- польська міська облдерж- адміністрації місцеві бюджети 0,57 0,18 0,19 0,2
із створення сільським населенням, що працює на умовах самозайнятості, малих підприємств у сфері соціально- побутових послуг, сільського зеленого туризму, народних промислів та інших видів несільськогоспода- рської діяльності;
з питань підготовки та виконання місцевими органами виконавчої влади і органами місцевого самоврядування програм комплексного розвитку сільської місцевості
Разом 3,56 1,13 1,19 1,25
кількість навчальних семінарів, дорадчих послуг 1103 350 368 386 6) організація роботи з надання консультаційної допомоги у створенні інформаційно- навчальних центрів, клубів, груп за інтересами, у тому числі для жінок (з ведення бізнесу, домашнього господарства, народних ремесел, кулінарії, комп'ютеризації, догляду за дітьми тощо), дітей і молоді, осіб з обмеженими фізичними можливостями Мінагро- політики державний бюджет 0,28 0,09 0,09 0,1
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севасто- польська міська облдерж- адміністрації місцеві бюджети 0,19 0,06 0,06 0,07
Разом 0,47 0,15 0,16 0,17
Разом за завданням 4
у тому числі 6,84 2,17 2,28 2,39
державний бюджет 5,55 1,76 1,85 1,94
місцеві бюджети 1,29 0,41 0,43 0,45
5. Організація професійної перепідготовки і підвищення кваліфікації дорадників та експертів- дорадників кількість навчальних програм, навчальних курсів, семінарів 85 27 28 30 1) організація навчання дорадників та експертів-дорадників з числа спеціалістів, які мають повну вищу освіту і практичний досвід роботи у сільському господарстві чи працюють у науково-дослідних і вищих аграрних навчальних закладах, за програмами дорадчої діяльності; Мінагрополіти- ки державний бюджет 0,13 0,04 0,04 0,04
Разом 0,13 0,04 0,04 0,04
кількість дорадників та експертів- дорадників, викладачів вищих аграрних навчальних закладів, що отримали свідоцтва про підвищення кваліфікації 337 107 112 118 2) забезпечення підвищення кваліфікації дорадників та експертів-дорадників за напрямами, зазначеними у кваліфікаційному свідоцтві Мінагрополіти- ки державний бюджет 0,13 0,04 0,04 0,04
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севастопольсь- ка міська облдержадміні- страції місцеві бюджети 0,25 0,08 0,08 0,09
Разом 0,38 0,12 0,13 0,13
Разом за завданням 5 0,5 0,16 0,17 0,18
у тому числі державний бюджет 0,25 0,08 0,08 0,09
місцеві бюджети 0,25 0,08 0,08 0,09
6. Прикладні наукові дослідження кількість наукових розробок, науково- методичних рекомендацій 3 1 1 1 забезпечення розроблення: теоретичних основ і напрямів розвитку сільськогосподарсь- кої дорадчої діяльності та вдосконалення економічного механізму функціонування сільськогосподарсь- ких дорадчих служб; Мінагрополіти- ки державний бюджет 0,13 0,04 0,04 0,04
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севастопольсь- ка міська облдержадміні- страції місцеві бюджети 0,13 0,04 0,04 0,04
Разом 0,25 0,08 0,08 0,09
кількість науково- методичних рекомендацій 3 1 1 1 науково-методичних рекомендацій і навчальних програм з питань професійної підготовки дорадників та експертів- дорадників, підвищення їх кваліфікації; Мінагрополіти- ки державний бюджет 0,09 0,03 0,03 0,03
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севастопольсь- ка міська облдержадміні- страції місцеві бюджети 0,13 0,04 0,04 0,04
Разом 0,22 0,07 0,07 0,08
кількість наукових розробок 6 2 2 2 інформаційних систем, у тому числі з використанням інтернет-технологій, та забезпечення їх запровадження у сфері сільськогосподарсь- кої дорадчої діяльності; Мінагрополіти- ки державний бюджет 0,19 0,06 0,06 0,07
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севастопольсь- ка міська облдержадміні- страції місцеві бюджети 0,16 0,05 0,05 0,06
Разом 0,35 0,11 0,12 0,12
кількість практичних рекомендацій 6 2 2 2 практичних рекомендацій щодо запровадження та функціонування механізму надання сільськогосподарсь- ких дорадчих послуг за кошти суб'єктів господарювання Мінагрополіти- ки державний бюджет 0,25 0,08 0,08 0,09
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севастопольсь- ка міська облдержадміні- страції місцеві бюджети 0,16 0,05 0,05 0,06
Разом 0,41 0,13 0,14 0,14
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севастопольсь- ка міська облдержадміні- страції місцеві бюджети 0,13 0,04 0,04 0,04
Разом 0,5 0,12 0,16 0,21
Разом за завданням 6 1,73 0,51 0,57 0,64
у тому числі державний бюджет 1,03 0,29 0,34 0,4
місцеві бюджети 0,69 0,22 0,23 0,24
7. Інформа- ційно- технічне забезпечення мережі сільськогоспо- дарських дорадчих служб кількість дорадчих служб (обласні/ районні) 25/200 5/50 10/70 10/80 1) сприяння забезпеченню інформаційно- технічної бази мережі сільськогосподарсь- ких дорадчих служб Мінагрополіти- ки державний бюджет 7,74 2,46 2,57 2,71
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севастопольсь- ка міська облдержадміні- страції місцеві бюджети 0,13 0,04 0,04 0,04
Разом 7,87 2,5 2,61 2,75
кількість друкованих інформаційних видань (умовних друкованих аркушів), 63 20 21 22 2) запровадження механізму поширення знань та інформації з питань аграрної економіки, технологій, управління, маркетингу, бухгалтерського і статистичного обліку, податків, правозабезпечення, екології Мінагрополіти- ки державний бюджет 5,04 1,6 1,68 1,76
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севасто- польська облдерж- адміністрації місцеві бюджети
відеофільмів і радіопередач, 15/315 5/100 5/105 5/110
веб-сторінок 26 11 7 8
Разом 5,04 1,6 1,68 1,76
Разом за завданням 7 12,91 4,1 4,29 4,52
у тому числі державний бюджет 12,78 4,06 4,25 4,47
місцеві бюджети 0,13 0,04 0,04 0,04
Усього за програмою 36,73 11,66 12,23 12,85
у тому числі державний бюджет 31,51 10 10,5 11,02
місцеві бюджети 5,22 1,66 1,73 1,83

Додаток 3
до Програми

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

виконання Державної цільової програми сільськогосподарської дорадчої діяльності на період до 2009 року

Найменування завдання Найменування показника Одиниця виміру Значення показника
усього у тому числі за роками (порівняно з базовим 2006 роком)
2007 2008 2009
1. Підвищення рівня професійних знань і вдосконалення практичних навичок прибуткового ведення сільськогосподар- ського виробництва підвищення рентабельності сільськогосподар- ських підприємств, фермерських та особистих селянських господарств, яким надано дорадчі послуги відсоток 20 3 7 10
збільшення виробництва валової продукції сільського господарства у фермерських та особистих селянських господарствах, яким надано дорадчі послуги -"- 15 3 5 7
підвищення рівня оплати праці працівників у сільськогоспо- дарських підприємствах, фермерських та особистих селянських господарствах, яким надано дорадчі послуги -"- 19 2 7 10
збільшення обсягів виробництва екологічно чистої продукції в сільськогоспо- дарських підприємствах, фермерських та особистих селянських господарствах, яким надано дорадчі послуги відсоток 10 3 7
охоплення навчанням і дорадчими послугами з прибуткового ведення сільськогосподар- ського виробництва спеціалістів і керівників підприємств, членів фермерських та особистих селянських господарств особа 26070 2360 10260 13450
2. Сприяння розвитку і стабільному функціонуванню інфраструктури аграрного ринку надання дорадчих послуг з удосконалення роботи постачальницько- збутових кооперативів, кредитних спілок, гуртових ринків відсоток 15 2 3 10
створення нових робочих місць на умовах самозайнятості сільського населення -"- 20 10 10
3. Інформаційно- дорадче забезпечення інноваційних моделей відтво- рення сільсько- господарського виробництва надання дорадчих послуг з: розроблення програм інно- ваційного розвитку агро- промислових формувань; 180 50 60 70
формування планів розвитку сільськогосподар- ських підприємств, фермерських та особистих селянських господарств; 900 250 250 400
розроблення інноваційно- інвестиційних та технологічних проектів для сільськогоспо- дарських товаровиробників 95 25 30 40
створення демонстраційних полів, ферм, навчальних полігонів 95 25 30 40
4. Сприяння розв'язанню проблем сіль- ського населення та комплексному розвитку сільської місцевості збільшення дохо- дів особистих селянських гос- подарств відсоток 30 5 10 15
створення малих підприємств відсоток відсоток 28 3 10 15
надання дорадчих послуг з розроблення програм комплек- сного розвитку сільської місцевості 900 250 300 350
сприяння створенню громадських самоврядних об'єднань сільських жителів (органів самоврядування сільських кутків, вулиць, гуртків за інтересами, третейських судів тощо) 1200 200 400 600
підвищення рівня обізнаності сільського населення з питань ведення органічного сільського господарства відсоток 30 5 10 15
5. Організація професійної підготовки і підвищення кваліфікації дорадників та експертів- дорадників введення магістерської програми "Сільськогосподар- ське дорадництво" і курсів для бакалаврів усіх спеціальностей вищих аграрних навчальних закладів 50 10 20 20
6. Прикладні наукові дослідження збільшення обсягів валової продукції за рахунок впровадження інноваційних технологій -"- 20 5 5 10
збільшення надходжень дохідної частини місцевих бюджетів -"- 15 5 5 5
збереження родючості грунтів шляхом впровадження науково- обгрунтованих сівозмін та здійснення агротехнічних заходів у землеробстві -"- 10 2 4 4
зменшення шкідливого впливу на довкілля шляхом науково обґрунтованого застосування мінеральних добрив та агрохімікатів відсоток 10 3 3 4
7. Інформаційно- технічне забезпечення мережі сільськогосподар- ських дорадчих служб забезпечення формування інформаційно- технічної бази сільськогоспо- дарських дорадчих служб обласна/ районна дорадчі служби 25/200 5/50 10/70 10/80
створення робочих місць у дорадчих службах особа, дорадник в облас- ній/ районній дорадчих службах 100/400 50/250 25/70 25/80
створення веб-сторінки суб'єктів сільськогосподар- ської дорадчої діяльності 26 11 7 8