УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
20.06 2006 N 214-р
Зареєстровано в Міністерстві 
юстиції України 
14 липня 2006 р. 
за N 834/12708 
( Розпорядження втратило чинність на підставі Розпорядження Антимонопольного комітету N 200-р (z0323-08) від 08.04.2008 )

Про затвердження Положення про порядок проведення перевірок щодо дотримання розпорядниками державних коштів вимог законодавства у сфері державних закупівель

Відповідно до пункту 17-1 частини першої статті 7 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" (3659-12) та статті 3-1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14) , з метою врегулювання порядку проведення перевірок щодо дотримання розпорядниками державних коштів вимог законодавства у сфері державних закупівель Антимонопольний комітет України П О С Т А Н О В И В:
1. Затвердити Положення про порядок проведення перевірок щодо дотримання розпорядниками державних коштів законодавства у сфері державних закупівель, що додається.
2. Юридичному департаменту забезпечити державну реєстрацію цього розпорядження в Міністерстві юстиції України.
3. Це розпорядження набирає чинності через 10 днів після його опублікування.
Голова Комітету
ПОГОДЖЕНО:
В.о. Голови Державного комітету
України з питань регуляторної
політики та підприємництва
О.Костусєв
К.Ващенко

ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження
Антимонопольного комітету
України
20.06.2006 N 214-р
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 липня 2006 р.
за N 834/12708

ПОЛОЖЕННЯ

про порядок проведення перевірок щодо дотримання розпорядниками державних коштів вимог законодавства у сфері державних закупівель

1. Це Положення визначає порядок проведення Антимонопольним комітетом України та його територіальними відділеннями відповідно до їх компетенції перевірок дотримання розпорядниками державних коштів вимог законодавства у сфері державних закупівель та взаємодії з правоохоронними органами.
2. Основною метою проведення перевірок є встановлення відповідності проведених процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти до вимог законодавства у сфері державних закупівель, виявлення допущених порушень та їх запобігання в подальшому.
3. Перевірка може здійснюватись шляхом витребування від розпорядника державних коштів - замовника та опрацювання документів та іншої необхідної інформації щодо проведення державних закупівель, а також шляхом опрацювання зазначених документів та інформації за місцезнаходженням розпорядника державних коштів під час виїзної перевірки.
Орієнтовний перелік питань, що підлягають з'ясуванню під час перевірки, а також документів та інформації щодо них, наведено в додатках 1 та 2 до цього Положення.
4. Перевірки здійснюються відповідно до затверджених річних планів їх проведення або позапланово за наявності підстав, указаних у пункті 6 цього Положення.
5. Плановою виїзною перевіркою вважається перевірка розпорядника державних коштів, яка передбачена в плані роботи Антимонопольного комітету України та його територіальних відділень і проводиться за місцезнаходженням розпорядників державних коштів. Після складання плану перевірок у 15-ти денний строк розпорядники державних коштів повідомляються про включення їх до такого плану. З метою забезпечення координування своєї діяльності про заплановані перевірки розпорядників державних коштів повідомляються також органи Державної контрольно-ревізійної служби України та Рахункова палата (далі - контролюючі органи).
6. Підставами для проведення позапланової перевірки незалежно від форми її здійснення є:
1) надходження звернення (запиту) від народних депутатів України, комітетів Верховної Ради України, тимчасових слідчих комісій Верховної Ради України щодо проведення перевірки;
2) доручення або рішення Кабінету Міністрів України щодо проведення перевірки;
3) надходження від правоохоронних органів звернень, що містять відомості, які вказують на допущені розпорядником державних коштів порушення вимог законодавства у сфері державних закупівель.
Скарги про допущені розпорядником державних коштів порушення під час проведення державних закупівель не є підставами для проведення позапланових перевірок і підлягають розгляду і реагуванню згідно з установленим порядком розгляду скарг відповідно до статей 36 - 37-1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14) .
7. З метою координації діяльності та забезпечення проведення перевірки одночасно за всіма стадіями державних закупівель, а також проведення перевірки з питань, віднесених до компетенції інших контролюючих органів, вони повідомляються про проведення перевірки.
8. Виїзна перевірка за місцезнаходженням розпорядника державних коштів проводиться комісією з перевірки в складі не менше трьох осіб згідно з наказом Голови Антимонопольного комітету України чи голови територіального відділення Антимонопольного комітету України. Наказом визначаються голова та члени комісії, дата початку та закінчення проведення перевірки, розпорядник коштів, що перевіряється.
Про проведення планової перевірки розпорядник державних коштів повідомляється не пізніше ніж за десять днів до початку її проведення.
Строк проведення перевірки не може перевищувати 30 календарних днів.
9. Результати перевірки відображаються в висновку про перевірку, у якому вказуються підстави, дата початку і закінчення проведення перевірки, члени комісії, які її проводили, та питання, що ними перевірялись, найменування розпорядника коштів, щодо якого здійснювалась перевірка, її результати. Висновок підписується всіма членами комісії не пізніше п'яти днів з дня завершення перевірки та надається (надсилається) розпоряднику державних коштів, щодо якого здійснювалась перевірка.
Розпорядник державних коштів має право протягом десяти днів з дня отримання висновку надати письмові зауваження до результатів перевірки, викладених у ньому.
Результати перевірки, викладені у висновку, можуть бути оскаржені в судовому порядку.
10. У разі виявлення порушень законодавства про здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, за які статтею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення (80731-10) встановлена адміністративна відповідальність, протокол про адміністративне правопорушення складається з урахуванням вимог статті 38 указаного Кодексу.
У разі виявлення діянь, що містять ознаки злочину, матеріали перевірки передаються відповідним правоохоронним органам.
Державний уповноважений
О.Вознюк

Додаток 1
до Положення про порядок
проведення перевірок щодо
дотримання розпорядниками
державних коштів вимог
законодавства у сфері
державних закупівель

ОРІЄНТОВНИЙ ПЕРЕЛІК

питань, що підлягають контролю щодо додержання законодавства України при здійсненні закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти

1. Відповідність використання коштів, спрямованих на закупівлю товарів, робіт і послуг, до їх кошторисних призначень.
2. Організаційні питання щодо здійснення процедур закупівлі:
відповідність нормативно-правових актів замовника до законодавства України у сфері державних закупівель;
наявність рішення про утворення тендерного комітету;
наявність тендерної документації;
наявність у членів тендерного комітету сертифіката чи свідоцтва встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти.
3. Зміст тендерної документації:
інструкція учасникам процедур закупівлі;
кваліфікаційні вимоги до учасників;
специфікація предмета закупівлі;
основні умови або проект договору про закупівлю.
4. Здійснення процедур закупівлі відповідно до законодавства України:
підстави вибору процедури закупівлі;
наявність оголошення про здійснення закупівлі чи запрошення до участі в процедурі закупівлі відповідно до вимог Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14) ;
обґрунтування встановлення та додержання термінів подання тендерних пропозицій і доповнень до них;
відомості про реєстрацію тендерних пропозицій та протокол їх розкриття;
документальне підтвердження кваліфікації учасників;
оцінка тендерних пропозицій відповідно до визначених критеріїв та методики їх оцінки;
наявність або відсутність доповнень та уточнень у тендерних пропозиціях під час їх оцінки;
відповідність укладеного договору його проекту, наданого разом з тендерною документацією;
відповідність цінових умов укладеного договору кон'юнктурі цін, чинних на відповідних ринках товарів, робіт і послуг, що є предметом закупівлі, - у разі застосування процедури закупівлі в одного учасника;
наявність оголошення про результати процедури закупівлі відповідно до вимог Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14) ;
наявність передбачених законодавством звітів про результати здійснення процедури закупівлі.
5. Виконання договору про закупівлі:
контроль за здійсненою поставкою відповідно до умов договору про закупівлю (терміни, кількість, якість);
проведення платежів згідно з умовами укладених договорів про закупівлю.
Державний уповноважений
О.Вознюк

Додаток 2
до Положення про порядок
проведення перевірок щодо
дотримання розпорядниками
державних коштів вимог
законодавства у сфері
державних закупівель

ОРІЄНТОВНИЙ ПЕРЕЛІК

документів, що перевіряються на відповідність законодавству України щодо здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти

1. Рішення про утворення тендерного комітету.
2. Звіт про результати проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та відповідні додатки до нього.
3. Протоколи засідань тендерного комітету, зокрема протоколи розкриття, оцінки та акцепту тендерних (цінових) пропозицій.
4. Тендерна документація та документація щодо попередньої кваліфікації.
5. Копії інформаційних матеріалів замовника та учасників (оголошення, запрошення, запити, роз'яснення, повідомлення тощо).
6. Копії документів, наданих учасниками на запит замовників.
7. Оригінали або копії листів щодо погодження окремих процедур закупівлі (інших, ніж відкриті торги).
8. Копії фінансових документів у разі надання тендерного забезпечення та забезпечення виконання договору.
9. Оригінали всіх тендерних пропозицій, відомості про які зафіксовані в протоколі розкриття тендерних пропозицій.
10. Оригінал або копія укладеного договору про закупівлю.
11. У разі участі незалежних експертів, консалтингових організацій - відомості про них та умови їх участі, зокрема відповідний договір між замовником і залученим експертом.
12. Державна статистична звітність.
13. Розрахунок вартості тендерної документації, якщо замовником вимагалася плата за її надання.
14. Сертифікат чи свідоцтво встановленого зразка про проходження заступником голови та секретарем тендерного комітету навчання чи підвищення кваліфікації з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти.
Державний уповноважений
О.Вознюк