КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 16 грудня 1999 р. N 2303
Київ
( Позначку "Не для друку" знято Розпорядженням КМ N 490-р (490-2008-р) від 19.03.2008 )

Про створення Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій

( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 1646 (1646-2000-п) від 03.11.2000 N 430 (430-2002-п) від 29.03.2002 )
З метою інформаційно-аналітичного забезпечення процесів підготовки, прийняття та контролю виконання рішень з питань надзвичайних ситуацій Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Програму створення Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій на 2000-2002 роки (далі - Програма), що додається.
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, визначеним Програмою, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям у пропозиціях до проектів Державного бюджету України, Державної програми економічного і соціального розвитку України на відповідний рік передбачати кошти для виконання заходів, визначених Програмою.
3. Покласти на Управління експертизи та аналізу розвитку техногенної, екологічної, ядерної безпеки та природокористування Секретаріату Кабінету Міністрів України організаційне забезпечення роботи, пов'язаної із створенням Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій.
( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1646 (1646-2000-п) від 03.11.2000 )
4. Утворити у складі Управління експертизи та аналізу розвитку техногенної, екологічної, ядерної безпеки та природокористування Секретаріату Кабінету Міністрів України службу забезпечення функціонування Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій на правах сектору, збільшивши граничну чисельність працівників Секретаріату на 5 штатних одиниць.
( Абзац перший пункту 4 в редакції Постанови КМ N 1646 (1646-2000-п) від 03.11.2000 )
Утримання зазначених працівників здійснювати в межах асигнувань, передбачених в державному бюджеті на функціонування Секретаріату Кабінету Міністрів України.
Перший
віце-прем'єр-міністр України
А.КІНАХ
Інд. 33

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 грудня 1999 р. N 2303

ПРОГРАМА

створення Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій на 2000-2002 роки

Україна є найбільш критичним регіоном Європи за техногенним навантаженням та потенційною небезпекою шкідливих виробництв для населення і навколишнього природного середовища. Екологічна небезпека поглиблює соціально-політичну напругу. Це стає об'єктивними причинами збільшення кількості аварій і катастроф природного та техногенного характеру.
Успішне запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідація їх наслідків неможливі без урахування екологічних, соціально-економічних та інших передумов. Ця Програма спрямована на створення в Україні єдиної Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій (далі - УІАС НС).

1. Основні цілі та завдання Програми

Основними цілями Програми є:
забезпечення керівництва Кабінету Міністрів України, Адміністрації Президента України, Верховної Ради України, Ради національної безпеки і оборони України, центральних органів виконавчої влади, обласних, міських, районних держадміністрацій достовірною інформацією, пов'язаною з екологічною безпекою, в тому числі ядерною, та надзвичайними ситуаціями (далі - НС);
забезпечення сумісності інформації щодо запобігання виникненню НС чи ліквідації їх наслідків на основі використання єдиних принципів побудови баз даних, єдиної сертифікованої картографічної інформації, єдиних класифікаторів стандартів;
забезпечення оперативного доступу до інформаційних ресурсів УІАС НС;
науково обґрунтоване прогнозування можливого виникнення НС та їх наслідків;
забезпечення інформаційної взаємодії та координації роботи органів виконавчої влади щодо запобігання виникненню НС чи ліквідації їх наслідків.
Для реалізації зазначених цілей слід виконати такі завдання:
провести аналіз технології інформаційної взаємодії органів виконавчої влади щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків:
визначити вимоги до створення УІАС НС;
визначити джерела надходження інформації до УІАС НС;
опрацювати механізми інформаційної взаємодії у рамках УІАС НС;
розробити специфікації на програмно-апаратне забезпечення УІАС та провести інсталяцію загальносистемних програмних засобів, налагодити зв'язок між її структурними елементами тощо;
визначити основні функції УІАС НС;
розробити комплекс функціональних завдань, розв'язання яких буде здійснюватися на різних рівнях УІАС НС;
створити службу для забезпечення функціонування УІАС НС;
розробити нормативно-правове забезпечення тощо.

2. Етапи реалізації Програми

Передбачається три етапи реалізації Програми.
Перший етап (2000 рік) - проведення робіт із створення типового комплексу УІАС НС, який включає мінімально необхідну сукупність комп'ютерних, телекомунікаційних, системних і прикладних програмних засобів та основних баз даних, які забезпечують ефективне впровадження інформаційних технологій та вирішення визначених завдань у обмеженій кількості.
Другий етап (2001 рік) - проведення робіт із створення спеціалізованого комплексу УІАС НС шляхом доповнення типового комплексу необхідними для конкретної організаційної структури додатковими апаратно-програмними компонентами та базами даних, а також шляхом впровадження додаткових інформаційних технологій.
Третій етап (2002 рік) - проведення робіт із створення пускового комплексу УІАС НС шляхом функціонального та географічного розширення спеціалізованого комплексу. Пусковий комплекс включатиме всі структурні елементи базового комплексу УІАС НС та визначену множину додаткових.
Впровадження окремих структурних елементів УІАС НС планується після завершення розробок необхідних технологій та засобів, а також у міру готовності кадрового, технічного і нормативно-правового забезпечення відповідних органів виконавчої влади.

3. Заходи з реалізації Програми

На створення УІАС НС спрямовано заходи, що додаються до цієї Програми, і визначають такі напрями робіт:
нормативно-правове забезпечення;
створення центральної підсистеми;
створення функціональних та територіальних підсистем;
створення підсистеми забезпечення.

4. Прогнозні результати реалізації Програми

Виконання цієї Програми дасть змогу:
автоматизувати процеси одержання та накопичення інформації щодо запобігання виникненню НС чи ліквідації їх наслідків на території України;
оперативно інформувати керівництво центральних та місцевих органів виконавчої влади щодо запобігання виникненню НС, виникнення чи ліквідації їх наслідків;
давати експертну оцінку, визначати сили та засоби, необхідні для ліквідації наслідків НС;
аналізувати передумови виникнення НС та прогнозувати їх виникнення;
аналізувати та моделювати розвиток НС;
готувати проекти рішень Кабінету Міністрів України щодо планування заходів із запобігання та ліквідації наслідків НС;
здійснювати контроль за ходом виконання заходів щодо запобігання виникненню НС, ліквідацією їх наслідків та виконанням рішень органів виконавчої влади з питань НС.

Додаток
до Програми

ЗАХОДИ

щодо створення Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій на 2000-2002 роки

Найменування заходу Обсяг фінансування, тис. гривень Джерело фінансування Замо- вник
2000 рік 2001 рік 2002 рік
1. Нормативно- правове забезпечення
1) розроблення Положення про використання засобів зв'язку УІАС НС 20 державний бюджет МНС*
2) розроблення Державного класифікатора надзвичайних ситуацій 20 -"- -"-
3) розроблення Положення про використання інформаційних ресурсів УІАС НС засобами масової інформації та недержавними структурами 15 -"- -"-
2. Створення центральної підсистеми
1) продовження робіт із створення центрального вузла інформаційно- аналітичної оброблення інформації в Кабінеті Міністрів України 420 250 137,7 -"- -"-
2) створення центрального мережного центру УІАС НС в Кабінеті Міністрів України 260 150 300 -"- -"-
3) створення резервного вузла інформаційно- аналітичного оброблення інформації в МНС 100 150 250 -"- -"-
4) створення резервного мережного центру УІАС НС в МНС 100 150 258,4 -"- -"-
5) створення комплексу програмно- технічних засобів відображення інформації для Прем'єр-міністра України 300 40 -"- -"-
6) створення структури розподіленого банку даних УІАС НС та механізмів доступу до даних 60 50 50 -"- -"-
7) продовження робіт із створення загальнодержав- ного реєстру потенційно- небезпечних об'єктів техногенного та природного характеру, розроблення механізмів їх моніторингу 200 340 247,1 державний бюджет МНС
8) створення та забезпечення функціонування WEB-сторінки УІАС НС 50 120 90 -"- -"-
9) створення автоматизованої інформаційної системи накопиченого досвіду роботи із запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій 60 70 90 -"- -"-
10) створення бази даних оперативної реєстрації інформації про надзвичайні ситуації 50 60 65 -"- -"-
11) розроблення прогнозно- моделюючих комплексів запобігання, мінімізації та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, впровадження їх у складових підсистемах УІАС НС 90 200 200 -"- -"-
12) створення Кризового центру у складі Центру інформаційних ресурсів в Кабінеті Міністрів України 180 державний бюджет МНС
13) створення бази даних сил та засобів, які використовуються в надзвичайних ситуаціях". 80 -"- -"-
3. Створення типових комплексів функціональних підсистем у:
Міністерстві палива та енергетики 20 -"- Міні- терс- ство пали- ва та енер- гети- ки
Міністерстві освіти і науки 10 -"- Міні- терс- ство осві- ти і науки
Міністерстві екології та природних ресурсів 40 Фонд охорони навколишнього природного середовища Міні- терс- ство еко- логії та при- род- них ресу- рсів
МОЗ 10 державний бюджет МОЗ
Міноборони 15 -"- Мін- обо- рони
Мінекономіки 20 -"- Мін- еко- номі- ки
МВС 15 -"- МВС
Мінтрансі 10 -"- Мін- транс
Держкомземі 10 -"- Держ- ком- зем
Держводгоспі 10 Фонд охорони навколишнього природного середовища Держ- вод- госп
Держбуді 10 державний бюджет Держ- буд
Міністерстві праці та соціальної політики 10 -"- Міні- терс- ство праці та соці- аль- ної полі- тики
Держкомкордоні 10 -"- Держ- ком- кор- дон
СБУ 20 -"- СБУ
Держмитслужбі 10 -"- Держ- мит- служ- ба
Міністерстві аграрної політики 20 -"- Міні- стер- ство агра- рної полі- тики
Державному комітеті промислової політики 10 -"- Дер- жав- ний комі- тет про- мис- лової полі- тики
НКАУ 10 -"- НКАУ
Державному комітеті інформаційної політики, телебачення і радіомовлення 10 -"- Дер- жав- ний комі- тет ін- фор- ма- цій- ної полі- тики, теле- баче- ння і ра- діо- мов- лення
Держкомзв'язку 10 -"- Держ- ком- зв'я- зку
Держкомстаті 10 -"- Держ- ком- стат
Держкомлісгоспі 10 -"- Держ- ком- ліс- госп
Верховній Раді України 50 -"- Вер- ховна Рада Укра- їни
Адміністрації Президента України 50 -"- Адмі- ніст- рація Пре- зиде- нта Укра- їни
Раді національної безпеки та оборони України 50 -"- Рада наці- она- льної без- пеки та обо- рони Укра- їни
4. Створення пускових комплексів функціональних підсистем УІАС НС у:
Міністерстві палива та енергетики 35 40 державний бюджет Міні- стер- ство пали- ва та енер- гети- ки
Міністерстві освіти і науки 40 -"- Міні- стер- ство осві- ти і науки
Міністерстві екології та природних ресурсів 70 (з них 35 - дер- жав- ний бюд- жет) 80 (з них 40 - дер- жав- ний бюд- жет) Фонд охорони навколишнього природного середовища, державний бюджет Міні- стер- ство еко- логії та при- род- них ресу- рсів
МОЗ 35 державний бюджет МОЗ
Міноборони 35 20 -"- Мін- обо- рони
Мінекономіки 80 -"- Мін- еко- номі- ки
МВС 35 20 -"- МВС
Мінтрансі 35 -"- Мін- транс
Держкомземі 40 -"- Держ- ком зем
Держводгоспі 40 Фонд охорони навколишнього природного середовища Держ- вод- госп
Держбуді 40 державний бюджет Держ- буд
Міністерстві праці та соціальної політики 35 -"- Міні- стер- ство праці та соці- аль- ної полі- тики
Держкомкордоні 35 -"- Держ- ком- кор- дон
СБУ 70 -"- СБУ
Держмитслужбі 35 -"- Держ- мит- служ- ба
Міністерстві аграрної політики 80 -"- Міні- стер- ство агра- рної полі- тики
Державному комітеті промислової політики 40 -"- Дер- жав- ний комі- тет про- мис- лової полі- тики
Державному комітеті інформаційної політики, телебачення і радіомовлення 40 державний бюджет Дер- жав- ний комі- тет ін- фор- ма- цій- ної полі- тики, теле- баче- ння і ра- діо- мов- лення
Держкомзв'язку 40 -"- Держ- ком- зв'я- зку
Держкомстаті 40 -"- Держ- ком- стат
Держкомлісгоспі 40 -"- Держ- ком- ліс- госп
Верховній Раді України 70 130 -"- Вер- ховна Рада Укра- їни
Адміністрації Президента України 70 130 -"- Адмі- ніст- рація Пре- зиде- нта Укра- їни
Раді національної безпеки та оборони України 70 130 -"- Рада наці- она- льної без- пеки та обо- рони Укра- їни
5. Створення територіальних підсистем УІАС НС
1) розроблення другої черги базової типової територіальної підсистеми УІАС НС 50 -"- МНС
2) розроблення пускового комплексу типової територіальної підсистеми УІАС НС 270 260 -"- -"-
3) розвиток територіальних підсистем у Автономній Республіці Крим 260 300 340 місцевий бюджет Рада міні- стрів Авто- ном- ної Рес- пуб- ліки Крим
областях:
Вінницькій 210 280 300 -"- обл- держ- адмі- ніст- рація
Волинській 300 320 370 -"- -"-
Донецькій 500 600 650 -"- -"-
Дніпропетровській 200 350 450 -"- -"-
Житомирській 50 100 250 -"- -"-
Закарпатській 100 100 250 -"- -"-
Запорізькій 500 600 650 -"- -"-
Івано-Франківській 50 100 250 -"- обл- держ- адмі- ніст- рація
Київській 200 300 450 -"- -"-
Кіровоградській 150 250 350 -"- -"-
Луганській 200 350 500 місцевий бюджет -"-
Львівській 100 180 250 -"- -"-
Миколаївській 50 100 250 -"- -"-
Одеській 150 250 400 -"- -"-
Полтавській 200 350 450 -"- -"-
Рівненській 200 450 500 -"- -"-
Сумській 200 250 300 -"- -"-
Тернопільській 50 100 250 -"- -"-
Харківській 850 850 900 -"- -"-
Херсонській 50 100 250 -"- -"-
Хмельницькій 50 100 250 -"- -"-
Черкаській 50 100 250 -"- -"-
Чернівецькій 50 100 250 -"- -"-
Чернігівській 50 100 250 -"- -"-
містах:
Києві 150 100 250 -"- місь- кдер- жад- міні- стра- ція
Севастополі 50 100 250 -"- -"-
4) створення територіальної підсистеми зони відчуження і зони безумовного (обов'язкового) відселення - 65 80 Фонд для здійснен- ня заходів щодо ліквідації наслід- ків Чорнобильської катастрофи та соціального захис- ту населення МНС
6. Створення підсистеми забезпечення УІАС НС
1) Створення системи адміністрування та управління УІАС НС 60 90 183 державний бюджет МНС
2) Забезпечення доступу до вітчизняних і зарубіжних інформаційних мереж для отримання інформації про надзвичайні ситуації та зв'язку з організаціями і урядовими структурами зарубіжних країн з питань надзвичайних ситуацій 65 150 100 -"- -"-
3) розроблення програмних комплексів геоінформаційних систем, фонду електронних тематичних карт для прийняття рішень в умовах кризових та надзвичайних ситуацій та впровадження їх у складових підсистемах УІАС НС 240 430 220,8 -"- МНС
4) створення програмно- апаратних комплексів технічного захисту інформації в УІАС НС 210 370 370 -"- -"-
5) створення підсистеми автоматизації документообігу 50 50 державний бюджет -"-
6) створення пересувних комплексів зв'язку та управління 160 150 80 -"- -"-
7) організаційно- методичне та навчальне забезпечення УІАС НС 120 150 178 -"- -"-
8) експлуатація та технічне забезпечення функціонування УІАС НС 400 450 500 -"- -"-
Усього 8660 11235 14520
у тому числі:
державний бюджет 3500 4320 4580
Фонд охорони навколишнього природного середовища 40 35 80
місцеві бюджети 4970 6880 9860
________________
* Тут і далі МНС визначено замовником на період до 2000 року, в подальшому замовник буде визначатися за окремим рішенням Кабінету Міністрів України.
( Додаток із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 1646 (1646-2000-п) від 03.11.2000, N 430 (430-2002-п) від 29.03.2002 )