УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
                    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

                        П О С Т А Н О В А
                    від 5 червня 2000 р. N 913
                               Київ
                               
      ( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
        N 133 ( 133-2002-п ) від 14.02.2002 )

                  Про затвердження Положення про
             Державний департамент електроенергетики


     Відповідно до Указу Президента України від 15 грудня 1999  р.
N 1573  (  1573/99  )  "Про  зміни у структурі центральних органів
виконавчої влади" Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:

     Затвердити Положення      про      Державний      департамент
електроенергетики (додається).


     Прем'єр-міністр України                           В.ЮЩЕНКО

     Інд. 37

                                           ЗАТВЕРДЖЕНО
                             постановою Кабінету Міністрів України
                                  від 5 червня 2000 р. N 913

                            ПОЛОЖЕННЯ
           про Державний департамент електроенергетики


     1. Державний          департамент           електроенергетики
(Держелектроенерго) є урядовим органом державного управління, який
діє у складі Мінпаливенерго і підпорядковується йому.

     2. Держелектроенерго    у    своїй    діяльності    керується
Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами України, актами Президента
України,  Кабінету Міністрів України,  цим Положенням та  наказами
Мінпаливенерго.

     У межах   своїх   повноважень  Держелектроенерго  організовує
виконання  актів  законодавства  та  здійснює   контроль   за   їх
реалізацією.

     Держелектроенерго узагальнює       практику      застосування
законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє
пропозиції  щодо  вдосконалення  законодавства  і  вносить  їх  на
розгляд Мінпаливенерго.

     3. Основними завданнями Держелектроенерго є:

     участь у  межах  його  компетенції  у  реалізації   державної
політики в електроенергетиці;

     участь у   формуванні,  регулюванні  та  вдосконаленні  ринку
електричної енергії;

     опрацювання комплексу  заходів,  спрямованих  на  поглиблення
економічних реформ в електроенергетиці, підготовка пропозицій щодо
вдосконалення механізму регулювання  її  розвитку  та  структурної
перебудови;

     участь у    забезпеченні    енергетичної   безпеки   держави.

     4. Держелектроенерго   відповідно   до  покладених  на  нього
завдань:

     1) бере   участь   у   прогнозуванні   розвитку   виробничої,
науково-технічної,  трудової, соціальної, фінансової та інших сфер
діяльності в електроенергетиці;

     2) бере   участь    у    розробленні    концепції    розвитку
електроенергетики;

     3) здійснює  у межах,  визначених Мінпаливенерго,  управління
майном підприємств,  установ і організацій,  що належать до  сфери
управління Мінпаливенерго;

     4) вживає  заходів  до  додержання  вимог  законодавства  про
охорону довкілля;

     5) бере  участь  у  формуванні  та  реалізації  інвестиційної
політики  в  електроенергетиці  виходячи  з  пріоритетних напрямів
структурної перебудови економіки;

     6) аналізує    діяльність    підприємств    та    організацій
електроенергетики, що належать до сфери управління Мінпаливенерго;

     7) бере    участь   у   розробленні   стандартів,   галузевих
нормативних актів  про  охорону  праці,  фінансово-економічних  та
інших нормативів;

     8) бере  участь  в  організації робіт з оперативного усунення
наслідків надзвичайних ситуацій на об'єктах електроенергетики;

     9) бере участь у забезпеченні проведення державної політики з
питань організації праці,  заробітної плати та соціального захисту
працівників електроенергетики;

     10) бере участь у забезпеченні проведення державної  політики
в  сфері  охорони  праці,  сприяє удосконаленню діяльності у цьому
напрямі підприємств електроенергетики;

     11) бере    участь    в    організації     науково-технічної,
інформаційної,   видавничої  діяльності,  пропаганди  досягнень  і
передового  досвіду,  сприяє  створенню  і  впровадженню  сучасних
інформаційних     технологій     та     комп'ютерних    мереж    у
електроенергетичному комплексі;

     12) бере участь в  опрацюванні  ефективної  цілісної  системи
управління охороною праці;

     13) проводить   єдину   науково-технічну  політику  в  галузі
охорони праці;

     14) розробляє і реалізує комплексні  заходи  щодо  поліпшення
безпеки,    гігієни    праці    і    виробничого    середовища   в
електроенергетиці;

     15) здійснює  методичне  керівництво  діяльністю  підприємств
електроенергетики з охорони праці;

     16) здійснює  функції  державного  енергетичного  нагляду  за
режимами споживання електричної та теплової енергії,  а  також  за
додержанням  вимог  технічної  експлуатації  електричних станцій і
мереж,  енергетичного   обладнання   об'єктів   електроенергетики,
підключених до об'єднаної енергетичної системи України;

     17) самостійно  або  за  участю  інших роботодавців проводить
переговори і укладає  галузеві  угоди  з  представниками  найманих
працівників;

     18) може  виступати замовником науково-технічних досліджень в
електроенергетиці;

     19) розробляє   пропозиції   щодо   вдосконалення   механізму
регулювання ціноутворення в електроенергетиці;

     20) бере  участь  у  формуванні та реалізації антимонопольної
політики  як  у  цілому,   так   і   за   відповідними   напрямами
(демонополізація економіки,  розвиток конкуренції,  антимонопольне
регулювання, застосування антимонопольного законодавства);

     21) бере участь  у  реалізації  державної  політики  стосовно
державної    таємниці,   контролює   її   збереження   в   апараті
Держелектроенерго,  на підприємствах,  установах  та  організаціях
електроенергетики, що належать до сфери управління Мінпаливенерго;

     22) організовує  вивчення  та аналіз вітчизняного і світового
досвіду в електроенергетиці;

     23) здійснює інші функції відповідно до покладених  на  нього
завдань.

     5. Держелектроенерго має право:

     залучати спеціалістів органів виконавчої влади,  підприємств,
установ та організацій  (за  погодженням  з  їх  керівниками)  для
розгляду питань, що належать до його компетенції;

     здійснювати контроль  за ефективністю використання державного
майна підприємств,  установ і організацій,  що належать  до  сфери
управління   Мінпаливенерго,   в   межах  повноважень,  визначених
Міністерством;

     одержувати в установленому  порядку  від  органів  виконавчої
влади,  органів місцевого самоврядування,  підприємств, установ та
організацій інформацію,  необхідну  для  виконання  покладених  на
нього завдань;

     скликати в установленому порядку наради з питань, що належать
до його компетенції.

     Держелектроенерго може            видавати             накази
організаційно-розпорядчого характеру.

     6. Держелектроенерго  очолює директор,  який призначається на
посаду та звільняється з посади  Кабінетом  Міністрів  України  за
поданням Міністра палива та енергетики.

     7. Директор     Держелектроенерго     є     членом    колегії
Мінпаливенерго.

     Директор Держелектроенерго має заступників, які призначаються
на  посаду та звільняються з посади Кабінетом Міністрів України за
поданням Міністра палива та енергетики,  погодженим  з  директором
Держелектроенерго.

     Розподіл обов'язків   між   заступниками  проводить  директор
Держелектроенерго.

     8. Директор Держелектроенерго:

     здійснює керівництво  Держелектроенерго,   несе   персональну
відповідальність  перед  Кабінетом  Міністрів  України і Міністром
палива та енергетики за виконання покладених на  Держелектроенерго
завдань;

     призначає на   посади   та   звільняє   з   посад  керівників
структурних підрозділів та  інших  працівників  Держелектроенерго,
крім заступників директора Держелектроенерго;

     визначає ступінь   відповідальності   заступників   директора
Держелектроенерго   та    керівників    структурних    підрозділів
Держелектроенерго;

     притягає до    дисциплінарної   відповідальності   керівників
структурних підрозділів та  інших  працівників  Держелектроенерго,
крім заступників директора Держелектроенерго;

     підписує видані у межах компетенції Держелектроенерго накази,
організовує перевірку їх виконання;

     затверджує положення      про      структурні      підрозділи
Держелектроєнерго;

     здійснює інші повноваження, передбачені законодавством та цим
Положенням.

     9. Директор Держелектроенерго за посадою є головним державним
інспектором з енергетичного нагляду.

     10. Граничну    чисельність    працівників    та    структуру
Держелектроенерго затверджує Міністр палива та енергетики у  межах
граничної  чисельності  працівників  Мінпаливенерго,  затвердженої
Кабінетом Міністрів України.

     11. Штатний   розпис,    кошторис    доходів    і    видатків
Держелектроенерго   затверджує   директор   Держелектроенерго   за
погодженням з Мінпаливенерго і Мінфіном.

     12. Держелектроенерго  утримується  за   рахунок   державного
бюджету в межах коштів, передбачених на утримання Мінпаливенерго.

     13. Держелектроенерго  є  юридичною  особою,  має самостійний
баланс, печатку із зображенням Державного герба України  та  своїм
найменуванням.