ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Л И С Т
31.05.2005 N 4186
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув Ваше звернення <...> стосовно питання розміщення реклами на фасаді будинку і повідомляє наступне.
Статтею 1 Закону України від 03.07.96 N 270/96-ВР (270/96-ВР) "Про рекламу" визначено, що реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-який формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.
Зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.
При цьому п. 7 ст. 8 згаданого Закону (270/96-ВР) встановлено, що розміщення інформації про виробника товару та/або товар в місцях, де цей товар реалізується чи надається споживачеві, не вважається рекламою.
Таким чином, в випадку коли на фасаді будинку, приміщення, яке займає суб'єкт господарювання, розміщено вивіску з його назвою, а саме: вивіска має інформаційний характер і не містить закликів до придбання товару чи послуги, отримання дозволу на розміщення об'єкта зовнішньої реклами не потрібно.
Слід зазначити, що точку зору Держпідприємництва України з цього питання поділяє Комітет Верховної Ради України з питань свободи слова та інформації (лист від 22.03.2005 N 06-22/14-67, який розміщено в мережі Інтернет на офіційному сайті Верховної Ради України).
Заступник Голови
О.Сахненко