ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Л И С Т
18.11.2004 N 7161

Про реорганізацію ВАТ шляхом приєднання до нього ТОВ

На Ваше звернення щодо деяких питань, що виникли при проведенні реорганізації юридичної особи шляхом приєднання до неї іншої юридичної особи, повідомляємо наступне.
Щодо державної реєстрації припинення юридичної особи, що приєдналася до іншої юридичної особи повідомляємо, що Держпідприємництвом України як органом, до компетенції якого відносяться питання методології державної реєстрації, листом від 23.07.2004 N 5027 (v5027563-04) надано роз'яснення до регіональних представництв про порядок припинення юридичної особи, процедура ліквідації якої розпочалася до введення в дію Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (755-15) (далі - Закон про реєстрацію), з проханням довести дані роз'яснення до державних реєстраторів, а саме:
"У разі, коли засновниками (учасниками) юридичної особи прийнято рішення про її ліквідацію та/або здійснено ліквідаційну процедуру, в тому числі опубліковано повідомлення про ліквідацію цієї юридичної особи в друкованих засобах масової інформації, до набрання чинності Закону про реєстрацію (755-15) , то державний реєстратор не повинен зобов'язати таких суб'єктів господарювання повторно розміщувати повідомлення про ліквідацію в "Бюлетені державної реєстрації".
В такому випадку проводиться державна реєстрація припинення юридичної особи відповідно до вимог статті 36 Закону про реєстрацію (755-15) .
При цьому спочатку подається реєстраційна картка за формою N 6 (zb802-04) для включення відомостей про цю юридичну особу до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, після чого вносяться відомості про прийняте рішення про припинення юридичної особи та його дату, а також дату публікації. Примірник рішення про ліквідацію юридичної особи та примірник друкованого засобу масової інформації з повідомленням про ліквідацію цієї юридичної особи державний реєстратор залучає до реєстраційної справи.
Крім цього, частиною першою статті 37 Закону про реєстрацію (755-15) , якою встановлюється перелік документів, які подаються для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення, визначено, що ці документи подаються не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення.
Щодо вимог статті 37 Закону про реєстрацію (755-15) щодо надання державному реєстратору документа про узгодження плану реорганізації з органом державної податкової служби повідомляємо, що відповідно до вимог пункту 13.2 статті 13 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (2181-14) повідомити податковий орган про прийняття рішення щодо проведення будь-яких видів реорганізації та надати податковому органу план такої реорганізації зобов'язаний платник податку, активи якого передані у податкову заставу, або той, хто скористався правом реструктуризації податкового боргу.
Враховуючи зазначене вище, Держпідприємництво вважає, що документом органу державної податкової служби може бути довідка про те, що активи товариства не передані у податкову заставу та товариство не має податкового боргу.
Щодо одержання юридичною особою свідоцтва нового зразка повідомляємо, що Держпідприємництво України листом від 21.07.2004 N 4929 (v4929563-04) по регіональних представництвах надало роз'яснення державним реєстраторам про порядок включення відомостей про юридичну особу до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - ЄДР).
Згідно з цими роз'ясненнями державний реєстратор відповідно до вимог статті 19 та частини 2 Прикінцевих положень Закону про реєстрацію (755-15) після включення відомостей про юридичну особу до ЄДР роздруковує нове свідоцтво про державну реєстрацію, на старому свідоцтві про державну реєстрацію проставляє відмітку про заміну свідоцтва за допомогою відповідного штампа, яку завіряє підписом та відбитком своєї печатки. Заявнику видаються обидва свідоцтва відповідно до вимог частини 15 статті 29 Закону.
Щодо зазначення кількості акціонерів в реєстраційній картці за формою N 6 (zb802-04) повідомляємо, що Законом України "Про Національну депозитарну систему та особливості обігу цінних паперів в Україні" (710/97-ВР) передбачено ведення реєстру власників іменних цінних паперів, складеного реєстратором на певну дату списку власників іменних цінних паперів, в якому фіксується перехід права власності на акції. Тому при заповненні реєстраційної картки за формою N 6 можна зазначати "інші акціонери" і далі - розмір статутного фонду.
Щодо нотаріального посвідчення підпису заявника на реєстраційній картці у разі, коли документи державному реєстратору надсилаються рекомендованим листом, то відповідно до пункту 260 Інструкції про порядок вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 03.03.2004 N 20/5 (z0283-04) (далі Інструкція), нотаріус засвідчує справжність підпису на документах, зміст яких не суперечить законові і які не мають характеру угод та не містять у собі відомостей, що порочать честь і гідність людини.
Враховуючи те, що частиною п'ятою статті 58 Господарського кодексу України (436-15) встановлюється норма щодо відповідальності власника (засновника) або уповноваженого ним органу за невідповідність вимогам законодавства та недостовірність документів, що подаються для державної реєстрації, вважаємо, що посвідчення нотаріусом підпису заявника на реєстраційній картці не протирічить Закону України "Про нотаріат" (3425-12) та Інструкції (z0283-04) .
Також повідомляємо, що згідно з частиною третьою Прикінцевих положень Закону про реєстрацію (755-15) закони, нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечать цьому Закону. Тому Держпідприємництво України звернулось до Міністерства юстиції України з проханням надати роз'яснення щодо практичного застосування норм Закону України "Про нотаріат" (3425-12) з метою запобігання порушенню чинного законодавства.
Заступник Голови
С.Третьяков