ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Л И С Т
09.11.2004 N 7803

Щодо управління майном, що перебуває у спільній власності територіальних громад

Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва на порушені у Вашому зверненні питання повідомляє наступне.
Стосовно організаційно-правової форми та форми власності суб'єкта господарювання повідомляємо, що відповідно до статті 169 Цивільного кодексу України (435-15) територіальні громади діють у цивільних відносинах на рівних правах з іншими учасниками цих відносин. Територіальні громади можуть створювати юридичні особи приватного права (підприємницькі товариства тощо), брати участь в їх діяльності на загальних підставах, якщо інше не встановлено законом.
Статтею 19 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" (586-14) передбачені повноваження місцевої державної адміністрації в галузі управління майном, приватизації та підприємництва, відповідно з якими місцева державна адміністрація здійснює, зокрема, делеговані відповідною радою функції управління майном, що перебуває у спільній власності територіальних громад.
Таким чином, у разі, коли місцева державна адміністрація має намір виступити в якості засновника підприємницького товариства тощо за рахунок комунального майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад, яке передано в її управління, нею приймається відповідне розпорядження (рішення).
Таким чином районна державна адміністрація, так само як і районна рада, може внести в якості внеску до статутного фонду підприємницького товариства тощо комунальне майно, що перебуває у спільній власності територіальних громад, а не бюджетні кошти, які отримує в установленому порядку виключно на забезпечення своєї діяльності.
У разі, якщо у статутному фонді суб'єкта господарювання частка комунальної власності перевищує п'ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує органам місцевого самоврядування право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб'єктів, такий суб'єкт господарювання, відповідно до статті 24 Господарського кодексу України (436-15) , належить до комунального сектора економіки. В такому випадку відповідно до Класифікації форм власності, яка затверджена наказом Держспоживстандарту N 97 (v0097609-04) від 28.05.2004, форма власності такого суб'єкта господарювання буде комунальною або комунальною корпоративною, якщо співзасновником такого суб'єкта господарювання є суб'єкт права приватної власності.
В інших випадках створюваний суб'єкт господарювання буде суб'єктом приватного права і відповідно приватної форми власності.
Стосовно другого порушеного питання щодо такої організаційно-правової форми як колективне сільськогосподарське підприємство повідомляємо, що оскільки така організаційно-правова форма відсутня у Класифікації організаційно-правових форм (v0097609-04) , затвердженій вказаним вище наказом Держспоживстандарту, то ця проблема може бути вирішена тільки в законодавчому порядку.
Щодо порядку проведення державної реєстрації припинення юридичних осіб на підставі судових рішень, які прийняті в 2002-2003 роках, повідомляємо, що це питання потребує окремого законодавчого врегулювання.
Стосовно порушеного питання, чи необхідно підприємствам, які мають організаційно-правові форми, що вже не відповідають вимогам чинного законодавства, повідомляємо, що включення відомостей про такі суб'єкти господарювання здійснюється з використанням реєстраційної картки по формі 6 (zb802-04) . У полі "організаційно-правова форма юридичної особи" заповнюється організаційно-правова форма "інші" з кодом 995, а в полі "назва юридичної особи" заповнюється повне найменування цього суб'єкта господарювання. Однак таких суб'єктів господарювання необхідно попередити про те, що їх установчі документи необхідно привести у відповідність до вимог чинного законодавства.
Заступник Голови
С.Третьяков