МІНІСТЕРСТВО З ПИТАНЬ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО
ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
Л И С Т
27.02.2009 N 12/20-8-286
Кабінету Міністрів України

Щодо розміщення інформації на Урядовому порталі

На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 06.10.2003 N 59994 стосовно організації подання центральними органами виконавчої влади матеріалів про їх діяльність для наступного розміщення на веб-сторінці "Уряд і громадськість" Урядового порталу Мінжитлокомунгосп подає інформацію за наданими формами.
Міністр
О.Ю.Кучеренко

Додаток
до листа Мінжитлокомунгоспу
27.02.2009  N 12/20-8-286

ІНФОРМАЦІЯ

Мінжитлокомунгоспу України для розміщення на веб-сторінці "Уряд і громадськість" Урядового порталу

До рубрики "Ви запитуєте"
N з/п Дата надходження звернення Автор запитання (прізвище, ім'я та по батькові, адреса, професія, пенсіонер, де навчається) Зміст запитання Прізвище, ім'я, по батькові посадової особи, яка надала відповідь (роз'яснення), зміст даної відповіді (роз'яснення)
1 24.01.2009 Кирпель Т.Ю. Таллінський кв., буд. 27, кв. 1, м. Славутич, Київська обл., 07100 Щодо оплати послуг з теплопостачання та утримання будинку до моменту прийняття спадщини Автору надано відповідь листом від 19.01.2009 N 8/14-1622 за підписом заступника Міністра А.М.Козленка. Розмір нормативних витрат, пов'язаних з утриманням будинків і споруд та прибудинкових територій, визначається згідно з Порядком формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2005 N 560 (560-2005-п) . Послуги з водо-, теплопостачання та водовідведення надаються споживачеві згідно з Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 N 630 (630-2005-п) . Оплата послуг з теплопостачання здійснюється з моменту укладання договору на ці послуги. Відповідно до ст. 19 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" (1875-15) відносини у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах. Відповідно до ст. 608Цивільного кодексу України (435-15) зобов'язання припиняється зі смертю боржника, якщо воно є нерозривно пов'язаним з його особою і у зв'язку з цим не може бути виконане іншою особою. Відповідно до ст. 1269Цивільного кодексу України (435-15) спадкоємець, який бажає прийняти спадщину, але на час відкриття спадщини не проживав постійно із спадкоємцем, має подати до нотаріальної контори заяву про прийняття спадщини. Спадкоємець, який прийняв спадщину, у складі якої є нерухоме майно, зобов'язаний звернутись до нотаріуса для оформлення та видачі йому свідоцтва про право на спадщину на нерухоме майно (ст. 1297 ЦКУ) (435-15) . Свідоцтво про право на спадщину видається спадкоємцям після закінчення шести місяців з часу відкриття спадщини. Якщо у складі спадщини яку прийняв спадкоємець, є нерухоме майно, спадкоємець зобов'язаний зареєструвати право на спадщину в органах, які здійснюють державну реєстрацію нерухомого майна. Право власності на нерухоме майно виникає у спадкоємця з моменту державної реєстрації цього майна (ст. 1299ЦКУ) (435-15) . З огляду на вказане зобов'язання з оплати житлово-комунальних послуг припинились зі смертю власників квартири. Зобов'язання з оплати комунальних послуг з утримання будинку та прибудинкової території у нового власника квартири (спадкоємця) виникнуть після оформлення ним права власності на нерухоме майно у встановленому законодавством порядку та укладення відповідного договору на надання житлово-комунальних послуг
2 26.01.2009 Денисова Г.Г. вул. Фрунзе, буд. 43/2, кв. 75, м. Сімферополь, АР Крим, 95017 Щодо питань оплати послуг з централізованого опалювання та ін. Автору надано відповідь листом від 19.02.2009 N 8/14-1620 за підписом заступника Міністра А.М.Козленка. Згідно з ДБН В.2.2-15-2005"Житлові будинки" (n0007509-05) житлові будинки повинні бути обладнані системами опалення і вентиляції, що проектується відповідно до СНиП 2.04.05.91 "Отопление, вентиляция и кондиционирование". При проектуванні систем опалення для забезпечення розрахункової температури повітря в приміщеннях враховуються втрати теплоти через захисні конструкції; витрати теплоти на нагрівання інфільтрованого зовнішнього повітря; витрати теплоти на нагрівання матеріалів, устаткування транспортних, засобів; тепловий потік, що регулярно поступає від електричних приладів, освітлення технологічного устаткування, комунікацій, матеріалів, людей та інших джерел, а також враховують рівномірне нагрівання повітря приміщень, гідравлічну і теплову стійкість, вибухопожежну безпеку і доступність для очищення і ремонту. При розрахунку опалювальних приладів враховують 90% теплового потоку, що надходить в приміщення від трубопроводів опалювання. При проектуванні внутрішньобудинкової системи опалення передбачається встановлення приладів опалення (їх кількість та технічні показники) які мають забезпечувати відповідну розрахункову температуру внутрішнього повітря в приміщеннях різного призначення при нормативних параметрах теплоносія. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 630 (630-2005-п) "Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення" якою регулюються відносини між суб'єктом господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальних послуг (далі - виконавець), і фізичною та юридичною особою (далі - споживач), яка отримує або має намір отримувати послуги з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, визначено, що опалювана площа (об'єм) квартири (будинку садибного типу) - це загальна площа (об'єм) квартири а також будинку садибного типу без урахування площі лоджій, балконів, терас. Таким чином, у разі встановлення будинкових засобів обліку теплової енергії споживач оплачує послуги згідно з їх показаннями пропорційно опалюваній площі (об'єму) квартири (будинку садибного типу) за умови здійснення власником, балансоутримувачем будинку та/або виконавцем заходів з утеплення місць загального користування будинку. Якщо у квартирі (будинку садибного типу) та на вводах у багатоквартирний будинок засоби обліку води і теплової енергії відсутні, плата за надані послуги справляється згідно з установленими нормативами (нормами) споживання, а саме: з централізованого опалення - з розрахунку за 1 кв. метр (куб. метр) опалюваної площі (об'єму) квартири (будинку садибного типу) та додатково за перевищення розрахункової потужності приладів опалення (радіаторів) згідно із законодавством
3 13.02.2009 Пікалова В.І. вул. Дорошенка, буд. 23, кв. 21, м. Борислав, Львівська обл., 82300 Щодо встановлення автономного опалення, заміни теплових труб та радіаторів Заявнику надано роз'яснення листом від 19.02.2009 N 8/14-1606 за підписом заступника Міністра А.М.Козленка. Нині питання відключення від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води в багатоповерхових житлових будинках регулюється Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 N 630 (630-2005-п) (із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 31.10.2007 N 1268) (1268-2007-п) , та Порядком відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання (далі - Порядок), який затверджено наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства від 22.11.2005 N 4 (z1478-05) (із змінами внесеними наказом Мінжитлокомунгоспу від 06.11.2007 N 169) (z1320-07) . Внесені зміни унеможливлюють відключення від мереж централізованого опалення окремих приміщень у житлових будинках і дозволяють таке відключення лише повністю будинком. Внесення змін було необхідне для забезпечення виконання норм Цивільного кодексу України (435-15) та інших нормативно-правових актів (у частині використання спільної сумісної власності у багатоквартирному житловому будинку, до якої належить внутрішньобудинкова система опалення), Закону України "Про теплопостачання" (2633-15) (у частині наявності схем перспективного розвитку систем теплопостачання населених пунктів) та врегулювання питань в частині механізму надання дозволів на відключення від систем централізованого опалення та гарячого водопостачання для зупинення практики хаотичних відключень окремих приміщень житлових будинків.Порядком (z1478-05) визначено перелік дій, які повинні виконати споживачі та орган місцевого самоврядування для вирішення питання влаштування індивідуального (автономного) опалення на заміну централізованому. Зокрема, згідно із пунктом 2.1 Порядку для вирішення питання відключення житлового будинку (будинків) від мереж централізованого опалення його власник (власники) повинен (повинні) звернутися до постійно діючої міжвідомчої комісії, створеної рішенням органу місцевого самоврядування чи місцевим органом виконавчої влади, з письмовою заявою про відключення від мереж централізованого опалення та гарячого водопостачання. У заяві про відключення від мереж централізованого опалення та гарячого водопостачання власник (власники) будинку зазначає причини відключення. До заяви додається копія протоколу загальних зборів мешканців будинку щодо створення ініціативної групи з вирішення питання відключення від мереж централізованого опалення та гарячого водопостачання та прийняття рішення про влаштування у будинку системи індивідуального або автономного опалення. Рішення про відключення будинку від системи централізованого опалення з улаштуванням індивідуального або автономного опалення повинно бути підтримане всіма власниками (уповноваженими особами власників) приміщень у житловому будинку. Комісія розглядає надані документи лише за наявності затвердженої органом місцевого самоврядування в установленому порядку оптимізованої схеми перспективного розвитку систем теплопостачання населеного пункту та у відповідності до неї. Комісія, після вивчення наданих власником (власниками) документів, у місячний строк приймає рішення щодо відключення від мереж централізованого опалення та гарячого водопостачання, улаштування індивідуальної (автономної) системи теплопостачання та збір вихідних даних і технічних умов для виготовлення проектної документації. При цьому обов'язково враховуються технічні можливості існуючих мереж газопостачання, водопостачання та електропостачання даного населеного пункту або окремого мікрорайону щодо забезпечення живлення запропонованої власником (власниками) системи теплопостачання. Комісією, у разі необхідності, можуть розглядатися питання збільшення потужностей та можуть розроблятися пропозиції щодо їх фінансування, а також заміни систем внутрішньоквартальних, а в деяких випадках і магістральних мереж газо-, водо-, теплопостачання. При позитивному рішенні Комісії заявнику надається перелік організацій, до яких слід звернутися для отримання технічних умов для розробки проекту індивідуального (автономного) теплопостачання і відокремлення від мереж централізованого опалення та гарячого водопостачання. Підставою для відмови у наданні дозволу на відключення є невиконання умов, визначених цимПорядком (z1478-05) . У разі незгоди заявника з відмовою спір вирішується в судовому порядку. Отже, питання відключення від мереж централізованого опалення та гарячого водопостачання є компетенцією органів місцевого самоврядування, і право надання дозволів на відключення від мереж централізованого опалення та влаштування індивідуального опалення має лише зазначена комісія при органі місцевого самоврядування. Закон України "Про приватизацію державного житлового фонду" (2482-12) встановлює наступне: Утримання приватизованих квартир (будинків) здійснюється за рахунок коштів їх власників згідно зПравилами користування приміщеннями жилих будинків та прибудинкових територій (572-92-п) , які затверджуються Кабінетом Міністрів України, незалежно від форм власності на них. Власники квартир багатоквартирних будинків є співвласниками допоміжних приміщень будинку, технічного обладнання, елементів зовнішнього благоустрою і зобов'язані брати участь у загальних витратах, пов'язаних з утриманням будинку і прибудинкової території, відповідно до своєї частки у майні будинку. Допоміжні приміщення (кладовки, сараї і т.ін.) передаються у власність квартиронаймачів безоплатно і окремо приватизації не підлягають. Державні комунальні підприємства з обслуговування та ремонту житла зобов'язані здійснювати обслуговування та ремонт приватизованого житла, надавати мешканцям комунальні та інші послуги за державними розцінками і тарифами. Контроль за додержанням розцінок і тарифів здійснюють фінансові органи. Колишні власники (їх правонаступники), які володіли багатоквартирними будинками до моменту приватизації, зобов'язані брати участь у фінансуванні їх ремонту та сприяти організації його проведення у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України. Спори, що виникають з цього питання, вирішуються судом.Порядок участі в організації та фінансуванні ремонту приватизованих житлових будинків їх колишніх власників (572-92-п) визначає, що відповідно до пункту 7 статті 10 Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду" (2482-12) колишні власники багатоквартирних будинків (виконкоми місцевих рад народних депутатів, місцеві державні адміністрації у містах Києві та Севастополі, підприємства, організації, установи в повному господарському віданні або оперативному управлінні яких вони перебували) зобов'язані брати участь у роботах з ремонту, потреба в якому виникла після приватизації квартир. Обсяг цих робіт визначається кількістю приватизованих квартир будинку та строком його експлуатації від закінчення будівництва або реконструкції до проведення першого ремонту після приватизації. Якщо в будинку приватизовано декілька квартир і їхні власники не виявили бажання створити товариство (об'єднання) власників квартир, то кожний власник квартири укладає з власником будинку договір про участь у витратах на утримання (обслуговування та ремонт) будинку та прибудинкової території. Договором визначається розмір щомісячних внесків власником квартири на розрахунковий рахунок власника будинку на майбутні ремонти. За таких умов перший після приватизації та наступні ремонти будинку здійснюються власником будинку незалежно від строку його експлуатації. Роботи, що виконуються при профілактичному обслуговуванні конструкцій, інженерного обладнання жилих будівель: - ліквідація незначних несправностей в системах водопроводу і каналізації (заміна прокладок у водопровідних кранах, окремих кранів, змішувачів, ущільнення загонів, заміна пошкоджених ділянок трубопроводів, ліквідація засмічень, регулювання змивних бачків, прочистка сифонів, протирання пробкових кранів і змішувачів, набивка сальників, заміна поплавка, заміна гумових прокладок біля дзвона і шарового клапана, установка обмежувачів - дросельних шайб, очищення бачків від вапнякових відкладень та ін.), закріплення приладів, що розхиталися, в місцях їх приєднання до трубопроводу, закріплення трубопроводів; - ліквідація незначних несправностей в системах центрального опалення і гарячого водопостачання (регулювання триходових кранів, заміна окремих душів, набивка сальників, дрібний ремонт теплоізоляції. Заміна сталевих радіаторів та трубопроводів, що потекли, розбирання, огляд і очищення грязевиків, повітрозбирачів, вантузів, компенсаторів регулюючих кранів, вентилів, засувок; очищення від накипу запірної арматури, водонагрівачів, змійовиків та ін., закріплення приладів, що розхиталися у місцях їх приєднання до трубопроводу, закріплення трубопроводів); - ліквідація незначних несправностей електричних пристроїв (притирання і заміна лампочок, які перегоріли, у підсобних приміщеннях, заміна або ремонт штепсельних розеток і вимикачів, дрібний ремонт електропроводки заміна електроуводів, запобіжників автоматичних вимикачів пакетних перемикачів увідно-розподільних пристроїв, щитів та електроплит)
4 16.02.2009 Данкова Л.І. вул. Гайдара, буд. 23, кв. 26, м. Одеса, 56078 Щодо питання укладання договору на послуги з вивезення твердих побутових відходів Автору надано відповідь листом від 20.02.2009 N 8/14-1666 за підписом заступника Міністра А.М.Козленка. Постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 N 1070 (1070-2008-п) затверджено Правила надання послуг з вивезення побутових відходів. Відповідно до цих Правил послуги з вивезення побутових відходів надаються на підставі договору, який укладається між фізичною або юридичною особою (далі - споживач) та виконавцем послуг, відповідно до типового договору, наведеного у додатку 1 до цих Правил (1070-2008-п) . Договір про надання послуг у багатоквартирному будинку укладається між власником квартири орендарем чи квартиронаймачем та балансоутримувачем або уповноваженою ним особою. Відповідно до п. 7 ст. 64 постанови Ради Міністрів Української РСР від 08.07.94 N 467 (467-94-п) "Про затвердження Примірного статуту житлово-будівельного кооперативу" (186-85-п) правління житлово-будівельного кооперативу укладає договори та інші угоди пов'язані з діяльністю кооперативу. Плата за надані послуги нараховується щомісяця відповідно до умов договору і тарифів, що формуються відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 N 1010 (1010-2006-п) "Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів" та згідно із Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" (280/97-ВР) затверджуються органами місцевого самоврядування. Крім цього, слід зазначити, що у разі коли споживач відповідно до законодавства має пільги, плата за послуги з вивезення побутових відходів вноситься на підставі поданих виконавцю документів, що підтверджують право на пільги та їх розмір, про що у договорі робиться відповідна позначка.