Проект
                                                (Тираж 08.07.2009)
 
                          ЗАКОН  УКРАЇНИ
 
Про внесення змiн до Закону України "Про музеї та музейну справу"
                          ( 249/95-ВР ) (249/95-ВР)
	
 
     Верховна Рада України  п о с т а н о в л я є:
 
     I. Внести до Закону України "Про  музеї  та  музейну  справу"
( 249/95-ВР ) (249/95-ВР)
	 (Вiдомостi Верховної Ради України, 1995  р.,  №  25,
ст. 191; 1999 р., № 28, ст. 231; 2001 р., № 2-3, ст. 10; 2002  р.,
№ 12-13, ст. 92; 2003 р., № 10-11, ст. 86, № 24, ст. 159; 2004 р.,
№ 17-18, ст. 250; 2008 р., №№ 5-8, ст. 78) такi змiни:
     1. Преамбулу викласти в такiй редакцiї:
     "Цей Закон  регулює  суспiльнi  вiдносини  у  сферi  музейної
справи, визначає правовi, економiчнi, соцiальнi засади створення i
дiяльностi музеїв України  та  особливостi  наукового  формування,
вивчення, облiку, зберiгання,  охорони  i  використання  Музейного
фонду України, його правовий статус.
     Цей Закон поширюється на всi види музеїв  та  заповiдникiв  у
частинi  їх  музеєфiкацiї,   а   також   облiку,   зберiгання   та
використання,   охорони,   консервацiї,    реставрацiї    музейних
предметiв, музейних колекцiй та предметiв музейного значення".
     2. Статтi 1 та 2 викласти в такiй редакцiї:
     "Стаття 1. Основнi термiни та їх визначення
     У цьому Законi наведенi нижче  термiни  вживаються  у  такому
значеннi:
     асортиментний кабiнет (кiмната зразкiв виробiв) -  примiщення
на пiдприємствах, в яких зберiгаються унiкальнi зiбрання  художнiх
виробiв,  науковi  колекцiї,  iншi  колекцiї  або  окремi   зразки
виробiв, що мають iсторичну, художню, науково-технiчну цiннiсть;
     зберiгання - один з  основних  видiв  дiяльностi  музею  щодо
створення  матерiальних   умов   i   правових   засад,   за   яких
забезпечується збереження музейних предметiв та музейних колекцiй;
     консервацiя - здiйснення  комплексу  органiзацiйних,  науково
обгрунтованих заходiв щодо забезпечення захисту музейних предметiв
та  предметiв  музейного   значення   вiд   подальших   руйнувань,
збереження їх автентичностi з мiнiмальним втручанням у їх iснуючий
вигляд;
     культурнi  цiнностi  -  об'єкти  матерiальної   та   духовної
культури, що мають художнє,  iсторичне,  етнографiчне  та  наукове
значення i пiдлягають збереженню,  вiдтворенню,  охоронi,  перелiк
яких  визначено  Законом  України  "Про  вивезення,  ввезення   та
повернення культурних цiнностей;
     музеєфiкацiя - сукупнiсть науково обгрунтованих заходiв  щодо
приведення об'єктiв культурної спадщини до стану,  придатного  для
екскурсiйного вiдвiдування;
     музей  -  науково-дослiдний  та  культурно-освiтнiй   заклад,
створений для вивчення, збереження, використання та  популяризацiї
музейних предметiв та музейних колекцiй з  науковою  та  освiтньою
метою, залучення громадян  до  надбань  нацiональної  та  свiтової
культурної спадщини;
     музейна  колекцiя  -  сукупнiсть   музейних   предметiв,   що
об'єднанi однiєю або кiлькома спiльними ознаками;
     музейна   справа    -    спецiальний    вид    наукової    та
культурно-освiтньої   дiяльностi,   що   включає   комплектування,
зберiгання, охорону та використання музеями  культурних  цiнностей
та  об'єктiв  культурної  спадщини  України,  в  тому   числi   їх
консервацiю,   реставрацiю,   музеєфiкацiю,   наукове    вивчення,
експонування та популяризацiю;
     музейне зiбрання - сукупнiсть музейних колекцiй  та  музейних
предметiв, а також пов'язаних з ними бiблiотечних фондiв, архiвiв,
каталогiв та наукової документацiї музею;
     музейний облiк - один з основних напрямiв  роботи  музею,  що
здiйснюється шляхом ведення фондово-облiкової документацiї (в тому
числi  в  електронному  виглядi),  яка  мiстить   назву   предмета
(прiзвище  автора  твору),  датування,   мiсце   створення,   дату
надходження до музею,  матерiал,  технiку  виготовлення,  короткий
опис, наукову атрибуцiю, стан збереження, облiковi  позначення  та
забезпечує можливiсть їх iдентифiкацiї, правовий  статус  музейних
предметiв i музейних колекцiй;
     музейний предмет - предмет музейного значення,  занесений  до
фондово-облiкової документацiї у  порядку,  визначеному  Кабiнетом
Мiнiстрiв України;
     Музейний  фонд  України   -   сукупнiсть   окремих   музейних
предметiв,  музейних  колекцiй,  музейних  зiбрань,  якi  постiйно
зберiгаються на територiї України, незалежно вiд їх походження  та
форм власностi, а також музейних предметiв i музейних колекцiй, що
знаходяться за межами України i є власнiстю України або вiдповiдно
до мiжнародних договорiв пiдлягають поверненню в Україну;
     охорона  музеїв  -  система   правових,   органiзацiйних   та
фiнансово-економiчних  заходiв,  що  забезпечують  недоторканнiсть
музейного примiщення й музейного зiбрання;
     предмет музейного значення  -  культурна  цiннiсть,  особливi
ознаки якої є пiдставою для внесення її до Музейного фонду України
та набуття статусу музейного предмета з метою збереження, вивчення
та публiчного представлення;
     реставрацiя  -  здiйснення  комплексу  науково  обгрунтованих
заходiв щодо змiцнення фiзичного стану та  полiпшення  зовнiшнього
вигляду,  розкриття  найбiльш   характерних   ознак,   вiдновлення
втрачених  або  пошкоджених  елементiв   музейних   предметiв   та
предметiв  музейного  значення  iз  забезпеченням  збереження   їх
автентичностi.
     Стаття 2. Музейна справа та основнi напрями дiяльностi музеїв
     Музейна  справа  уособлює   нацiональну   музейну   полiтику,
музеєзнавство та музейну практику.
     Основними напрямами  дiяльностi  музеїв  є  науково-дослiдна,
культурно-освiтня  дiяльнiсть,  комплектування  музейних  зiбрань,
експозицiйна,  фондова,  видавнича,   реставрацiйна,   виставкова,
пам'яткоохоронна робота, а також дiяльнiсть, пов'язана з  науковою
атрибуцiєю, експертизою, класифiкацiєю, державною  реєстрацiєю  та
усiма видами оцiнки предметiв,  якi  можуть  бути  визначеними  як
культурнi цiнностi, з метою включення до Музейного фонду України".
     3. Абзац другий частини другої  статтi  3  викласти  в  такiй
редакцiї:
     "збереження та державна пiдтримка Музейного фонду України".
     4. У статтi 6:
     1) частини першу та другу викласти в такiй редакцiї:
     "За  своїм   профiлем   музеї   подiляються   на   природничi
(антропологiчнi, бiологiчнi,  ботанiчнi,  геологiчнi,  зоологiчнi,
мiнералогiчнi,  палеонтологiчнi),  iсторичнi   (загальноiсторичнi,
вiйськово-iсторичнi,    iсторiї    релiгiї,     iсторико-побутовi,
археологiчнi, етнографiчнi), лiтературнi, художнi (образотворчого,
декоративно-прикладного,    народного,    сучасного    мистецтва),
мистецькi (театральнi,  музичнi,  музеї  кiно),  науково-технiчнi,
комплекснi (краєзнавчi, екомузеї), галузевi тощо.
     На основi об'єктiв культурної спадщини, пам'яток природи,  їх
територiй можуть створюватися музеї  просто  неба  та  меморiальнi
музеї садиби";
     2) частину третю виключити;
     3) частину четверту викласти в такiй редакцiї:
     "Музею, що є у державнiй чи комунальнiй власностi,  який  має
музейнi колекцiї загальнодержавного значення,  набув  мiжнародного
визнання i є  провiдним  культурно-освiтнiм  та  науково-дослiдним
закладом у вiдповiдних профiльних групах музейної мережi  України,
у встановленому законодавством порядку  може  бути  надано  статус
нацiонального музею України".
     5. У статтi 7:
     1) доповнити новою частиною першою такого змiсту:
     "Музеї можуть засновуватися на  будь-яких  формах  власностi,
передбачених законами. Засновниками музеїв можуть бути  вiдповiднi
органи виконавчої влади, органи мiсцевого самоврядування, юридичнi
та фiзичнi особи".
     У  зв'язку  з  цим  частини  першу-шосту  вважати  вiдповiдно
частинами другою-сьомою;
     2) абзац третiй частини третьої викласти в такiй редакцiї:
     "матерiальну  базу  -  вiдповiдно  обладнанi  примiщення  для
зберiгання, консервацiї та  реставрацiї  музейних  предметiв,  для
експозицiй i виставок, для проведення культурно-освiтньої  роботи,
роботи  наукових  працiвникiв  музею,  а  також  примiщеннями  для
забезпечення належного рiвня обслуговування вiдвiдувачiв";
     3) пiсля частини  третьої  доповнити  новою  частиною  такого
змiсту:
     "Музеї є юридичними особами, крiм тих, що створюються i дiють
у  складi  пiдприємств,   установ,   органiзацiй   та   навчальних
закладiв".
     У зв'язку з цим  частини  четверту-сьому  вважати  вiдповiдно
частинами п'ятою-восьмою;
     4) частину шосту викласти в такiй редакцiї:
     "Земельнi дiлянки,  на  яких  розмiщенi  музеї  державної  та
комунальної форм  власностi,  надаються  їм  на  правi  постiйного
користування   вiдповiдно   до   Земельного    кодексу    України"
( 2768-14 ) (2768-14)
	;
     5) частину восьму виключити.
     6. Статтю 9 викласти в такiй редакцiї:
     "Стаття 9. Державна реєстрацiя музеїв
     Державна  реєстрацiя  музеїв  незалежно  вiд  форм  власностi
проводиться за їх мiсцезнаходженням вiдповiдно до закону.
     Музеї, створенi у складi пiдприємств,  установ,  органiзацiй,
навчальних закладiв,  реєстрацiї  не  пiдлягають.  Порядок  облiку
таких музеїв визначає центральний орган виконавчої влади  у  сферi
культури i туризму".
     7. У статтi 10:
     1) частину другу викласти в такiй редакцiї:
     "У разi  лiквiдацiї  музеїв,  що  заснованi  на  державнiй  i
комунальнiй формах власностi, порядок подальшого  використання  їх
музейних зiбрань визначає засновник за погодженням  з  центральним
органом виконавчої влади  у  сферi  культури  i  туризму.  У  разi
лiквiдацiї пiдприємства, установи та органiзацiї, при  (у  складi)
яких дiють музеї, а також у разi лiквiдацiї музеїв, якi  дiяли  на
громадських засадах, їх музейнi зiбрання та колекцiї асортиментних
кабiнетiв, окремi предмети музейного значення, придбанi  за  кошти
державного  та  мiсцевих  бюджетiв,  передаються  до   вiдповiдних
профiльних музеїв у порядку, передбаченому Положенням про Музейний
фонд України. У разi лiквiдацiї музеїв,  заснованих  на  приватнiй
формi власностi, переважне право на придбання музейних зiбрань  за
iнших рiвних умов має держава";
     2) частину четверту виключити.
     8. Текст статтi 11 викласти в такiй редакцiї:
     "Територiя,  вiдведена  для   музею,   належить   до   земель
iсторико-культурного призначення. На цiй територiї та  в  музейних
будiвлях (спорудах) забороняється дiяльнiсть, що  суперечить  його
функцiональному призначенню або може негативно  впливати  на  стан
зберiгання музейного зiбрання, та  iнша  дiяльнiсть,  несумiсна  з
дiяльнiстю музею як закладу культури.
     Територiя,      вiдведена      для      музею,       пiдлягає
просторово-функцiональному зонуванню.
     На територiї, вiдведенiй для музею, згiдно iз статутом  музею
може бути видiлено зони:
     заповiдна  -  для  зберiгання  i  охорони   найбiльш   цiнних
iсторико-культурних, меморiальних комплексiв та окремих об'єктiв;
     експозицiйна    -    для     стацiонарного     демонстрування
великогабаритних   музейних    предметiв    i    використання    в
культурно-пiзнавальних цiлях;
     наукова - для проведення науково-дослiдної роботи;
     рекреацiйна  -  для  вiдпочинку  вiдвiдувачiв  музею  та   їх
обслуговування, зокрема розташування музейних  крамниць,  буфетiв,
кафе,   iнших   пунктiв   громадського   харчування,    проведення
мистецьких,  культурно-освiтнiх  заходiв,  гостьових   мiсць   для
паркування автомобiлiв;
     господарська  -  для  розмiщення   допомiжних   господарських
об'єктiв, мiсць для  паркування  службових  автомобiлiв  та  iнших
транспортних засобiв".
     9. У статтi 13:
     1) частини першу i другу викласти в такiй редакцiї:
     "Фiнансування музеїв залежно вiд форм власностi  здiйснюється
за  рахунок  коштiв  вiдповiдно   державного   бюджету,   мiсцевих
бюджетiв, благодiйних внескiв фiзичних та  юридичних  осiб,  iнших
джерел, не заборонених законодавством.
     Бюджетнi призначення та кошти, одержанi вiд додаткових джерел
фiнансування музеїв, не пiдлягають вилученню  протягом  бюджетного
перiоду, крiм випадкiв, передбачених законом. Кошти, що надiйшли з
додаткових джерел фiнансування, не впливають на обсяги  бюджетного
фiнансування державних та комунальних музеїв;
     2) пiсля  частини  другої  доповнити  новою  частиною  такого
змiсту:
     "Сума  витрат  на  забезпечення  охорони  музеїв  обов'язково
визначається в державному бюджетi та мiсцевих бюджетах i вноситься
до перелiку захищених статей видаткiв загального фонду бюджетiв".
     У зв'язку з цим частину третю вважати частиною четвертою;
     3)  абзац  четвертий  частини  четвертої  викласти  в   такiй
редакцiї:
     "прибутки  вiд  реалiзацiї  сувенiрної  продукцiї,  предметiв
народних художнiх промислiв, видавничої дiяльностi".
     10. У cтаттi 14:
     1) частину другу викласти в такiй редакцiї:
     "Примiщення  музеїв,  що  є  у   державнiй   чи   комунальнiй
власностi, передаються їм на правi оперативного  управлiння.  Воно
може бути вилучене лише за умов надання музею iншого  рiвноцiнного
примiщення. У разi вилучення  примiщення  музею,  що  є  пам'яткою
культурної спадщини, рiшення про  його  вилучення  приймається  за
погодженням  з  центральним  органом  виконавчої  влади  у   сферi
культури i туризму";
     2)  у  частинi  третiй  слова  "пам'яток  культури"  замiнити
словами "культурної спадщини";
     3) доповнити частиною четвертою такого змiсту:
     "Музеям надається прiоритетне право на  використання  споруд,
комплексiв  (ансамблiв)  та  визначних  мiсць,  що  є   пам'ятками
культурної спадщини".
     11. Статтю 15 викласти в такiй редакцiї:
     "Стаття 15. Музейний фонд України
     Музейний фонд України є нацiональним багатством,  невiд'ємною
складовою культурної спадщини України, що охороняється законом.
     Музейнi  предмети  Музейного  фонду  України  є   культурними
цiнностями, що постiйно зберiгаються на територiї України та за її
межами, або згiдно з мiжнародними договорами пiдлягають поверненню
в Україну.
     Музеї, юридичнi i  фiзичнi  особи  зобов'язанi  забезпечувати
збереженiсть Музейного фонду України та сприяти його поповненню.
     Положення про Музейний фонд України затверджується  Кабiнетом
Мiнiстрiв України.
     Музейнi  предмети,  музейнi  колекцiї  та  музейнi   зiбрання
державної частини Музейного фонду України закрiплюються за музеями
на правi оперативного управлiння".
     12. Доповнити статтями 15-1 та 15-2 такого змiсту:
     "Стаття 15-1. Склад Музейного фонду України
     Музейний фонд України складається з державної  i  недержавної
частини.
     До державної частини Музейного фонду України належать музейнi
предмети, музейнi  колекцiї,  музейнi  зiбрання,  що  є  державною
власнiстю, зберiгаються у державних музеях, у тому  числi  музейнi
предмети, музейнi колекцiї, музейнi зiбрання,  що  зберiгаються  в
музеях,  якi  належать  до  сфери  управлiння   мiсцевих   органiв
виконавчої влади та  органiв  мiсцевого  самоврядування,  а  також
музеях, створених при  пiдприємствах,  установах,  органiзацiях  i
навчальних закладах державної та комунальної форм власностi  чи  у
їх складi. До державної частини Музейного фонду  України  належать
також предмети  музейного  значення,  що  пiдлягають  внесенню  до
державної  частини  Музейного  фонду  України,  музейнi  колекцiї,
музейнi зiбрання, що зберiгаються на пiдприємствах, в установах та
органiзацiях державної i комунальної форм власностi.
     До  недержавної  частини  Музейного  фонду  України  належать
музейнi  предмети,  музейнi  колекцiї,   музейнi   зiбрання,   якi
зберiгаються  в   музеях   приватної   форми   власностi,   музеях
пiдприємств, установ, органiзацiй, приватної форми власностi та не
вiднесенi  або  не  пiдлягають  вiднесенню  до  державної  частини
Музейного фонду України, зокрема предмети музейного  значення,  що
пiдлягають внесенню до недержавної частини Музейного фонду України
та є  власнiстю  релiгiйних  органiзацiй,  громадян  та  об'єднань
громадян.
     Стаття  15-2.  Особливостi  здiйснення  права  власностi   на
музейнi предмети, музейнi  колекцiї,  музейнi  зiбрання,  предмети
музейного значення Музейного фонду України
     Музейнi  предмети,  музейнi   колекцiї,   музейнi   зiбрання,
вiднесенi  до  державної  частини  Музейного  фонду  України,   не
пiдлягають  вiдчуженню,  за  винятком  обмiну  на   iншi   музейнi
предмети, музейнi колекцiї, музейнi зiбрання.  Рiшення  про  обмiн
музейних  предметiв,  музейних  колекцiй,  музейних  зiбрань,   що
належать до державної частини Музейного фонду України, приймається
центральним органом виконавчої влади у сферi культури i туризму.
     У разi передачi майнових  комплексiв  музеїв  з  державної  у
комунальну власнiсть музейнi предмети, музейнi колекцiї та музейнi
зiбрання залишаються у державнiй власностi i належать до державної
частини Музейного фонду України.
     Перелiк музеїв (в  тому  числi  музеїв  системи  Нацiональної
академiї наук України, Українського  товариства  охорони  пам'яток
iсторiї  та  культури,  Педагогiчного  товариства  України,  iнших
самоврядних органiзацiй), в яких  зберiгаються  музейнi  предмети,
музейнi колекцiї, музейнi зiбрання, що  є  державною  власнiстю  i
належать   до   державної   частини   Музейного   фонду   України,
затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
     Музейнi предмети,  музейнi  колекцiї,  музейнi  зiбрання,  що
належать до державної частини Музейного фонду України, та предмети
музейного значення, що пiдлягають внесенню  до  державної  частини
Музейного фонду України, не пiдлягають приватизацiї та  не  можуть
бути  предметом  застави.  Музейнi  предмети,  музейнi   колекцiї,
музейнi зiбрання, що належать  до  недержавної  частини  Музейного
фонду України,  та  предмети  музейного  значення,  що  пiдлягають
внесенню до недержавної частини Музейного фонду України, не можуть
бути  предметом  застави,  якщо   заставодержатель   -   iноземний
громадянин або особа без громадянства, яка не проживає в Українi.
     У  разi  продажу  музейних  предметiв,   музейних   колекцiй,
музейних зiбрань, що належать  до  недержавної  частини  Музейного
фонду України, держава має переважне право на  їх  придбання,  яке
реалiзується центральним органом виконавчої влади у сферi культури
i туризму або уповноваженими ним державними музеями".
     13. Статтю 16 викласти в такiй редакцiї:
     "Стаття 16. Музейнi предмети Музейного фонду України у складi
Державного реєстру нацiонального культурного надбання
     Унiкальнi  музейнi  предмети,   музейнi   колекцiї,   музейнi
зiбрання Музейного фонду України та предмети  музейного  значення,
що  пiдлягають  внесенню  до  Музейного  фонду  України  та  мають
виняткове художнє, iсторичне, етнографiчне  та  наукове  значення,
незалежно  вiд  форми  власностi  i  мiсця  зберiгання   вносяться
центральним органом виконавчої влади у сферi культури i туризму до
Державного реєстру нацiонального культурного надбання.
     Положення  про  Державний  реєстр  нацiонального  культурного
надбання затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
     Порядок вiднесення музейних предметiв Музейного фонду України
до Державного реєстру нацiонального культурного надбання та  умови
їх зберiгання затверджуються центральним органом виконавчої  влади
у сферi культури i туризму".
     14. У статтi 17:
     1) у  назвi  i  текстi  слово  "збереження"  замiнити  словом
"зберiгання";
     2) пiсля слiв "вiдповiдно до" доповнити словами "цього Закону
та".
     15. Статтi 18 - 24 викласти в такiй редакцiї:
     "Стаття 18.  Формування  державної  частини  Музейного  фонду
України
     Формування  державної   частини   Музейного   фонду   України
здiйснюється шляхом:
     придбання  в  установленому   порядку   предметiв   музейного
значення центральним органом виконавчої влади у сферi  культури  i
туризму,  iншими  центральними  i  мiсцевими  органами  виконавчої
влади,  органами  мiсцевого  самоврядування  за   рахунок   коштiв
державного i мiсцевих бюджетiв та  музеями  -  за  рахунок  коштiв
державного i мiсцевих бюджетiв та  iнших  джерел,  не  заборонених
законодавством;
     безоплатної    передачi    предметiв    музейного    значення
пiдприємствами, установами, органiзацiями,  об'єднаннями  громадян
та громадянами;
     передачi обернених  вiдповiдно  до  законодавства  України  у
дохiд держави музейних предметiв, предметiв музейного значення;
     передачi  в   установленому   порядку   предметiв   музейного
значення,  виявлених   пiд   час   археологiчних,   етнографiчних,
науково-природничих та iнших  експедицiй,  будiвельних,  ремонтних
або реставрацiйних робiт, у тому числi з  дорогоцiнних  металiв  i
дорогоцiнних каменiв, та скарбiв;
     повернення в Україну розшуканих музейних предметiв,  музейних
колекцiй, музейних зiбрань та предметiв  музейного  значення,  якi
були незаконно вивезенi;
     передачi предметiв музейного значення, вилучених на митницi;
     поповнення музейних зiбрань iншими  способами,  передбаченими
законодавством.
     Вiднесення предметiв музейного значення  до  Музейного  фонду
України  здiйснюється  в  порядку,  передбаченому  Положенням  про
Музейний фонд України, на пiдставi проведення музеями  вiдповiдної
наукової експертизи.
     Порядок вiднесення  музейних  предметiв,  музейних  колекцiй,
музейних зiбрань та  предметiв  музейного  значення  до  державної
частини Музейного фонду України визначається  Кабiнетом  Мiнiстрiв
України.
     Стаття 19. Облiк музейних предметiв  та  предметiв  музейного
значення
     Музейнi  предмети  та  предмети   музейного   значення,   якi
зберiгаються  в   музеях   незалежно   вiд   форм   власностi   та
пiдпорядкування,  а  також  предмети   музейного   значення,   якi
зберiгаються на пiдприємствах, в установах, органiзацiях державної
та комунальної  форми  власностi,  пiдлягають  облiку  в  порядку,
встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України.
     Форми облiкових документiв затверджуються центральним органом
виконавчої влади у сферi культури i туризму.
     Фондово-облiкова документацiя пiдлягає довiчному зберiганню.
     Стаття  20.  Перемiщення  музейних  предметiв  та   предметiв
музейного значення
     Перемiщення музейних предметiв  Музейного  фонду  України  та
предметiв музейного значення здiйснюється вiдповiдно до  Положення
про Музейний фонд України.
     Стаття 21. Збереження Музейного фонду України
     З метою збереження  музейних  предметiв,  музейних  колекцiй,
музейних зiбрань та  предметiв  музейного  значення  власники  або
уповноваженi ними органи зобов'язанi  створити  належнi  умови,  у
тому числi спецiальний науково обгрунтований режим їх  зберiгання,
та здiйснювати консервацiю та реставрацiю.
     Вимоги до  умов  зберiгання  та  облiку  музейних  предметiв,
музейних колекцiй визначає центральний орган  виконавчої  влади  у
сферi культури i туризму.
     Знищення музейних предметiв та предметiв  музейного  значення
Музейного фонду України забороняється.
     У разi втрати або руйнування музейних предметiв, що  належать
до  державної  частини  Музейного  фонду  України,   вони   можуть
вилучатися  з  фондово-облiкової  документацiї  лише  за  рiшенням
центрального органу виконавчої влади у сферi культури i туризму на
пiдставi висновкiв експертно-фондової комiсiї.
     Стаття  22.  Порядок  вивезення  за  межi  України   музейних
предметiв, музейних колекцiй, музейних  зiбрань,  що  належать  до
державної частини Музейного фонду України, та предметiв  музейного
значення, що пiдлягають внесенню до  державної  частини  Музейного
фонду України
     Вивезення  за  межi  України  музейних  предметiв,   музейних
колекцiй, музейних  зiбрань,  що  належать  до  державної  частини
Музейного  фонду  України,  та  предметiв  музейного  значення  що
пiдлягають внесенню до державної частини Музейного фонду  України,
забороняється,  крiм  випадкiв  тимчасового  їх   перебування   за
кордоном для експонування на виставках, реставрацiї або проведення
наукової експертизи  на  пiдставi  свiдоцтва  на  право  вивезення
(тимчасового вивезення) культурних цiнностей вiдповiдно до  Закону
України  "Про  вивезення,  ввезення   та   повернення   культурних
цiнностей" ( 1068-14 ) (1068-14)
	 та за  погодженням  з  центральним  органом
виконавчої влади у сферi культури i туризму.
     Стаття 23. Страхування музейних предметiв, музейних колекцiй,
музейних зiбрань Музейного фонду України  та  предметiв  музейного
значення, що пiдлягають внесенню до Музейного фонду України
     Музейнi  предмети,   музейнi   колекцiї,   музейнi   зiбрання
Музейного  фонду  України  та  предмети  музейного  значення,   що
пiдлягають внесенню до  Музейного  фонду  України,  якi  тимчасово
вивозяться за  межi  України  для  експонування,  реставрацiї  або
проведення   наукової   експертизи,    пiдлягають    обов'язковому
страхуванню.
     Порядок  встановлення  їх  оцiночної  та  страхової  вартостi
визначають центральний орган виконавчої влади у сферi  культури  i
туризму i центральний орган виконавчої влади з питань фiнансiв.
     Стаття  24.  Консервацiя  i  реставрацiя  музейних  предметiв
Музейного фонду України
     Консервацiю i реставрацiю музейних предметiв Музейного  фонду
України  здiйснюють  спецiалiзованi   установи   та   органiзацiї,
реставрацiйнi пiдроздiли музеїв та окремi реставратори, якi  мають
квалiфiкацiйну категорiю за вiдповiдною спецiальнiстю.
     Порядок їх консервацiї i реставрацiї визначається центральним
органом виконавчої влади у сферi культури i туризму.
     Держава сприяє  проведенню  реставрацiї  музейних  предметiв,
предметiв музейного значення недержавної частини  Музейного  фонду
України у державних реставрацiйних закладах.
     З метою проведення атестацiї реставраторiв та  присвоєння  їм
вiдповiдної  квалiфiкацiйної  категорiї  утворюється   атестацiйна
комiсiя. Положення про  атестацiйну  комiсiю  та  її  персональний
склад затверджуються центральним органом виконавчої влади у  сферi
культури i туризму.
     Органи виконавчої влади та  органи  мiсцевого  самоврядування
сприяють пiдготовцi реставраторiв, розвитку мережi спецiалiзованих
реставрацiйних закладiв".
     16. Доповнити статтею 19-1 такого змiсту:
     "Стаття 19 -1. Особливостi облiку археологiчних предметiв, що
пiдлягають внесенню до недержавної частини Музейного фонду України
     Археологiчнi предмети, ввезенi юридичними i фiзичними особами
на територiю України на  законних  пiдставах,  а  також  предмети,
набутi ними до набрання чинностi цим Законом  i  зареєстрованi  на
пiдставi та згiдно з цим Законом, пiдлягають державному облiку.
     Археологiчнi   предмети,   що   не   мають    документального
пiдтвердження  їх  ввезення  на  територiю  України  на   законних
пiдставах, набутi юридичними i фiзичними  особами  пiсля  набрання
чинностi  цим  Законом  чи  не  заявленi  до   реєстрацiї   i   не
зареєстрованi в установленому законодавством  порядку,  вважаються
недобросовiсно  набутими  i  пiдлягають  вилученню  до   державної
власностi за рiшенням суду.
     Археологiчнi предмети, набутi юридичними i фiзичними  особами
до  набрання  чинностi  цим  Законом,  можуть  бути  заявленi   до
реєстрацiї протягом одного року  i  зареєстрованi  протягом  п'яти
рокiв з дня набрання чинностi цим Законом.
     Реєстрацiю археологiчних предметiв здiйснюють музеї державної
форми власностi, перелiк яких затверджується  центральним  органом
виконавчої влади у сферi культури i  туризму.  Порядок  реєстрацiї
археологiчних   предметiв   встановлюється   Кабiнетом   Мiнiстрiв
України.
     Проведення  державної  реєстрацiї  здiйснюється  за   рахунок
коштiв власника предметiв, якщо угодою мiж власником та музеєм, що
здiйснює реєстрацiю, не передбачено iнше".
     17. Статтю 26 викласти в такiй редакцiї:
     "Стаття 26. Державне управлiння музеями
     Центральний орган виконавчої влади у сферi культури i туризму
у межах своїх повноважень:
     забезпечує формування  та  реалiзацiю  державної  полiтики  у
сферi музейної справи;
     формує вимоги щодо державного  статистичного  облiку  музеїв,
створених на територiї України;
     здiйснює органiзацiйно-методичне керiвництво, сприяє розвитку
сучасної iнфраструктури музейної справи, розвитку музейної мережi,
створює спецiалiзованi органiзацiйнi структури,  науковi  установи
для  науково-методичного  та  матерiально-технiчного  забезпечення
музеїв;
     здiйснює координацiю робiт iз створення єдиної  iнформацiйної
системи музеїв;
     органiзовує навчання i  пiдвищення  квалiфiкацiї  працiвникiв
музеїв;
     визначає потреби держави та нормативи, що гарантують належний
рiвень музейного обслуговування i  доступ  громадян  до  Музейного
фонду України;
     здiйснює  контроль  за  дiяльнiстю  музеїв,   заснованих   на
державнiй та  комунальнiй  формах  власностi,  за  станом  облiку,
зберiганням,  охороною,  використанням  та  перемiщенням  музейних
предметiв  Музейного  фонду  України,  що  зберiгаються  в  музеях
незалежно вiд форми власностi;
     органiзовує проведення наукових дослiджень у  сферi  музейної
справи;
     порушує  перед  власником  музейних  предметiв  та   музейних
колекцiй питання щодо полiпшення умов зберiгання;
     направляє запити з метою  отримання  iнформацiї  про  музейнi
предмети та музейнi колекцiї;
     у разi потреби сприяє передачi музейних  предметiв,  музейних
колекцiй  та  предметiв  музейного  значення,   що   належать   до
недержавної  частини  Музейного  фонду   України,   на   тимчасове
зберiгання до державних музеїв;
     здiйснює iншi повноваження вiдповiдно до закону.
     При центральному органi виконавчої влади у сферi  культури  i
туризму   створюється   Музейна   рада    (далi    -    Рада)    -
консультативно-дорадчий орган  з  питань  реалiзацiї  нацiональної
музейної полiтики. Рада дiє на пiдставi  положення.  Положення  та
персональний  склад  Ради   затверджується   центральним   органом
виконавчої влади у сферi культури i туризму. До  повноважень  Ради
належать питання стратегiчних прiоритетiв розвитку музейної  сфери
України, розгляд i схвалення програмних документiв, у  тому  числi
концепцiй  експозицiй  нацiональних  музейних  закладiв,  а  також
прийняття   рiшень   щодо   вилучення   музейних    предметiв    з
фондово-облiкової документацiї.
     Iншi центральнi та мiсцевi органи виконавчої влади та  органи
мiсцевого  самоврядування  здiйснюють  керiвництво   музеями,   що
перебувають у сферi їх управлiння.
     Мiсцевi  органи  виконавчої   влади   та   органи   мiсцевого
самоврядування несуть вiдповiдальнiсть за матерiально-технiчне  та
фiнансове  забезпечення  музеїв,  що  перебувають   у   сферi   їх
управлiння".
     18. У статтi 28:
     1) частину першу викласти в такiй редакцiї:
     "Правовий   i   соцiальний    захист    працiвникiв    музеїв
забезпечується  державою   i   засновниками   музеїв   згiдно   iз
законодавством";
     2) у частинi другiй:
     абзац восьмий викласти в такiй редакцiї:
     "допомогу на оздоровлення при наданнi  щорiчної  вiдпустки  у
розмiрi посадового окладу, грошову винагороду за сумлiнну працю та
зразкове  виконання  трудових  обов'якiв,  а   також   матерiальну
допомогу для вирiшення соцiально-побутових питань  та  доплату  за
вислугу  рокiв  у  розмiрах  та  порядку,  встановлених  Кабiнетом
Мiнiстрiв України";
     в  абзацi  одинадцятому  слова  "пам'яток   Музейного   фонду
України" замiнити словами "музейних предметiв,  музейних  колекцiй
Музейного фонду України та предметiв музейного значення".
     19. Статтю 29 доповнити частиною третьою такого змiсту:
     "Держава гарантує забезпечення охорони  музеїв  державної  та
комунальної форм власностi".
     20. У статтi 30:
     1) у назвi слова "Музейному фонду України"  замiнити  словами
"музею або музейному зiбранню";
     2) пiсля  слова  "музею"  доповнити  словами  "або  музейному
зiбранню".
     21. У текстi Закону слова "Мiнiстерство культури  i  мистецтв
України" в усiх  вiдмiнках  замiнити  словами  "центральний  орган
виконавчої влади  у  сферi  культури  i  туризму"  у  вiдповiдному
вiдмiнку.
     II. Прикiнцевi положення
     1. Цей Закон набирає чинностi з дня його опублiкування,  крiм
абзацiв другого i третього пiдпункту  2  пункту  18  роздiлу  I  у
частинi допомоги на оздоровлення при наданнi щорiчної вiдпустки  у
розмiрi посадового окладу та доплати за вислугу рокiв i пунктiв  2
та 3 цього роздiлу, якi набирають чинностi з 1 сiчня 2010 року.
     2. Кабiнету Мiнiстрiв України у проектi  Закону  України  про
Державний бюджет України на 2010 рiк та наступнi роки  видатки  на
охорону музеїв вiдносити до захищених статей бюджету.
     3.  Рекомендувати  органам   мiсцевого   самоврядування   при
формуваннi мiсцевих бюджетiв на 2010 рiк та наступнi роки  видатки
на охорону музеїв вiдносити до захищених статей мiсцевих  бюджетiв
з урахуванням частини третьої статтi 76 Бюджетного кодексу України
( 2542-14 ) (2542-14)
	.
     4. Кабiнету Мiнiстрiв України протягом шести  мiсяцiв  з  дня
набрання чинностi цим Законом:
     розробити та привести у вiдповiднiсть  iз  цим  Законом  свої
нормативно-правовi акти;
     забезпечити перегляд i скасування  мiнiстерствами  та  iншими
центральними  органами  виконавчої  влади  їх  нормативно-правових
актiв, що суперечать цьому Закону.