ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

                            Н А К А З

 N 356 від 25.09.97
     м.Київ

 vd970925 vn356


          Про організацію контрольно-перевірочної роботи


     Останнім часом  значно  збільшилось  число звернень платників
податків до Державної податкової адміністрації України зі скаргами
на   велику   кількість   перевірок   одних  і  тих  же  суб'єктів
підприємницької діяльності.
     Аналіз звітності   про   контрольну   роботу   та   матеріали
комплексних ревізій державних  податкових  адміністрацій  свідчить
про те,  що велика кількість перевірок проводиться з вузького кола
питань,  а  саме   окремо   з   питань   правильності   обчислення
прибуткового  податку,  податків  з прибутку,  з доданої вартості,
акцизного збору,  місцевих податків і зборів, внесків, відрахувань
і   зборів  до  державних  цільових  та  інших  фондів,  з  питань
готівкового обігу і термінів проходження платежів, ЕККА, ресурсних
платежів,   акцизних   марок,   патентів,   дотримання   валютного
законодавства,   з   питань   заборгованості    перед    бюджетом,
відшкодування   з  бюджету,  а  також  перевірки  здійснюються  за
завданням органів законодавчої і виконавчої влади всіх рівнів.
     Причому, незважаючи на те, що при проведенні таких перевірок,
як правило, не встановлюється ніяких порушень, перевірки тих самих
суб'єктів призначаються й надалі.
     Так, за   розпорядженням    Голови    Державної    податкової
адміністрації   у   Нововодолазькому  районі  Харківської  області
Краєвої  Л.М.,  в  малому  приватному  підприємстві "Меркурій-100"
протягом  1995-1996  років  було проведено майже 200 перевірок,  у
тому числі 170 - з питань виконання  вимог  чинного  законодавства
щодо застосування  контрольно-касових  апаратів та товарно-касових
книг при розрахунках із споживачами у сфері торгівлі, громадського
харчування та послуг.  При цьому порушення були встановлені лише в
трьох випадках.
     Такий підхід  до  організації  контрольно-перевірочної роботи
призводить до додаткових державних  витрат,  зайвого  завантаження
працівників    та    негативно   впливає   на   роботу   суб'єктів
підприємницької діяльності.
     Констатуючи необхідність  проведення  з боку ДПА достатнього,
дієвого  та  оперативного  контролю  за  правильністю  обчислення,
повнотою і своєчасністю сплати податків і зборів до бюджету,  слід
відзначити,  що він на  сьогодні  недостатньо  скоординований,  не
досягає мети, не є оптимальний за видами, формами, строками.
     З метою       подальшого       удосконалення      організації
контрольно-перевірочної   роботи  та  на  виконання  розпорядження
Президента України від 18.08.97 N 298/97-рп, Н А К А З У Ю:

     1. Головам державних податкових  адміністрацій  в  Автономній
Республіці Крим,  областях, мм.Києві та Севастополі проаналізувати
стан організації контрольно-перевірочної роботи в  підпорядкованих
податкових    адміністраціях,    звернувши   особливу   увагу   на
неприпустимість   випадків   численних   неефективних    перевірок
підприємств. У випадках встановлення фактів недостатньо ефективної
організації  контрольної   роботи   притягти   до   дисциплінарної
відповідальності винних у цьому посадових осіб;
     2. Встановити     періодичність      проведення      планових
документальних  перевірок  суб'єктів  підприємницької діяльності з
питань  дотримання  податкового  та  валютного  законодавства   не
частіше   одного   разу  на  рік  за  затвердженими  національним,
регіональними  і   місцевими   планами   перевірок   як   правило,
комплексно.
     Документальні перевірки за вимогою правоохоронних органів,  а
також   підрозділів   податкової   поліції,  зустрічні  перевірки,
перевірки з  питань  своєчасності  сплати  платежів  до  бюджетів,
відшкодування    з   бюджету   проводяться   в   міру   виникнення
необхідності.
     Проведення інших  додаткових перевірок здійснюється з дозволу
керівника вищестоящої ДПА.
     Оперативний контроль   за  виконанням  законів  України  "Про
застосування    електронних    контрольно-касових    апаратів    і
товарно-касових  книг  при  розрахунках  із  споживачами  у  сфері
торгівлі,  громадського харчування та послуг" ( 265/95-ВР ),  "Про
патентування    деяких     видів    підприємницької    діяльності"
( 98/96-ВР ),  "Про акцизний збір на алкогольні напої та  тютюнові
вироби"   (   329/95-ВР   )  здійснюється  за  окремими   планами,
затвердженими    керівниками  державних  податкових адміністрацій,
орієнтовними на забезпечення результативності кожної перевірки.
     3. 3вернути увагу Голови Державної податкової адміністрації у
Харківській   області   Вишневської   М.К.   та   Голови   ДПА   у
Нововодолазькому  районі  Харківської  області  Краєвої  Л.М.   на
недопустимість  проведення  численних  безрезультатних перевірок і
формальне ставлення до своїх обов'язків.
     4. Начальнику  Головного  управління внутрівідомчого контролю
Кулиничу В.О.  при  проведенні  комплексних  перевірок  податкових
адміністрацій  звернути  особливу  увагу на питання організації та
ефективності контрольно-перевірочної роботи.
     5. Контроль   за   виконанням   цього   наказу   покласти  на
заступників Голови ДПА України згідно з  розподілу  функціональних
обов'язків.

 Голова                                                 М.Я.Азаров