АДМІНІСТРАЦІЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ СПЕЦІАЛЬНОГО ЗВ’ЯЗКУ ТА ЗАХИСТУ ІНФОРМАЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
28.12.2012 № 803
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
21 січня 2013 р.
за № 135/22667

Про затвердження Показників якості послуг із передачі даних, доступу до Інтернету та їх рівнів

Відповідно до Законів України "Про телекомунікації" (1280-15) , "Про захист прав споживачів" (1023-12) , Положення про Адміністрацію Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України (717/2011) , затвердженого Указом Президента України від 30 червня 2011 року № 717, з метою забезпечення споживачів послугами передачі даних і доступу до Інтернету визначеної якості НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Показники якості послуг із передачі даних, доступу до Інтернету та їх рівні, що додаються.
2. Департаменту стратегії розвитку зв’язку Адміністрації Держспецзв’язку в установленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України Корнейка О.В.
В.о. Голови Служби
О.Г. Цуркан
ПОГОДЖЕНО:
В.о. Голови Держспоживінспекції України
Голова Національної комісії,
що здійснює державне регулювання
у сфері зв’язку та інформатизації
Голова Державної служби України
з питань регуляторної політики
та розвитку підприємництва
О.П. Соколова
П. Яцук
М.Ю. Бродський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Адміністрації Державної
служби спеціального зв’язку
та захисту інформації України
28.12.2012 № 803
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
21 січня 2013 р.
за № 135/22667

ПОКАЗНИКИ ЯКОСТІ

послуг із передачі даних, доступу до Інтернету та їх рівні

Таблиця 1.

Показники (параметри) якості доступу до мережі передачі даних загального користування (МПДЗК)

Вид показників (параметрів)
Показники (параметри) та їх позначення
Рівні показників (параметрів)-1
1
2
3
1.1. Показники, які характеризують доступ до МПДЗК
1.1.1. Нормований час виконання заяви на підключення кінцевого обладнання споживачів до мережі передачі даних загального користування (Тнчвз)
не більше ніж 24 робочих дні-2
1.1.2. Відсоток заяв на підключення кінцевого обладнання споживачів до мережі передачі даних загального користування, виконаних за нормований час (коефіцієнт вчасності підключення) (Qзвнч)
не менше ніж 85%
__________
-1 Рівні показників якості повинні виконуватися в нормальних умовах роботи телекомунікаційної мережі оператора, а також незалежно від технологій, які застосовуються в мережі.
-2 Рівень показника якості встановлюється за наявності технічних можливостей, а також з моменту оплати підключення кінцевого обладнання. Рівень показника якості застосовується, якщо інше не передбачено договором зі споживачем.
Таблиця 2. 

Показники (параметри) якості послуг із передачі даних і доступу до Інтернету

Вид показників (параметрів)
Показники (параметри) та їх позначення
Рівні показників (параметрів)-1
1
2
3
2.1. Показники, які характеризують доступність послуг із передачі даних і доступу до Інтернету
2.1.1. Відсоток успішних реєстрацій у мережі (log-in)-2 (Qпрм) для послуг із:
передачі даних
не менше ніж 90%-3
доступу до Інтернету
не менше ніж 90%-3
2.1.2. Відсоток відмов-2 (Qвідм) для послуг із:
передачі даних
не більше ніж 10%
доступу до Інтернету
не більше ніж 10%
2.1.3. Нормований час реєстрації в мережі-2 (Тнпрм) для послуг із:
передачі даних
не більше як 30 с
доступу до Інтернету
не більше як 30 с
2.1.4. Відсоток реєстрацій, які відповідають нормам за часом реєстрації в мережі-2 (Qчвзв), для послуг із:
передачі даних
не менше ніж 90%-3
доступу до Інтернету
не менше ніж 90%-3
2.2. Показники, які характеризують повноцінність надання послуг
2.2.1. Нормований рівень швидкості передачі даних (Rнршп) (для універсального доступу)
не менше ніж 56 кбіт/с
2.2.2. Відсоток незадовільних з’єднань за швидкістю передачі даних (Qнзшп) для послуг із:
передачі даних
не більше ніж 10%
доступу до Інтернету
не більше ніж 10%
2.2.3. Час затримки (час передачі в один бік) (Тпер) для послуг із:
передачі даних
не встановлено
доступу до Інтернету
не встановлено
__________
-1 Рівні показників якості повинні виконуватися в нормальних умовах роботи телекомунікаційної мережі оператора, а також незалежно від технологій, які застосовуються в мережі. Результати випробування параметрів якості послуг у надзвичайних умовах не враховуються.
-2 Показники (параметри) застосовують у разі , якщо процедура реєстрації передбачена умовами надання послуги.
-3 У разі автоматизованої перевірки повинна бути забезпечена відносна точність не менше як 20%. У разі неавтоматизованої перевірки повинна бути забезпечена відносна точність не менше ніж 30%. Якщо результати спостережень під час неавтоматизованої перевірки не укладаються в установлені рівні, необхідно провести додаткові спостереження для забезпечення відносної точності 20%. Результати спостережень повинні забезпечувати рівень довіри не менше ніж 80%.
Під час здійснення контролю за показниками якості з кінцевого обладнання споживачів телекомунікаційних послуг або з точки підключення кінцевого обладнання споживачів до телекомунікаційної мережі результати спостережень повинні забезпечувати відносну точність не менше ніж 60% із рівнем довіри не менше як 80%.
Таблиця 3. 

Показники (параметри) якості обслуговування споживачів

Вид показників (параметрів)
Показники (параметри) та їх позначення
Рівні показників (параметрів)-1
1
2
3
3.1. Показники, які характеризують надійність надання послуг
3.1.1. Нормований час усунення пошкоджень телекомунікаційної мережі та відновлення доступу до послуг зі встановленими значеннями показників якості (Тчупн)
не більше як одна доба
3.1.2. Відсоток заяв про пошкодження мережі передачі даних загального користування, виконаних за нормований час (Qзупн)
не менше ніж 65%
3.1.3. Кількість заяв про пошкодження МПДЗК із розрахунку на одну лінію доступу за рік (Zзупл)
не більше ніж 0,8
3.2. Показники, які характеризують проведення нарахувань за послуги
3.2.1. Відсоток рахунків, на які були отримані звернення від споживачів щодо їх некоректності (неправильності) (Qзнкр)
не більше ніж 1%
3.3. Показники задоволеності споживачів обслуговуван-ням
3.3.1. Відсоток звернень щодо організаційних аспектів обслуговування (Qзоао)
не більше ніж 1%
3.3.2. Відсоток звернень щодо технічних аспектів обслуговування (Qзтао)
не більше ніж 1%
__________
-1 Рівні показників якості повинні виконуватися в нормальних умовах роботи телекомунікаційної мережі оператора, а також незалежно від технологій, які застосовуються в мережі. Результати оцінки показників якості послуг при надзвичайних умовах не враховуються.
__________
Примітка.
Методи випробування якості послуг із передачі даних і доступу до Інтернету зазначені в СОУ 61–34620942–011:2012 "Телекомунікаційні мережі передачі даних загального користування. Телекомунікаційні послуги. Основні показники якості. Методи випробування".
Директор Департаменту
стратегії розвитку зв’язку
Адміністрації Держспецзв’язку
О.А. Баранов