такому товарному кредиту.
     Тимчасово до  1  січня 2008 року валові витрати підприємств з
виробництва  автомобілів  і  запасних  частин  до  них,  які мають
інвестицію  (у тому числі іноземну) виключно в грошовій формі,  що
становить суму, еквівалентну не менше 150 мільйонів доларів США за
офіційним  валютним  курсом  Національного  банку  України на день
внесення  такої   інвестиції   до   їх   статутного   фонду,   яка
зареєстрована  у встановленому законодавством порядку,  підлягають
індексуванню, виходячи з офіційного індексу інфляції за період від
місяця, наступного за місяцем отримання доходів, до кінця звітного
податкового року.
     4.3. Платник  податку  веде окремий облік балансової вартості
матеріалів,  сировини, комплектуючих виробів та напівфабрикатів на
складах,   незавершеному   виробництві   та   в  залишках  готової
продукції.
     За результатами  звітного  кварталу  платник податку визначає
наявність приросту або убутку зазначених  матеріальних  цінностей,
які знrаходились на початок та кінець звітного кварталу на складах,
незавершеному виробництві та в залишках готової продукції.  У разі
перевищення  балансової  вартості таких запасів на кінець звітного
кварталу в порівнянні з початком кварталу,  різниця  вираховується
із   суми   валових   витрат   у   такому   звітному  кварталі  та
відображається ним у рядку 33.1 додатка "Л"  до  декларації.  Якщо
балансова  вартість  таких  запасів  на кінець звітного кварталу в
порівнянні з початком кварталу є меншою, то різниця включається до
валових витрат у цьому звітному кварталі та відображається у рядку
4 додатка "Ж" до декларації.
     Облік приросту  (убутку) балансової вартості покупних товарів
(крім  активів,  що  підлягають  амортизації,  цінних  паперів  та
деривативів),   матеріалів,  сировини,  комплектуючих  виробів  та
напівфабрикатів  на  складах,  у  незавершеному   виробництві   та
залишках    готової    продукції   енергогенеруючих   підприємств,
підприємств  по  виробництву  бромзаліза   та   брому,   а   також
підприємств  з первинної переробки продукції рослинництва ведеться
за  наслідками  звітного  (податкового)  року  в  порядку  та   за
переліком зазначених товарів,  матеріалів, сировини, комплектуючих
виробів та напівфабрикатів,  що встановлюються Кабінетом Міністрів
України.
     4.4. Витрати, пов'язані з оплатою платником податку для цілей
виробництва   вартості   матеріальних   цінностей  за  договорами,
укладеними з нерезидентами,  які  розташовані  в  офшорних  зонах,
включаються  до  складу  валових  витрат  у  сумі,  що дорівнює 85
відсоткам від оплаченої вартості таких  матеріальних  цінностей  і
відображаються  ним  у  рядку  2 цього додатка.  При цьому платник
податку веде окремий облік приросту або убутку балансової вартості
таких  матеріальних  цінностей  та  відображає  суми перевищення у
рядках 4 додатка "Ж" та 31.1 додатка "Л" до декларації.
     4.5. У  рядку  12  декларації  відображаються  також витрати,
пов'язані з придбанням  товарів,  призначених  для  подальшого  їх
продажу.  При  цьому  витрати,  пов'язані з оплатою вартості таких
товарів на користь нерезидентів,  що розташовані в офшорних  зонах
чи  при  здійсненні розрахунків через таких нерезидентів або через
їх банківські рахунки,  незалежно від того, чи  здійснюється  така
оплата  (в грошовій або іншій формі) безпосередньо або через інших
резидентів або нерезидентів,  включаються до складу валових витрат
у сумі, що дорівнює 85 відсоткам оплаченої вартості таких товарів,
та відображаються у рядку 7 додатка "Ж".
     При цьому  за  результатами звітного кварталу платник податку
визначає наявність приросту або  убутку  зазначених  товарів,  які
знаходились  на  початок  та  кінець  звітного кварталу на оптових
складах,  у  залишках  на  торговельних  підприємствах.   У   разі
перевищення  балансової  вартості таких запасів на кінець звітного
кварталу в порівнянні з початком кварталу,  різниця  вираховується
із   суми   валових   витрат   у   такому   звітному  кварталі  та
відображається ним у рядку 33.2 додатка "Л"  до  декларації.  Якщо
балансова  вартість  таких  запасів  на кінець звітного кварталу в
порівнянні з початком кварталу є меншою, то різниця включається до
валових витрат у цьому звітному кварталі та відображається у рядку
8 додатка "Ж" до декларації.
     4.6. У   рядку   12  декларації,  крім  вищевказаних  витрат,
відображаються витрати,  пов'язані з наданням  послуг,  виконанням
робіт.  При  цьому витрати,  пов'язані з оплатою робіт (послуг) на
користь нерезидентів,  що розташовані  в  офшорних  зонах  чи  при
здійсненні  розрахунків  через  таких  нерезидентів  або  через їх
банківські  рахунки,  незалежно  від  того,  чи  здійснюється така
оплата  (в грошовій або іншій формі) безпосередньо або через інших
резидентів  або нерезидентів, включаються до складу валових витрат
платника  податку  у  сумі,  що  дорівнює  85  відсоткам оплаченої
вартості  робіт (послуг), та відображаються у рядку 10 додатка "Ж"
до декларації.
     4.7. У  вказаному  рядку  декларації   відображаються   також
витрати,  понесені  платником податку - замовником довгострокового
договору,  якщо об'єкт довгострокового контракту не відноситься до
основних  фондів  замовника.  При  цьому  замовник збільшує валові
витрати  звітного  періоду  на  суму  коштів,   матеріальних   або
нематеріальних   активів,  наданих  виконавцю  у  вигляді  авансів
(передоплати)  або  вартості  об'єкта   довгострокового   договору
(контракту)  чи  його  частини,  переданих  на  баланс замовника у
такому звітному періоді (рядки 12 і 13 додатка "Ж").
     4.8. Сума  витрат,  понесених  платником  податку у зв'язку з
придбанням   товарів   (робіт,   послуг)   у   пов'язаної   особи,
визначається  виходячи  із  договірних  цін,  але  не  більших  за
звичайні ціни, що діяли на дату придбання.
     Правомірність визначення   рівня   звичайної  ціни  платником
податку  встановлюється   податковим   органом   за   результатами
документальних перевірок.
     4.9. У рядку 13 декларації  відображається  приріст  (убуток)
балансової вартості покупних товарів (крім активів,  що підлягають
амортизації, цінних паперів та деривативів), матеріалів, сировини,
комплектуючих   виробів   та   напівфабрикатів   на   складах,   у
незавершеному виробництві та залишках готової продукції.
     У разі  перевищення  балансової вартості покупних матеріалів,
сировини,  комплектуючих виробів та  напівфабрикатів  на  складах,
незавершеному виробництві та залишках готової продукції на початок
звітного кварталу над їх балансовою вартістю на кінець того самого
кварталу  (убутку),  платник  податку збільшує суму валових витрат
такого звітного періоду на суму цього убутку  (додаток  "Ж",  сума
рядків 4, 8 і 14).
     Якщо балансова  вартість  цих  залишків  на  кінець  звітного
періоду  перевищує  їх  балансову  вартість на початок того самого
кварталу (приріст), то платник податку зменшує суму валових витрат
такого звітного періоду на суму цього приросту (додаток "Л",  сума
рядків з 33.1 по 33.3).
     З  метою  оподаткування  облік  приросту  (убутку)   товарних
запасів,  матеріальних  ресурсів  і  малоцінних  предметів (далі -
запаси) ведеться тільки щодо тих  товарно-матеріальних  цінностей,
витрати  на  придбання  яких  відповідно  до Закону включаються до
складу валових витрат.  Такий облік ведеться,  виходячи  з  правил
податкового  обліку  валових  витрат,  якими  встановлено  порядок
відображення в податковому  обліку  валових  витрат,  виходячи  із
принципу  "за  подією,  що  сталася  раніше"  щодо визначення дати
збільшення валових  витрат.  Податковий  облік  приросту  (убутку)
балансової  вартості  товарно-матеріальних цінностей  здійснюється
підприємствами  не  лише  за  запасами,  вартість  яких   фактично
компенсована  або  які  є такими,  що придбані на умовах товарного
кредиту  або  в  розстрочку,  і  знаходяться  на  складах  (місцях
зберігання),  у незавершеному виробництві,  у готовій продукції, у
роздрібній торгівлі тощо,  а й за запасами,  які ще не надійшли до
підприємства,  але вартість яких авансом уже сплачена. ( Пункт 4.9
доповнено   абзацом   згідно   з   Наказом   Державної  податкової
адміністрації N 306 ( z0380-00 ) від 12.06.2000 )
     Балансова вартість запасів визначається в податковому  обліку
з метою відображення в рядку 13 декларації їх приросту (убутку) за
оцінкою,  що  проводиться  в  порядку,  встановленому   Положенням
(стандартом)   бухгалтерського  обліку  9  "Запаси",  затвердженим
наказом Міністерства фінансів  України  від  20 жовтня  1999  року
N 246  (  z0751-99  )  та  зареєстрованим  в  Міністерстві юстиції
України 2  листопада  1999  року  за  N  751/4044,  з  урахуванням
вищезазначених  особливостей. ( Пункт 4.9 доповнено абзацом згідно
з  Наказом  Державної  податкової адміністрації N 306 ( z0380-00 )
від 12.06.2000 )
     У разі  переоцінки  товарних  запасів,   інших   матеріальних
ресурсів  для  відображення  їх  в  обліку  за  найменшою вартістю
(первісною вартістю або чистою вартістю реалізації  запасів)  сума
уцінки  вираховується із суми балансової вартості таких запасів на
початок звітного (податкового) періоду,  а сума дооцінки  в  межах
суми  попереднього  зменшення  (уцінки) додається.  При будь-якому
розмірі чистої вартості реалізації запасів балансова вартість  цих
запасів   на   початок  звітного  (податкового)  періоду  не  може
перевищувати  їх  первісну вартість. ( Пункт 4.9 доповнено абзацом
згідно   з   Наказом  Державної  податкової  адміністрації  N  306
( z0380-00 ) від 12.06.2000 )
     4.10. У  рядку 14 декларації відображаються витрати на оплату
праці фізичних осіб,  що перебувають у трудових відносинах з таким
платником податку (надалі - працівники),  які включають витрати на
виплату основної,  додаткової  заробітної  плати  та  інших  видів
заохочень і виплат, виходячи із тарифних ставок, у вигляді премій,
заохочень,  відшкодувань вартості товарів (робіт, послуг), витрати
на  виплату  авторських  винагород  та  виплат  за виконання робіт
(послуг)  згідно  з   договорами   цивільно-правового   характеру,
будь-які   інші   виплати   в   грошовій  або  натуральній  формі,
установлені за домовленістю сторін.
     У цьому рядку відображаються також суми зборів на обов'язкове
державне пенсійне страхування та інші  види  загальнообов'язкового
(в  тому  числі державного) соціального страхування фізичних осіб,
які  перебувають  у  трудових  відносинах  з  платником   податку,
нараховані  на  виплати,  зазначені  у  рядку  16 додатка "Ж",  за
діючими ставками та у встановленому порядку. ( Абзац другий пункту
4.10  із  змінами, внесеними згідно з Наказом Державної податкової
адміністрації N 306 ( z0380-00 ) від 12.06.2000 )
     Крім того,  у  вказаному  рядку  відображаються  суми валових
внесків працівника до додаткових пенсійних планів,  які  вносяться
від  його  імені  таким  платником  податку,  але  не більше як 15
відсотків  сукупного  доходу,  отриманого  таким  працівником  від
такого  платника  податку  протягом  податкового періоду,  в якому
відбулося  таке  внесення  (рядок  22  додатка "Ж" до декларації).
(  Абзац  третій  пункту  4.10  із  змінами,  внесеними  згідно  з
Наказом  Державної податкової адміністрації N 306 ( z0380-00 ) від
12.06.2000 )
     4.11. У  рядку  15  декларації відображаються суми коштів або
вартість   майна,   добровільно   перерахованих   (переданих)   до
Державного бюджету України або бюджетів територіальних громад,  до
неприбуткових  організацій,  але  не   більше   ніж   4   відсотки
оподатковуваного прибутку попереднього звітного періоду.
     Центральний податковий орган веде реєстр  всіх  неприбуткових
організацій,  які  звільняються  від  оподаткування.  Неприбуткові
організації  подають   до   податкових   органів   звітність   про
використання   коштів   за   порядком,   встановленим  центральним
податковим органом.
     У  рядку  15.1   декларації   відображаються   суми   коштів,
відрахованих   платником  податку  профспілковим  організаціям  на
культурно-масову і фізкультурну роботу  в  розмірах,  передбачених
колективним  договором  та угодами,  але не менше ніж 0,3 відсотка
фонду  оплати  праці.  (  Пункт  4.11  доповнено  абзацом згідно з
Наказом  Державної податкової адміністрації N 306 ( z0380-00 ) від
12.06.2000 )
     4.12. У  рядку  16  декларації  відображається  сума  коштів,
перерахованих підприємствами всеукраїнських  об'єднань  осіб,  які
постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, на яких працює за
основним місцем роботи не  менше  75  відсотків  таких  осіб,  цим
об'єднанням  для  провадження  їх  благодійної діяльності,  але не
більше  10  відсотків   оподатковуваного   прибутку   попереднього
звітного періоду.
     4.13. У рядку 17 декларації відображаються  суми  безнадійної
заборгованості у частині,  що не була віднесена до валових витрат,
у разі,  коли відповідні заходи щодо  стягнення  таких  боргів  не
призвели до позитивного наслідку,  а також суми заборгованості, за
якими закінчився строк  позовної  давності,  а  для  небанківських
фінансових   установ   -   з   урахуванням  передбаченого  порядку
врегулювання сумнівної безнадійної заборгованості.
     4.14. У  рядку  18 декларації відображаються суми податків на
додану вартість, сплачених у складі ціни придбання товарів (робіт,
послуг),  вартість  яких  відноситься  до  валових  витрат  такого
платника  податку.  Цей  рядок  заповнюють  підприємства,  які  не
зареєстровані як платники податку на додану вартість.
     Якщо платник податку на прибуток,  зареєстрований як  платник
податку на додану вартість,  одночасно здійснює операції з продажу
товарів (робіт,  послуг),  що оподатковуються податком  на  додану
вартість   та  звільнені  від  оподаткування  або  не  є  об'єктом
оподаткування таким  податком,  то  податок  на  додану  вартість,
сплачений  у  складі витрат на придбання товарів (робіт,  послуг),
які відносяться до складу валових витрат,  та  основних  фондів  і
нематеріальних  активів,  що  підлягають амортизації,  включається
відповідно до валових витрат або  балансова  вартість  відповідної
групи  основних  фондів  збільшується  на суму,  що не включена до
складу податкового  кредиту  такого  платника  податку  згідно  із
Законом України "Про податок на додану вартість" ( 168/97-ВР ).
     4.15. Рядок  19 декларації заповнюється на  підставі  додатка
"Ж-1".   У  рядках  додатка  "Ж-1"  відображаються  суми  внесених
(нарахованих)   податків,    зборів    (обов'язкових    платежів),
установлених Законом    України    "Про   систему   оподаткування"
( 1251-12 ),  за винятком податків  на  прибуток  підприємств,  на
нерухомість,  на  дивіденди,  з доходів від грального бізнесу,  на
репатріацію доходів та інших  податків,  прямо  вказаних  у  ст.13
Закону,  на  додану  вартість,  включеного до ціни товарів (робіт,
послуг),  що придбаваються платником податку для  виробничого  або
невиробничого   використання,   на   доходи   фізичних  осіб,  які
відраховуються за рахунок  сум  виплат  таких  доходів  згідно  із
законодавством,   плати   за   торговий   патент   на  деякі  види
підприємницької діяльності, та пені, штрафів, неустойок, сплачених
до  бюджету.  ( Пункт 4.15 в редакції Наказу  Державної податкової
адміністрації N 306 ( z0380-00 ) від 12.06.2000 )
     4.16. У  рядках  20-21  декларації  відображаються   витрати,
пов'язані  з  процесом  поширення  цілеспрямованої інформації  про
переваги  конкретної   продукції   (робіт,   послуг),   сповіщення
споживачів, створення попиту на цю продукцію (роботи, послуги) для
більш оперативного її просування на ринках збуту, а також витрати,
пов'язані з організацією прийомів,  презентацій і свят, придбанням
і розповсюдженням подарунків, включаючи безоплатну роздачу зразків
товарів  або  безоплатне  надання послуг (виконання робіт) з метою
реклами,  але  не  більше  двох  відсотків  від   оподатковуваного
прибутку  платника  податку  за  попередній  звітний  (податковий)
квартал.
     4.17. У  рядку  22 декларації відображаються витрати платника
податку на утримання та експлуатацію  багатоквартирного  житлового
фонду,  включаючи  гуртожитки,  одноквартирного  житлового фонду в
сільській місцевості     та     об'єктів      житлово-комунального
господарства, які перебувають на балансі юридичних осіб, щодо яких
платником податку прийнято  документально  оформлене  рішення  про
передачу  на баланс місцевих рад,  а також витрати на утримання та
експлуатацію  інших  об'єктів  соціальної   інфраструктури   (крім
капітальних затрат,  що підлягають амортизації),  а саме:  дитячих
ясел    або    садків;    закладів    середньої    та    середньої
професійно-технічної  освіти  та  закладів підвищення кваліфікації
працівників такого платника податку;  дитячих музичних та художніх
шкіл, шкіл мистецтв у разі, якщо вони не надають платних послуг та
не  займаються  іншою  комерційною  діяльністю;  закладів  охорони
здоров'я,  пунктів безоплатного медичного обстеження, профілактики
та  допомоги  працівникам;  спортивних  залів  і  майданчиків,  що
використовуються   безоплатно   для   фізичного   оздоровлення  та
психологічного відтворення працівників, клубів і будинків культури
в  разі,  якщо вони не використовуються для надання платних послуг
та  іншої  комерційної  діяльності  (крім   будинків   відпочинку,
туристичних   баз  та  інших  подібних  закладів);  приміщень,  що
використовуються  платником  податку  для  організації  харчування
працівників такого платника податку, дитячих таборів відпочинку за
умови,  що вони не здаються  в  оренду,  не  використовуються  для
надання платних послуг або іншої комерційної діяльності.
     4.18. У рядку 23 декларації відображаються  суми  витрат,  не
врахованих  у  минулих  податкових періодах у зв'язку з допущеними
помилками,  виявлені у звітному податковому періоді  у  розрахунку
податкового зобов'язання.
     4.19. У рядку 24 декларації відображаються будь-які  витрати,
пов'язані  з  поліпшенням  основних фондів (поточний,  капітальний
ремонт, реконструкція, модернізація, технічне переозброєння тощо),
у  сумі,  що не перевищує 5 відсотків сукупної балансової вартості
груп основних фондів на початок звітного року.
     До 1   січня   2003  року  платники  податку  -  підприємства
металургійної (та підприємства інших галузей  в  частині  основних
фондів,    що    використовуються    у   ливарному   виробництві),
коксохімічної, хімічної, гірничо-видобувної промисловості, а також
підприємства  залізничного  транспорту,  підприємства  - виробники
електричної,  теплової енергії та водопостачання,  на балансі яких
перебувають  введені  в  експлуатацію до 1 січня 1993 року основні
фонди,   що   використовуються   для   здійснення    господарської
діяльності,   мають  право  відносити  до  складу  валових  витрат
звітного (податкового) року витрати на проведення поліпшень  таких
основних  фондів у розмірі,  що не перевищує дев'ять відсотків від
балансової вартості групи 1 та 3 таких основних фондів на  початок
звітного  (податкового)  року.  Зазначені  основні  фонди  групи 3
виділяються в окрему підгрупу групи 3  основних  фондів,  по  якій
ведеться окремий облік.
     Витрати, що  перевищують  зазначену  суму,   відносяться   на
збільшення  балансової  вартості  груп  2 і 3 (балансової вартості
окремого  об'єкта  основних  фондів   групи   1)   та   підлягають
амортизації  за  нормами,  передбаченими  для відповідних основних
фондів.
     4.20. У  рядку 25 декларації відображаються будь-які витрати,
пов'язані зі здійсненням лізингових (орендних)  операцій  у  формі
оперативного,  фінансового,  зворотнього лізингу,  оренди землі та
оренди житлових приміщень.
     Витрати орендодавця  на  купівлю об'єктів фінансового лізингу
не підлягають включенню до складу валових витрат.
     4.21. У   рядку   26   декларації   небанківською  фінансовою
установою відображаються суми нарахованого страхового резерву  для
відшкодування  можливих  втрат по основному боргу без процентів та
комісій за всіма видами кредитів та інших активних  операцій,  які
включаються до їх основної діяльності.
     4.22. У рядку 27 декларації відображаються будь-які  витрати,
пов'язані  з  виплатою  або  нарахуванням  процентів  за борговими
зобов'язаннями  (у тому числі за будь-якими кредитами, депозитами)
протягом  звітного  періоду,  якщо  такі  виплати  або нарахування
здійснюються   у   зв'язку  з  веденням  господарської  діяльності
платника податку. ( Абзац перший пункту 4.22 із змінами, внесеними
згідно   з   Наказом  Державної  податкової  адміністрації  N  504
( z0682-99 ) від 22.09.99 )
     Платники  податку,  в яких 50 або більше відсотків статутного
фонду перебуває  (безпосередньо  чи  побічно)  у   власності   або
управлінні осіб, що є нерезидентами України, а також неприбуткових
установ (організацій),  звільнених від сплати податку на прибуток,
витрати на   виплату   або   нарахування  процентів  за  борговими
зобов'язаннями на  користь  осіб,  визначених  у  підпункті  5.5.3
пункту 5.5  статті  5  Закону  України "Про оподаткування прибутку
підприємств" (  334/94-ВР  ),  у  будь-якому  податковому  періоді
здійснюють у розмірі, що не перевищує суми доходів такого платника
податку протягом звітного періоду,  отриманих у вигляді процентів,
збільшеному  на  суму,  що  дорівнює 50 відсоткам оподатковуваного
прибутку  звітного  періоду,   без   урахування   суми   отриманих
процентів. Такі витрати відображаються у рядку 29.6 додатка "З" до
декларації. ( Абзац другий пункту 4.22 в редакції Наказу Державної
податкової адміністрації N 504 ( z0682-99 ) від 22.09.99 )
     Тимчасово до  1  січня  2008  року підприємства з виробництва
автомобілів і запасних частин до них, які мають інвестицію (у тому
числі  іноземну)  виключно  в  грошовій  формі, що становить суму,
еквівалентну  не  менше  150  мільйонів  доларів  США за офіційним
валютним курсом Національного банку України на день внесення такої
інвестиції   до   їх   статутного   фонду,   яка  зареєстрована  у
встановленому  законодавством  порядку,  витрати  на  виплату  або
нарахування  процентів  за  борговими  зобов'язаннями у будь-якому
періоді  здійснюють  без  вищенаведених обмежень щодо їх розміру і
показують у рядку 29.7 додатка "З" до декларації.
     Оподатковуваний прибуток     без     урахування     процентів
визначається як скоригований валовий доход звітного  періоду  (без
урахування   доходу   за  звітний  період,  отриманого  у  вигляді
процентів),  зменшений на суму валових витрат звітного періоду, за
виключенням валових витрат звітного періоду, пов'язаних з виплатою
процентів.
     Витрати, пов'язані з виплатою або нарахуванням процентів, які
не були віднесені  протягом  звітного  періоду  до  складу  витрат
виробництва   (обігу),   підлягають   перенесенню   на  результати
майбутніх  податкових  періодів   зі   збереженням   вищенаведених
обмежень.
     В цьому рядку  декларації  відображається  також  перевищення
сплачених  сум над нарахованими по кредитно-депозитних операціях у
разі   дострокового   погашення   платником    податку    боргових
зобов'язань.
     4.23. У рядку  28  декларації  відображаються  інші  витрати,
пов'язані   з  підготовкою,  організацією,  веденням  виробництва,
реалізацією продукції (робіт,  послуг),  що визначені в  рядку  23
додатка "Ж" до декларації.
     До таких витрат відносяться:
     а) страхування   ризиків   (за  винятком  страхування  життя,
здоров'я або інших ризиків,  пов'язаних з діяльністю  працівників,
обов'язковість якого не передбачена законодавством);
     б) витрати на придбання основних  фондів  або  нематеріальних
активів   з  метою  їх  подальшого  продажу  іншим  особам  чи  їх
використання як комплектуючих (складових  частин)  інших  основних
фондів, призначених для подальшого продажу іншим особам;
     в) виплата (за наявності  документальних  доказів)  винагород
або  інших видів заохочень пов'язаним фізичним чи юридичним особам
за фактично надану  послугу  (відпрацьований  час),  у  сумах,  не
більших від розрахованих за звичайними цінами;
     Якщо сума виплат (заохочень) для пов'язаних фізичних осіб або
її  частина  не  визнаються валовими витратами,  то така сума (або
частина) є базою для нарахування внесків на соціальні заходи;
     г) обов'язкові виплати,  а також компенсація вартості послуг,
які  надаються  працівникам  у   випадках,   передбачених   актами
законодавства;
     ґ) витрати  платника   податку   на   забезпечення   найманих
працівників    спеціальним   одягом,   взуттям,   обмундируванням,
необхідними  для  виконання  професійних   обов'язків,   а   також
продуктами спеціального харчування за переліком, що встановлюється
Кабінетом Міністрів України;
     д) витрати (крім тих, що підлягають амортизації), пов'язані з
науково-технічним забезпеченням   господарської   діяльності,   на
винахідництво і раціоналізацію господарських процесів,  проведення
дослідно-експериментальних та конструкторських робіт, виготовлення
та дослідження моделей і зразків, пов'язаних з основною діяльністю
платника податку,  виплатою роялті  та  придбанням  нематеріальних
активів (крім тих,  що підлягають амортизації) для їх використання
в господарській діяльності платника податку. Норми цього підпункту
стосуються  витрат  на  зазначені  заходи  незалежно від того,  чи
призвели такі заходи до збільшення доходів платника податку;
     е) витрати   на   придбання   літератури  для  інформаційного
забезпечення господарської діяльності  платника  податку,  у  тому
числі   з   питань  законодавства,  і  передплату  спеціалізованих
періодичних видань,  а також на проведення аудиту згідно з  чинним
законодавством,   включаючи  проведення  добровільного  аудиту  за
рішенням платника податку;
     є) витрати   платника   податку,   пов'язані   з  професійною
підготовкою  або  перепідготовкою  за  профілем  такого   платника
податку  фізичних  осіб,  що  перебувають  в трудових відносинах з
таким  платником  податку,  в  українських  закладах  освіти,   за
винятком  фізичних осіб,  пов'язаних з таким платником податку,  у
порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України;
     ж) будь-які  витрати  на  гарантійний ремонт (обслуговування)
або  гарантійні  заміни  товарів,  проданих   платником   податку,
вартість  яких не компенсується за рахунок покупців таких товарів,
але не більше від суми,  яка відповідає рівню  гарантійних  замін,
визначених у змісті реклами, технічній документації, договорах або
інших документах - зобов'язаннях продавця  щодо  умов  та  строків
гарантійного  обслуговування (ці витрати не можуть перевищувати 10
відсотків  від сукупної вартості таких товарів, що були продані та
по яких не закінчився строк гарантійного обслуговування).
     Платник податку  веде  окремий  облік   бракованих   товарів,
повернутих покупцями,  а також облік покупців,  що отримали заміну
товару  або  послуги  з  ремонту  (обслуговування)  за   порядком,
встановленим центральним податковим органом.
     Заміна товару без зворотного отримання бракованого товару або
без   належного   ведення  зазначеного  обліку  не  дає  права  на
збільшення валових  витрат  продавця  такого  товару  на  вартість
замін.
     Порядок гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійних
замін,  а  також  перелік  товарів,  які  підлягають  гарантійному
обслуговуванню, встановлюються Кабінетом Міністрів України;
     з) витрати  платника  податку  на  проведення  передпродажних
заходів  стосовно   товарів   (робіт,   послуг),   що   продаються
(надаються) цим платником;
     и) витрати платника  податку  на  утримання  та  експлуатацію
фондів  природоохоронного  призначення  (крім  тих,  що підлягають
амортизації або відшкодуванню),  які перебувають у його власності,
витрати  із  самостійного зберігання,  переробки,  захоронення або
оплати послуг із зберігання,  переробки, захоронення та ліквідації
відходів  від  виробничої  діяльності  платника податку сторонніми
організаціями,  з очищення стічних вод, інші витрати на збереження
екологічних   систем,   які  перебувають  під  негативним  впливом
господарської діяльності платника податку.
     Наявність зв'язку проведених витрат на природоохоронні заходи
з  діяльністю  платника   податку   встановлюється   на   підставі
експертного висновку Міністерства охорони навколишнього природного
середовища  та  ядерної  безпеки   України   у   разі   виникнення
розбіжностей між податковим органом та платником податку;
     і) будь-які  витрати   на   придбання   ліцензій   та   інших
спеціальних   дозволів   для   ведення  господарської  діяльності,
включаючи плату за реєстрацію  підприємства  в  органах  державної
реєстрації,   зокрема,  в  органах  місцевого  самоврядування,  їх
виконавчих органах;
     ї) витрати  на  відрядження  фізичних осіб,  що перебувають у
трудових відносинах  з  таким  платником  податку  або  є  членами
керівних  органів  платника  податку,  у  межах  фактичних  витрат
відрядженої особи,  на проїзд (включаючи перевезення багажу) як до
місця  відрядження  і назад,  так і за місцем відрядження,  оплату
вартості проживання у готелях  (мотелях),  а  також  включених  до
таких  рахунків  витрат на харчування чи побутові послуги (прання,
чистка,  лагодження та прасування одягу,  взуття та білизни), найм
інших   житлових   приміщень,   телефонних   рахунків,  оформлення
закордонних паспортів,  дозволів  на  в'їзд  (віз),  обов'язкового
страхування,  усний  та  письмовий  переклад,  інших документально
оформлених витрат,  пов'язаних з правилами в'їзду та перебування у
місці   відрядження,   включаючи  будь-які  збори  і  податки,  що
підлягають сплаті у зв'язку зі здійсненням таких витрат.
     Зазначені витрати  включаються  до  складу  валових витрат за
наявності документів, що засвідчують вартість цих витрат у вигляді
транспортних   квитків   або   транспортних   рахунків   (багажних
квитанцій),  рахунків готелів (мотелів) або  від  інших  осіб,  що
надають   послуги  з  розміщення  та  проживання  фізичної  особи,
страхових полісів тощо.
     Додатково до  зазначених  витрат  відносяться не підтверджені
документально витрати на харчування та фінансування інших  власних
потреб  фізичної особи (добових витрат),  понесених у зв'язку з її
відрядженням,  у  межах  граничних  норм,  встановлених  Кабінетом
Міністрів України.
     Будь-які витрати  на  відрядження  можуть  бути  включені  до
складу валових витрат платника податку за наявності документів, що
підтверджують зв'язок такого  відрядження  з  основною  діяльністю
такого платника податку;
     й) витрати платника  податку  на  утримання  та  експлуатацію
приміщень  житлового фонду (крім тих,  що підлягають амортизації),
які належать юридичним особам,  основною діяльністю яких є надання
платних послуг з туристичного обслуговування сторонніх громадян чи
здавання таких приміщень в оренду (найм) стороннім громадянам  або
організаціям;
     к) витрати  на  утримання  та  експлуатацію  (крім  тих,   що
підлягають амортизації) легкових автомобілів,  побутових літальних
апаратів,  моторних  човнів,  катерів  і  яхт,   призначених   для
відпочинку,  що  належать  платникам податку,  основною діяльністю
яких є надання платних  послуг  з  транспортного  чи  туристичного
обслуговування сторонніх громадян або організацій, а також якщо ці
засоби належать  спортивним  організаціям  і  використовуються  як
спортивне знаряддя;
     л) витрати на придбання і відгодівлю продуктивної худоби;
     м) витрати на вирощування багаторічних плодоносних насаджень;
     н) суми  витрат,  не  віднесених  до  складу  валових  витрат
минулих звітних податкових періодів у зв'язку з втратою, знищенням
або  зіпсуттям  документів,  установлених  правилами   податкового
обліку, та підтверджених такими документами у звітному податковому
періоді.
(  Пункт  4.23  із  змінами,  внесеними згідно з Наказом Державної
податкової адміністрації N 306 ( z0380-00 ) від 12.06.2000 )
     4.24. У рядку 29 декларації відображаються витрати, пов'язані
з придбанням  платником  податку  -  покупцем  облігацій,  ощадних
сертифікатів, інших цінних паперів з обмеженим строком дії та з їх
погашенням платником податку - емітентом  номінальної  вартості  з
нарахуванням процентів.
     У цьому рядку  відображаються  також  витрати,  пов'язані  зі
здійсненням  операцій  з  валютними цінностями та з оплатою послуг
інших  осіб,  що  здійснюють  конверсійні  (обмінні)  операції  за
дорученням таких платників податку.
     Цей рядок заповнюється на підставі додатка "З" до декларації.

     4.25. Рядок  30  декларації  заповнюється на підставі додатка
"І" до декларації.
     4.25.1. У  рядку   30.1   додатка   відображаються   витрати,
пов'язані   з  утриманням  основних  фондів,  які  знаходяться  на
консервації.
     Виведення з  експлуатації  окремого  об'єкта  основних фондів
групи 1 у зв'язку з його  консервацією  здійснюється  за  рішенням
платника   податку  або  Кабінету  Міністрів  України.  При  цьому
балансова  вартість   такого   об'єкта   для   цілей   амортизації
прирівнюється    до    нуля,    амортизаційні    відрахування   не
нараховуються.
     При виведенні  з  експлуатації  окремих  фондів  груп 2 і 3 у
зв'язку з їх консервацією балансова вартість груп не змінюється.
     4.25.2. У   рядку   30.2  відображається  залишкова  вартість
об'єкта основних фондів групи 1 у разі досягнення,  за  наслідками
амортизації,   балансовою  вартістю  такого  об'єкта  розміру  ста
неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.  При цьому  вартість
такого об'єкта прирівнюється до нуля.
     4.25.3. У  рядку   30.3   відображається   сума   перевищення
балансової  вартості  окремих  об'єктів основних фондів групи 1 та
нематеріальних активів над виручкою від продажу.
     4.25.4. У  рядку 30.4 відображається сума балансової вартості
окремого об'єкта основних фондів групи 1 у разі  вимушеної  заміни
основних фондів,  якщо з не залежних від платника податку обставин
вони (чи їх частина) зруйновані,  вкрадені чи підлягають  знесенню
або  платник  податку змушений відмовлятися від використання таких
основних  фондів  з  обставин   загрози   чи   неминучої   заміни,
зруйнування  або  знесення (за умови підтвердження наявності такої
загрози або неминучості у  порядку,  визначеному  законодавством).
При  цьому  вартість  таких  об'єктів  по  основних фондах групи 1
прирівнюється до нуля,  а балансова вартість груп 2 і 3  за  таких
обставин не змінюється.
     Якщо платник податку приймає рішення про ліквідацію  окремого
об'єкта  основних  фондів  групи  1,  не  пов'язане із зазначеними
обставинами,  то балансова вартість такого об'єкта не  відноситься
до  валових  витрат  і  відшкодовується  за рахунок власних джерел
платника податку.
     4.25.5. У рядку 30.5 відображається балансова вартість груп 2
і 3 у разі,  якщо на початок  звітного  періоду  вони  не  містять
матеріальних цінностей.
     Ця норма не застосовується при визначенні  платником  податку
амортизаційних  відрахувань  на  суму  поліпшень  основних фондів,
одержаних в оперативний лізинг (оренду).
     4.25.6. У  рядку  30.6  відображаються  витрати,  пов'язані з
розвідкою (дорозвідкою) чи розробкою  запасів  (родовищ)  корисних
копалин,  якщо  така  діяльність  не  призвела до їх відкриття або
платником  податку  було  прийнято  рішення   щодо   недоцільності
проведення подальшої розвідки або розробки таких запасів (родовищ)
у зв'язку з їх економічною недоцільністю.
     При цьому балансова вартість такої групи витрат,  пов'язана з
видобутком корисних копалин, прирівнюється до нуля.
     4.25.7. У   рядку   30.7   відображається   (у  разі  продажу
невиробничих фондів) сума витрат платника податку,  пов'язаних  із
придбанням   (виготовленням)   таких   невиробничих   фондів  (без
врахування зносу) та їх поліпшенням.

     4.26. Рядок 31 декларації заповнюється  на  підставі  додатка
"К" до декларації.
     4.26.1. У рядку 31.1 відображається сума збитків, яких зазнав
власник  корпоративних прав при повній ліквідації підприємства,  у
разі,  якщо сума коштів або вартість  майна,  отримана  у  вигляді
компенсації, менша номінальної вартості корпоративних прав.
     4.26.2. У  рядку  31.2  відображається  сума  збитків,   яких
зазнали  учасники  спільної  діяльності  без  створення  юридичної
особи,  у разі,  якщо сума коштів або вартість майна, одержана при
завершенні  спільної  діяльності,  менша  від  балансової вартості
матеріальних  цінностей  та  коштів,  переданих   для   здійснення
спільної діяльності.
     4.26.3. У рядку 31.3 відображаються  також  витрати  платника
податку,  понесені  по  сплаті  процентів  по депозитах,  орендних
платежах  цивільно-правових  договорах  пов'язаним   з   платником
податку  особам,  які  визначаються  виходячи  із  договірних  цін
(процентних ставок за депозит),  але не  вищих  за  звичайні  ціни
(звичайні процентні ставки за депозит).
     4.26.4.  У  рядку  31.4  відображаються  витрати інноваційних
центрів,  унесених  до державного реєстру, понесені від реалізації
інноваційного  продукту.  ( Пункт 4.26 доповнено підпунктом 4.26.4
згідно   з   Наказом  Державної  податкової  адміністрації  N  306
( z0380-00 ) від 12.06.2000 )
     4.26.5. У рядку 31.5 відображаються суми витрат, пов'язаних з
безоплатним   наданням   працівникам   вугільної    промисловості,
непрацюючим  пенсіонерам,  які  мають стаж роботи на підприємствах
галузі не менш як 10 років на підземних роботах або не менш як  20
років  на поверхні,  інвалідам з числа осіб,  що під час роботи на
цих підприємствах отримали каліцтво або професійні захворювання, а
також  сім'ям працівників вугільної промисловості,  що загинули на
виробництві,  які отримують пенсію  в  разі  втрати  годувальника,
вугілля  на  побутові  потреби  за  нормами,  що  встановлюються в
порядку,  визначеному  Кабінетом  Міністрів  України. ( Пункт 4.26
доповнено  підпунктом 4.26.5 згідно з Наказом Державної податкової
адміністрації N 306 ( z0380-00 ) від 12.06.2000 )
     4.26.6. У рядку 31.6 відображаються суми коштів, перераховані
органам  державної  влади,   органам   місцевого   самоврядування,
громадським (у тому числі профспілковим) організаціям та створеним
ними закладам освіти, охорони здоров'я та культури, що утримуються
за рахунок коштів відповідних бюджетів, на проведення новорічних і
різдвяних свят для дітей  і  підлітків  та  на  придбання  дитячих
святкових  подарунків  у  розмірі,  встановленому  законодавством.
(   Пункт  4.26  доповнено  підпунктом  4.26.6  згідно  з  Наказом
Державної   податкової  адміністрації  N  306  (  z0380-00  )  від
12.06.2000 )
     4.26.7. У рядку 31.7  відображаються  суми  коштів,  внесених
платником  податку  на пенсійні рахунки фізичних осіб,  відкриті в
уповноважених  холдинговою  компанією  "Київміськбуд"   банках   у
розмірі,  що  не  перевищує  10  відсотків  валового доходу такого
платника за звітний період.  Норма цього  підпункту  діє  протягом
періоду,  визначеного Законом України "Про проведення експерименту
в   житловому   будівництві   на   базі    холдингової    компанії
"Київміськбуд"  (  1674-14  ).  (  Пункт 4.26 доповнено підпунктом
4.26.7  згідно  з Наказом Державної податкової адміністрації N 306
( z0380-00 ) від 12.06.2000 )
     4.26.8.  У рядку 31.8 відображаються інші витрати, що не були
враховані в додатках "Ж", "Ж-1", "З", "І", "К" декларації, і прямо
визначені  нормами  Закону.  (  Підпункт  4.26.8  пункту  4.26  із
змінами,   внесеними   згідно   з   Наказом  Державної  податкової
адміністрації N 306 ( z0380-00 ) від 12.06.2000 )

     4.27. У  рядку  32  декларації  відображається  загальна сума
валових витрат за порядком, визначеним цим рядком декларації.

     4.28. Рядок  33  декларації  заповнюється на підставі додатка
"Л" до декларації.
     4.28.1. У  рядках 33.1 - 33.3 додатка "Л" відображаються суми
перевищення  балансової  вартості  покупних  товарів,  матеріалів,
сировини,  комплектуючих  виробів  та  напівфабрикатів  на  кінець
звітного кварталу над їх балансовою вартістю  на  початок  того  ж
кварталу (приріст) відповідно до пункту 5.9 статті 5 Закону.
     4.28.2. У  рядках  33.4   -   33.6   відображаються   витрати
підприємств, заснованих всеукраїнськими громадськими організаціями
інвалідів,  та  підприємств,  що  продають  на  території  України
спеціальну  продукцію  дитячого  харчування  власного виробництва,
прибуток яких звільняється від  оподаткування,  та  (за  наявності
міжнародного   договору  про  усунення  подвійного  оподаткування,
ратифікованого  Верховною  Радою  України)  витрати,  пов'язані  з
діяльністю за межами митної території України.


                  5. Амортизаційні відрахування

     5.1. Рядок 34 декларації заповнюється на підставі додатка "М"
до декларації.
     У пункті 4 додатка  "М"  відображається  сума  амортизаційних
нарахувань по об'єктах оперативного лізингу (оренди) у разі,  коли
договір оперативного  лізингу  (оренди)  зобов'язує  або  дозволяє
орендарю   здійснювати  поліпшення  об'єкта  оперативного  лізингу
(оренди).  Орендар може збільшити  (створити)  балансову  вартість
відповідної  групи основних фондів на вартість фактично проведених
поліпшень такого об'єкта;  при  цьому  орендарем  не  враховується
балансова   вартість  об'єкта  оперативного  лізингу  (оренди)  за
винятком  вартості  фактично   проведених   його   поліпшень   при
застосуванні  пункту  8.7  Закону  (  334/94-ВР  ). ( Абзац другий
пункту  5.1  із  змінами,  внесеними  згідно  з  Наказом Державної
податкової адміністрації N 306 ( z0380-00 ) від 12.06.2000 )
     5.1.1. У   рядку   34.11  додатка   "М"  відображається  сума
амортизаційних нарахувань по будівлях,  спорудах,  їх  структурних
компонентах  та  передавальних  пристроях,  у  тому числі житлових
будинках та їх частинах (квартири і місця загального користування)
(група   1   основних  фондів),  розрахована  шляхом  застосування
квартальної  норми  амортизації  -  1,25  відсотка,  до балансової
вартості  основних фондів групи 1 на початок звітного періоду, яка
зазначається  у  рядку  34.1  графи 3.1 цього додатка, а на кінець
звітного  періоду  -  у графі 4.1.  ( Підпункт 5.1.1 пункту 5.1 із
змінами,   внесеними   згідно   з   Наказом  Державної  податкової
адміністрації N 306 ( z0380-00 ) від 12.06.2000 )
     5.1.2. У рядку  34.12  відображається   сума   амортизаційних
нарахувань   по  автомобільному  транспорту  та  вузлах  (запасних
частинах)  до  нього;  меблях;  побутових  електронних,  оптичних,
електромеханічних     приладах    та    інструментах    (включаючи
електронно-обчислювальні машини),  інших машинах для  автоматичної
обробки інформації,  інформаційних системах, телефонах, мікрофонах
та раціях, іншому конторському (офісному) обладнанню, устаткуванню
та  приладдю  до них (група 2 основних фондів), розрахована шляхом
застосування  квартальної  норми  амортизації  - 6,25 відсотка, до
балансової  вартості  основних  фондів групи 2 на початок звітного
періоду,  яка зазначається у рядку 34.2 графи 3.1 цього додатка, а
на  кінець звітного періоду у графі - 4.1. ( Підпункт 5.1.2 пункту
5.1  із  змінами,  внесеними згідно з Наказом Державної податкової
адміністрації N 306 ( z0380-00 ) від 12.06.2000 )
     5.1.3. У  рядку  34.13 відображається   сума   амортизаційних
нарахувань по  будь-яких  інших  основних фондах,  не включених до
груп   1  і  2  (група  3  основних  фондів),  розрахована  шляхом
застосування  квартальної  норми  амортизації  - 3,75 відсотка, до
балансової  вартості  основних  фондів групи 3 на початок звітного
періоду,  яка зазначається у рядку 34.3 графи 3.1 цього додатка, а
на кінець звітного періоду - у графі 4.1.
     Тимчасово, до  1  січня   2009   року,   суб'єкти   космічної
діяльності  застосовують  щорічну  20-відсоткову норму прискореної
амортизації основних фондів групи 3.
     При цьому  амортизація  основних  фондів  групи 3 провадиться
суб'єктами космічної діяльності до досягнення балансовою  вартістю
групи нульового значення.
(  Підпункт  5.1.3  пункту  5.1  із  змінами,  внесеними  згідно з
Наказом  Державної податкової адміністрації N 306 ( z0380-00 ) від
12.06.2000 )
     5.1.4. У    рядку    34.14   відображається   загальна   сума
амортизаційних відрахувань рівними частками  по  кожному  окремому
виду  нематеріального активу за лінійним методом,  виходячи з його
первісної  вартості  з  урахуванням  індексації  протягом  строку,
визначеного  платником  податку  самостійно,  виходячи  зі  строку
корисного використання таких  нематеріальних  активів  або  строку
діяльності  платника податку,  але не більше 10 років безперервної
експлуатації.
     Амортизаційні відрахування    провадяться    до    досягнення
залишковою вартістю нематеріального актива нульового значення.
     Балансова  вартість   нематеріальних   активів   на   початок
звітного  періоду  зазначається  у  рядку  34.9  графи  3.1  цього
додатка, а на кінець звітного періоду - у графі 4.1.
(  Підпункт  5.1.4  пункту  5.1  із  змінами,  внесеними  згідно з
Наказом  Державної податкової адміністрації N 306 ( z0380-00 ) від
12.06.2000 )
     5.1.5.    У    рядку   34.15   відображаються   амортизаційні
відрахування  у  вигляді будь-яких витрат на розвідку (дорозвідку)
та   розробку   будь-яких   запасів   (родовищ)  корисних  копалин
(включаючи   будь-які   нафтові   або   газові  свердловини),  які
включаються  до  окремої групи витрат платника податку, на балансі
якого перебувають такі запаси (родовища).
     Балансова вартість витрат,  пов'язаних із видобутком корисних
копалин,   включених  до  балансу  платника  податку  до  набрання
чинності цим  Законом,  визначається  як  їх  залишкова  балансова
вартість за станом на момент набрання чинності цим Законом.
     До складу зазначеної групи витрати на  розвідку  (дорозвідку)
та  облаштування  будь-яких  запасів  (родовищ)  корисних  копалин
включаються за  переліком  таких  витрат,  встановленим  Кабінетом
Міністрів України.
     Облік балансової вартості витрат,  пов'язаних  із  видобутком
корисних копалин,  ведеться по кожному окремому родовищу (кар'єру,
шахті,  свердловині)  за  порядком,   встановленим   Міністерством
фінансів України.
     Балансова  вартість витрат,  пов'язаних з видобутком корисних
копалин,  на початок звітного періоду зазначається у  рядку  34.10
графи  3.1  цього додатка,  а на кінець звітного періоду - у графі
4.1.
(  Підпункт  5.1.5  пункту  5.1  із  змінами,  внесеними  згідно з
Наказом  Державної податкової адміністрації N 306 ( z0380-00 ) від
12.06.2000 )

     5.2. Рядок 35 декларації заповнюється на підставі додатка "Н"
до декларації.
     У рядках   35.1   -   35.4   цього   додатка   відображаються
амортизаційні  відрахування,  які  за  своїм  змістом   підлягають
зменшенню з метою оподаткування (рядки 35.1 - 35.5 додатка "Н") по
основних фондах та нематеріальних активах,  що використовуються  у
зв'язку   зі:   створенням  та  продажем  інноваційного  продукту,
діяльністю резидента платника податку за межами України,  продажем
на  території  України  спеціальних  продуктів дитячого харчування
власного  виробництва,  продажем  товарів,   робіт,   послуг   (за
виключенням   грального   бізнесу)   підприємствами,   заснованими
всеукраїнськими громадськими організаціями інвалідів.

              6. Прибуток, що підлягає оподаткуванню

     6.1. Рядки  36  -  37  декларації  заповнюються  на  підставі
додатка "О" до декларації.
     Прибуток,  що  підлягає  оподаткуванню  (рядок  39  графи   4
декларації),  розраховується  шляхом  зменшення суми скоригованого
валового доходу звітного періоду (рядок  11  декларації)  на  суму
валових витрат   (рядок   32   -   рядок  33  декларації)  і  суму
амортизаційних відрахувань (рядок 34 -  рядок  35  декларації),  з
урахуванням положень пунктів 7.12,  7.13, 7.14 та статті 6 Закону,
наростаючим   підсумком   з  початку  звітного  фінансового  року.
(   Пункт   6.1  доповнено  абзацом  згідно  з  Наказом  Державної
податкової адміністрації N 306 ( z0380-00 ) від 12.06.2000 )
     6.1.1. Рядки  36.1  -  36.2  додатка  "О"   заповнюються   за
порядком, визначеним цим додатком.
     Додаток "О"   заповнюється   та   подається   до   державного
податкового органу лише платниками податку, які отримують прибуток
від продажу інноваційного продукту, спеціальних продуктів дитячого
харчування   власного  виробництва,  виробництва  товарів  (робіт,
послуг)  підприємствами  громадських  організацій  інвалідів,   та
платниками,  які  отримують  прибуток  за  межами митної території
України.
     6.2. У рядку 38 декларації відображається  від'ємне  значення
об'єкта  оподаткування  (збитки) з урахуванням суми амортизаційних
відрахувань,  на  яке  дозволяється  платнику  податку  зменшувати
об'єкт оподаткування наступного звітного (податкового) кварталу, а
також кожного з наступних двадцяти звітних (податкових)  кварталів
до   повного   погашення   такого   від'ємного   значення  об'єкта
оподаткування.
     Зменшення  платником     податку     об'єкта    оподаткування
попереднього звітного (податкового) кварталу  на  суму  від'ємного
значення  (з  урахуванням суми амортизаційних відрахувань) об'єкта
оподаткування,  одержаного у звітному (податковому)  кварталі,  не
допускається.  (  Пункт  6.2  доповнено  абзацом  згідно з Наказом
Державної   податкової  адміністрації  N  306  (  z0380-00  )  від
12.06.2000 )
     Розрахунок умовного   прикладу   заповнення   деяких   рядків
декларації  додається.  (  Пункт  6.2  доповнено  абзацом згідно з
Наказом  Державної податкової адміністрації N 306 ( z0380-00 ) від
12.06.2000 )
     Починаючи з 1 січня 1999 року,  у разі,  якщо за результатами
звітного кварталу збитки  попереднього  кварталу  не  відшкодовані
валовими доходами,  різниця підлягає індексації згідно з офіційним
індексом інфляції такого звітного кварталу.
     Якщо від'ємне  значення  об'єкта оподаткування не погашається
платником  податку  за  рахунок  отриманих  ним  валових   доходів
протягом  наступних  двадцяти  звітних (податкових) кварталів,  то
об'єкт оподаткування наступних звітних (податкових)  кварталів  не
зменшується   на   непогашену  суму  від'ємного  значення  об'єкта
оподаткування.
     6.3. У  рядку  40 декларації відображається сума збитків,  що
підлягає  віднесенню  за  розрахунком  протягом наступних двадцяти
звітних    (податкових)   кварталів,   а   також   сума   збитків,
проіндексованих  відповідно  до  пункту  6.3  статті  6 Закону, що
залишилася  невідшкодованою у разі недостатності валового доходу у
попередньому податковому періоді.


            7. Податкове зобов'язання платника податку