МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ
УКРАЇНИ
ЛИСТ
18.10.2013 № 3303-05/36312-08
Департаменту житлово-комунального 
господарства та будівництва 
Волинської облдержадміністрації 
Київський майдан, 9, м. Луцьк, 
Волинська обл., 43027
 Державній казначейській службі України 
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601

Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель

Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку) відповідно до пунктів 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (2289-17) (далі - Закон) та Порядку здійснення моніторингу державних закупівель (z1377-11) , затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти проведення першочергових заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайної ситуації на території житлової забудови (оголошення № 179301 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" № 77/4 (820/4) від 02.10.2013), проведеної Департаментом житлово-комунального господарства та будівництва Волинської обласної державної адміністрації (далі - Замовник) за процедурою "закупівля в одного учасника" у публічного акціонерного товариства "Луцьксантехмонтаж № 536" (далі - ПАТ "Луцьксантехмонтаж № 536").
I. Дата початку здійснення моніторингу: 07.10.2013.
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку (лист-повідомлення Мінекономрозвитку від 07.10.2013 № 3303-05/34999-08).
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: наявність підстав для застосування визначеної Замовником процедури закупівлі відповідно до абзацу третього пункту 1.5 Порядку (z1377-11) .
IV. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника проведення першочергових заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайної ситуації на території житлової забудови на вул. Героїв УПА у м. Луцьку оформлено протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 24.09.2013 № 1.
Відповідно до пункту 5 обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника (далі - обґрунтування) Замовника умовою застосування процедури є пункт 3 частини другої статті 39 Закону (2289-17) , а саме: нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв'язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, зокрема пов'язаних із забезпеченням продуктами нафтопереробки рідкими спеціалізованого санітарного транспорту бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги, з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам.
Згідно з пунктом 7 обґрунтування документами, що підтверджують наявність умови застосування цієї процедури, є протокол засідання міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10.06.2013 № 12, узагальнені дані моніторингу негативних явищ руйнування житлових будинків та господарських споруд по вул. Героїв УПА, 13 - 73 уздовж берегової лінії стариці р. Стир, протокол засідання обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 17.06.2013 № 8, експертний висновок ПАТ "Інститут "Волиньводпроект" про загальний технічний стан житлової забудови по вулиці Героїв УПА в м. Луцьку, лист Волинської обласної державної адміністрації від 25.06.2013 № 3827/33/2-13, розрахунок можливих збитків, пов'язаних з виникненням надзвичайної ситуації будинків на вул. Героїв УПА (Червоноармійська) в м. Луцьку (непарна сторона), довідка Волинського обласного центру гідрометеорології про гідрометеорологічну ситуацію у м. Луцьку за останні шість місяців, довідка Луцької міської ради про порушення нормальних умов життєдіяльності.
Відповідно до протоколу засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Луцької міської ради від 10.06.2013 № 12 на протязі останніх років на території житлової забудови на вул. Героїв УПА, 13 - 73 (непарна сторона) у м. Луцьку вздовж берегової лінії стариці р. Стир спостерігаються зсувні процеси ґрунту.
Комісією міської ради з залученням відповідних фахівців обстежено вищезазначену територію та виявлено, що житлова забудова (одно- і двоповерхові цегляні будинки) розташована на правій терасі р. Стир із перепадом відміток між заплавою річки і терасою 6 - 10,4 м. Лінія обриву деяких будинків розташована на віддалі 1 - 2 м, а на віддалі 2 - 3 м по території забудови утворились тріщини, які свідчать, що найближчим часом, при певних метеорологічних умовах виникне загроза зсувних процесів.
Таким чином, обласною комісією з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (протокол від 17.06.2013 № 8) вирішено ситуацію, що може виникнути на території житлової забудови на вул. Героїв УПА, 13 - 73, відповідно до Державного класифікатора надзвичайних ситуацій ДК 019:2010 (va457609-10) віднести до надзвичайних ситуацій природного характеру код - 20220 (надзвичайна ситуація пов'язана зі зсувом), класифікаційна ознака (згідно з наказом МНС України від 22.04.2003 № 119 (z0656-03) ) - 3.15 (масові руйнування будівель та споруд I - II категорії складності громадського призначення (у тому числі житлового), та відповідно до підпункту 4 пункту 4 та пункту 9 постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2004 № 368 (368-2004-п) "Про затвердження порядку класифікації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру за їх рівнями" відноситься до регіонального рівня за завданими збитками, потенційними загиблими та постраждалими у разі руйнування господарських будівель, житлових будинків тощо.
Відповідно до Експертного висновку, наданого ПАТ "Інститут "Волиньводпроект", основною причиною зсуву ґрунту на території житлової забудови є те, що біля підніжжя схилу відбувається інтенсивна суфузія ґрунту, адже геологічна будова схилу складається з лесовидних суглинків, які при їх насиченні водою опливають, створюючи сприятливу ситуацію для обвалювання верхньої частини обриву.
В зоні аварійної ділянки розташовані 38 житлових будинків, з яких 15 уже знаходяться над обривом. Якщо терміново не передбачити заходів по стабілізації кривої депресії схилу та його укріпленню, тоді існує загроза руйнування житлових будинків і споруд по вул. Героїв УПА (ліва сторона) в м. Луцьку. В результаті чого буде нанесений збиток близько 23 млн. грн. В результаті руйнування житлових будинків можлива загибель понад 10 чоловік та можуть постраждати понад 100 чоловік.
Вказана інформація також підтверджується листом від 14.06.2013 № 01/02/1901 Управління державної служби надзвичайних ситуацій України у Волинській області, відповідно до якого виконання заходів берегоукріплення необхідно провести в найближчий період часу.
Таким чином, вказані документи підтверджують нагальну потребу у здійсненні закупівлі у зв'язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів.
V. Висновок за результатами здійснення моніторингу:
За результатами здійсненого моніторингу Мінекономрозвитку вважає, що процедуру закупівлі в одного учасника застосовано Замовником за наявності умови застосування процедури закупівлі в одного учасника, передбаченої пунктом 3 частини другої статті 39 Закону (2289-17) .
Директор департаменту
державних закупівель
та державного замовлення
Міністерства економічного
розвитку і торгівлі України
А.Є. Рубан
( Текст взято з сайту Мінекономрозвитку України http://www.me.gov.ua )