УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 711 від 15.12.2000
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
10 січня 2001 р.
за N 5/5196
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 239 (z0663-14) від 10.06.2014 )

Про внесення змін і доповнень до Зборів і плат за послуги, що надаються суднам у морських торговельних портах України

( Щодо змін див. Наказ Міністерства транспорту N 10 (z0046-03) від 09.01.2003 )
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. N 1548 (1548-96-п) "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)" НАКАЗУЮ:
1. Внести зміни і доповнення до Зборів і плат за послуги, що надаються суднам у морських торговельних портах України, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 27 червня 1996 р. N 214 (z0374-96) і зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 24 липня 1996 р. за N 374/1399, із змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства транспорту України від 7 грудня 1998 р. N 487 (z0846-98) , зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30 грудня 1998 року за N 846/3286, виклавши ці Збори і плати в новій редакції, що додається.
Встановити, що рівень цих зборів і плат є граничним, а знижки до них надаються Міністерством транспорту.
Збори і плати за послуги, що надаються суднам у морських торговельних портах України, в редакції наказу Міністерства транспорту від 27.06.96 N 214 (z0374-96) , зареєстрованого в Міністерстві юстиці 24 липня 1996 р. за N 374/1399 (із змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства транспорту від 7 грудня 1998 р. N 487 (z0846-98) , зареєстрованим у Міністерстві юстиції 30 грудня 1998 року за N 846/3286), визнати такими, що втратили чинність.
2. Департаменту транспортної політики (Легенький Г.М.) разом з Департаментом нормативно-правового забезпечення (Логінова Л.М.) в установленому порядку зареєструвати цей наказ у Міністерстві юстиції України.
3. Контроль за виконання цього наказу покласти на заступника Міністра Севрюкова В.В.
Міністр
Л.М.Костюченко

Затверджено
Наказ Міністерства транспорту
України
27.06.96 N 214
(у редакції наказу Міністерства
транспорту України)
15.12.2000 N 711
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
10 січня 2001 р.
за N 5/5196

Збори і плата за послуги, що надаються суднам у морських портах України

Загальні умови
1. Збори та плата (лоцманський збір, збір за користування послугами служби регулювання рухом суден, швартовний збір, плата за роботу буксирів при швартовних операціях, плата за користування плавзасобами, плата за агентські послуги, супервайзерська винагорода) справляються у морських портах із суден зазначених груп і плавучих споруд, що плавають під Державним прапором України та іноземним прапором:
     вантажні  судна, що заходять у порти для виконання    група А
вантажних операцій, та плавучі споруди
     пасажирські судна,  включаючи швидкісні  судна  на    група Б
підводних  крилах  та  пороми,  що  заходять у порт для
виконання вантажопасажирських операцій,  криголами, які
не належать порту та не орендовані ним
     ліхтери, буксири,   буксири-штовхачі,    штовхачі,    група В
баржі  (самохідні  та  несамохідні),  річкові самохідні
судна, включаючи судна типу "ріка - море," пароплавств,
які є членами Братиславської угоди, що заходять у порти
на  р.Дунаї,  а  також  річкові  самохідні  судна,   що
заходять  в  інші  порти  для подальшого перевантаження
вантажів на морські судна та навпаки
     несамохідні судна (крім барж)                         група Г
     судна, що   заходять   у   порт   вимушено,    для    група Д
постачання,  карантинних  потреб,  а  також  судна,  що
прямують на ремонт на судноремонтні підприємства (бази)
України 
     службові та військові судна                           група Д
     навчальні, навчально-виробничі судна при виконанні    група Д 
ними рейсів за навчальними планами навчальних закладів,
на борту яких перебуває  не  менше  ніж  50  курсантів,
навчально-тренажерні судна
     наукові, дослідні  судна  та  швидкісні  судна  на    група Д
підводних  крилах,  що  виконують регулярні пасажирські
рейси  за  розкладом   у   каботажному  плаванні  (крім
прогулянкових і круїзних рейсів)
     судна судноремонтного        заводу         (СРЗ),    група Е
аварійно-рятувальні підводно-технічні (АРПТ), технічні,
госпітальні,  гідрографічні,  судна місцевого портового
флоту, криголами, які належать порту та орендовані ним,
спортивні судна,  приватні яхти,  парусні судна, судна,
які проходять ходові випробування,  риболовецькі судна,
що заходять у порти без виконання  вантажних  операцій,
та інші
Примітки:
1. Під терміном "вимушено" треба розуміти заходження судна в порт у зв'язку із загрозою безпеці продовження плавання, життю або здоров'ю членів команди та пасажирів.
2. Судна груп В (буксири та баржі), Д та Е, що виконують комерційні вантажні рейси, належать до групи А.
3. Судна груп Д та Е, що виконують комерційні вантажопасажирські рейси, належать до групи Б.
4. Ці збори та плати поширюється на суб'єктів підприємницької діяльності всіх форм власності, які виконують роботи та надають послуги у морських портах та на причалах судноремонтних заводів України незалежно від підпорядкованості цих портів (причалів).
2. Сплата зборів і плати за транзитний прохід суден Керч-Єнікальським каналом (КЄК) та каналом Прорва здійснюється шляхом попередньої оплати або безпосередньо на вході в КЄК та канал Прорва.
3. Нарахування зборів і плати за послуги, що надаються суднам у морських портах України, здійснюється з умовного об'єму судна, який обчислюється в кубічних метрах і дорівнює добутку трьох величин (довжина судна, ширина судна і висота борту судна), зазначених в обмірному свідоцтві (головні розміри) або документі, що його замінює.
Для морських суден, що перевозять вантажі на верхній палубі чи мають дві або більше палуб, крім твіндечних суден, висота борту, яка використовується для обчислення об'єму судна, повинна становити не менше половини ширини судна.
Для суден групи Б, що мають дві або більше палуб, висота борту, яка використовується для обчислення об'єму судна, повинна становити половину ширини судна.
Умовний об'єм баржо-буксирних складів, караванів та інших складених плавучих споруд для нарахування всіх видів зборів і плат дорівнює сумі об'ємів окремих елементів.
Для розрахунку всіх видів зборів і плати умовний об'єм суден РО-РО, РО-ФЛОУ, ОБО, ЛО-РО, контейнеровозів, худобовозів, ліхтеровозів, автомобілевозів застосовується з коефіцієнтом 0,7 за умови використання зазначених суден відповідно до їх спеціалізації. Тип судна та його спеціалізація визначаються за судновими документами.
Збори і плата за послуги, які надаються морською державною адміністрацією Дніпро-Бузького порту суднам, що заходять у цей порт, сплачуються безпосередньо морській державній адміністрації Дніпро-Бузького порту.
4. Судна, що обслуговуються на рейді, сплачують за найм роз'їздних катерів або буксирів додатково, окремо за кожний найм катера або буксира.
5. Для ліхтеровозів, що виконують вантажні операції з ліхтерами на зовнішньому або внутрішньому рейді, портові збори нараховуються з об'єму ліхтерів, зданих ліхтеровозом по прибутті до порту і прийнятих ним при виході з нього.
6. Ставки лоцманського та швартовного зборів, плати за роботу буксирів при швартовних операціях і плати за користування самохідними плавзасобами, плати за послуги, які надаються агентом, підвищуються для всіх суден.
У робочі дні з 22.00 до 6.00 - на 25%;
в суботні, недільні й святкові дні за календарем та згідно з чинним законодавством:
з 6.00 до 22.00 - на 50%,
з 22.00 до 6.00 - на 100%.
Ці надбавки застосовуються тільки в тій частині вартості послуги, яка відповідає фактичній тривалості послуги в позаурочний час.
На річкові судна (несамохідні баржі), а також круїзні пасажирські судна, які заходять у порт Ялта, ці надбавки не поширюються.
У рахунках, що виставляються судновласникам, робиться обов'язковий детальний розрахунок вартості наданих послуг з визначенням ставок, надбавок, які застосовуються, і розрахунок часу, як робочого, так і позаурочного.
Ставки лоцманського збору не підвищуються, якщо судно вимушено стоїть у нічний час, що пов'язано з одержанням дозволу на вхід судна в канал.
7. Основними ознаками лінії закордонного плавання є:
установлення обов'язкових і факультативних іноземних та українських портів заходження;
закріплення для роботи на лінії типів суден;
установлення періодичності заходження закріплених суден в українські порти;
реєстрація лінії Державним департаментом морського і річкового транспорту, за поданням адміністрації порту (морського порту).
8. Для суден, що заходять у порт Южний під навантаження-розвантаження генеральних та навалочних вантажів, порт може застосовувати знижку усіх видів зборів і плати у розмірі 50 відсотків.
У порту Ялта для круїзних пасажирських суден закордонного плавання групи Б (за винятком тих, що виконують вантажопасажирські рейси) застосовується знижка у розмірі 20 відсотків від ставок зборів і плати.
9. Якщо на судно поширюється застосування кількох надбавок зборів і плати, кожна з них застосовується щодо базової ставки.
10. Якщо на судно поширюється застосування кількох знижок, застосовується тільки найбільша щодо базової ставки.
11. При нарахуванні зборів і плати час округлюється до 0,5 години. При цьому час менше ніж 30 хвилин приймається за 0,5 години, а час більше ніж 30 хвилин - за 1 годину.
При нарахуванні зборів і плат подобово час округлюється до 0,5 доби. При цьому час до 0,5 доби приймається за 0,5 доби, а час більше ніж 0,5 доби - за 1 добу.
12. Державна належність судна і відповідно наданий йому статус під час справляння зборів і плати визначається за прапором, під яким це судно плаває, незалежно від того, хто є його власником і хто його використовує.
13. Сплата зборів і плати здійснюється відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 19 лютого 1993 р. N 15 (15-93) "Про систему валютного регулювання і валютного контролю".
14. Із сум зборів і плати, що справляються у валюті України, податок на додану вартість сплачується відповідно до законодавства. При цьому якщо в порту надаються послуги суднам каботажного плавання, сума зборів, визначена відповідно до цих Зборів і плати, збільшується на суму податку на додану вартість, а в інших випадках - сума податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету, обчислюється із суми зборів, нарахованих і сплачених порту без такого збільшення.

Лоцманський збір

15. Лоцманський збір справляється з усіх суден, що заходять у порти України. Для суден, що плавають під Державним прапором України, лоцманське проведення є необов'язковим і лоцманський збір не справляється у випадках:
якщо лоцманське проведення в даному районі або порту не є обов'язковим;
якщо капітан судна склав іспити комісії капітана порту і одержав про це відповідне свідоцтво.
16. Нарахування лоцманського збору проводиться з умовного об'єму судна у кубометрах. Об'єм судна менше 5000 куб.метрів вважається за 5000 куб.метрів.
17. Лоцманський збір включає в себе плату за плавучі споруди, які використовуються для доставки лоцмана на судно, що входить у порт, або зняття лоцмана із судна, що виходить з порту.
18. Із суден груп А, Б, Г і Д за проведення підхідними до порту каналами і фарватерами, за проведення за межами акваторії порту (зовнішньопортове проведення), а також за перестановки між зовнішнім рейдом і причалами порту, при відсутності підхідних каналів і фарватерів, або на акваторії порту (внутрішньопортове проведення), лоцманський збір справляється з об'єму судна в кубометрах за такими ставками:
Таблиця 1
Ставки лоцманського збору
------------------------------------------------------------------
|                |    Зовнішньопортове проведення    |Внутрішньо-|
|     Порт       |     (в доларах США/куб.м-миля)    |  портове  |
|                |-----------------------------------|проведення |
|                | до 1  |  1,1-  | 5,1-30 | понад 30|(в доларах |
|                | милі  | 5 миль |  миль  |   миль  |США/куб.м) |
|----------------+-------+--------+--------+---------+-----------|
|       1        |  2    |    3   |   4    |    5    |     6     |
------------------------------------------------------------------
               а) для суден у закордонному плаванні
 Білгород-
 Дністровський    0,0054   0,0041   0,0027    0,0005     0,0074
 Бердянськ        0,0036   0,0016   0,0009    0,0005     0,0088
 Дніпро-Бузький   0,0036   0,0032   0,0020    0,0005     0,0058
 Іллічівськ       0,0036   0,0016   0,0009    0,0005     0,0088
 Керч             0,0029   0,0013   0,0007    0,0005     0,0068
 Маріуполь        0,0036   0,0016   0,0009    0,0005     0,0088
 Миколаїв         0,0036   0,0032   0,0020    0,0005     0,0058
 Одеса            0,0025   0,0011   0,0009    0,0005     0,0058
 Октябрський      0,0036   0,0032   0,0020    0,0005     0,0058
 Очаків           0,0036   0,0032   0,0020    0,0005     0,0058
 Скадовськ        0,0036   0,0032   0,0020    0,0005     0,0058
 Усть-Дунайськ    0,0025   0,0011   0,0009    0,0005     0,0058
 Херсон           0,0054   0,0041   0,0027    0,0005     0,0074
 Ялта             0,0032   0,0014   0,0007    0,0005     0,0079
 Інші порти       0,0059   0,0052   0,0038    0,0011     0,0065
 (причали)
               б) для суден у каботажному плаванні
 Білгород-
 Дністровський   0,0006    0,0004   0,00026   0,00004    0,0008
 Бердянськ       0,0004    0,00016  0,00010   0,00004    0,0008
 Дніпро-Бузький  0,0004    0,0003    0,0002   0,00005    0,0006
 Іллічівськ      0,0004    0,00016  0,00010   0,00004    0,0008
 Керч            0,0002    0,00012  0,00006   0,00004    0,0006
 Маріуполь       0,0004    0,00016  0,00010   0,00004    0,0008
 Миколаїв        0,0004    0,0003    0,0002   0,00005    0,0006
 Одеса           0,0002    0,00010  0,00010   0,00004    0,0006
 Октябрський     0,0004    0,0003    0,0002   0,00005    0,0006
 Очаків          0,0004    0,0004    0,0002   0,00004    0,0006
 Скадовськ       0,0004    0,0004    0,0002   0,00004    0,0006
 Усть-Дунайськ   0,0002    0,00010  0,00010   0,00004    0,0006
 Херсон          0,0006    0,0004   0,00026   0,00004    0,0008
 Ялта            0,0004    0,00014  0,00008   0,00004    0,0008
 Інші порти      0,0006    0,0006    0,0004   0,00010    0,0006
 (причали)
19. Із самохідних суден групи В лоцманський збір за зовнішньопортове проведення справляється за кілометр і 1 кВт ефективної потужності буксира або за 1 тонну вантажопідйомності інших самохідних суден за ставками:
0,002 долара США - для суден у закордонному плаванні;
0,00009 долара США - для суден у каботажному плаванні.
Неповний кілометр проведення приймається за повний. За внутрішньопортове проведення (між рейдом і причалом) лоцманський збір справляється за 1 кВт ефективної потужності буксира або за 1т вантажопідйомності інших самохідних суден за ставками:
0,04 долара США - для суден у закордонному плаванні;
0,002 долара США - для суден у каботажному плаванні.
З несамохідних суден групи В, які буксируються або штовхаються, збір справляється в розмірі 25% від збору за буксир. При цьому збір за буксир справляється за повною ставкою.
20. За лоцманське проведення суден, що прямують транзитом Керч-Єнікальським каналом, незалежно від часу доби лоцманський збір справляється за ставками:
0,0288 долара США/куб. м - для суден у закордонному плаванні;
0,0014 долара США/куб. м - для суден у каботажному плаванні.
За проведення по Азовському морю незалежно від часу доби - за ставками:
0,0223 долара США/куб. м - для суден у закордонному плаванні;
0,0011 долара США/куб. м - для суден у каботажному плаванні.
За лоцманське проведення суден, що прямують транзитом Керч-Єнікальським каналом (КЄК) до порту Кавказ, незалежно від часу доби лоцманський збір справляється за ставками:
0,021 долара США/куб. м - від буя N 1 до порту Кавказ;
0,0082 долара США/куб. м - від буя "Варзовський" до порту Кавказ.
У суботні, недільні і святкові дні за календарем та згідно з чинним законодавством ставки не підвищуються.
Проведення підхідними каналами портів оплачується окремо за ставками табл.1.
21. Для вантажних суден, які працюють на лініях закордонного плавання, відкритих у встановленому порядку, а також для суден групи Б надається знижка у розмірі 20 відсотків від ставок зборів, які справляються за зовнішньопортове та внутрішньопортове лоцманське проведення.
22. Судна групи Е (крім суден, які проходять ходові випробування) звільняються від сплати лоцманського збору.
23. За неправильне повідомлення осадки, довжини і ширини судна або його місткості капітан судна зобов'язаний сплатити штраф у розмірі двократної ставки лоцманського збору незалежно від установленої чинним законодавством України відповідальності за наслідки, що можуть виникнути через ці дії.
24. Неповна миля проводки приймається за повну.
25. При одночасному проведенні кількох суден лоцманський збір справляється з кожного з них за повною ставкою.
26. Підставою для справляння збору є лоцманська квитанція, виписана і засвідчена капітаном судна, або радіотелеграфне підтвердження судна.
27. Плата за відмову від послуг лоцмана, замовлених судном, а також за затримку лоцмана на судні справляється за такими ставками:
Таблиця 2
------------------------------------------------------------------
| Причина затримки лоцмана       | Розмір плати й умови стягнення|
------------------------------------------------------------------
 Виклик лоцмана з наступною        100% збору за проведення, для
 відмовою від його послуг          якого був викликаний лоцман
 За 1 годину затримки              36 доларів США, враховуючи
 лоцмана, викликаної               неповну годину за повну, - для
 неточною інформацією              суден у закордонному плаванні;
                                   3,6 долара США, враховуючи
                                   неповну годину за повну, - для
                                   суден у каботажному плаванні;
 Затримка лоцмана на судні         90 доларів США за першу добу,
 більше 2 годин з причин,          180 доларів США за кожну
 які не мають характеру            наступну добу - для суден у
 дії непереборної сили             закордонному плаванні;
                                   9,0 доларів США за першу добу,
                                   18,0 доларів США за кожну
                                   наступну добу - для суден у
                                   каботажному  плаванні
Примітки:
1. При затримці лоцмана на судні більше 2 годин внаслідок того, що тривалість самого проведення перевищує 2 години, зазначена плата за затримку лоцмана не справляється.
2. Якщо лоцман і стажист вивезені судном, яке вони проводили за межі району, що ними обслуговується, капітан судна зобов'язаний відшкодувати лоцманові витрати на повернення до місця служби (проїзд, добові, проживання в готелі), а також виплатити винагороду, зазначену в табл. 2, за кожну добу перебування їх за межами району лоцманського проведення.

Збір за користування послугами служби регулювання руху суден

28. Збір за послуги Служби регулювання руху суден (СРРС), що мають берегові радіолокаційні системи (БРЛС), справляється за нижченаведеними ставками за один кубометр об'єму суден груп А, Б, Д, Е (судна, що проходять ходові випробування), при кожному вході в порт, виході з порту, а також за кожний транзитний прохід каналом.
Таблиця 3
Ставки збору за послуги СРРС
(у доларах США за куб.м)
------------------------------------------------------------------
|      Порт        |     Для суден у      |      Для суден у     |
|                  |закордонному плаванні | каботажному плаванні |
------------------------------------------------------------------
 Дніпро-Бузький             0,0049*              0,00049*
 Іллічівськ                 0,0094               0,00094
 Керч                       0,013                0,0013
 Маріуполь                  0,006                0,0006
 Миколаїв (мор.)            0,0071*              0,00071*
 Октябрський                0,0055*              0,00055*
 Одеса                      0,0094               0,00094
 Очаків                     0,0049*              0.00049*
 Херсон (мор.)              0,0057*              0,00057*
 Южний                      0,0094               0,00094
* Збір безпосередньо сплачується державному підприємству "Дельта - лоцман".
Примітки:
1. Судна груп В, Г, Е (крім суден, які проходять ходові випробовання) звільняються від сплати збору за послуги СРРС.
2. Судна, що прямують Бузько-Дніпровсько-лиманським та Херсонським морськими каналами транзитом з подальшим заходженням у річкові порти, збір за послуги СРРС сплачують державному підприємству "Дельта-лоцман" за ставками, встановленими відповідно для порту Миколаїв (мор.) та порту Херсон (мор.).
Указаний збір справляється зі знижкою 70 відсотків за прохід транзитом СРРС портів Іллічівськ, Одеса і Южний в таких випадках:
1) в умовах обмеженої видимості;
2) за заявкою капітана при будь-яких умовах видимості.
Для поромних суден, що працюють на поромній лінії Іллічівськ -- Варна, та швидкісних суден на підводних крилах, що виконують регулярні пасажирські рейси за розкладом, указаний збір справляється із знижкою 50 відсотків.
Збір за послуги СРРС справляється за фактично надану послугу.
У випадках відсутності факту надання послуги (БРЛС не працює або послуга не надавалася) збір за послуги СРРС не справляється.
29. Радіолокаційне проведення СРРС порту Іллічівськ є обов'язковим для навантажених суден-газовозів, хімовозів і танкерів, що прямують транзитом, сплачується за ставками:
0,0006 долара США/куб.м-милю - для суден у закордонному плаванні;
0,00006 долара США/куб.м-милю - для суден у каботажному плаванні.
Збір за прохід у зони СРРС транзитом включається в дисбурсментський рахунок у найближчому порту прибуття (відправлення) судна з подальшим перерахуванням сум відповідним портам.
30. Капітан судна, який звернувся до служби регулювання руху суден за послугами, а потім відмовився від них, зобов'язаний повністю сплатити належний за замовлені послуги збір.

Швартовний збір

31. Швартовний збір при швартуванні, відшвартуванні, перетягуванні і перешвартуванні суден усіх груп, крім В, Г, Д і Е, справляється за такими ставками.
Таблиця 4
Ставка швартовного збору (за операцію)
(у доларах США)
------------------------------------------------------------------
|                                       | Для суден у|Для суден у|
|          Об'єм судна, куб.м           |закордонному|каботажному|
|                                       |  плаванні  |  плаванні |
------------------------------------------------------------------
             До 1000  включно                 18           2
 понад 1000  до 5000  включно                 36           4
 понад 5000  до 10000 включно                 54           5
 понад 10000 до 20000 включно                 72           7
 понад 20000 до 40000 включно                108           11
 понад 40000 до 80000 включно                144           14
 понад 80000                                 180           18
 Судна на підводних крилах                   2            0,2
32. Перетяжка судна уздовж причалу на відстань більше ніж довжина судна вважається як дві операції, менше довжини судна - як одна операція.
33. Перешвартування судна від причалу до причалу вважається як дві операції.

Плата за роботу буксирів при швартовних операціях

34. Комплексна оплата роботи всіх буксирів при швартуванні, відшвартуванні та перестановленні для суден групи А (крім плавучих споруд), Б (круїзні пасажирські судна закордонного плавання, які заходять у порт Ялта) і В (крім буксирів, буксирів-штовхачів, штовхачів) обчислюється за ставками табл. 5.
35. Ставки табл. 5 застосовуються за відсутності кригових умов при швидкості вітру до 14 м/с.
36. У кригових умовах або при швидкості вітру понад 14 м/с оплата роботи буксирів при швартуванні, відшвартуванні і перестановленні здійснюється за ставками табл. 6.
37. Кількість і потужність буксирів, необхідних для проведення швартовних операцій, встановлюється "Обов'язковою постановою по порту" або визначається лоцманською службою за погодженням з капітаном судна.
38. Для суден групи А в портах лінії закордонного плавання, відкритої в установленому порядку, надається знижка в розмірі 20 відсотків.
39. Для суден, які використовують при швартовних операціях підрулювальний пристрій, надається знижка в розмірі 25 відсотків.
40. Судна всіх груп із зіпсованим або непрацюючим головним двигуном оплачують роботу буксирів при швартуванні, відшвартуванні, перестановленні, як несамохідні судна.
41. Плата за роботу буксирів при швартуванні, відшвартуванні й перестановленні для суден груп А (плавучі споруди), В (буксири, буксири-штовхачі, штовхачі), а також суден груп Б (крім круїзних пасажирських суден закордонного плавання, що заходять у порт Ялта), Г, Д і Е справляється за ставками табл. 6.
Таблиця 5
Ставки плати за роботу буксирів при швартовних операціях (за куб.м/операцію)
(у доларах США)
------------------------------------------------------------------
|               |Для суден у закордонному|Для суден у каботажному|
|    Порт       |       плаванні         |        плаванні       |
|               |------------------------+-----------------------|
|               |швартування,|перестанов-|швартування,| переста- |
|               |відшварту-  |  лення    |відшварту-  | новлення |
|               |  вання     |           |   вання    |          |
------------------------------------------------------------------
 Білгород-
 Дністровський      0,052       0,090        0,0052      0,0090
 Бердянськ          0,043       0,061        0,0043      0,0061
 Бухта Камишова     0,038       0,054        0,0038      0,0054
 Дніпро-Бузький     0,047       0,081        0,0047      0,0081
 Євпаторія          0,038       0,054        0,0038      0,0054
 Ізмаїл             0,043       0,061        0,0043      0,0061
 Іллічівськ         0,043       0,061        0,0043      0,0061
 Керч               0,038       0,054        0,0038      0,0054
 Маріуполь          0,052       0,090        0,0052      0,0090
 Миколаїв (мор.)    0,047       0,081        0,0047      0,0081
 Одеса              0,052       0,090        0,0052      0,0090
 Октябрський        0,047       0,081        0,0047      0,0081
 Очаків             0,024       0,032        0,0024      0,0032
 Рені               0,043       0,061        0,0043      0,0061
 Севастополь        0,038       0,054        0,0038      0,0054
 Скадовськ          0,022       0,032        0,0022      0,0032
 Усть-Дунайськ      0,052       0,090        0,0052      0,0090
 Феодосія           0,038       0,054        0,0038      0,0054
 Херсон(мор.)       0,052       0,090        0,0052      0,0090
 Южний              0,052       0,090        0,0052      0,0090
 Ялта (всі групи    0,038       0,054        0,0038      0,0054
 суден)
Примітка. З круїзних пасажирських суден об'ємом більше як 45000 куб.м, що заходять у порт Ялта, збір за роботу буксирів при швартовних операціях стягується як із суден об'ємом 45000 куб. м.

Плата за користування плавзасобами

42. За користування самохідними плавзасобами у всіх випадках, крім обумовлених у пункті 34, справляється плата за ставками табл.6.
43. За користування портовими несамохідними суднами плата справляється за ставками, затвердженими начальником підприємства-власника.
Таблиця 6
Ставки плати за користування самохідними суднами
(у доларах США за годину)
-------------------------------------------------------------------
|      Індикаторна потужність      |  Для суден у |  Для суден у  |
|              двигуна             | закордонному |  каботажному  |
|                                  |   плаванні   |    плаванні   |
|----------------------------------+--------------+---------------|
|                          |  к.с. | порти |порти | порти | порти |
|            кВт           |       |Чорного|Азов- |Чорного|Азовсь-|
|                          |       |моря і |ського|моря і |кого   |
|                          |       |р.Дунай|моря  |р.Дунай|моря   |
-------------------------------------------------------------------
            до 75   включно до  100     45   36     4,5       3,6
 понад 75   до 110  включно 101-150     54   45     5,5       4,5
 понад 110  до 150  включно 151-204     63   54     6,3       5,4
 понад 150  до 185  включно 205-252     72   63     7,2       6,3
 понад 185  до 240  включно 253-326     90   72     9,0       7,2
 понад 240  до 300  включно 327-408     99   80     9,9       8,0
 понад 300  до 350  включно 409-476     115  100    11,5     10,0
 понад 350  до 440  включно 477-598     135  115    13,5     11,5
 понад 440  до 500  включно 599-680     150  135    15,0     13,5
 понад 500  до 600  включно 681-816     170  142    17,0     14,2
 понад 600  до 700  включно 817-952     185  160    18,5     16,0
 понад 700  до 800  включно 953-1088    220  198    22,0     19,8
 понад 800  до 900  включно 1089-1224   250  220    25,0     22,0
 понад 900  до 1100 включно 1225-1496   288  243    28,8     24,6
 понад 1100 до 1470 включно 1497-1999   333  279    33,3     27,9
 понад 1470 до 1840 включно 2000-2502   387  324    38,7     32,4
 понад 1840 до 2500 включно 2503-3400   468  414    46,8     41,4
 понад 2500                 понад 3400  630  522    63,0     52,2

Плата за агентські послуги

44. За агентування суден, що заходять до портів України для завантаження та (або) розвантаження наливних, навалочних або насипних, а також генеральних, лісових і змішаних вантажів, плата за агентські послуги справляється за ставками, наведеними в табл. 7, 8 і 9.
Таблиця 7
Ставки плати за агентування суден, що заходять для перевантаження наливних вантажів, за суднозахід
(у доларах США)
------------------------------------------------------------------
|                             |Ізмаїл,       |Одеса,     |       |
|                             |Рені,         |Южний,     |       |
|        Об'єм, куб.м         |Усть-Дунайськ,|Миколаїв,  | Інші  |
|                             |Бердянськ,    |Іллічівськ,| порти |
|                             |Керч          |Херсон,    |       |
|                             |              |Маріуполь  |       |
------------------------------------------------------------------
               а) для суден у закордонному плаванні
             до 2000   включно      297           352        306
 понад 2000  до 4000   включно      378           432        378
 понад 4000  до 6000   включно      450           531        450
 понад 6000  до 8000   включно      531           567        540
 понад 8000  до 12000  включно      657           702        666
 понад 12000 до 16000  включно      756           792        756
 понад 16000 до 24000  включно      882           945        909
 понад 24000 до 30000  включно      990           1080       1008
 понад 30000 до 40000  включно      1098          1206       1134
 понад 40000 до 48000  включно      1206          1350       1269
 понад 48000 до 56000  включно      1314          1629       1404
 понад 56000 до 64000  включно      1431          1800       1530
 понад 64000 до 72000  включно      1539          1962       1656
 понад 72000 до 80000  включно      1656          2133       1818
 понад 80000 до 100000 включно      1674          2646       1962
 далі за кожні повні                 14            27         18
 (неповні) 1000 куб.м
               б) для суден у каботажному плаванні
             до 2000   включно       30            35         31
 понад 2000  до 4000   включно       38            43         38
 понад 4000  до 6000   включно       45            53         45
 понад 6000  до 8000   включно       53            57         54
 понад 8000  до 12000  включно       66            70         67
 понад 12000 до 16000  включно       76            79         76
 понад 16000 до 24000  включно       88            95         91
 понад 24000 до 30000  включно       99            108        101
 понад 30000 до 40000  включно       110           121        113
 понад 40000 до 48000  включно       121           135        127
 понад 48000 до 56000  включно       131           163        140
 понад 56000 до 64000  включно       144           180        153
 понад 64000 до 72000  включно       154           196        166
 понад 72000 до 80000  включно       166           213        182
 понад 80000 до 100000 включно       167           265        196
 далі за кожні повні                 1,4           2,7        1,8
 (неповні) 1000 куб.м
Таблиця 8
Ставки плати за агентування суден, що заходять для перевантаження навалочних або насипних вантажів за суднозахід
(у доларах США)
------------------------------------------------------------------
|                             |Ізмаїл,       |Одеса,     |       |
|                             |Рені,         |Южний,     |       |
|        Об'єм, куб.м         |Усть-Дунайськ,|Миколаїв,  | Інші  |
|                             |Бердянськ,    |Іллічівськ,| порти |
|                             |Керч          |Херсон,    |       |
|                             |              |Маріуполь  |       |
------------------------------------------------------------------
               а) для суден у закордонному плаванні
             до 1800  включно      333           378        333
 понад 1800  до 3600  включно      414           468        396
 понад 3600  до 5500  включно      513           558        504
 понад 5500  до 7200  включно      576           657        576
 понад 7200  до 11000 включно      702           774        720
 понад 11000 до 15000 включно      882           891        855
 понад 15000 до 22000 включно      954           1026      1026
 понад 22000 до 30000 включно      1080          1188      1170
 понад 30000 до 37000 включно      1170          1332      1314
 понад 37000 до 44000 включно      1296          1467      1512
 понад 44000 до 51000 включно      1431          1620      1674
 понад 51000 до 59000 включно      1557          1764      1854
 понад 59000 до 66000 включно      1692          1908      2016
 понад 66000 до 73000 включно      1818          2061      2187
 понад 73000 до 92000 включно      1944          2205      2358
 далі за кожні повні               16            18        22
 (неповні) 1000 куб.м
               б) для суден у каботажному плаванні
             до 1800  включно        33           38        33
 понад 1800  до 3600  включно        41           47        40
 понад 3600  до 5500  включно        51           56        50
 понад 5500  до 7200  включно        58           66        58
 понад 7200  до 11000 включно        70           77        72
 понад 11000 до 15000 включно        88           89        86
 понад 15000 до 22000 включно        95          103       103
 понад 22000 до 30000 включно        108         119       117
 понад 30000 до 37000 включно        117         133       131
 понад 37000 до 44000 включно        130         147       151
 понад 44000 до 51000 включно        143         162       167
 понад 51000 до 59000 включно        156         176       185
 понад 59000 до 66000 включно        169         191       202
 понад 66000 до 73000 включно        182         206       219
 понад 73000 до 92000 включно        194         221       236
 далі за кожні повні                 1,6         1,8       2,2
 (неповні) 1000 куб.м
Таблиця 9
Ставки плати за агентування суден, що заходять для перевантаження генеральних, лісових і змішаних вантажів, за суднозахід
(у доларах США)
------------------------------------------------------------------
|                             |Ізмаїл,       |Одеса,     |       |
|                             |Рені,         |Южний,     |       |
|        Об'єм, куб.м         |Усть-Дунайськ,|Миколаїв,  | Інші  |
|                             |Бердянськ,    |Іллічівськ,| порти |
|                             |Керч          |Херсон,    |       |
|                             |              |Маріуполь  |       |
------------------------------------------------------------------
               а) для суден у закордонному плаванні
             до 2000   включно     414            414        396
 понад 2000  до 4000   включно     540            630        594
 понад 4000  до 6000   включно     702            792        774
 понад 6000  до 8000   включно     855            990        954
 понад 8000  до 12000  включно     1116          1314        1269
 понад 12000 до 16000  включно     1368          1404        1368
 понад 16000 до 24000  включно     1674          1764        1746
 понад 24000 до 30000  включно     1980          2124        2070
 понад 30000 до 40000  включно     2250          2394        2340
 понад 40000 до 48000  включно     2646          2691        2682
 понад 48000 до 56000  включно     3069          3240        3168
 понад 56000 до 64000  включно     3366          3636        3564
 понад 64000 до 72000  включно     3672          4059        3960
 понад 72000 до 80000  включно     3969          4482        4356
 понад 80000 до 100000 включно     4266          4896        4752
 далі за кожні повні                36            52          49
 (неповні) 1000 куб.м
               б) для суден у каботажному плаванні
             до 2000   включно      41            41          40
 понад 2000  до 4000   включно      54            63          59
 понад 4000  до 6000   включно      70            79          77
 понад 6000  до 8000   включно      86            99          95
 понад 8000  до 12000  включно      112           131        127
 понад 12000 до 16000  включно      137           140        137
 понад 16000 до 24000  включно      167           176        175
 понад 24000 до 30000  включно      198           212        207
 понад 30000 до 40000  включно      225           239        234
 понад 40000 до 48000  включно      264           269        268
 понад 48000 до 56000  включно      307           324        317
 понад 56000 до 64000  включно      337           364        356
 понад 64000 до 72000  включно      367           406        396
 понад 72000 до 80000  включно      397           448        436
 понад 80000 до 100000 включно      427           490        475
 далі за кожні повні                3,6           5,2        4,9
 (неповні) 1000 куб.м
Таблиця 10
Ставки плати за агентування суден, що заходять з метою, не пов'язаною з проведенням вантажних і (або) пасажирських операцій, за суднозахід
(у доларах США)
------------------------------------------------------------------
|                             |Ізмаїл,       |Одеса,     |       |
|                             |Рені,         |Южний,     |       |
|        Об'єм, куб.м         |Усть-Дунайськ,|Миколаїв,  | Інші  |
|                             |Бердянськ,    |Іллічівськ,| порти |
|                             |Керч          |Херсон,    |       |
|                             |              |Маріуполь  |       |
------------------------------------------------------------------
               а) для суден у закордонному плаванні
             до 2000  включно       135          153       117
 понад 2000  до 4000  включно       171          216       144
 понад 4000  до 6000  включно       216          252       189
 понад 6000  до 8000  включно       288          306       234
 понад 8000  до 12000 включно       342          333       288
 понад 12000 до 16000 включно       396          396       351
 понад 16000 до 20000 включно       423          423       405
 понад 20000 до 30000 включно       450          450       468
 понад 30000 до 38000 включно       486          504       522
 понад 38000 до 45000 включно       522          558       603
 понад 45000 до 53000 включно       558          630       684
 понад 53000 до 60000 включно       594          684       738
 понад 60000 до 68000 включно       630          738       792
 понад 68000 до 75000 включно       666          792       846
 понад 75000 до 95000 включно       702          846       900
 далі за кожні повні                5            9         9
 (неповні) 1000 куб.м
               б) для суден у каботажному плаванні
             до 2000  включно       13           15        12
 понад 2000  до 4000  включно       17           22        14
 понад 4000  до 6000  включно       22           25        19
 понад 6000  до 8000  включно       29           31        23
 понад 8000  до 12000 включно       34           33        29
 понад 12000 до 16000 включно       40           40        35
 понад 16000 до 20000 включно       42           42        41
 понад 20000 до 30000 включно       45           45        47
 понад 30000 до 38000 включно       49           50        52
 понад 38000 до 45000 включно       52           56        60
 понад 45000 до 53000 включно       56           63        68
 понад 53000 до 60000 включно       59           68        74
 понад 60000 до 68000 включно       63           74        79
 понад 68000 до 75000 включно       67           79        85
 понад 75000 до 95000 включно       70           85        90
 далі за кожні повні                0,5          0,9       0,9
 (неповні) 1000 куб.м
45. За агентування суден, які заходять у порти України з метою, не пов'язаною з проведенням вантажних та (або) пасажирських операцій, плата справляється за ставками табл. 10.
46. За агентування суден, що проходять Керч-Єнікальським каналом транзитом, плата справляється у розмірі 50% ставок табл.10.
47. За агентування пасажирських суден і приватних яхт, що заходять у порти України, плата справляється за ставками табл. 11.
Таблиця 11
Ставки плати за агентування пасажирських суден та приватних яхт
(у доларах США)
------------------------------------------------------------------
|      Об'єм пасажирського     |   Для суден у  |  Для суден у   |
|      судна (яхти), куб.м     |  закордонному  |  каботажному   |
|                              |     плаванні   |    плаванні    |
------------------------------------------------------------------
 1. Пасажирське   судно
             до 1500  включно        198               20
 понад 1500  до 6000  включно        306               31
 понад 6000  до 12000 включно        360               36
 понад 12000 до 18000 включно        414               41
 понад 18000 до 30000 включно        576               58
 понад 30000 до 46000 включно        747               75
 понад 46000 до 60000 включно        1008              101
 понад 60000                         1449              145
 2. Приватна яхта
           до 30  включно            81                 8
 понад 30  до 150 включно            126                13
 понад 150 до 600 включно            198                20
 понад 600                           297                30

Додаткові агентські послуги

48. Лінійне судно в порту завантаження та (або) розвантаження сплачує агенту за послуги з бронювання вантажу, збору і переказу фрахту, оформлення документів тощо в розмірі 5% з брутто-фрахту за імпортними й експортними вантажами, якщо інше не передбачено лінійною агентською угодою.
49. За надання послуг, захист інтересів судновласників, що виконуються за їх дорученням, справляється плата в розмірі 35% з відповідних ставок агентської винагороди.
50. Якщо судно приходить у порт для розвантаження і подальшого завантаження вантажем, за другу операцію справляється плата із знижкою 25% з відповідних ставок.
51. Якщо при завантаженні та (або) розвантаженні в одному порту використовується менше 25% вантажопідйомності судна, то плата справляється із знижкою 25% (крім лінійних суден).
52. У разі стоянки судна в порту більше 10 діб, за кожні наступні повні або неповні 5 діб справляється плата в розмірі 15% базової ставки агентської винагороди.
53. Плата за обслуговування суден, що заходять у порт для виконання вантажних операцій і мають на борту більше 10 т небезпечних вантажів, справляється з надбавкою в розмірі 25 відсотків. Під небезпечними вантажами маються на увазі вантажі згідно з Міжнародним Кодексом морських перевезень небезпечних вантажів.
54. Судна, які прибули в порт для ремонту, прирівнюються до суден, які зайшли з метою, не пов'язаною з проведенням вантажних та (або) пасажирських операцій.
У разі стоянки судна на ремонті більше 5 діб справляється додаткова плата за кожні наступні повні й неповні 5 діб у розмірі 25% базисної ставки агентської винагороди.
55. За організацію і комплекс послуг, виключаючи витрати на автотранспорт, проживання і раціон харчування екіпажу, при проведенні фумігації вантажів, плата справляється у розмірі 50% ставки агентської винагороди.
56. Плата за інші дрібні послуги (в тому числі здійснення банківських операцій), які надаються агентом судновласнику, стягуються за суднозахід у розмірах:
------------------------------------------------------------------
|                       Об'єм судна, куб.м                       |
|----------------------------------------------------------------|
|        | до 4000 |  понад 4000 до | понад 20000 до |           |
|        | включно |  20000 включно | 50000 включно  |понад 50000|
|--------+---------+----------------+----------------+-----------|
|дол. США|   30    |       50       |       100      |   120     |
------------------------------------------------------------------
57. За використання телефонного, телеграфного, телексного, факсимільного зв'язку плата справляється за фактичними витратами з коефіцієнтом 1,5 (за оренду каналу зв'язку).

Супервайзерська винагорода

58. Супервайзерське обслуговування суден у порту справляється за фактично надані послуги за акордними ставками, зазначеними в табл. 12 і 13.
59. За обслуговування судна, яке прибуло в порт для ремонту, бункерування, постачання, справляється плата в розмірах:
- 27 доларів США за добу (із суден у закордонному плаванні);
- 1,3 долара США за добу (із суден у каботажному плаванні).
60. За фактично надані послуги до надання вільної практики, при виклику капітаном супервайзера на судно, що стоїть на рейді і не здійснює вантажних операцій, а також після відходу судна сплата за послуги супервайзера справляється за відповідними добовими ставками.
61. За супервайзерське обслуговування суден, які заходять у порт для здійснення вантажних операцій з небезпечними вантажами (більше 10 т), зазначені ставки збільшуються на 10 відсотків.
За проходження суден Керч-Єнікальським каналом транзитом плата за супервайзерські послуги не справляється.
Таблиця 12
Ставки плати за послуги супервайзерів суховантажним суднам
(у доларах США)
---------------------------------------------------------------------
|                            |          Вид вантажу (тип судна)     |
|                            |--------------------------------------|
|                            |генеральні  |навалочні   |   лісові   |
|                            |(універ-    |та насипні  | (лісовози) |
|        Об'єм, куб.м        |сальні,     |(балкери)   |            |
|                            |ролкери,    |            |            |
|                            |контейне-   |            |            |
|                            |ровози)     |            |            |
|                            |------------+------------+------------|
|                            |добова|макс.|добова|макс.|добова|макс.|
---------------------------------------------------------------------
               а) для суден у закордонному плаванні
             до 5700  включно   36    423    25    315   58    486
 понад 5700  до 7600  включно   45    513    32    423   67    630
 понад 7600  до 15000 включно   54    828    43    630   77    900
 понад 15000 до 23000 включно   63    1044   54    738   85    1170
 понад 23000 до 30000 включно   72    1260   58    846   90    1332
 понад 30000 до 38000 включно   81    1440   63    954   99    1530
 понад 38000 до 45000 включно   90    1584   81    1026  103   1692
 понад 45000 до 53000 включно   94    1728   85    1098  108   1854
 понад 53000 до 61000 включно   99    1828   90    1170  112   2016
 понад 61000 до 68000 включно   103   2034   99    1242  117   2178
 понад 68000 до 76000 включно   108   2160   103   1314  121   2340
 понад 76000                    117   2340   108   1386  126   2520
               б) для суден у каботажному плаванні
             до 5700  включно  1,79  21,05  1,25  15,67  2,89  24,17
 понад 5700  до 7600  включно  2,24  25,52  1,59  21,05  3,33  31,33
 понад 7600  до 15000 включно  2,68  41,19  2,15  31,33  3,83  44,77
 понад 15000 до 23000 включно  3,14  51,9   2,7   36,71  4,23  58,19
 понад 23000 до 30000 включно  3,68  62,7   2,9   42,08  4,28  66,26
 понад 30000 до 38000 включно  4,03  71,6   3,1   47,46  4,92  76,10
 понад 38000 до 45000 включно  4,47  78,8   4,03  51,03  5,12  84,16
 понад 45000 до 53000 включно  4,79  85,9   4,23  54,62  5,37  92,23
 понад 53000 до 61000 включно  4,93  90,9   4,47  58,19  5,58  100,29
 понад 61000 до 68000 включно  5,12  101,18 4,92  61,78  5,81  105,31
 понад 68000 до 76000 включно  5,37  104,5  5,12  65,36  6,02  113,14
 понад 76000                   5,81  116,4  5,38  68,95  6,27  125,3
Таблиця 13
Ставки плати за послуги супервайзерів наливним суднам
(у доларах США)
------------------------------------------------------------------
|                                      |Нафтотанкери|Газохімовози|
|             Об'єм куб.м              |------------+------------|
|                                      |добова|макс.|добова|макс.|
------------------------------------------------------------------
               а) для суден у закордонному плаванні
             до 5700  включно             36    77     43    171
 понад 5700  до 7600  включно             43    90     54    198
 понад 7600  до 15000 включно             52    97     63    297
 понад 15000 до 23000 включно             54    108    74    342
 понад 23000 до 30000 включно             57    115    77    378
 понад 30000 до 38000 включно             63    135    80    423
 понад 38000 до 45000 включно             77    144    85    468
 понад 45000 до 53000 включно             85    153    90    504
 понад 53000 до 61000 включно             90    162    95    540
 понад 61000 до 68000 включно             95    171    99    576
 понад 68000 до 76000 включно             99    180    103   612
 понад 76000                              108   189    119   648
               б) для суден у каботажному плаванні
             до 5700  включно             3,5   8,0    4,0   17,0
 понад 5700  до 7600  включно             4,0   9,0    5,0   20,0
 понад 7600  до 15000 включно             5,0   10,0   6,0   30,0
 понад 15000 до 23000 включно             5,5   11,0   7,0   34,0
 понад 23000 до 30000 включно             6,0   12,0   7,5   38,0
 понад 30000 до 38000 включно             6,5   13,5   8,0   42,0
 понад 38000 до 45000 включно             7,5   14,5   8,5   47,0
 понад 45000 до 53000 включно             8,5   15,5   9,0   50,0
 понад 53000 до 61000 включно             9,0   16,5   9,5   54,0
 понад 61000 до 68000 включно             9,5   17,0   10,0  58,0
 понад 68000 до 76000 включно             10,0  18,0   10,5  61,0
 понад 76000                              11,0  19,0   12,0  65,0

Інші послуги

62. Приймання портом забруднень здійснюється за тарифами, затвердженими начальником порту, у таких випадках:
1) прийняття емульсії і баластних вод;
2) після 30 діб стоянки судна в порту;
3) із суден груп Б, В, Г, Д та Е, з яких санітарний збір не справляється;
4) у портах, які не мають технічних засобів для приймання всіх забруднень.
Розрахунки за надання судновласникам інших послуг, не передбачених цим Положенням, провадяться за тарифами, що затверджуються відповідно начальником порту, керівниками морських агентств та інших підприємств, що надають послуги суднам. При цьому з національним судновласником розрахунки проводяться за домовленістю сторін.
Начальник Департаменту
транспортної політики
Г.М.Легенький