ХАРКІВСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
Харків

Від 10.05.07 № 266
Про підсумки соціально-економічного розвитку області у І кварталі 2007 року

З метою забезпечення необхідних передумов для досягнення позитивних тенденцій в економіці та соціальній сфері, фінансової стабілізації в усіх галузях господарства області та підвищення на цій основі життєвого рівня населення облдержадміністрація протягом 1 кварталу 2007 року зосереджувала увагу на реалізації стратегічних завдань, рішеннях Уряду щодо вирішення проблем у соціальній сфері, економічної стабілізації, створення сприятливих умов для підприємницької діяльності.

Обсяги промислового виробництва за січень-березень 2007 року зросли на 7,0% порівняно з відповідним періодом минулого року.

Виробництво валової продукції сільського господарства збільшилося на 3,1%. Зокрема, реалізація м'яса збільшилася на 2,9%, виробництво яєць - на 6,8%, поголів'я свиней збільшилося на 14,2%.

За січень-березень 2007 року загальні обсяги пасажирських перевезень автомобільним транспортом по області (з урахуванням обсягів підприємців - фізичних осіб) склали 41,2 млн. пасажирів, вантажних перевезень - 1,8 млн. тонн. Порівняно з аналогічним періодом 2006 року обсяги пасажирських перевезень зросли на 6,0%, вантажних - на 37,1%.

Оборот роздрібної торгівлі (включено роздрібний товарооборот підприємств, які здійснюють діяльність із роздрібної торгівлі, розрахункові дані товарообороту мережі, яка належить підприємцям-фізичним особам, і обсягів продажу товарів на ринках) за січень-березень 2007 року становив 4869,2 млн. грн. і збільшився в порівняних цінах проти відповідного періоду минулого року на 27,1%.

Фінансовий результат суб'єктів господарювання від звичайної діяльності до оподаткування за видами економічної діяльності (крім малих підприємств та установ, що утримуються за рахунок бюджету) за січень-лютий 2007 року становив 476,2 млн.грн. прибутку.

У цілому до зведеного бюджету області за січень-березень 2007 року надійшло доходів 1058,7 млн.грн. В порівнянні з аналогічним періодом 2006 року надходження збільшилися на 40% (302,6 млн.грн.).

Надходження власних і закріплених доходів складають 536,5 млн.грн., що становить 115,9% до розрахункового плану на січень - березень 2007 року (462,9 млн.грн.). В порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження збільшилися на 42,4% (159,7 млн.грн.).

Зростають грошові доходи населення. За три місяці 2007 року середньомісячна заробітна плата склала 1076,0 грн. і в порівнянні з аналогічним періодом минулого року зросла на 25,6% (на 219 грн.).

За березень 2007 року середньомісячна заробітна плата склала 1123,0 грн. і до березня 2006 року зросла на 23,5% (на 213 грн.). Це в 2,3 раза більше прожиткового мінімуму для працездатної особи (525 грн.) і в 2,8 раза більше мінімальної заробітної плати (400 грн.).

Надходження власних коштів до бюджету Пенсійного фонду в січні-березні 2007 року зросли порівняно з січнем-березнем 2006 року на 217,6 млн. грн. або на 31,3% і склали 911,5 млн. грн. Виконання плану власних надходжень забезпечено на рівні 111,7%.

За станом на 01.04.07 чисельність безробітних складає 44,2 тис. осіб, що на 5,5% менше ніж на аналогічну дату 2006 року (46,8 тис. осіб). За січень-березень цього року створено більше 18 тис. нових робочих місць, що складає 27,2% до річного завдання.

Разом з тим, в економіці області та соціальній сфері існує ряд проблем і невирішених питань.

За підсумками січня-березня 2007 року допущено падіння обсягів виробництва по 4 із 13 основних видів промислової діяльності: в целюлозно-паперовому виробництві; видавничій діяльності - на 97,06%, добуванні паливно-енергетичних корисних копалин - на 95,84%, виробництві та розподілі електроенергії, газу та води - на 80,08%, інших галузях промисловості - на 76,46%.

Виробництво молока знизилося на 7,1% у порівнянні з відповідним періодом минулого року.

Розрахунки споживачів області з НАК "Нафтогаз України" у січні-березні 2007 року за природний газ склали 64% від вартості спожитого, у т.ч. підприємств теплоенергетики тільки 56,6%.

Рівень сплати населенням за житлово-комунальні послуги в поточному році становив 72,5% (у відповідному періоді 2006 року - 91,0%). Заборгованість за станом на 10.04.07 складає 922,6 млн. грн.

Зберігається борг із виплати заробітної плати. Загальна заборгованість із виплати заробітної плати за станом на 01.04.07 складає 68,4 млн.грн.

Проблемним залишається питання наявності боргів платників до Пенсійного фонду. За станом на 01.04.07 недоїмка по збору до Пенсійного фонду (із урахуванням штрафних санкцій та пені) склала 109,2 млн. грн.

З метою концентрації всіх наявних сил і ресурсів на виконанні головної мети економічного і соціального розвитку області на 2007 рік - підвищення якості життя населення на основі забезпечення стійкого економічного зростання та більш ефективного використання природно-ресурсного потенціалу, ураховуючи рішення колегії облдержадміністрації від 26 квітня 2007 року:

1. Керівникам управлінь, відділів та інших структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій:

1.1. Ретельно проаналізувати підсумки економічного і соціального розвитку області за І квартал 2007 року, розглянути їх на засіданнях колегій.

1.2. Забезпечити безумовне виконання завдань Програми економічного і соціального розвитку Харківської області на 2007 рік, затвердженої рішенням обласної ради від 3 квітня 2007 року.

1.3. Вживати рішучих заходів у межах чинного законодавства до керівників державних і комунальних підприємств і організацій, які не виконують умови контрактів, фінансових планів, зобов'язань колективних договорів і допустили зростання заборгованості з виплати заробітної плати та до Пенсійного фонду.

1.4. Посилити роботу з центральними органами виконавчої влади, до сфери управління яких віднесені ці підприємства, у т.ч. щодо укріплення керівного складу підприємств ефективними менеджерами.

Запропонувати виконкомам міських рад міст обласного значення здійснити аналогічні заходи.

2. Головним управлінням облдержадміністрації: промисловості, транспорту і зв'язку, економіки, агропромислового розвитку, житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури; управлінням облдержадміністрації: паливно-енергетичного комплексу, фармації і фармацевтичної промисловості, райдержадміністраціям забезпечити приріст обсягів промислового виробництва за всіма видами промислової діяльності і в усіх районах, а в цілому по області - не менше ніж на 3,0 % за рік.

Запропонувати виконкомам міських рад міст обласного значення здійснити аналогічні заходи.

3. Головному управлінню промисловості, транспорту і зв'язку облдержадміністрації:

3.1. Посилити роботу щодо покращення ситуації на проблемних підприємствах області (ДП "Завод ім. Малишева", ДП "Завод електроапаратури", ХДАВП, ВАТ ХТЗ, ДП "Хімпром" та ін.), організувати виконання протоколів нарад, що відбулися на підприємствах, і відповідних доручень облдержадміністрації, окремого доручення Кабінету Міністрів України від 06.04.07 № 10187/3/1-07.

3.2. Проаналізувати причини погіршення фінансового стану машинобудівної галузі, підготувати пропозиції щодо поліпшення економічної роботи на підприємствах.

3.3. Активізувати роботу щодо погашення заборгованості із заробітної плати та внесків до Пенсійного фонду на економічно активних підприємствах у термін, визначений дорученням Кабінету Міністрів України від 13.03.07 №10896/1/1-07.

3.4. Вжити заходів щодо повного забезпечення потреб господарського комплексу та населення області у транспортних послугах.

3.5. Продовжити роботу щодо організації автобусного сполучення з усіма населеними пунктами області.

Запропонувати виконкомам міських рад міст обласного значення здійснити аналогічні заходи.

4. Рекомендувати Харківській міській раді переглянути існуючу схему транспортної мережі наземних видів транспорту м. Харкова, особливо автомобільного, звернувши увагу на організацію підвозу пасажирів до станцій метрополітену, з метою запобігання збігання маршрутів наземного транспорту з лініями метрополітену.

5. Головним управлінням облдержадміністрації: освіти і науки, промисловості, транспорту і зв'язку, іншим галузевим управлінням облдержадміністрації сприяти більш ефективній взаємодії навчальних закладів і промислових підприємств, інших суб'єктів господарювання щодо забезпечення потреб у кадрах робітничих професій з метою якісної підготовки та успішного закріплення молоді на виробництві.

6. Головному управлінню агропромислового розвитку облдержадміністрації, райдержадміністраціям:

6.1. Забезпечити виконання посівної програми під урожай 2007 року в повному обсязі до 01.06.07.

6.2. Забезпечити максимально повне використання коштів державного і обласного бюджетів за програмами підтримки агропромислового комплексу.

6.3. У тваринництві здійснити заходи для стабілізації та подальшого нарощування чисельності всіх видів сільськогосподарських тварин, підвищення їх продуктивності.

7. Управлінню паливно-енергетичного комплексу облдержадміністрації, райдержадміністраціям:

7.1. Вжити заходів щодо забезпечення ефективного використання енергетичного потенціалу підприємств електроенергетики і паливної галузі та стабільного енергозабезпечення споживачів області.

7.2. Взяти під контроль виконання Комплексної програми енергозбереження на 2006-2010 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 22 лютого 2003 року.

7.3. Забезпечити постійний контроль за розрахунками споживачів області за спожиті енергоносії.

7.4. Розробити заходи щодо газифікації населених пунктів області та забезпечити контроль за їх виконанням.

Запропонувати виконкомам міських рад міст обласного значення здійснити аналогічні заходи.

8. Головному управлінню житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури облдержадміністрації, райдержадміністраціям:

8.1. Вжити заходів щодо підвищення якості житлово-комунальних послуг, належного рівня розрахунків споживачів за послуги і підприємств галузі за енергоносії, продовжити претензійно-позовну роботу з неплатниками та з реструктуризації заборгованості населення за житлово-комунальні послуги.

8.2. Забезпечити завершення протягом II кварталу 2007 року роботи щодо приведення діючих тарифів для всіх груп споживачів до рівня економічно обґрунтованих витрат з їх надання або вжити заходів до забезпечення відшкодування з місцевих бюджетів різниці між діючим розміром тарифів та економічно обґрунтованими витратами з надання житлово-комунальних послуг із відповідного місцевого бюджету.

8.3. Сприяти створенню умов для розвитку конкурентного середовища у сфері надання житлово-комунальних послуг.

8.4. Продовжити роботу щодо подальшого реформування системи житлового господарства шляхом створення нових об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, приватних підприємств з обслуговування житла тощо.

8.5. Вжити заходи щодо забезпечення фінансування виконання завдань регіональних і місцевих цільових галузевих програм; ефективного використання коштів державних цільових субвенцій; забезпечення скорочення втрат і питомих витрат енергоресурсів, запровадження на підприємствах галузі системи стимулювання впровадження заходів ресурсозбереження.

8.6. Забезпечити протягом року введення в експлуатацію 460 тис. кв. м житла.

Запропонувати органам місцевого самоврядування здійснити аналогічні заходи.

9. Головному управлінню житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури облдержадміністрації:

9.1. Внести на розгляд обласної ради протягом III кварталу 2007 року нову редакцію Програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства Харківської області на період до 2010 року.

9.2. Продовжити в 2007 році організаційну роботу щодо будівництва пускової дільниці від станції "23 Серпня" до станції "Інтернаціональна" ("Олексіївська").

10. Головному управлінню економіки облдержадміністрації, райдержадміністраціям:

10.1. Довести до кінця цього року кількість діючих малих підприємств до 21 тис. одиниць із чисельністю працюючих на них до 130 тис. осіб;
кількість підприємців-фізичних осіб - до 136 тис. осіб;
кількість малих підприємств на 10 тис. населення - до 68 одиниць.

10.2. Активізувати подальший розвиток діалогу з громадськими об'єднаннями підприємців щодо вирішення проблемних питань розвитку регіонального підприємництва.

10.3. З метою вдосконалення роботи дозвільних центрів здійснювати постійний аналіз їх діяльності.

10.4. Забезпечити розвиток галузей торгівлі та побутового обслуговування населення з темпами зростання обороту роздрібної торгівлі та обсягу побутових послуг не нижче 120% і 115% відповідно.

10.5. Сприяти стабільній ціновій ситуації на споживчому ринку області забезпеченню населення області необхідними товарами і послугами.

10.6. Вжити заходів щодо активізації процесів розвитку сільського споживчого ринку, забезпечення регулярного торговельного та побутового обслуговування з необхідним асортиментом товарів і послуг, у населених пунктах області, в яких немає стаціонарної мережі підприємств торгівлі та побуту.

Запропонувати виконкомам міських рад міст обласного значення здійснити аналогічні заходи.

11. Головному управлінню економіки, галузевим управлінням облдержадміністрації, райдержадміністраціям:

11.1. Забезпечити проведення підготовчої роботи для презентації області на загальнодержавній виставковій акції "Барвиста Україна", участь підприємств області у Всеукраїнському конкурсі "Кращий товар року".

11.2. Провести необхідну організаційну роботу для забезпечення участі підприємств і підприємців області в Національному Сорочинському ярмарку в серпні 2007 року та в міжнародному Великому Слобожанському ярмарку у вересні 2007 року.

Запропонувати виконкомам міських рад міст обласного значення здійснити аналогічні заходи.

12.Головному управлінню зовнішньоекономічних зв'язків та європейської інтеграції облдержадміністрації, Головному управлінню економіки облдержадміністрації, галузевим управлінням облдержадміністрації, райдержадміністраціям:

12.1. Забезпечити реалізацію Регіональної програми розвитку інвестиційної діяльності "Харківщина інвестиційна - 2010".

12.2. Забезпечити реалізацію Регіональної програми розвитку експортного потенціалу Харківської області на 2007-2008 роки, щокварталу інформувати облдержадміністрацію про стан її виконання.

12.3. Активізувати роботу щодо підвищення інвестиційного іміджу регіону шляхом участі підприємств у міжнародних форумах, виставках, а також видання сучасних презентацій них інформаційних матеріалів щодо потенціальних можливостей області.

12.4. Продовжити роботу, спрямовану на розширення ринків збуту продукції харківських підприємств з метою зменшення від'ємного сальдо зовнішньої торгівлі.

13. Головному управлінню зовнішньоекономічних зв'язків та європейської інтеграції облдержадміністрації:

13.1. Терміново активізувати роботу з питань залучення міжнародної технічної допомоги (МТД), а також коштів міжнародних фінансових організацій для реалізації інвестиційних проектів та щокварталу інформувати керівництво обласної державної адміністрації.

13.2. Розробити протягом II кварталу цього року заходи щодо створення умов для захисту внутрішнього ринку за результатами аналізу надходжень імпортованої продукції за окремими групами товарів та їх впливу на галузі економіки регіону.

14. Райдержадміністраціям, Головному фінансовому управлінню облдержадміністрації разом з відповідними управліннями облдержадміністрації для забезпечення виконання ст.53 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" щодо фінансування в повному обсязі заробітної плати, з урахуванням ЇЇ підвищення та енергоносіїв:

14.1. Переглянути показники видаткової частини бюджетів, з метою обмеження непершочергових, капітальних та інших видатків, які можливо скоротити і спрямувати на заробітну плату та оплату енергоносіїв, а також забезпечити спрямування вільних залишків коштів місцевих бюджетів, у першу чергу на заробітну плату та енергоносії.

14.2. Проаналізувати мережу бюджетних установ, штати та контингенти і внести пропозиції щодо їх оптимізації.

14.3. Посилити контроль за цільовим і ефективним використанням бюджетних коштів.
Запропонувати виконкомам міських рад міст обласного значення та районних у місті Харкові рад здійснити аналогічні заходи.

15. Головному управлінню праці та соціального захисту населення облдержадміністрації, галузевим управлінням облдержадміністрації, райдержадміністраціям спільно з органами Пенсійного фонду України у Харківській області посилити контроль за здійсненням своєчасно та в повному обсязі поточних платежів, виконанням узгоджених графіків щодо погашення боргів до Пенсійного фонду по підпорядкованих економічно активних підприємствах-боржниках.

16. Головному управлінню праці та соціального захисту населення облдержадміністрації, галузевим управлінням облдержадміністрації, райдержадміністраціям:

16.1. З метою підвищення середньомісячної заробітної плати працівників в області, зменшення частки працівників, які отримують зарплату нижче прожиткового мінімуму, вивчити стан оплати праці та причини, що стримують її зростання, дотримання вимог законодавства щодо оплати та стану нормування праці на підприємствах різних форм власності.

16.2. Сприяти максимальному погашенню заборгованості із заробітної плати на підприємствах, в установах і організаціях області. З цією метою ретельно розібратись у причинах заборгованості з виплати заробітної плати на підприємствах усіх форм власності. Забезпечити належну взаємодію з правоохоронними органами, іншими контролюючими та центральними органами виконавчої влади, до сфери яких належать підприємства, розташовані на відповідній території.

16.3. Активізувати роботу щодо ініціювання процедури банкрутства до підприємств, які тривалий час не ведуть господарської діяльності та мають борги з виплати заробітної плати.

17.Районним державним адміністраціям:

17.1. Посилити роботу щодо наповнення доходної частини місцевих бюджетів, і, у першу чергу, проводити роботу з ліквідації недоїмки до всіх рівнів бюджету, у тому числі до місцевих бюджетів.

17.2. Під час перегляду відповідних місцевих бюджетів на 2007 рік розглянути можливість виділення коштів для здійснення компенсаційних виплат фізичним особам, які надають соціальні послуги, у складі видатків на фінансування місцевих програм соціального захисту та соціального забезпечення.

17.3. Вжити заходів щодо залучення протягом 2007 року коштів місцевих бюджетів, підприємств, громадських організацій для оздоровлення громадян пільгових категорій, віддаючи перевагу можливостям місцевої оздоровчої бази.

17.4. Організувати та провести до 1 липня 2007 року роботу щодо внесення змін до регіональної бази даних громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Рекомендувати виконавчим комітетам місцевих рад провести аналогічну роботу.

18. Головним управлінням облдержадміністрації: праці та соціального захисту населення, житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури, промисловості, транспорту і зв'язку, управлінню паливно-енергетичного комплексу облдержадміністрації разом із райдержадміністраціями завершити до 1 вересня 2007 року роботу щодо організації електронного обміну даними по розрахунках пільг та субсидій між організаціями - постачальниками комунальних послуг і послуг зв'язку та органами праці та соціального захисту населення.

19. Головному управлінню праці та соціального захисту населення облдержадміністрації, рекомендувати Харківському обласному центру зайнятості, головам райдержадміністрацій вжити заходів щодо проведення активного діалогу з роботодавцями з питань забезпечення законності використання праці найманих працівників.

Рекомендувати виконавчим комітетам місцевих рад взяти участь у зазначеній роботі.

20. Головному управлінню освіти і науки облдержадміністрації, райдержадміністраціям:

20.1. Вжити дієвих заходів щодо забезпечення необхідних обсягів фінансування, у т.ч. за рахунок позабюджетних коштів, на проведення капітальних ремонтів будівель закладів освіти та ремонтів опалювальних систем, на подальшу комп'ютеризацію та інформатизацію закладів освіти області, придбання транспорту для забезпечення підвозу учнів і вчителів до шкіл у сільській місцевості.

20.2. Продовжити роботу щодо впорядкування мережі дошкільних навчальних закладів у відповідності з потребами населення, особливо в сільській місцевості, з метою збільшення показника охоплення дітей дошкільною освітою.

20.3. Підготувати пропозиції щодо оптимізації мережі професійно-технічних навчальних закладів у відповідності з вимогами ринку праці та потребами економіки регіону.
Запропонувати виконкомам міських рад міст обласного значення здійснити аналогічні заходи.

21. Головним управлінням облдержадміністрації: освіти і науки, промисловості, транспорту і зв'язку протягом І півріччя цього року розробити заходи щодо реалізації пілотного проекту з підготовки робітничих кадрів для підприємств машинобудування та металообробки регіону.

22. Головному управлінню охорони здоров’я облдержадміністрації разом з райдержадміністраціями та відповідними управліннями облдержадміністрації:

22.1. Підготувати пропозиції до центральних органів виконавчої влади щодо невідкладного реформування галузі охорони здоров'я, взяти активну участь у підготовці змін до законодавчих актів.

22.2. Вжити заходів щодо покращення матеріально-технічного стану закладів охорони здоров'я, насамперед тих, що розташовані в сільській місцевості (будівлі, медичне обладнання, автотранспорт, телефонний зв'язок).

22.3. Здійснити заходи щодо продовження будівництва корпусів центральних районних лікарень у містах Богодухові, Чугуєві, Ізюмі, смт Дворічна.

Запропонувати виконкомам міських рад міст обласного значення здійснити аналогічні заходи.

23. Нововодолазькій, Куп'янській, Великобурлуцькій, Зміївській, Балаклійській, Борівській, Дергачівській, Ізюмській, Красноградській, Первомайській, Харківській, Чугуївській райдержадміністраціям розглянути доцільність утримання дільничних лікарень і можливість їх перепрофілювання в лікарські амбулаторії.

24. Управлінню з питань фізичної культури та спорту облдержадміністрації, райдержадміністраціям забезпечити подальший розвиток масової фізичної культури, дитячо-юнацького спорту, особливу увагу приділяти створенню умов для занять спортом людей з особливими потребами.

Запропонувати виконкомам міських рад міст обласного значення здійснити аналогічні заходи.

25. У правлінню з питань фізичної культури та спорту облдержадміністрації взяти під контроль освоєння коштів на виконанні робіт із реконструкції стадіону ОСК "Металіст".

26. Управлінню культури і туризму облдержадміністрації, райдержадміністраціям сприяти поповненню фондів бібліотек області книгами та періодичними виданнями вітчизняного виробництва.

Запропонувати виконкомам міських рад міст обласного значення здійснити аналогічні заходи.

27. Управлінням облдержадміністрації: культури і туризму, містобудування та архітектури сприяти своєчасному освоєнню коштів на виконанні ремонтно-реставраційних робіт приміщень обласної філармонії, Успенського собору, Шарівського палацово-паркового комплексу (Богодухівський район), Будинку штабів військових поселень (м.Чугуїв), літературно-меморіального музею Г.С.Сковороди (Золочівський район).

28. Управлінню у справах сім'ї та молоді облдержадміністрації, райдержадміністраціям:

28.1. Організувати на належному рівні роботу щодо оздоровлення дітей влітку, у першу чергу дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.

28.1. Передбачити забезпечення обсягів робіт для молодіжних трудових загонів на будівництві соціальних об'єктів.

Запропонувати виконкомам міських рад міст обласного значення здійснити аналогічні заходи.

29.Управлінню у справах сім'ї та молоді облдержадміністрації підготувати та провести Міжнародний форум молоді "Молодь XXI століття".

30. Службі у справах неповнолітніх облдержадміністрації спільно з Ізюмським міськвиконкомом забезпечити відкриття в І півріччі 2007 року центру соціально-психологічної реабілітації дітей в м.Ізюмі.

31.Службі у справах неповнолітніх облдержадміністрації перепрофілювати обласні притулки для неповнолітніх в центри соціально-психологічної реабілітації дітей.

32.Управлінню взаємодії з правоохоронними органами, оборонної та мобілізаційної роботи облдержадміністрації забезпечити виконання Комплексної програми профілактики злочинності на 2006-2010 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 23 грудня 2005 року.
33.У правлінням, відділам та іншим структурним підрозділам облдержадміністрації, райдержадміністраціям до 25 липня 2007 року надати Головному управлінню економіки облдержадміністрації інформацію про виконання даного розпорядження.

34.Головному управлінню економіки облдержадміністрації узагальнену інформацію надати облдержадміністрації до 1 серпня 2007 року.

35.Контроль за виконанням розпорядження покласти на заступника голови обласної державної адміністрації Я.П.Ющенка.

Голова обласної державної
адміністрації

А.АВАКОВ