Про проведення обласного конкурсу "Школа року - 99"

Наказ Управління освіти Харківської обласної державної адміністрації
від 18 січня 1999 року N 20

Зареєстровано в Харківському обласному управлінні юстиції 
25 січня 1999 р. за N 4/221

З метою виявлення рівня розвитку шкіл у сучасній системі освіти, активізації творчого потенціалу педагогічних колективів для вирішення завдань навчання та виховання учнів, підвищення соціального авторитету школи НАКАЗУЮ:

1. Провести у 1998 - 1999 навчальному році конкурс "Школа року - 99". 

2. Затвердити:

- Положення про конкурс "Школа року - 99";

- склад оргкомітету та журі конкурсу.

3. Конкурс провести у такі терміни:

I тур - районні (міські) - 15.02. - 20.03.99 р.;

II тур - обласний - 01.04. - 25.05.99 р. 

4. Обласному оргкомітету конкурсу до 30 січня 1999 р. надіслати до рай(міськ)вно Положення про конкурс "Школа року - 99".

5. Затвердити рай(міськ)вно: 

5.1. Створити та затвердити оргкомітети та журі районних (міських) конкурсів.

5.2. Довести до відома керівників шкіл Положення про конкурс.

6. Будинку вчителя (Курцева В. М.) організувати проведення вшанування шкіл-переможців

7. Затвердити кошторис витрат для проведення другого туру конкурсу.

8. Відділу економіки та фінансування обласного управління освіти (Дригайло С. О.) забезпечити своєчасне фінансування другого туру конкурсу.

9. Виплати на відрядження шкіл-переможців для участі в другому турі конкурсу покласти на рай(міськ)вно. 

10. Контроль за виконання наказу покласти на заступника начальника обласного управління освіти Олійник В. І.

 

Начальник управління 

О. Л. Сидоренко 

 

Додаток N 1
до наказу управління освіти
від 18.01.99 р. N 20

ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом управління освіти Харківської обласної державної адміністрації
від 18 січня 1999 р. N 20

Зареєстровано
в Харківському обласному управлінні юстиції 
25 січня 1999 р. за N 4/221 

 

 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ
про конкурс "Школа року - 99" 

Конкурс "Школа року - 99", запроваджений управлінням освіти Харківської обласної державної адміністрації з 1996 року, є важливим заходом реалізації Закону України "Про освіту", Державної національної програми "Освіта", Програми розвитку освіти в Харківському регіоні до 2002 року. 

1. Мета конкурсу "Школа року - 99":

- виявлення рівня розвитку шкіл у сучасній системі освіти;

- активізація творчого потенціалу шкільних колективів для вирішення освітніх завдань у розбудові української державності;

- підвищення соціального авторитету школи як освітньо-культурного закладу.

2. Організація та проведення конкурсу "Школа року - 99".

2.1. Організатори конкурсу;

- управління освіти Харківської обласної державної адміністрації;

- обласний інститут удосконалення вчителів;

- Будинок вчителя.

2.2. Учасники конкурсу:

- загальноосвітні школи I - III ступенів;

- спеціалізовані школи;

- гімназії;

- ліцеї;

- колегіуми;

- навчально-виховні комплекси;

- школи-інтернати різних типів.

2.3. Оргкомітети та журі конкурсу.

Склад оргкомітетів та журі затверджується;

- для першого туру - районними (міськими) відділами (управліннями) освіти;

- для другого - управлінням освіти облдержадміністрації.

2.4. Етапи та терміни проведення конкурсу. Конкурс проводиться в два тури:

I тур - районний (міський) - до 20.03.1999 р.

II тур - обласний - з 01.04.1999 р. 

2.5. Перший тур конкурсу.

Проводиться районним (міським) відділом (управлінням) освіти, який відповідно до місцевих умов розробляє своє Положення на основі обласного Положення про конкурс "Школа року - 99".

Районний (міський) відділ освіти створює і затверджує склад оргкомітету та журі, до яких можуть входити завідуючий рай(міськ)во або заступник завідуючого), завідуючий методичним кабінетом, директор Палацу (Будинку) школярів та молоді, керівники шкіл тощо.

2.5.1. Оргкомітети районних (міських) конкурсів інформують школи про початок I туру конкурсу, терміни та умови його проведення.

2.5.2. Для участі у I турі керівники шкіл подають до оргкомітету:

1) заяву на ім'я голови оргкомітету районного (міського) конкурсу за підписом директора школи;

2) візитну картку школи-учасниці конкурсу (див. Додаток N 1 до Положення);

3) документи школи:

копію ліцензії на право здійснення освітньої діяльності;

план роботи школи на 1998 - 1999 навчальний рік;

навчальний план на 1998 - 1999 навчальний рік;

протоколи педагогічної ради за останні три роки;

програму розвитку школи до 2002 року.

2.6. Номінація конкурсів I туру, орієнтовне їх проведення та оцінювання.

1. "Документи школи як управлінська основа організації навчально-виховного процесу".

2. "Новий час - нові шляхи управління розвитком школи".

3. "Школі, яка розвивається, - творчий учитель".

4. "Діти - майбутнє України".

2.6.1. Конкурс "Документи школи як управлінська основа організації навчально-виховного процесу". Заочне оцінювання документів, вказаних в п. 2.5.2, за такими параметрами: 

1) своєчасність подання документів;

2) повнота наявності визначених документів;

3) нормативна відповідність за формою та змістом;

4) відповідність змісту документації статусу школи та програмі розвитку;

5) збалансованість документації.

Конкурс оцінюється за 5-бальною системою.

За цей конкурс школа, може отримати максимум 25 балів.

2.6.2. Конкурс "Новий час - нові шляхи управління розвитком школи".

Учасники конкурсу - керівники школи. Порядок та умови його проведення в I турі визначаються районним (міським) Положенням, але оцінюється він за критеріями, визначеними обласним Положенням про конкурс "Школа року - 99". (Додаток N 2).

Конкурс оцінюється за 3-бальною системою.

За цей конкурс школа може отримати максимум 63 бали.

2.6.3. Конкурс "Школі, яка розвивається, - творчий учитель". Учасники конкурсу - педагогічні працівники школи. Порядок проведення та умови визначаються районним (міським) Положенням.

Оцінюється конкурс за такими критеріями;

1) розуміння педагогічними працівниками ідеї розвитку їхньої школи;

2) прийняття цієї ідеї;

3) науково-теоретична і методично, готовність до впровадження ідеї розвитку школи;

4) визначення власних завдань у реалізації проблеми;

5) новизна підходів до вирішення завдань розвитку школи;

6) визначення шляхів оновлення змісту освіти;

7) повнота використання творчого потенціалу педагогічних працівників;

8) ефективність форм і методів реалізації ідеї;

9) наявність позитивним результатів у навчально-виховному процесі.

Конкурс оцінюється за 5-бальною системою. За цей конкурс школа може отримати максимум 45 балів.

2.6.4. Конкурс "Діти - майбутнє України". 

Учасники конкурсу - учні школи. Порядок та умови конкурсу в I турі визначаються районним (міським) Положенням. Він може проводитись у довільній формі з залученням різної кількості учасників, які повинні розкрити роль своєї школи у формування їх як особистостей. Конкурс оцінюється за такими параметрами:

1) прийняття запропонованим шляхів формування особистості у своїй школі;

2) ступінь участі учнів у процесі розвитку школи;

3) наявність позитивних змін в організації навчально-виховного процесу;

4) повнота використання можливостей своєї школи для вдосконалення особистості;

5) ступінь досягнень у формуванні та вдосконаленні особистості (орієнтація на позитивні життєві цінності, комунікативність, зміцнення здоров'я).

Конкурс оцінюється за 5-бальною системою. За цей конкурс школа, може отримати максимум 25 балів.

2.6.5. Переможцем I туру конкурсу вважається школа, яка набрала за даними номінаціями найбільшу кількість балів (максимум - 133 бали). 

2.7. Другий тур конкурсу.

Для участі у II турі конкурсу оргкомітети районних (міських) рівнів мають надіслати до обласного оргкомітету конкурсу "Школа року - 99" такі документи:

1) заяву на ім'я голови оргкомітету обласного конкурсу за підписом голови районного (міського) оргкомітету та, директора школи;

2) копію ліцензії на право здійснення освітньої діяльності;

3) візитну картку школи-переможниці конкурсу в I турі;

4) план роботи школи на 1998 - 1999 навчальний рік;

5) програму розвитку школи до 2002 року;

6) протокол I туру конкурсу та оцінювальний лист школи-переможниці.

Матеріали шкіл-переможниць надсилаються до 01.04.99 р. за адресою: м. Харків-57, вул. Пушкінська, 24, обласний оргкомітет конкурсу "Школа року - 99".

2.7.1. За заочним оцінюванням надісланих матеріалів обласне журі відбирає не менше 12 шкіл-претендентів та надсилає їм запрошення до участі вії турі конкурсу.

Умови та порядок оцінювання поданих документів такі ж, як і в I турі конкурсу (п. 2.6.1. цього Положення).

2.7.2. II тур конкурсу проходить за номінаціями I туру і проводиться безпосередньо в школі.

2.7.3. Конкурс "Новий час - нові шляхи управління розвитком школи".

У конкурсі беруть участь керівники школи (директор, заступники з навчально-виховної та науково-методичної роботи - без обмеження кількісно). Учасники представляють і розкривають шляхи управління розвитком школи (5 - 7 хв.), відповідають на запитання членів журі (5 - 7 хв.).

Конкурс оцінюється за критеріями (див. Додаток N 2).

За цей конкурс школа може отримати максимум 63 бали.

2.7.4. Конкурс "Школі, яка розвивається, - творчий учитель".

У цьому конкурсі беруть участь педагогічні працівники школи.

Кількість учасників не обмежується. Учасники розкривають свої творчі здобутки в реалізації ідеї розвитку школи (15 - 20 хв.). відповідають на питання членів журі (5 - 7 хв.). Конкурс оцінюється за параметрами, викладеними в пункті 2.6.3. цього Положення.

Школа може отримати за цей конкурс максимально 45 балів.

2.7.5. Конкурс "Діти - майбутнє України".

Учасники конкурсу - учні школи. Кількість учасників визначає сама школа. Учні в довільній формі представляють себе розкривають свої здобутки в навчанні, розвитку своїх здібностей, талантів, показують роль школи у своєму вдосконаленні (20 - 30 хв.), відповідають на запитання членів журі (до 10 хв.).

Конкурс проводиться в школі, оцінюється за критеріями, визначеними у п. 2.6.4 цього Положення. Школа може отримати за. Участь у цьому виді конкурсу максимально 25 балів.

2.7.6. За кожну номінацію конкурсу школа може отримати додаткові бали максимально 10 балів); за оригінальність презентації, естетичність форми, кмітливість і винахідливість у відповідях на запитання членів журі (див. Оцінювальний лист).

Загальна максимальна кількість балів (з додатковими) за II тур конкурсу 133 бали.

2.7.7. Переможцем II туру конкурсу визнається та школа, яка набрала за всіма номінаціями найбільшу кількість балів.

3. Підведення підсумків конкурсу "Школа року - 99". Оргкомітети районного (міського), обласного конкурсу подають письмову інформацію-звіт про наслідки конкурсу відповідно в районні (міські) відділи (управління) освіти та управління освіти Харківської обласної держадміністрації, які приймають рішення про відзнаку переможців, доведення інформації до широкого кола громадськості.

 

Додаток N 1
до Положення конкурсу "Школа року - 99" 

 

Візитна картка
учасника конкурсу "Школа року - 99"

1. Повна назва навчально-виховного закладу (за ліцензією).

2. Адреса, телефон.

3. Прізвище, ім'я та по батькові директора.

4. З якого року очолює школу.

5. Рік заснування школи.

6. Джерела фінансування.

7. Кількість учнів.

8. Кількість класів.

Із них:

які перейшли на українську мову навчання (з 1990 р.) -

з українською мовою навчання -

з російською мовою навчання -

з поглибленим вивченням предметів -

профільних -

спеціалізованих -

9. Кількість учнів, які займаються в:

гуртках -

студіях -

інших творчих об'єднаннях -

10. Кількість педагогічних працівників -

із них:

вчителі, що перейшли на українську мову викладами навчального предмета -

з вищою освітою -

мають кваліфікаційну категорію:

"Спеціаліст вищої категорії" -

"Спеціаліст I категорії" -

"Спеціаліст II категорії" -

"Спеціаліст" -

мають педагогічні звання -

мають вчені ступені, звання -

11. Плинність педкадрів (за останні 3 роки в %).

12. Над якою проблемою працює педколектив.

 

Додаток N 2
до Положення конкурсу "Школа року - 99" 

 

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
конкурсу "Новий час - нові шляхи управління розвитком школи"

Напрямки оцінювання 

Наявність ідеї розвитку школи 

Визначення основних завдань розвитку школи 

Наявність системи управління впровадження ідеї 

Рівень реалізації ідеї розвитку школи 

Критерії оцінювання 

чіткість визначення 

актуальність 

новизна 

наукове обгрунтування 

практична спрямованість 

обгрунтованість 

відповідність основній ідеї 

науковий аспект 

управлінський аспект 

організаційно-методичний аспект 

матеріально-технічний аспект 

Наявність необхідних умов 

координація взаємодії всіх учасників впровадження ідеї 

обізнаності учасників впровадження ідеї 

ступінь практичного впровадження (теоретичне забезпечення, практичне впровадження) 

масовість залучення до реалізації ідеї 

наявність результатів 

узагальнення результатів 

структури науково-методичного забезпечення 

кадрового потенціалу 

матеріальної бази 

фінансового забезпечення 

 

ОЦІНЮВАЛЬНИЙ ЛИСТ
конкурсу "Школа року - 99"

Номінації конкурсу 

1. Документація школи як управлінська основа організації навчально-виховного процесу 

2. Новий час - нові шляхи управління розвитком школи 

3. Школі, що розвивається, - творчий учитель 

Діти - майбутнє України 

Напрямки оцінювання 

Наявність, форма зміст 

Додаткове оцінювання 

Наявність ідеї розвитку школи 

Визначення основних завдань розвитку школи 

Система управління впровадженням ідеї 

Рівень реалізації ідеї розвитку школи 

Додаткове оцінювання 

Сприйняття ідеї
Готовність до впровадження
Реалізація ідеї 

Додаткове оцінювання 

Участь у реалізації ідеї
Результативність 

Додаткове оцінювання 

Критерії оцінювання 

Своєчасність подання 

Повнота наявності визначених документів 

Нормативна відповідність за формою та змістом 

Відповідність змісту документації статусу школи та програмі розвитку 

Збалансованість 

Оригінальність та естетичність оформлення 

Чіткість визначення 

Актуальність 

Новизна 

Наукове обгрунтування 

Практична спрямованість 

Обгрунтованість 

Відповідність основній ідеї 

Науковий аспект 

Управлінський аспект 

Організаційно-методичний аспект 

Матеріально-технічний аспект 

Наявність необхідних умов 

Координація взаємодії всіх учасників впровадження ідеї 

Рівень науково-теоретичної обізнаності 

Ступінь практичного впровадження (теоретичне освоєння, науково-методичне забезпечення, практичне впровадження) 

Масовість залучення до реалізації ідеї 

Наявність проміжних результатів 

Узагальнення результатів 

Оригінальність презентації 

Естетичність 

Кмітливість, винахідливість у відповідях на запитання 

Розуміння значення визначеної ідеї в розвитку школи 

Прийняття ідеї 

Науково-теоретична і методична готовність до впровадження 

Визначення власних завдань у реалізації проблеми 

Новизна підходів до вирішення завдань 

Визначення шляхів оновлення змісту освіти 

Повнота використання творчого потенціалу 

Ефективність форм і методів реалізації ідеї 

Наявність позитивних результатів 

Оригінальність 

Естетичність 

Кмітливість, винахідливість 

Прийняття шляхів формування особистості 

Ступінь участі у процесі розвитку школи 

Наявність позитивних змін в організації навчально-виховного процесу 

Повнота використання можливостей своєї 
школи для вдосконалення особистості 

Оригінальність презентації 

Естетичність 

Кмітливість, винахідливість у відповідях на запитання 

Структури науково-методичного забезпечення 

Кадрового потенціалу 

Матеріальної бази 

Фінансового забезпечення 

Бали за критерії 

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Всього балів за конкурси (1, 2, 3, 4) 

______________________ 

Члени журі: 

______________ 
(підпис)

___________________________
(прізвище, ініціали) 

Всього додаткових балів 

______________________ 

  

  

  

Загальна сума балів 

______________________ 

  

  

  

  

  

  

  

  

Додаток N 2
до наказу управління освіти
від 18.01.99 р. N 20

 

 

Склад оргкомітету
обласного конкурсу "Школа року - 99"

1. 

Сидоренко О. Л. 

голова оргкомітету, начальник управління освіти Харківської обласної держадміністрації. 

2. 

Дементьєв П. С. 

заступник голови оргкомітету, ректор Харківського обласного інституту удосконалення вчителів. 

3. 

Доценко А. С. 

заступник начальника управління освіти обласної держадміністрації. 

4. 

Дулуб Л. М. 

голова обкому профспілки працівників освіти та науки. 

5. 

Курцева В. М. 

директор обласного Будинку вчителя. 

6. 

Ландсман В. А. 

начальник управління освіти Харківського міськвиконкому. 

7. 

Матюшенко Т. Г. 

начальник відділу кадрової роботи з питань державної служби та нагород. 

8. 

Різван Н. В. 

проректор обласного інституту удосконалення вчителів. 

Склад журі
обласного конкурсу "Школа року - 99" 

1. 

Прокопенко І. Ф. 

голова журі, ректор ХДПУ ім. Г. С. Сковороди, академік АПН України. 

2. 

Олійник В. І. 

заступник голови журі, заступник начальника управління освіти облдержадміністрації. 

3. 

Васьков Ю. В. 

заступник голови журі, проректор Харківського ОІУВ. 

4. 

Ампілогова Л. П. 

методист кафедри управління та економіки освіти Харківського ОІУВ. 

5. 

Горяїнова Л. О. 

завідуюча лабораторією соціальної педагогіки Харківського ОІУВ. 

6. 

Григораш В. В. 

директор спеціалізованої загальноосвітньої школи I - III ступенів N 75 м. Харкова. 

7. 

Дроботова О. Ю. 

провідний інспектор-методист управління освіти облдержадміністрації. 

8. 

Козир М. К. 

завідуюча кафедрою правознавства Харківського ОІУВ. 

9. 

Кузнєцова А. Ф. 

завідуюча кафедрою управління та економіки освіти Харківського ОІУВ. 

10. 

Пономарьова Г. Ф. 

директор педагогічного коледжу м. Харкова. 

11. 

Салманова З. Г. 

методист лабораторії соціальної педагогіки Харківського ОІУВ. 

12. 

Снурникова Л. Д. 

директор науково-методичного центру управління освіти Харківського міськвиконкому. 

13. 

Тадіян С. В. 

доцент кафедри психології та логопедії Харківського ОІУВ. 

14. 

Харченко Н. О. 

методист лабораторії атестації, акредитації та програмно-методичного забезпечення. 

15. 

Яковенко П. Д. 

старший викладач кафедри управління та економіки освіти Харківського ОІУВ. 

16. 

Янчук Ю. Ю.  

заступник начальника відділу змісту та якості загальної середньої освіти управління освіти облдержадміністрації. 

13. Скільки років працює над цією проблемою

14. Які завдання у зв'язку з цим вирішуються.

15. За якими основними напрямками проводиться робота.

16. Участь в експериментальній роботі.

17. Наявність друкованої продукції.

N
п/п 

Вид публікації 

Назва 

Автор 

Рік видання 

Де надруковано 

  

  

  

  

  

  

18. З якої проблеми узагальнено досвід роботи педагогічного колективу.

19. До якої картотеки його включено;:

районної

обласної

Центральної

20. Кількість педагогічних працівників школи, чий досвід вивчено і узагальнено на рівні:

шкільному -

районному -

обласному -

внесено до Центральної картотеки -

21. Структура методичної роботи:

наявність лабораторій

кількість МО

наявність творчих груп

інші методичні угруповання

22. Чи є школа опорною:

в районі

в області

23. З якої проблеми вона є опорною.

24. Участь школи у розповсюдженні досвіду:

проведено на базі школи за останні 3 роки

районних (міських) семінарів, конференцій - обласних семінарів, конференцій -

міжрегіональних семінарів, конференцій -

25. Участь педпрацівників школи в міжрегіональних, Всеукраїнських конференціях (вказати, в яких і де).

26. Кількість переможців конкурсу "Вчитель (вихователь) року" (за останні 3 роки):

районного (міського)

обласного

Всеукраїнського

27. Кількість випускників школи, нагороджених (за останні 3 роки):

золотою медаллю -

срібною медаллю -

28. Кількість учнів, які навчаються на "5" і "4".

Рік 

Кількість 

% від загальної кількості 

1997 

  

  

1998 

  

  

1999 

  

  

29. Кількість випускників, які продовжують навчання у вузах

Рік 

Кількість 

% від загальної кількості випускників 

1996 

  

  

1997 

  

  

1998 

  

  

 

30. Кількість переможців олімпіад (за останні 5 соків):

районних (міських)

обласних

Всеукраїнських

Міжнародних

31. Кількість учнів школи, які брали участь у різних творчих конкурсах (за останні 3 роки) -

32. Кількість переможців таких конкурсів -

33. Розгляд на педраді питань впровадження ідеї розвитку школи (вказати тематику за останні 3 роки).

____________

 

Текст надано Харківською обласною державною адміністрацією.