ХАРКІВСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

Харків

від 26 жовтня 2000р. № 994

Про діяльність місцевих органів
виконавчої влади щодо вирішення
проблем зайнятості населення
та результативність роботи керівників,
спрямованої на збільшення кількості
робочих місць

В області здійснюється системна робота з реалізації Програми
соціального і економічного розвитку та обласної програми зайнятості
населення.

Протягом 9 місяців п.р. за рахунок усіх джерел фінансування та
розвитку самозайнятості населення створено 18,9 тис. робочих місць. Набуває
розвитку малий бізнес та підприємництво, в якому зайнято 167 тис.чол., або
11,9% від загальної чисельності працюючих.

Це обумовило скорочення обсягів вивільнення працівників,
уповільнення темпів зростання фіксованого ринку праці, пожвавлення попиту
на робочу силу. Навантаження на одне вільне робоче місце знизилося з 14 до 9
чол. (по Україні - 15 чол.).

До активних форм зайнятості залучено 42,6 тис.чол., або третина
зареєстрованих у службі зайнятості громадян. Обсяги працевлаштування
соціальне незахищених категорій населення, а саме молоді, жінок, зросли в 1,3
раза.

Набули розвитку тимчасові, сезонні та оплачувані громадські роботи
для незайнятого населення. Їх обсяг зріс проти 1999 р. в 1,3 раза., а загальні
витрати на їх проведення склали майже 1,4 млн.грн.

На третину зріс обсяг внесків до Державного фонду сприяння зайнятості
населення.

Позитивно впливає на розв'язання проблем зайнятості участь
підприємств області у Всеукраїнському конкурсі на звання «Кращий
роботодавець року».

Поширюється міжнародне співробітництво з питань зайнятості
населення.

Внаслідок вжитих заходів з початку року спостерігається зниження
рівня офіційно зареєстрованого безробіття в цілому по області з 3,79% до
3,55% (по Україні - 4,19%) та в 18 її регіонах.

Проте стан зайнятості населення в області залишається складним.

Продовжує скорочуватись чисельність зайнятих у галузях економіки.
Тільки за І півріччя п.р. вона зменшилась на 38,5 тис.чол., в тому числі в
промисловості - на 12,3 тис.чол. Залишаються значними обсяги прихованого
безробіття. У 2000 р. на умовах неповної зайнятості працював кожний десятий
працівник, в т.ч. у промисловості - кожний шостий. Офіційний статус
безробітних мали в поточному році 106,4 тис.чол.

Зростає кількість громадян, не зайнятих трудовою діяльністю. З
урахуванням прихованого і офіційного безробіття вона дорівнює 17,7% від
загальної чисельності трудових ресурсів. У половині районів області цей
показник перевищує 20%. Найбільш складна ситуація склалась в містах Ізюм,
Куп'янськ, Лозова, Первомайський, Люботин, Чугуїв, де не зайнято більше
30% трудових ресурсів, що призводить до ускладнення загального соціально-
економічного стану в цих регіонах.

У 22 районах області рівень офіційно зареєстрованого безробіття
перевищує середньообласний показник і становить в Ізюмському регіоні
(включаючи м.Ізюм) - 15,06%, Первомайському (включаючи
м.Первомайський) - 11,02%, Борівському - 10,88%, Зачепилівському - 9,29%,
Куп'янському (включаючи м.Куп'янськ) - 8,22%.

Райдержадміністраціями, міськрайвиконкомами не забезпечено в
повному обсязі виконання повноважень у сфері зайнятості, наданих чинним
законодавством України.

У ряді регіонів не забезпечується виконання планів соціально-
економічного розвитку територій, окремих підприємств виробничої сфери
щодо зростання обсягів виробництва, подолання збитковості, підвищення рівня
заробітної плати та ефективного використання трудових ресурсів.

Завдання обласної програми зайнятості із створення робочих місць не
виконано у 17 районах області (Близнюківський, Борівський, Зачепилівський,
Коломацький, Красноградський, Печенізький та ін.).

Недостатньо використовуються можливості розв'язання проблем
зайнятості населення шляхом розвитку підприємництва. Чисельність зайнятих
в цій. сфері в сільських районах області не перевищує 6,5%, а в
Дворічанському, Зачепилівському районах - 2%. Не створюються місцеві
фонди підтримки малого підприємництва.

Лише 5,6 тис. (3,2%) власників майнових паїв створили приватні або
фермерські господарства.

Низькою залишається ефективність заходів щодо запобігання "тінізації"
зайнятості населення у сфері підприємництва.

Не забезпечено належний контроль за виконанням власних рішень з
питань працевлаштування соціальне незахищених верств населення (молоді,
дітей-сиріт, жінок, інвалідів та ін.). З числа осіб, що мають державні гарантії
зайнятості, лише кожного десятого працевлаштоване у Московському,
Зміївському, Золочівському, Барвінківському районах та м.Люботин. Тільки 8-
12% заброньованих для цієї категорії населення робочих місць використано у
Московському, Дергачівському, Золочівському, Зміївському районах .

Не в повному обсязі забезпечено виконання Указу Президента України
від 6 жовтня 1999 р. № 1285 «Про заходи щодо забезпечення
працевлаштування молоді» в Московському, Барвінківському,
Близнюківському, Зміївському, Золочівському районах. Внаслідок низького
рівня організаційної роботи незначна кількість населення залучається до
оплачуваних громадських робіт у Вовчанському, Дергачівському,
Золочівському районах.

У Вовчанському, Зміївському, Нововодолазькому районах безробітні не
беруть участі в сезонних роботах. Не залучаються до них і працівники
підприємств, що знаходяться у вимушених відпустках без збереження
заробітної плати.

Недостатня робота з підприємствами, установами та організаціями щодо
формування повного банку даних про наявність вільних робочих місць у
Балаклійському, Барвінківському, Борівському, Зачепилівському, Ізюмському,
Кегичівському, Шевченківському районах обумовлює високе навантаження на
одну заявлену вакансію від 30 до 79 чол.

Не приділяється належної уваги стану формування державного фонду
сприяння зайнятості населення.

Забезпечують фінансування програм зайнятості населення за рахунок
власних надходжень до фонду лише 9 районів області. Дотація 28 районам
становить 7,8 млн.грн 0собливо низький рівень збору до зазначеного фонду у
Дзеожинському, Московському, Близнюківському, Золочівському,
Краснокутському, Харківському районах.

Потребує удосконалення діяльність обласної служби зайнятості,
підвищення якість послуг, що надаються незайнятому населенню.

Повільно впроваджується система індивідуальної роботи з
безробітними, внаслідок чого тривалість безробіття зросла в цілому по області
з 11,2 до 11,9 місяців, а у Балаклійському, Ізюмському, Вовчанському,
Лозівському районах - до 13 - 17 місяців. Знижені обсяги професійної
підготовки незайнятого населення, особливо в сільських районах. Недостатньо
активно ведеться робота щодо встановлення дійових контактів з
роботодавцями.

З метою виконання Державної, обласної та регіональних програм
зайнятості населення у 2000 році :

1. Головам райдержадміністрацій та міськрайвиконкомів:

1.1. У місячний термін розглянути стан зайнятості населення в регіоні та .
виконання заходів Державної, обласної, територіальних програм зайнятості
населення. Вжити додаткових заходів до усунення зазначених недоліків;

забезпечити розробку територіальних програм зайнятості населення на 2001
рік.

1.2. При розробці програм соціально-економічного розвитку на 2001 рік.
визначити регіональні та галузеві пріоритети у створенні нових, додаткових та
збереженні наявних високопродуктивних робочих місць. Забезпечити
безумовне виконання доведених на 2000 рік завдань. Використовувати,
починаючи з 2001 року, механізм надання роботодавцям дотацій на створення
робочих місць із Фонду державного соціального страхування України на
випадок безробіття.

1.3. Сприяти широкому розвитку малого і середнього бізнесу,
самозайнятості, сімейного бізнесу. В межах чинного законодавства
запроваджувати пільгове оподаткування суб'єктів господарювання, що
створюють нові робочі місця, гнучку систему оплати ними комунальних
послуг, оренди приміщень тощо. Створювати спеціальні фонди підтримки
малого підприємництва, бізнес-центри та бізнес-інкубатори. За участю
відповідних органів проводити системну роботу щодо запобігання "тіньовій"
зайнятості населення у сфері підприємництва, забезпечення повноти сплати
суб'єктами господарювання внесків до бюджету та соціальних фондів.

1.4. Проаналізувати ефективність використання робочої сили
підприємств, розробити та впровадити заходи щодо її підвищення, в тому числі
шляхом оптимізації чисельності працюючих та легалізації "прихованого"
безробіття.

1.5 Підвищити рівень організації роботи та контроль за виконанням
рішень з питань:

• працевлаштування соціальне незахищених категорій населення із
числа молоді, дітей-сиріт, жінок, інвалідів та ін.;

• організації оплачуваних громадських робіт. Передбачити в бюджетах
на 2001 пік кошти на організацію зазначених робіт.

1.6. Забезпечити розвиток сезонних робіт та залучення незайнятого
населення, безробітних, працівників підприємств, що знаходяться у вимушених
відпустках, до завершення сільськогосподарських робіт у 2000 році.

1.7.'Забезпечити безумовне виконання Указу Президента України від
6 жовтня 1999 р. № 1285 «Про заходи щодо забезпечення працевлаштування
молоді».

1.8. Надати регіональним центрам зайнятості необхідну допомогу у
підготовці до впровадження з 1 січня 2001 року Закону України «Про
загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та
поетапного переходу на нову технологію обслуговування незайнятого
населення.

2. Головному управлінню економіки облдержадміністрації (І.П.Колот),
щороку під час складання програм економічного та соціального розвитку
регіонів передбачати заходи щодо соціально-економічного розвитку малих
монофункціональних міст.

3. Головному управлінню праці та соціального захисту населення
облдержадміністрації (П.А.Бомко), обласному центру зайнятості
(В.О.Мілюков):

3.1. Посилити інтенсивність та якість контролю за дотриманням
законодавства про зайнятість населення, трудового законодавства, вживати
дійових заходів до осіб, винних у порушенні прав громадян.

3.2. Надавати райдержадміністраціям та міськрайвиконкомам необхидну
допомогу у розв'язанні проблем зайнятості населення.

3.3. Щоквартально інформувати обласну державну адміністрацію,
місцеві органи виконавчої влади про стан зайнятості населення області

4. Керівникам управлінь, відділів та інших структурних підрозділів
облдержадміністрації вжити заходів з виконання завдань обласної програми
зайнятості населення на 2000 рік та внести обгрунтовані пропозицї до
програми 2001 року.

5. Контроль за виконанням розпорядження покласти на заступника
голови обласної державної адміністрації І.С.Бея.

Голова обласної державної адміністрації

О.Дьомін