ХАРКІВСЬКА ОБЛАСНА
ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ
Харків

Від 11.09.2003 № 320

Про затвердження Положення про службу у справах
неповнолітніх обласної державної адміністрації

Відповідно до Закону України “Про органи і служби у справах неповнолітніх та спеціальні установи для неповнолітніх”, Типового положення про службу у справах неповнолітніх обласної, Київської та Севастопольської міської державної адміністрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 1999 року № 2136 (із змінами, внесеними постановами Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2002 року № 1446 і від 20 серпня 2003 року № 1299):

Затвердити Положення про службу у справах неповнолітніх обласної державної адміністрації (додається).

У зв”язку з цим, визнати таким, що втратило чинність, розпорядження голови облдержадміністрації від 18 листопада 2002 року № 494 “Про затведження Положення про службу у справах неповнолітніх обласної державної адміністрації”.

 
Голова обласної державної
адміністрації Є.КУШНАРЬОВ

 ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням голови обласної
державної адміністрації
від “_____” __________ 2003 р №___


 

ПОЛОЖЕННЯ

про службу у справах неповнолітніх обласної державної адміністрації

1. Служба у справах неповнолітніх обласної державної адміністрації (далі - служба) є структурним підрозділом обласної державної адміністрації, який утворюється головою обласної державної адміністрації, підзвітна і підконтрольна голові обласної державної адміністрації та Державному Комітету України у справах сім’ї та молоді.


2. Служба у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Державного Комітету України у справах сім’ї та молоді, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації, цим Положенням.


3. Основними завданнями служби є :


- реалізація державної політики з питань соціального захисту неповнолітніх, запобігання дитячій бездоглядності та вчиненню правопорушень неповнолітніми;


- підготовка інформаційно-аналітичних, статистичних матеріалів, організація проведення досліджень щодо стану соціального захисту неповнолітніх, попередження бездоглядності та профілактика правопорушень серед них;


- визначення пріоритетних напрямів поліпшення становища дітей, їх соціального захисту, сприяння фізичному, духовному та інтелектуальному розвитку дітей, запобігання дитячій бездоглядності та профілактика правопорушень серед неповнолітніх;


- розроблення і здійснення самостійно та разом з іншими структурними підрозділами місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності, об’єднаннями громадян заходів, спрямованих на поліпшення становища неповнолітніх, їх соціального захисту, забезпечення прав, свобод і законних інтересів неповнолітніх, запобігання бездоглядності та вчинення ними правопорушень, з усунення причин, що породжують ці явища, контроль за виконанням цих заходів;


- координація зусиль місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій всіх форм власності у вирішенні питань соціального захисту неповнолітніх та організації роботи, спрямованої на запобігання бездоглядності та правопорушенням серед них;


- формування громадської думки щодо поліпшення становища неповнолітніх, профілактики їх правопорушень, сприяння реалізації державної політики з питань соціального захисту неповнолітніх.


4. Служба відповідно до покладених на неї завдань:


1) організовує розроблення і здійснення заходів, спрямованих на поліпшення становища дітей, їх фізичного, інтелектуального і духовного розвитку, запобігання бездоглядності і правопорушенням серед неповнолітніх;


2) забезпечує здійснення профілактичних заходів щодо виявлення та усунення причин і умов, які сприяють вчиненню неповнолітніми правопорушень, а також вивчення позитивного впливу на поведінку окремих неповнолітніх сім’ї, трудових колективів підприємств, установ та організацій усіх форм власності;


3) надає місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям усіх форм власності, громадським організаціям, громадянам у межах своєї компетенції практичну, методичну та консультаційну допомогу і координує їх зусилля у вирішенні питань соціального захисту неповнолітніх та профілактики правопорушень серед них;


4) контролює і координує діяльність служб у справах неповнолітніх районних державних адміністрацій, надає практичну і методичну допомогу, узагальнює та поширює позитивний досвід їх роботи, сприяє підвищенню кваліфікації працівників цих служб;


5) подає пропозиції до проектів державних і регіональних програм, планів і прогнозів у частині соціального захисту, забезпечення прав, свобод і законних інтересів неповнолітніх і запобігання вчиненню ними правопорушень;


6) забезпечує у межах своєї компетенції контроль за виконанням законодавства щодо соціального захисту неповнолітніх і запобігання вчиненню ними правопорушень, дотриманням законодавства про працю неповнолітніх на підприємствах, в установах, організаціях усіх форм власності;


 7) здійснює контроль за умовами утримання і виховання неповнолітніх у спеціальних установах для неповнолітніх, організацією виховної роботи у навчальних закладах усіх форм власності та за місцем проживання;


8) бере участь у правовому вихованні неповнолітніх, забезпечує їх інформування з питань працевлаштування, навчання, оздоровлення та відпочинку, разом з іншими заінтересованими органами сприяє їх працевлаштуванню;


9) разом з відповідними структурними підрозділами центральних та місцевих органів виконавчої влади, науковими установами організовує і проводить соціологічні дослідження, готує статистичні та інформаційні матеріали про причини і умови вчинення неповнолітніми правопорушень, вивчає та поширює передовий міжнародний досвід з питань соціального захисту неповнолітніх, їх прав та інтересів;


10) cтворює, реорганізує, ліквідує притулки для неповнолітніх згідно з чинним законодавством;


11) аналізує стан справ у сфері соціального захисту неповнолітніх, запобігання вчиненню ними правопорушень і подає відповідним органам, підприємствам, установам, організаціям всіх форм власності пропозиції щодо вдосконалення роботи з неповнолітніми;


12) організовує і здійснює разом з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації, кримінальною міліцією у справах неповнолітніх заходи щодо соціального захисту неповнолітніх, виявлення причин та умов, що спричиняють дитячу бездоглядність, і профілактики правопорушень серед неповнолітніх;


13) бере участь у створенні разом з управлінням охорони здоров’я облдержадміністрації центрів медико-соціальної реабілітації неповнолітніх;


14) розробляє і подає на розгляд облдержадміністрації пропозиції щодо бюджетних асигнувань на реалізацію програм і здійснення заходів соціального захисту неповнолітніх та утримання підпорядкованих їй закладів;


15) готує та подає в установленому порядку статистичну звітність відповідно до законодавства та міжнародних стандартів;


16) забезпечує розгляд у встановленому порядку звернень громадян;


17) проводить інформаційно-роз’яснювальну роботу в межах своєї компетенції через засоби масової інформації;


18) здійснює інші функції, які випливають з покладених на неї завдань, відповідно до законодавства.


5. Служба має право:


1) приймати рішення з питань, що належать до її компетенції, які є обов’язковими для виконання місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності, посадовими особами, громадянами;


2) отримувати у визначений нею термін повідомлення від місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності, посадових осіб про заходи, вжиті на виконання прийнятих нею рішень;


3) отримувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів обласної, районної державної адміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності інформацію, документи та інші матеріали з питань, що належать до її компетенції, а від місцевих органів державної статитики - статистичні дані, необхідні для виконання покладених на неї завдань;


4) звертатися до місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності у разі порушення прав та інтересів неповнолітніх, а також з питань працевлаштування, надання їм іншої допомоги;


5) перевіряти стан виховної роботи з неповнолітніми в навчальних закладах, за місцем проживання, на підприємствах, в установах та організаціях усіх форм власності, де працюють неповнолітні;


6) перевіряти умови утримання і виховання неповнолітніх у спеціальних установах для неповнолітніх;


7) брати участь у розгляді судами справ щодо неповнолітніх і захисті їх прав та інтересів;


8) порушувати перед відповідними місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування питання про накладення дисциплінарних стягнень на посадових осіб у разі невиконання ними рішень, прийнятих службою у справах неповнолітніх облдержадміністрації;


9) визначати потребу у створенні та функціонуванні спеціальних установ для неповнолітніх та подавати в установленому порядку пропозиції щодо їх утворення;

10) укладати в установленому порядку угоди про співробітництво з науковими установами, жіночими, молодіжними, дитячими та іншими об’єднаннями громадян і благодійними організаціями;


11) скликати в установленому порядку наради, конференції, семінари з питань, що належать до її компетенції;


12) залучати для розгляду питань, що належать до її компетенції, спеціалістів інших підрозділів обласної державної адміністрації, підприємств, установ, організацій усіх форм власності, об’єднань громадян і благодійних організацій (за погодженням з їх керівниками);


13) розробляти і реалізувати власні та підтримувати громадські проекти програм соціального спрямування з метою забезпечення та реалізації прав, свобод і законних інтересів неповнолітніх, запобігання вчиненню ними правопорушень;


14) порушувати перед відповідними органами питання про притягнення до відповідальності згідно із законом фізичних і юридичних осіб, які допустили порушення прав, свобод і законних інтересів неповнолітніх;


15) відвідувати неповнолітніх, які опинилися у складних життєвих умовах, перебувають на обліку в службі у справах неповнолітніх, за місцем їх проживання, навчання, роботи, проводити відповідну профілактичну роботу.


6. Служба під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами обласної державної адміністрації та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності, об’єднаннями громадян і громадянами.


7. Службу очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади головою обласної державної адміністрації за погодженням з Державним Комітетом України у справах сім”ї та молоді.

Начальник служби має заступників, які за його поданням призначаються на посаду і звільняються з посади головою обласної державної адміністрації за погодженням з Державним Комітетом України у справах сім”ї та молоді.


8. Начальник служби:


- здійснює керівництво діяльністю служби, несе персональну відповідальність за виконання покладених на неї завдань, а також за роботу підпорядкованих службі закладів;


- призначає на посаду і звільняє з посади працівників служби;


- видає у межах своєї компетенції накази, організовує і контролює їх виконання;


- подає на затвердження голові обласної державної адміністрації кошторис доходів і видатків і штатний розпис служби в межах граничної чисельності та фонду оплати праці її працівників;


- затверджує положення про структурні підрозділи і функціональні обов’язки працівників служби;


- розпоряджається коштами у межах затвердженого кошторису витрат на утримання служби та реалізацію цільових програм.


9. Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції служби, у ній може створюватися колегія у складі начальника служби (голова колегії), його заступників за посадою, керівників інших структурних підрозділів облдержадміністрації, органів внутрішніх справ, районних відділів у справах сім’ї та молоді і служб у справах неповнолітніх, директорів центрів соціальних служб для молоді, представників підприємств, установ, організацій, об’єднань громадян і благодійних організацій.

Склад колегії затверджується головою обласної державної адміністрації за поданням начальника служби.

Рішення колегії проводяться в життя наказами начальника служби.


10. Для розгляду наукових рекомендацій і пропозицій щодо поліпшення діяльності та вирішення інших питань у службі можуть утворюватися наукові та координаційні ради і комісії.

Склад цих рад і комісій та положення про них затверджує начальник служби.


11. Служба утримується за рахунок коштів Державного бюджету України.

Гранична чисельність, фонд оплати праці працівників служби та видатки на утримання служби затверджуються головою обласної державної адміністрації.

Матеріально-технічне забезпечення служби здійснює обласна державна адміністрація.


Кошторис доходів і видатків і штатний розпис служби затверджуються головою обласної державної адміністрації в межах установленої граничної чисельності та фонду оплати праці її працівників.


12. Служба є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.