ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення обласної ради

від ________ 2016 року №___

(_____ сесія _____ скликання)

 

 

 

ОБЛАСНА ПРОГРАМА

ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЖИТЛОВОГО БУДІВНИЦТВА НА СЕЛІ «ВЛАСНИЙ ДІМ»

НА 2016 2017 РОКИ

 

 

м. Харків

2016 рік

 

 



ПАСПОРТ

ОБЛАСНА ПРОГРАМА ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЖИТЛОВОГО БУДІВНИЦТВА НА СЕЛІ «ВЛАСНИЙ ДІМ»

НА 2016 2017 РОКИ

 

1.

Ініціатор розроблення Програми

Харківська обласна державна адміністрація, Харківська обласна рада

 

2.

Розробник Програми 

Департамент  агропромислового розвитку Харківської обласної державної адміністрації

 

3.

Співрозробники Програми

КП «Харківський обласний фонд підтримки індивідуального житлового будівництва на селі»

 

4.

Виконавці Програми

Департамент агропромислового розвитку Харківської обласної державної адміністрації, районні державні адміністрації, КП «Харківський обласний фонд підтримки індивідуального житлового будівництва на селі»

 

5.

Учасники програми

Районні державні адміністрації, районні та міські ради, індивідуальні сільські забудовники

 

6.

Термін реалізації Програми

2016 – 2017 роки

 

7.

Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації заходів Програми: всього, у тому числі за рахунок (тис. гривень):

50 738,7

 

коштів державного бюджету

25000,0

 

коштів місцевих бюджетів

5000,0

 

коштів обласного бюджету, всього

20 738,7

 

у тому числі

 

 

коштів загального фонду

20 000,0

 

коштів від повернення раніше наданих кредитів індивідуальним сільським забудовникам

738,7

 

 

 


1. Загальні положення

 

Обласна програма індивідуального житлового будівництва на селі «Власний дім» на 2016  2017 роки (далі  Програма) розроблена на виконання Указу Президента України від 27 березня 1998 року №222/98 «Про заходи щодо підтримки індивідуального житлового будівництва на селі», розпорядження Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2015 року №995-р «Про схвалення Концепції розвитку сільських територій» та інших нормативно-правових актів.

 

2. Визначення проблеми, на виконання якої спрямована Програма

 

Житлова проблема – одна із основних соціально-економічних проблем. Її вирішення є найважливішою складовою проведення соціально-економічних реформ на селі та фактором підвищення рівня життя сільського населення.

Сільський житловий фонд здебільшого старий, перебуває у незадовільному технічному стані і має низький рівень інженерного оснащення.

Стабільним джерелом введення житла на сьогоднішній день залишається індивідуальне будівництво.

На початок 2015 року в області на квартирному обліку перебувало 19907 сімей та одинаків. Обсяги житла для соціально незахищених громадян недостатні і не дозволяють вирішити проблему забезпечення їх житлом.

Низький рівень доходів значної частини сільського населення, неадекватний вартості спорудження житла, не дає підстав для надії у вирішенні своїх житлових проблем у сучасних умовах.

Проблеми будівництва житла на селі обумовлені потребою значних інвестицій в організацію індивідуального будівництва, нестачею обігових коштів, недостатньо високим рівнем купівельної спроможності сільського населення, частими змінами податкового та регулюючого законодавства в галузі будівництва.

Прийняття Програми спрямоване на вирішення як житлових проблем жителів сільської місцевості, які потребують поліпшення житлових умов, так і підтримки будівельної галузі та житлового будівництва шляхом формування платоспроможного покупця на ринку житла.

 

3. Мета Програми та основні напрями її реалізації

 

Метою Програми є поліпшення стану забезпечення жителів сільської місцевості області житлом, створення умов для будівництва чи доступності його придбання громадянами, які потребують поліпшення житлових умов.

Основні напрями реалізації Програми:

- спорудження інженерних мереж, підвищення рівня інженерного облаштування села;

            - підтримка та подальший розвиток індивідуального житлового будівництва на селі;

- забезпечення кредитною підтримкою об’єктів житла, що знаходяться у стадії незавершеного будівництва;

- реконструкція та капітальний ремонт існуючого житлового фонду та його інженерне облаштування;

- запровадження енергоефективних та енергозберігаючих технологій;

- сприяння розвитку особистих селянських господарств та збільшення на цій основі обсягів виробництва власної сільськогосподарської продукції, підвищення рівня самозайнятості населення;

            - поліпшення інфраструктури села, соціально-демографічної ситуації, стимулювання закріплення і зростання чисельності молоді на селі, зменшення міграції сільського населення в міста та за межі області;

            - сприяння виробничій діяльності спеціалізованих будівельних організацій;

- залучення підприємств до виконання будівельно-монтажних робіт;

- залучення нетрадиційних джерел фінансування, власних коштів населення при спорудженні комунальних мереж та систем інженерного забезпечення.

 

4. Шляхи і способи вирішення проблеми

 

Оптимальним способом вирішення проблеми є розширення на відповідних територіях інвестування в будівництво житла на селі, здешевлення його вартості, створення забудовникам сприятливих умов для спорудження житлових будинків з надвірними підсобними приміщеннями та добудови незавершених житлових будинків.

Вирішити проблему можливо шляхом:

- удосконалення механізму державної підтримки індивідуального житлового будівництва на селі;

- надання фінансової підтримки індивідуальним забудовникам – довгострокових (до 20 років, а молодим та неповним сім'ям – до 30 років) кредитів у розмірах, що визначаються із розрахунку кошторисної вартості будинку, для спорудження індивідуальних житлових будинків з надвірними підсобними приміщеннями та добудови незавершених житлових будинків;

- надання КП «Харківський обласний фонд підтримки індивідуального житлового будівництва на селі» разом з місцевими державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування практичної допомоги індивідуальним забудовникам у вирішенні питань вибору та оформлення земельних ділянок, проектів будівель, забезпечення будівельними матеріалами та супутніми товарами, укладення договорів з підрядними організаціями та здійснення контролю за виконанням ними обумовлених термінів завершення робіт згідно з етапами будівництва та умовами інженерного забезпечення.

 

5. Надання земельних ділянок

під індивідуальне житлове будівництво на селі

 

1. Громадяни, які бажають одержати присадибну земельну ділянку для будівництва та обслуговування житлового будинку і господарських будівель, за одержанням інформації (консультації) про наявність земельних ділянок, порядок їх оформлення звертаються у відповідну сільську, селищну, міську раду і подають клопотання про виділення земельної ділянки згідно з чинним законодавством України.

У клопотанні зазначається цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.

2. Сільські, селищні ради разом з відповідними районними державними адміністраціями і виконавчими комітетами міських рад міст обласного значення розглядають клопотання у місячний строк і надають дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

3. Земельні ділянки повинні бути забудовані згідно з розробленими проектами.

4. Розроблення проектів забудови індивідуальних будинків та господарських будівель виконують проектні організації, що мають відповідну ліцензію за заявками замовників.

5. Дозвіл на початок будівництва об'єкта надається Департаментом  Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області після перевірки  та прийняття рішення про затвердження проектної документації.

6. Закінченим будівництво вважається лише тоді, коли житловий будинок зданий в експлуатацію відповідній комісії сільської, селищної ради за актом, затвердженим виконавчим комітетом відповідної сільської, селищної ради.

7. Функції замовника та фінансування проектування і будівництва об'єктів загального користування на території забудови (об'єктів соціально-культурного побуту, шляхів, інженерних мереж та споруд, благоустрою) можуть здійснювати місцеві органи влади, організації, установи тощо.

 

6. Фінансове забезпечення Програми

 

            Фінансування Програми здійснюється на підставі постанов Кабінету Міністрів України від 03 серпня 1998 року №1211 «Про затвердження Положення про порядок формування і використання коштів фондів підтримки індивідуального житлового будівництва на селі» (зі змінами), від 05 жовтня 1998 року №1597 «Про затвердження Правил надання довгострокових кредитів індивідуальним забудовникам на селі» (зі змінами).

            Реалізація Програми передбачає залучення коштів з різних джерел фінансування індивідуального житлового будівництва на селі: державного бюджету; обласного бюджету; районних бюджетів; коштів, які надійдуть від повернення кредитів, наданих за рахунок коштів обласного бюджету, власних коштів індивідуальних забудовників та інших джерел фінансування, що не заборонені чинним законодавством України.

Для виконання Програми на 2016 – 2017 роки необхідно забезпечити фінансування в обсязі 50 738,7 тис. грн.

Обсяги фінансування Програми з обласного та місцевих бюджетів щороку затверджуються при формуванні відповідних річних бюджетів, виходячи з їх можливостей.

 

7. Прогнозні показники та обсяги фінансування Програми

 

            Прогнозні показники щодо фінансування та обсяги кредитування будівництва житла, купівлі, газифікації та водопостачання садиб, необхідних для реалізації Програми, наведено у додатках 1, 2.

           

8. Очікувані результати виконання Програми

 

Реалізація Програми надасть можливість поліпшити житлово-побутові умови 610 сільським сім`ям, у тому числі за рахунок: будівництва та добудови 115 житлових будинків загальною площею 4,9 тис.м2; придбання 88 житлових будинків; газифікації та водопостачання 407 садиб. Це сприятиме:

- поліпшенню демографічної ситуації у сільській місцевості;

- зменшенню плинності кадрів, зайнятих у сільському господарстві, особливо молоді;

- забезпеченості сільськогосподарських підприємств висококваліфікованими кадрами працівників провідних професій, особливо механізаторами, а також фахівцями з вищою освітою різних спеціальностей;

- створенню умов для стабілізації розвитку сільськогосподарських товаровиробників та села в цілому.

У додатках 3, 4, 5, 6 до Програми відображені очікувані обсяги введення житла в експлуатацію, купівлі житла, газифікації та водопостачання садиб, у розрізі районів та за умови забезпечення видатків у зазначених обсягах з бюджетів усіх рівнів.

 

9. Координація дій та контроль за ходом виконання Програми

 

Координує виконання Програми та здійснює її організаційне забезпечення Департамент агропромислового розвитку Харківської обласної державної адміністрації.

Обласна державна адміністрація через Департамент агропромислового розвитку Харківської обласної державної адміністрації інформує постійні комісії Харківської обласної ради з питань аграрної політики, земельних відносин та природокористування та з питань бюджету про Програми виконання щокварталу до 20 числа місяця, наступного за звітнім періодом.