ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення обласної ради

від «___» ______ 2016 року № ___-VІІ

 (_____ сесія VІІ скликання)

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про порядок призначення на посаду та звільнення із займаної посади  керівників  комунальних підприємств, установ, закладів, що є у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області

 

Це Положення розроблено відповідно до Конституції України, Господарського кодексу України, Кодексу законів про працю України, законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про культуру», «Про вищу освіту», «Основи законодавства України про охорону здоров’я», «Про соціальні послуги»,  «Про фізичну культуру і спорт», «Про захист персональних даних», постанов Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 року № 170 «Про впорядкування застосування контрактної форми трудового договору», від 19 травня 1999 року  № 859 «Про умови і розміри оплати праці керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності, та об’єднань державних підприємств» (із змінами).

Дія цього Положення поширюється на керівників комунальних підприємств, установ, закладів, що є у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (далі по тексту – керівники комунальних підприємств, установ, закладів).

У цьому Положенні визначаються порядки:

І. Призначення на посаду на умовах контракту, подовження терміну дії контракту, звільнення  із займаної посади керівників комунальних підприємств, установ, закладів (крім навчальних закладів) та внесення змін до умов контракту.

ІІ. Призначення на посаду на умовах контракту керівників вищих навчальних закладів, що є у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області.

ІІІ. Призначення на посаду на умовах контракту керівників закладів культури, що є у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області.

IV.       Призначення (покладання обов’язків) виконуючого обов’язки керівника комунального підприємства, установи, закладу та зняття з них виконання таких обов’язків.

На початку року управління з питань комунальної власності виконавчого апарату обласної ради готує та надає голові обласної ради інформацію щодо керівників комунальних підприємств, установ, закладів, у тому числі навчальних закладів, у яких в поточному році закінчується термін дії контракту.

Голова обласної ради направляє дану інформацію до постійних комісій обласної ради та Харківської обласної державної адміністрації для розгляду та надання відповідних пропозицій.

 

РОЗДІЛ І

 ПОРЯДОК ПРИЗНАЧЕННЯ НА ПОСАДУ, ПОДОВЖЕННЯ

ТЕРМІНУ ДІЇ КОНТРАКТУ, ЗВІЛЬНЕННЯ  ІЗ ЗАЙМАНОЇ

ПОСАДИ КЕРІВНИКІВ КОМУНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ, УСТАНОВ, ЗАКЛАДІВ (КРІМ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ) ТА ВНЕСЕННЯ

ЗМІН ДО УМОВ КОНТРАКТУ

 

1.1.            Призначення на посаду керівників комунальних підприємств,

установ, закладів (крім навчальних закладів)

 

1.1.1. Керівники комунальних підприємств, установ, закладів призначаються на посаду на умовах контракту рішенням Харківської обласної ради (далі по тексту – Рада).

1.1.2. Ініціатива щодо призначення на посаду керівника комунального підприємства, установи, закладу на умовах контракту може виходити від громадян України, трудових колективів, громадських організацій, постійних комісій обласної ради, Харківської обласної державної адміністрації.

1.1.3. Контракт з керівником комунального підприємства, установи, закладу укладається головою обласної ради, згідно із прийнятим рішенням, і набуває чинності з дати, визначеної сторонами у контракті, але не раніше дати прийняття обласною радою рішення.

1.1.4. При укладанні контракту з керівником комунального підприємства, установи, закладу угодою сторін може бути обумовлений строк випробування з метою перевірки відповідності займаній посаді, окрім випадків, коли випробування, відповідно до законодавства, не встановлюється.

Строк випробування визначається  в рішенні обласної ради про призначення особи на посаду керівника на умовах контракту. Випробувальний строк починається з дати укладання контракту і не може перевищувати трьох місяців.

Якщо керівник комунального підприємства, установи, закладу у період випробування був відсутній на роботі у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю або з інших поважних причин, строк випробування продовжується на відповідну кількість днів, протягом яких він був відсутній.

Якщо по закінченні терміну випробування не надійшли зауваження щодо відповідності керівника комунального підприємства, установи, закладу займаній посаді, він вважається таким, що пройшов випробувальний термін.

У разі, встановлення протягом строку випробування невідповідності керівника комунального підприємства, установи, закладу роботі, на яку його прийнято, за висновком профільної постійної комісії  контракт розривається з дати закінчення випробувального строку і керівник комунального підприємства, установи, закладу звільняється з посади на підставі рішення обласної ради або, у міжсесійний період, відповідного розпорядження голови обласної ради в установленому порядку, про що він повідомляється письмово.

1.1.5.          Для розгляду питання щодо призначення на посаду керівника комунального підприємства, установи, закладу (крім навчального закладу) претендент подає Раді наступні документи:

-      заяву на ім’я голови обласної ради;

-      особовий листок з обліку кадрів з фотографією розміром 3х4 сантиметри;

-      автобіографію;

      копію диплома про вищу освіту або інші документи, що підтверджують освіту і підвищення кваліфікації, а також інші документи, які підтверджують відповідність претендента кваліфікаційним вимогам на дану посаду;

      копію трудової книжки;

      копію паспорта;

      копію ідентифікаційного коду;

      довідку про наявність або відсутність судимості;

      інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення;

      письмову згоду на збір та обробку персональних даних;

      пропозиції щодо розвитку підприємства, установи, закладу.

1.1.6. Рада інформує Харківську обласну державну адміністрацію стосовно заяв від претендентів на посаду керівника обласного комунального підприємства, установи, закладу, які надійшли до Ради.

1.1.7. Голова обласної ради направляє наданий пакет документів до профільних постійних комісій обласної ради (далі по тексту - постійні комісії) та управління з питань комунальної власності виконавчого апарату обласної ради (далі по тексту - Управління) для розгляду та внесення пропозицій.

1.1.8. Управління перевіряє наявність у пакеті всіх необхідних документів та готує проект рішення обласної ради щодо призначення претендента на умовах контракту.

1.1.9. У випадку призначення претендента на посаду керівника на установу галузі соціального захисту населення та керівника школи вищої спортивної майстерності галузі фізичної культури та спорту, Управління направляє лист з відповідним пакетом документів до Міністерства соціальної політики України або Міністерства молоді та спорту України відповідно (надалі по тексту – галузеве Міністерство).

1.1.10. Проект рішення щодо призначення на посаду керівника комунального підприємства, установи, закладу подається до обласної ради у встановлений строк згідно із Регламентом обласної ради.

Проект рішення щодо призначення керівника на установу галузі соціального захисту населення та керівника школи вищої спортивної майстерності галузі фізичної культури та спорту подається до обласної ради після отримання згоди від галузевого Міністерства.

1.1.11. Постійні комісії розглядають зазначений проект рішення та надають висновки стосовно погодження винесення на сесію обласної ради питання призначення претендента на посаду на умовах контракту або відмови (із зазначенням обґрунтованих підстав).

Профільна постійна комісія окремо надає пропозиції щодо умов контракту (термін дії контракту, особливі умови, розмір оплати праці (оклад, премії, додаткові заохочення) та інші), а також може рекомендувати випробувальний строк, який не повинен перевищувати трьох місяців.

1.1.12. З урахуванням висновків профільних постійних комісій, Управління вносить зміни до проекту рішення в частині терміну дії контракту та терміну випробувального строку.

1.1.13. У разі надходження до обласної ради кількох заяв щодо призначення на посаду керівника одного і того ж підприємства, установи, закладу постійні комісії розглядають кожну заяву з матеріалами, і надають висновки щодо призначення одного з претендентів на посаду керівника комунального підприємства, установи, закладу на умовах контракту та обґрунтовані відмови по інших кандидатурах.

За результатами розгляду даних звернень профільна постійна комісія надає до Управління висновки  щодо включення одного із претендентів до проекту рішення, або переносу розгляду цього питання до наступного пленарного засідання сесії обласної ради з обґрунтуванням причин.

Відповідно до наданих постійними комісіями висновків Управління готує  проект рішення по обраному претенденту та письмову відмову іншим претендентам.

У міжсесійний період постійні комісії можуть окремо розглянути заяви від претендентів на посаду керівника, які надійшли до обласної ради з наданням відповідних пропозицій.

1.1.14. У разі прийняття обласною радою рішення про призначення особи на посаду керівника комунального підприємства, установи, закладу, Управління готує контракт (2 примирника).

Контракт підписується даною особою та візується у заступника голови обласної ради (за розподілом обов’язків), керуючого справами обласної ради, начальника управління з юридичних питань, природокористування та земельних відносин, начальника Управління. Після узгодження контракту, він подається на підпис голові обласної ради.

1.1.15. У випадку відсутності заяв осіб, бажаючих зайняти посаду керівника обласного комунального підприємства, установи, закладу, на посаду може бути запропонований кандидат, зарахований до кадрового резерву на посаду керівника цього підприємства, установи, закладу. Обласна рада у письмовій формі надає даним особам пропозиції щодо зайняття вакантної посади та інформує про порядок подання документів. 

 

1.2. Подовження терміну дії контракту та внесення змін до нього

 

            1.2.1. Керівники комунальних підприємств, установ, закладів за два місяця до закінчення строку дії контракту інформуються про закінчення терміну дії контракту.

Для розгляду питання щодо подовження терміну дії контракту необхідно звернення керівника обласного комунального підприємства, установи, закладу на ім’я голови обласної ради.

До звернення додаються:

      копія контракту (додаткових угод до нього);

      звіт про виконання умов контракту за період роботи на посаді керівника, ухвалений  на загальних зборах трудового колективу.

1.2.2. Голова обласної ради направляє заяву з відповідними документами до постійних комісій та Управління для розгляду та внесення пропозицій.

1.2.3. До пакету документів Управління додає акт перевірки комунального підприємства, установи, закладу щодо ефективності використання майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, яке закріплено за підприємством, установою, закладом та виконання керівником умов контракту.

1.2.4. Постійні комісії  розглядають зазначені матеріали та надають висновки щодо погодження винесення на розгляд обласної ради подовження терміну дії контракту (із зазначенням строку) або припинення дії контракту та звільнення керівника із займаної посади (з обґрунтуванням причин).

1.2.5. На підставі висновків постійних комісій Управління готує проект рішення обласної ради про подовження терміну дії контракту з керівником комунального підприємства, установи, закладу або звільнення його із займаної посади про що Управління повідомляє керівника у письмовій формі.

1.2.6. Рішення обласної ради про подовження з керівником комунального підприємства, установи, закладу терміну дії контракту є підставою для укладання з ним додаткової угоди до контракту.

Додаткова угода до контракту підписується керівником та візується  у заступника голови обласної ради (за розподілом обов’язків), керуючого справами обласної ради, начальника управління з юридичних питань, природокористування та земельних відносин, начальника Управління. Після узгодження додаткової угоди, вона подається на підпис голові обласної ради.

1.2.7. У випадку, якщо строк дії контракту закінчується у міжсесійний період, голова обласної ради має повноваження  видати розпорядження щодо подовження трудових відносин з керівником комунального підприємства, установи, закладу строком до трьох місяців.

1.2.8. При виникненні необхідності щодо внесення змін або додаткових умов до діючого контракту ініціатором (керівник, трудовій колектив, депутати обласної ради, постійні комісії обласної ради, галузевий  Департамент  Харківської обласної державної адміністрації, органи місцевого самоврядування тощо) на ім’я голови обласної ради направляється звернення по суті питання та обґрунтовані підстави.

1.2.9. Голова обласної ради направляє звернення до Управління.

1.2.10. Управління розглядає надані пропозиції та готує додаткову угоду до контракту по суті порушеного питання.

1.2.11. Додаткова угода разом із зверненням подається до постійних комісій для розгляду та пропозицій.

1.2.12.           Після отримання висновків постійних комісій додаткова угода до контракту підписується керівником та візується  у заступника голови обласної ради (за розподілом обов’язків), керуючого справами обласної ради, начальника управління з юридичних питань, природокористування та земельних відносин, начальника Управління.

Після узгодження додаткової угоди, вона подається на підпис голові обласної ради.

 

1.3. Звільнення керівника комунального підприємства,

установи, закладу із займаної посади

 

1.3.1. Контракт з керівником комунального підприємства, установи, закладу може бути розірваний за ініціативою однієї із сторін на підставах, встановлених чинним законодавством України, а також передбачених у контракті.

При розірванні контракту на підставах, визначених у контракті, але не передбачених чинним законодавством України, звільнення проводиться згідно з пунктом 8 статті 36 Кодексу законів про працю України.

1.3.2. Для розгляду питання щодо звільнення керівника із займаної посади  з ініціативи керівника, необхідно звернення, з обґрунтуванням причин, керівника обласного комунального підприємства, установи, закладу на ім’я голови обласної ради.

1.3.3. До заяви щодо звільнення з займаної посади керівник додатково надає обласній раді інформацію стосовно особи, на яку буде тимчасово покладено виконання обов’язків керівника комунального підприємства, установи, закладу та якій будуть передані документи, справи та матеріальні цінності.

У випадку відсутності на підприємстві особи, на яку можна тимчасово покласти обов’язки керівника комунального підприємства, установи, закладу, керівник, який звільняється, до передачі на зберігання матеріальних цінностей підприємства, установи, закладу, наявних документів та справ іншій особі, залишається матеріально-відповідальною особою по підприємству, установі, закладу.

1.3.4.      Голова обласної ради направляє звернення керівника щодо звільнення із займаної посади до постійних комісій та Управління.

Управління готує відповідний проект рішення обласної ради.

1.3.5. Постійні комісії розглядають проект рішення та надають висновки стосовно звільнення керівника із займаної посади або обґрунтовану відмову.

У разі відмови однієї із постійних комісій у звільненні керівника, даний проект рішення обласної ради розглядається колегіально на пленарному засіданні обласної ради. За результатами голосування приймається остаточне рішення.

1.3.6. У випадку, якщо подане керівником звернення стосовно звільнення із займаної посади потребує негайного розгляду згідно із вимогами чинного законодавства України у міжсесійний період, голова обласної ради має повноваження видати розпорядження щодо звільнення із займаної посади керівника комунального підприємства, установи, закладу.

1.3.7. При виникненні необхідності  щодо дострокового розірвання контракту з керівником та звільнення його з займаної посади ініціатором (депутати обласної ради, постійні комісії обласної ради, галузеві Департаменти Харківської обласної державної адміністрації, органи місцевого самоврядування, трудової колектив тощо) на ім’я голови обласної ради направляється звернення по суті питання та обґрунтовані підстави, з одночасним наданням пропозицій щодо кандидатури виконуючого обов’язки керівника відповідного комунального підприємства, установи, закладу або нової кандидатури на зазначену посаду.

Профільні постійні комісії розглядають зазначене звернення (може залучити до відпрацювання цього питання галузевий Департамент Харківської обласної державної адміністрації), надають у вигляді витягу з протоколу згоду на розірвання контракту та звільнення керівника із займаної посади, і передають витяг з протоколу до Управління.

На підставі висновків постійних комісій Управління готує лист на ім’я керівника комунального підприємства, установи, закладу із інформуванням стосовно винесення на розгляд чергової сесії обласної ради питання щодо дострокового розірвання контракту та звільнення його із займаної посади (з обґрунтованими підставами) та готує відповідний  проекту рішення обласної ради.

1.3.8. Звільнення керівника із займаної посади в зв’язку із закінченням строку дії контракту здійснюється за письмовою заявою керівника комунального підприємства, установи, закладу на ім’я голови обласної ради, з одночасним наданням пропозицій щодо кандидатури виконуючого обов’язки керівника відповідного комунального підприємства, установи, закладу.

У випадку звільнення керівника із займаної посади в зв’язку із закінченням строку дії контракту за ініціативою обласної ради, Управління готує лист на ім’я керівника комунального підприємства, установи, закладу із інформуванням стосовно винесення на розгляд чергової сесії обласної ради питання щодо звільнення його із займаної посади в зв’язку із закінченням строку дії контракту.

Порядок звільнення керівника комунального підприємства, установи, закладу із займаної посади в зв’язку із закінченням строку дії контракту здійснюється відповідно до пунктів 1.3.4., 1.3.5. цього порядку.

1.3.9. У випадку прийняття обласною радою рішення щодо звільнення із займаної посади, керівник комунального підприємства, установи, закладу протягом 5 робочих днів проводить інвентаризацію документів, справ та матеріальних цінностей підприємства, установи, закладу та актом приймання-передачі, оформленим відповідно до чинного законодавства України, у день звільнення передає новопризначеному керівнику або особі, яка буде тимчасово виконувати обов’язки керівника, документи, справи та матеріальні цінності і направляє дані матеріали до обласної ради.

У випадку відсутності на підприємстві особи, на яку можна тимчасово покласти обов’язки керівника комунального підприємства, установи, закладу, керівник, який звільняється, за погодженням обласної ради, наказом по підприємству, установі, закладу самостійно визначає юридичну або фізичну особу, якій передає на зберігання, на підставі проведеної інвентаризації та складеного акта приймання-передачі (договору), матеріальні цінності підприємства, установи, закладу, наявні документи та справи, про що протягом 5 робочих днів повідомляє обласну раду. До передачі на зберігання матеріальних цінностей підприємства, установи, закладу, наявних документів та справ іншій особі, керівник залишається матеріально-відповідальною особою по підприємству, установі, закладу.

1.3.10. У випадку незгоди приймаючої сторони з результатами інвентаризації, на підприємстві, установі, в закладі проводиться аудиторська перевірка, за результатами роботи якої складається відповідний акт.

1.3.11. Звільнення керівника набуває чинності з дати, визначеної в рішенні обласної ради, або з дати підписання відповідного наказу по підприємству, установі, закладу  щодо зняття з себе обов’язків керівника, але не раніше дати прийняття обласною радою відповідного рішення  і  не  пізніше місячного терміну після його прийняття.

У день видання наказу щодо звільнення керівника із займаної посади, призначення особи, яка буде тимчасово виконувати обов’язки керівника, копії  даних наказів направляються до обласної ради.

У разі, якщо звільнений керівник протягом місячного терміну не видав наказ щодо звільнення із займаної посади та не вніс відповідного запису в свою трудову книжку, наказ видає новопризначений керівник, який і вносить запис у його трудову книжку.

1.3.12. На керівника, який уклав контракт відповідно до цього Положення, у разі звільнення повністю поширюється право на отримання пільг та компенсацій, встановлених чинним законодавством України.

1.3.13. У разі систематичного порушення трудової дисципліни, неналежного виконання своїх обов’язків до керівника підприємства, установи, закладу та вищого навчального закладу застосовується  дисциплінарне стягнення, таке як догана або звільнення.

Для з’ясування ступеня тяжкості вчиненого проступку й заподіяної керівником шкоди, обставин, за яких вчинено проступок, а також визначення виду стягнення, яке буде застосовано до керівника, матеріали щодо порушеного питання разом із актом перевірки Управлінням направляються на розгляд профільних постійних комісій.

На підставі висновків постійних комісій Управління готує проект розпорядження голови обласної ради щодо винесення догани керівнику комунального підприємства, установи, закладу або проект рішення обласної ради щодо звільнення його із займаної посади.

   У разі прийняття постійними комісіями рішення щодо припинення дії контракту, обласна рада до прийняття такого рішення повідомляє керівника комунального підприємства, установи, закладу у письмовій формі про винесення на розгляд обласної ради питання щодо звільнення його із займаної посади.

Звільнення здійснюється відповідно до пунктів 1.3.4., 1.3.5. цього порядку.

 

1.4.            Зміст  контракту

 

1.4.1. У контракті передбачаються строки його дії, вимоги до збереження майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, права, обов'язки та відповідальність сторін (у тому числі матеріальна), умови матеріального забезпечення і організації праці (виконання робіт), умови розірвання контракту, соціально-побутові та інші умови, необхідні для виконання прийнятих на себе керівником комунального підприємства, установи, закладу та вищого навчального закладу  зобов'язань, з урахуванням галузевих особливостей та фінансового стану.

1.4.2. У контракті з керівником комунального підприємства, окрім загальних вимог, визначених у п. 1.4.1. цього Положення, враховуються показники ефективності використання майна, розвитку підприємства і прибутку, а також показники майнового стану підприємства. Відповідно до особливостей виробництва, у контракті з керівником підприємства можуть бути передбачені й інші умови.

1.4.3.           Обов'язковими умовами, які закріплюються у контракті, є умови щодо:

      виконання комунальними підприємствами, установами, закладами та вищими навчальними закладами, що перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, зобов'язань зі сплати податків, внесення інших обов'язкових платежів до бюджетів, своєчасності виплати заробітної плати працівникам чи дотримання погодженого графіка погашення відповідної заборгованості;

      обов'язкового складання в установленому порядку кадрового резерву на посаду керівника комунального підприємства, установи, закладу;

      обов’язкового погодження головою обласної ради штатного розпису та облікової політики підприємства;

      обов’язкового погодження головою обласної ради відряджень за межі України, графіку  та термінів відпустки керівника комунального підприємства, установи, закладу;

      обов’язкового надання звіту про виконання умов контракту, погодженого  загальними зборами трудового колективу.

1.4.4. Також керівник комунального підприємства, установи, закладу та вищого навчального закладу зобов’язаний здійснити заходи щодо виготовлення технічної документації та оформлення права власності на нерухоме майно, яке відображається на балансі комунального підприємства, установи, закладу та вищого навчального закладу  і закріплено за ним на праві господарського відання або оперативного управління.

1.4.5. Умови оплати праці, розмір надбавок керівникам комунальних підприємств, установ, закладів та вищих навчальних закладів визначаються у контракті.

Окрім цього, керівникам комунальних підприємств може виплачуватися матеріальна винагорода за ефективне управління комунальним майном за рахунок частини чистого прибутку, що залишається в розпорядженні підприємства.

1.4.6. У контракті  можуть бути визначені додаткові умови  встановлення надбавок, премій, винагород за підсумками роботи.

1.4.7. Тривалість відпустки керівника не може бути меншою, ніж передбачено чинним законодавством України.

1.4.8. При укладанні контракту сторони можуть передбачати додаткові виплати, не встановлені чинним законодавством України, за рахунок власних коштів підприємства (виплата додаткової винагороди, надання матеріальної допомоги до щорічної відпустки тощо). При умові припинення контракту в зв'язку з виходом керівника на пенсію або одержання ним трудового каліцтва можуть передбачатися компенсаційні виплати, окрім встановлених пенсій та виплат, пов'язаних із відшкодуванням заподіяної йому шкоди.

1.4.9. У контракті передбачається повідомлення керівника комунального підприємства, установи, закладу та вищого навчального закладу про включення інформації про нього до бази персональних даних «Керівники комунальних підприємств, установ, закладів та організацій» з метою ведення діловодства з кадрових питань, а також внутрішніх документів Харківської обласної ради з питань реалізації визначених законодавством прав та обов’язків у сфері реалізації Харківською обласною радою повноважень щодо трудових відносин з керівниками обласних комунальних підприємств, установ, закладів та вищого навчального закладу  що знаходиться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області.

 

РОЗДІЛ ІІ

 ПОРЯДОК  ПРИЗНАЧЕННЯ  ЗА КОНКУРСОМ  КЕРІВНИКІВ

ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

 

Керівник вищого навчального закладу, що є у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (далі по тексту – керівник вищого навчального закладу) обирається за конкурсом шляхом таємного голосування строком на п’ять років відповідно до Закону України «Про вищу освіту», статуту вищого навчального закладу та з урахуванням цього порядку.

 

2.1.            Вимоги до керівника вищого навчального закладу

 

2.1.1.  Кандидат на посаду керівника вищого навчального закладу повинен вільно володіти державною мовою, мати вчене звання та науковий ступінь і стаж роботи на посадах науково-педагогічних працівників не менш як 10 років. Кандидат на посаду керівника вищого навчального закладу має бути громадянином України.

2.1.2. Одна і та сама особа не може бути керівником відповідного вищого навчального закладу більше ніж два строки.

2.1.3. Не може бути обрана, призначена (у тому числі виконувачем обов’язків) на посаду керівника вищого навчального закладу особа, яка:

-      за рішенням суду визнана недієздатною або дієздатність якої обмежена;

-      має судимість за вчинення злочину, якщо така судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку;

-      відповідно до вироку суду позбавлена права обіймати відповідні посади;

-      за рішенням суду була визнана винною у вчиненні корупційного правопорушення - протягом року з дня набрання відповідним рішенням суду законної сили;

-      піддавалася адміністративному стягненню за корупційне правопорушення - протягом року з дня набрання відповідним рішенням суду законної сили;

-      підпадає під дію частини третьої статті 1 Закону України «Про очищення влади»;

-      голосувала за диктаторські закони 16 січня 2014 року.

 

2.2.            Порядок проведення виборів керівника вищого навчального закладу

 

2.2.1. Забезпечення проведення виборів здійснюється Харківською обласною радою (далі по тексту – Рада).

2.2.2. Процедура обрання керівника вищого навчального закладу складається з таких етапів:

-      оголошення Радою конкурсу на посаду керівника вищого навчального закладу;

-      прийом документів від кандидатів на посаду керівника вищого навчального закладу;

-      підготовка виборів на посаду керівника вищого навчального закладу;

-      проведення виборів на посаду керівника вищого навчального закладу;

-      призначення Радою керівника вищого навчального закладу та укладання контракту.

 

2.3.     Оголошення про проведення конкурсу та прийом документів від претендентів на посаду керівника вищого навчального закладу

 

2.3.1. Конкурс на посаду керівника вищого навчального закладу оголошується  Радою не пізніше ніж за два місяці до закінчення строку дії контракту особи, яка займає посаду керівника, або протягом тижня з дня утворення вакансії.

2.3.2. Для оголошення конкурсу на заміщення посади керівника вищого навчального закладу управління з питань комунальної власності виконавчого апарату обласної ради (далі по тексту – Управління) готує відповідний проект рішення обласної ради щодо оголошення конкурсу на заміщення посади керівника вищого навчального закладу.

Управління разом з цим направляє лист-повідомлення до керівника вищого навчального закладу щодо закінчення строку дії контракту та оголошення конкурсу.

2.3.3. Після прийняття обласною радою рішення про оголошення конкурсу на заміщення посади керівника вищого навчального закладу Управління подає оголошення у газету «Освіта України» та водночас розміщує оголошення на офіційному веб-сайті Ради і офіційному веб-сайті вищого навчального закладу (за наявності).

Рада також може оприлюднити оголошення в газеті «Слобідський край».

2.3.4. Оголошення про проведення конкурсу містить:

-          повне найменування вищого навчального закладу;

-          інформацію про строк подання претендентами документів;

-          адресу, за якою здійснюється прийом документів;

-          контактну інформацію (номер телефону, адресу електронної пошти);

-          інформацію про дату проведення виборів, яка не повинна припадати на канікулярний період у вищому навчальному закладі.

2.3.5. Претенденти можуть бути висунуті трудовим колективом вищого навчального закладу чи його структурного підрозділу, первинною профспілковою організацією працівників та студентів вищого навчального закладу, а також шляхом самовисування.

2.3.6. Претенденти для участі у конкурсі подають такі документи:

-      заяву про участь у конкурсі на ім’я голови Ради;

-      особовий листок з обліку кадрів з фотографією розміром 3х4 сантиметри;

-      автобіографію;

-      копії документів про вищу освіту, науковий ступінь та вчене звання;

-      довідку про проходження попереднього (періодичного) психіатричного огляду, яка видається відповідно до Порядку проведення обов’язкових попередніх та періодичних психіатричних оглядів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2000 року № 1465;

-      довідку про наявність або відсутність судимості;

-      інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення;

-      копію паспорта, засвідчену претендентом;

-      копію трудової книжки;

-      письмову згоду на збір та обробку персональних даних.

Копії документів, які подаються претендентом (крім копії паспорта), можуть бути засвідчені за місцем роботи претендента, Радою або нотаріально.

2.3.7. Прийом документів претендентів здійснюється Радою протягом двох місяців з дня публікації оголошення у газеті «Освіта України» про проведення конкурсу.

У разі надіслання документів поштою датою подання документів вважається дата, зазначена на поштовому штемпелі.

Документи, подані претендентами після закінчення встановленого строку, не розглядаються та повертаються особам, які їх подали.

2.3.8. Рада проводить перевірку відповідності претендентів вимогам до керівника, встановленим розділом 2.1 цього порядку, і протягом десяти календарних днів з дати завершення строку подання претендентами документів подає перелік кандидатів на посаду керівника вищого навчального закладу, які відповідають зазначеним вимогам, до вищого навчального закладу для голосування.

2.3.9. Усі претенденти, які своєчасно подали документи для участі в конкурсі, письмово повідомляються Радою про прийняте рішення щодо їх кандидатур не пізніше ніж протягом десяти календарних днів з дати закінчення строку подання претендентами документів.

2.3.10. Кандидат має право:

-      проводити зустрічі з працівниками та студентами вищого навчального закладу;

-      визначати не більше двох спостерігачів за ходом голосування;

-      бути присутнім під час голосування за місцем його проведення;

-      бути присутнім під час проведення підрахунку голосів та складення протоколу про результати голосування.

Кандидат може мати інші права, які випливають з його участі у виборах і передбачені статутом вищого навчального закладу.

Усі кандидати мають рівні права.

2.3.11. Оприлюднення кандидатами виборчих програм та їх обговорення здійснюється на зустрічах та зборах трудового колективу вищого навчального закладу без будь-яких обмежень.

2.3.12. Виборчі програми кандидатів розміщуються на офіційному веб-сайті вищого навчального закладу не пізніше ніж за десять календарних днів до дати проведення виборів.

 

2.4.     Підготовка виборів на посаду керівника вищого навчального закладу

 

2.4.1. Вибори призначаються не пізніше ніж на тридцятий день з дати закінчення строку прийому документів претендентів без урахування канікулярного періоду.

2.4.2. Брати участь у виборах мають право:

-     кожен науковий, науково-педагогічний та педагогічний штатний працівник вищого навчального закладу;

-     представники з числа інших штатних працівників, які обираються відповідними працівниками шляхом проведення прямих таємних виборів;

-     виборні представники з числа студентів, які обираються студентами шляхом прямих таємних виборів.

При цьому загальна кількість (повний склад) наукових, науково-педагогічних і педагогічних працівників вищого навчального закладу повинна становити не менше 75 відсотків загальної кількості осіб, які мають право брати участь у виборах; кількість виборних представників з числа інших працівників вищого навчального закладу - до 10 відсотків, а кількість виборних представників з числа студентів - не менше 15 відсотків осіб, які мають право брати участь у виборах.

Студенти очної (денної) форми навчання, які на момент проведення виборів є одночасно штатними працівниками вищого навчального закладу, в якому проводяться вибори, беруть участь у виборах за квотою представництва студентів вищого навчального закладу.

2.4.3. Порядок обрання представників для участі у виборах з числа штатних працівників, які не є науковими, науково-педагогічними та педагогічними працівниками вищого навчального закладу, визначається положенням, яке затверджується вченою радою вищого навчального закладу.

2.4.4. Порядок обрання представників для участі у виборах з числа студентів вищого навчального закладу визначається положенням про студентське самоврядування, яке ухвалюється загальними зборами (конференцією) студентів.

2.4.5. Керівник вищого навчального закладу протягом семи календарних днів з дати публікації оголошення про проведення конкурсу видає наказ про організацію виборів, в якому, зокрема, визначається:

-      персональний склад організаційного комітету з проведення виборів (далі по тексту - організаційний комітет);

-      персональний склад виборчої комісії;

-      кінцевий строк обрання представників для участі у виборах з числа інших штатних працівників вищого навчального закладу, які не є науковими, науково-педагогічними та педагогічними працівниками, а також виборних представників з числа студентів.

2.4.6. Організаційний комітет і виборча комісія діють відповідно до статуту вищого навчального закладу та положень про них, які затверджуються вченою радою вищого навчального закладу за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації вищого навчального закладу.

До складу організаційного комітету та виборчої комісії включаються наукові, науково-педагогічні, педагогічні, інші працівники та студенти вищого навчального закладу. Кандидат не може бути членом організаційного комітету чи виборчої комісії. Одна і та сама особа не може бути одночасно членом організаційного комітету і виборчої комісії.

Організаційний комітет і виборча комісія на першому засіданні обирають із свого складу голову, заступника голови та секретаря.

2.4.7. Керівник зобов’язаний забезпечити створення належних умов для роботи організаційного комітету та виборчої комісії, надавати інформацію та документи, необхідні для виконання покладених на них завдань, а також надати організаційному комітетові та виборчій комісії окремі придатні для роботи приміщення, забезпечити наявність у таких приміщеннях необхідних засобів зв’язку, оргтехніки тощо.

2.4.8. Організаційний комітет складає та подає виборчій комісії список осіб, які мають право брати участь у виборах (далі по тексту - список виборців), не пізніше ніж за сім календарних днів до дати проведення виборів.

2.4.9. Кандидат має право зняти свою кандидатуру шляхом подання письмової заяви до організаційного комітету не пізніше ніж за 24 години до початку виборів. Така інформація невідкладно доводиться організаційним комітетом до відома виборчої комісії для внесення відповідних змін до бюлетенів для голосування.

2.4.10. Бюлетені для голосування виготовляються виборчою комісією не раніше ніж за 20 і не пізніше ніж за 12 годин до початку виборів у кількості, що відповідає кількості осіб, які мають право брати участь у виборах (далі по тексту - виборці) та включені до списку виборців, посвідчуються на зворотному боці підписом голови та секретаря виборчої комісії, що виготовляє бюлетені, та скріплюються печаткою вищого навчального закладу.

Кандидати та спостерігачі мають право бути присутніми під час виготовлення бюлетенів для голосування.

2.4.11. Бюлетені для голосування зберігаються у приміщенні виборчої комісії у закритому сейфі (металевій шафі), який опечатується стрічкою з проставлянням на ній підписів голови комісії, а також його заступника або секретаря. Персональна відповідальність за відповідність кількості бюлетенів кількості виборців та збереження бюлетенів покладається на голову виборчої комісії.

2.4.12. Скриньки для голосування повинні бути прозорі, опломбовані та опечатані печаткою вищого навчального закладу.

2.4.13. Порядок організації роботи спостерігачів визначається організаційним комітетом.

 

2.5.     Проведення виборів на посаду керівника вищого навчального закладу

 

2.5.1. Вибори проводяться шляхом таємного голосування.

2.5.2. Інформація про дату, час і місце проведення виборів підлягає оприлюдненню виборчою комісією не пізніше ніж за сім календарних днів до дати проведення виборів з використанням інформаційних ресурсів вищого навчального закладу (дошки оголошень, офіційного веб-сайту тощо).

2.5.3. Під час голосування та підрахунку голосів має право бути присутнім представники Ради, кандидати або представники кандидата, не більше двох спостерігачів від кожного кандидата, а також не більше трьох громадських спостерігачів, акредитованих організаційним комітетом.

Порядок акредитації громадських спостерігачів визначається організаційним комітетом.

2.5.4. Організація проведення голосування, підтримання належного порядку у приміщенні для голосування та забезпечення таємності голосування покладаються на виборчу комісію.

2.5.5. Голова виборчої комісії перед початком голосування:

-      надає для огляду членам виборчої комісії, присутнім кандидатам, а також спостерігачам усі наявні на виборчій дільниці виборчі скриньки;

-      передає необхідну кількість бюлетенів для голосування членам виборчої комісії, які видають бюлетені виборцям;

-      передає членам виборчої комісії, які видають бюлетені для голосування, список виборців. Відповідні члени виборчої комісії забезпечують їх збереження і дотримання порядку використання.

2.5.6. Член виборчої комісії здійснює видачу бюлетеня для голосування за умови пред’явлення виборцем документа, що посвідчує особу. Особа, яка отримує бюлетень для голосування, ставить у списку виборців навпроти свого прізвища підпис.

2.5.7. Бюлетень для голосування заповнюється виборцем особисто в кабіні для таємного голосування. Під час заповнення бюлетенів забороняється присутність у кабіні для таємного голосування інших осіб, здійснення фото- та відеофіксації у будь-який спосіб. Особа, яка внаслідок фізичних вад не може самостійно заповнити бюлетень для голосування, має право за дозволом голови виборчої комісії скористатися допомогою іншої особи, крім членів виборчої комісії, кандидатів, а також спостерігачів.

2.5.8. Після завершення голосування приміщення для голосування зачиняється і в ньому мають право перебувати тільки члени виборчої комісії, представники Ради, кандидати і спостерігачі.

2.5.9. Скриньки для голосування після перевірки цілісності пломб та печаток відкриваються членами виборчої комісії почергово. Під час відкриття скриньки її вміст викладається на стіл, за яким розміщуються члени виборчої комісії.

2.5.10. Підрахунок голосів членами виборчої комісії починається негайно після закінчення голосування та проводиться відкрито у тому ж приміщенні, де відбувалося голосування, без перерви і закінчується після складення та підписання протоколу про результати голосування.

2.5.11. Члени виборчої комісії підраховують загальну кількість виданих для голосування бюлетенів та кількість бюлетенів, наявних у скриньках для голосування. Бюлетені для голосування розкладаються на місця, позначені окремими табличками, що містять з обох боків прізвища та ініціали кандидатів. Окремо робиться табличка з написом “Недійсні”. Під час розкладання бюлетенів визначений виборчою комісією член комісії показує кожний бюлетень усім членам комісії та особам, які присутні під час підрахунку голосів, та оголошує прізвище кандидата, за якого подано голос. У разі виникнення сумнівів щодо змісту бюлетеня виборча комісія приймає рішення шляхом голосування. При цьому кожен член виборчої комісії має право оглянути бюлетень особисто. На час огляду бюлетеня робота з іншими бюлетенями припиняється.

2.5.12. Бюлетень для голосування може бути визнаний недійсним, якщо:

-     позначка у бюлетені проставлена більш як за одного кандидата;

-     не проставлена жодна позначка;

-     зміст волевиявлення неможливо встановити з інших причин.

У разі коли члени виборчої комісії не можуть дійти згоди щодо віднесення бюлетеня до недійсних, зазначене питання вирішується шляхом голосування. Такий бюлетень повинен бути продемонстрований членам комісії та особам, присутнім під час підрахунку голосів. При цьому кожен член виборчої комісії має право особисто оглянути бюлетень. На час огляду бюлетеня підрахунок інших бюлетенів припиняється.

2.5.13. Після розкладення бюлетенів окремо за кожного кандидата, а також окремо недійсних бюлетенів визначений виборчою комісією член комісії вголос підраховує кількість бюлетенів, поданих за кожного з кандидатів, а також кількість недійсних бюлетенів. На вимогу члена виборчої комісії, кандидата чи спостерігача може бути проведено повторний підрахунок бюлетенів, поданих за кожного з кандидатів, а також бюлетенів, визнаних недійсними. Під час підрахунку голосів кожен член виборчої комісії має право перевірити або перерахувати відповідні бюлетені. Результати підрахунку голосів оголошуються головою виборчої комісії і підлягають включенню секретарем до протоколу про результати голосування.

2.5.14. Виборча комісія зобов’язана під час підрахунку голосів перевірити відповідність кількості осіб, які взяли участь у голосуванні, кількості бюлетенів, поданих за кожного кандидата, а також кількості бюлетенів, визнаних недійсними.

2.5.15. Виборча комісія за результатами підрахунку голосів складає протокол.

Протокол про результати голосування складається виборчою комісією у двох примірниках. Копії протоколу надаються кожному членові виборчої комісії, кандидатам та спостерігачам.

Кожен примірник протоколу підписується головою, заступником голови, секретарем та присутніми членами виборчої комісії. У разі незгоди з результатами підрахунку голосів, зафіксованими у протоколі, член виборчої комісії має право письмово викласти свою окрему думку, яка обов’язково додається до протоколу. Відмова від підписання протоколу не допускається.

Перший примірник протоколу про результати голосування передається організаційному комітетові з наступною їх передачею Раді, другий - залишається у вищому навчальному закладі.

Разом з протоколом організаційному комітетові передаються усі заяви та скарги, подані кандидатами, спостерігачами, а також рішення, прийняті за результатами їх розгляду.

2.5.16. Процес голосування і підрахунку голосів підлягає фіксуванню за допомогою відеозасобів. При цьому таке фіксування не може порушувати таємницю голосування.

2.5.17. Результати виборів оприлюднюються протягом 24 годин після складення протоколу про результати голосування шляхом розміщення у друкованому вигляді відповідної інформації на інформаційних стендах у доступних для загального огляду місцях, розташованих у приміщеннях вищого навчального закладу, а також на офіційному веб-сайті вищого навчального закладу та веб-сайті Ради.

2.5.18. Після отримання від вищого колегіального органу вищого навчального закладу результатів голосування Рада протягом 3 днів розміщує інформаційне повідомлення щодо переможця конкурсу на посаду керівника вищого навчального закладу на офіційному веб-сайті Ради.

2.5.19. Якщо у виборах брали участь кілька кандидатів і жоден з них не набрав більше 50 відсотків голосів виборців, організаційний комітет приймає рішення про проведення другого туру виборів, який проводиться через сім календарних днів після проведення першого туру. У разі коли дата другого туру виборів припадає на святковий (неробочий) день, вибори проводяться у наступний після святкового (неробочого) дня робочий день. До бюлетенів для голосування включаються два кандидати, які набрали найбільшу кількість голосів у першому турі виборів.

2.5.20. Вибори вважаються такими, що не відбулися, якщо:

-     участь у виборах взяли менш як 50 відсотків виборців;

-     у першому турі виборів брав участь один кандидат і він не набрав більше 50 відсотків голосів виборців;

-     у другому турі виборів жоден з кандидатів не набрав більше 50 відсотків голосів виборців.

2.5.21. У разі прийняття виборчою комісією рішення про визнання виборів такими, що не відбулися, Рада на наступну сесію обласної ради оголошує проведення нового конкурсу відповідно до розділу 2.3 цього порядку.

2.5.22. Документація, пов’язана з проведенням виборів, зберігається у вищому навчальному закладі протягом п’яти років.

2.5.23. З урахуванням наданих вищим колегіальним органом громадського самоврядування рекомендацій Управління готує проект рішення щодо призначення обраного кандидата на посаду керівника вищого навчального закладу строком на п’ять років.

2.5.24. Після прийняття Радою рішення про призначення особи на посаду керівника вищого навчального закладу, Управління готує контракт (2 примірника). 

Контракт підписується даною особою та візується у заступника голови обласної ради (за розподілом обов’язків), керуючого справами обласної ради, начальника управління з юридичних питань, природокористування та земельних відносин, начальника Управління. Після узгодження контракту, він подається на підпис голові обласної ради.

 

2.6 Звільнення керівника вищого навчального закладу

 

Керівник вищого навчального закладу може бути звільнений з посади Радою, а також у зв’язку з прийняттям рішення про його відкликання вищим колегіальним органом громадського самоврядування, який його обрав на посаду з підстав, визначених законодавством про працю, за порушення статуту вищого навчального закладу та умов контракту.

Подання про відкликання керівника може бути внесено до вищого колегіального органу громадського самоврядування вищого навчального закладу не менш як половиною статутного складу наглядової або вченої ради вищого навчального закладу.

Рішення про відкликання керівника вищого навчального закладу приймається більшістю голосів за умови присутності не менш як двох третин статутного складу вищого колегіального органу громадського самоврядування вищого навчального закладу.

 

РОЗДІЛ ІІІ

ПОРЯДОК  ПРИЗНАЧЕННЯ  ЗА КОНКУРСОМ  КЕРІВНИКІВ

ЗАКЛАДІВ КУЛЬТУРИ

 

Керівники закладів культури, що є у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області (далі по тексту – керівники закладу культури) призначаються на посаду за рішенням Харківської обласної ради (далі по тексту – Рада) шляхом укладення з ними контракту строком на п’ять років за результатами конкурсу.

Керівник  закладу культури може брати участь у конкурсі, передбаченому статтею 21 Закону України «Про культуру», на посаду художнього керівника у відповідному закладі культури. У разі якщо керівник закладу культури стане переможцем конкурсу на посаду художнього керівника, він може здійснювати суміщення посад (професій) керівника відповідного закладу культури та художнього керівника.

 

3.1.            Вимоги до керівника закладу культури

 

3.1.1. Керівником закладу культури може бути особа, яка має вищу освіту, стаж роботи у сфері культури не менше трьох років, яка володіє державною мовою та здатна за своїми діловими і моральними якостями, освітнім і професійним рівнем виконувати відповідні посадові обов’язки.

3.1.2. Керівником національного закладу культури може бути особа, яка має вищу освіту, стаж роботи у сфері культури не менше трьох років, яка володіє державною мовою, має досвід роботи на керівних посадах в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах, організаціях усіх форм власності не менше трьох років та здатна за своїми діловими і моральними якостями, освітнім і професійним рівнем виконувати відповідні посадові обов’язки.

3.1.3. Не може бути призначена на посаду керівника закладу культури особа, яка:

-     за рішенням суду визнана недієздатною або її дієздатність обмежена;

-     має судимість за вчинення злочину, якщо така судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку, або на яку протягом останнього року накладалося адміністративне стягнення за вчинення корупційного правопорушення;

-     є близькою особою або членом сім’ї керівників органу, що відповідно до статутних документів здійснює управління майном закладу культури та галузеву політику і розвиток закладу культури.

 

3.2.                 Порядок конкурсного добору керівника закладу культури

 

3.2.1. Кандидатів на посаду керівника закладу культури визначає конкурсна комісія за результатами відкритого та публічного конкурсного добору на зайняття цієї посади.

3.2.2. Конкурсний добір керівника закладу культури складається з таких етапів:

-      оголошення Радою конкурсу на посаду керівника закладу культури;

-      формування складу конкурсної комісії;

-      подання документів кандидатами на посаду керівника закладу культури;

-      добір кандидатів на посаду керівника закладу культури;

-      призначення Радою керівника закладу культури.

3.2.3. Організацію та проведення конкурсного добору, а також роботу конкурсної комісії забезпечує Рада.

3.2.4. Рада оголошує конкурс на посаду керівника закладу культури не пізніш як за два місяці до завершення строку повноважень керівника закладу культури відповідно до контракту або впродовж семи днів з дня дострокового припинення його повноважень.

3.2.5. Рада інформує керівника закладу культури щодо завершення строку повноважень керівника закладу культури відповідно до контракту та про оголошення конкурсу на посаду керівника закладу культури.

3.2.6. Для оголошення конкурсу на заміщення посади керівника закладу культури управління з питань комунальної власності виконавчого апарату обласної ради (далі по тексту – Управління) готує відповідний проект рішення обласної ради щодо оголошення конкурсу на посаду керівника закладу культури.

3.2.7. Після прийняття Радою рішення про оголошення конкурсу на посаду керівника закладу культури Управління у найближчий номер подає оголошення у газету «Слобідський край» та додатково розміщує оголошення на своєму офіційному веб-сайті, на сайтах закладів культури.

3.2.8. Оголошення про конкурс на посаду керівника закладу культури містить інформацію про дату початку приймання документів, дату початку формування конкурсної комісії, умови, строки проведення конкурсу та вимоги до кандидатів.

3.2.9. Одночасно Рада оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті умови праці, відомості про матеріально-технічну базу закладу культури, фінансову звітність за попередній бюджетний період закладу культури, на посаду керівника якого проводиться конкурс.

 

3.3.            Склад, порядок формування і повноваження конкурсної комісії

 

3.3.1. Конкурсна комісія складається з дев’яти членів.

3.3.2. Персональний склад конкурсної комісії та зміни до нього (за потреби) затверджується розпорядженням голови Ради.

Рада формує персональний склад конкурсної комісії не пізніше 30 днів після оголошення конкурсу на посаду керівника закладу культури.

3.3.3. Для проведення конкурсного добору на посаду керівника закладу культури до персонального складу конкурсної комісії включаються по три кандидатури від членів трудового колективу, три кандидатури від громадських організацій у сфері культури відповідного функціонального спрямування, 2 кандидатури від депутатів постійних комісій обласної ради  та 1 кандидатура від Управління.

3.3.4. Рада протягом 3 робочих днів інформує заклад культури про оголошення конкурсу на посаду керівника закладу культури та необхідності надання кандидатур для включення до складу конкурсної комісії від трудового колективу закладу культури.

Кандидатури до складу конкурсної комісії від трудового колективу обираються на загальних зборах трудового колективу та подаються до Ради не пізніше 7 робочих днів після отримання інформаційного повідомлення.

3.3.5. Громадські організації у сфері культури відповідного функціонального спрямування подають Раді протягом 14 календарних днів з дати опублікування оголошення конкурсу на посаду керівника закладу культури кандидатури для включення до персонального складу конкурсної комісії.

Рада шляхом жеребкування визначає трьох кандидатів до складу конкурсної комісії.

Членами конкурсної комісії можуть бути:

-     незалежні фахівці у сфері культури, публічного або бізнес-адміністрування;

-     члени професійних, творчих спілок, об’єднань, асоціацій, організацій у сфері культури, зареєстрованих відповідно до закону;

-     члени міжнародних об’єднань, асоціацій, організацій у сферах культури.

Рада забезпечує онлайн-трансляцію жеребкування на своєму офіційному веб-сайті.

3.3.6. Кандидатури до складу конкурсної комісії від депутатів обласної ради обираються на засіданні постійних комісій обласної ради одночасно із розглядом проекту рішення про оголошення конкурсу на посаду керівника закладу культури.

У випадку створення декількох конкурсних комісій з обрання керівника закладу культури, один і той же депутат обласної ради може брати участі у різних конкурсних комісіях на посаду керівників закладів культури. 

3.3.7. Членом конкурсної комісії не може бути особа, яка:

-     за рішенням суду визнана недієздатною або її дієздатність обмежена;

-     має судимість за вчинення злочину, якщо така судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку, або на яку протягом останнього року накладалося адміністративне стягнення за вчинення корупційного правопорушення;

-     є близькою особою або членом сім’ї учасника конкурсу чи Ради;

-     є представником від трудового колективу закладу культури на яку проводиться конкурс  та претендує на посаду керівника цього закладу культури.

3.3.8. Рада призначає секретаря конкурсної комісії, який бере участь у засіданнях комісії без права голосу. Секретар веде і зберігає протоколи засідань конкурсної комісії, які підписують усі члени конкурсної комісії.

3.3.9. За результатами поданих звернень Управління протягом                                14 календарних днів готує розпорядження голови Ради щодо створення конкурсної комісії та її складу.

Конкурсна комісія вважається повноважною у разі затвердження в її складі не менше шести осіб.

3.3.10. Голова конкурсної комісії обирається членами конкурсної комісії з їх числа та проводить засідання конкурсної комісії.

3.3.11. Члени конкурсної комісії мають бути неупередженими та незалежними. Не допускається втручання в діяльність конкурсної комісії будь-яких органів виконавчої влади, а також учасників конкурсу.

 

3.4.            Подання документів для участі в конкурсі

 

3.4.1. Усі зацікавлені особи можуть взяти участь у конкурсі на посаду керівника закладу культури.

3.4.2. Для участі в конкурсі на заміщення посади керівника закладу культури кандидати упродовж 30 днів з дня оголошення конкурсу подають наступні документи:

-      заяву про участь у конкурсі  на ім’я голови обласної ради;

-      згоду на обробку персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних»;

-      автобіографію, що містить прізвище, ім’я та по батькові, число, місяць, рік і місце народження, інформацію про громадянство, відомості про освіту, трудову діяльність, посаду (заняття), місце роботи, громадську роботу (у тому числі на виборних посадах), контактний номер телефону та адресу електронної пошти чи іншого засобу зв’язку;

-      довідку про наявність чи відсутність судимості;

-      інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення;

-      копію документа, що посвідчує особу,

-      копію документів про вищу освіту;

-      два рекомендаційні листи довільної форми;

-      мотиваційний лист довільної форми.

Зазначені документи надсилаються на поштову та електронну адреси Ради у встановлений цією частиною строк.

3.4.3. Особа може надати інші документи, які, на її думку, підтверджують її професійні чи моральні якості.

3.4.4. Особа, яка подає документи, відповідає за достовірність поданої інформації.

3.4.5. Упродовж трьох робочих днів після закінчення строку подання документів для участі в конкурсі Рада оприлюднює подані документи на своєму офіційному веб-сайті.

3.4.6. Усі зацікавлені особи протягом семи днів з дня оприлюднення відомостей про кандидатів можуть подавати пропозиції та зауваження щодо кандидатур на електронну пошту Ради, які передаються конкурсній комісії.

 

 

3.5.            Добір кандидатів на посаду керівника закладу культури

та призначення керівника

 

3.5.1. Конкурсний добір проводиться публічно.

3.5.2. Рада забезпечує відео- та аудіофіксацію всіх засідань конкурсної комісії та розміщує матеріали засідань конкурсної комісії на своєму офіційному веб-сайті.

Представники засобів масової інформації та громадськості мають право бути присутніми на засіданнях конкурсної комісії під час проведення співбесіди з кандидатами, під час якої публічно презентуються запропоновані проекти програм розвитку закладу культури на один і п’ять років.

3.5.3. Рада не пізніш як за 10 днів до дня проведення першого засідання конкурсної комісії повідомляє кандидатів про час та місце проведення засідання конкурсної комісії.

3.5.4. Конкурсна комісія проводить перше засідання через 10 днів після закінчення строку приймання документів.

3.5.5. Рада до початку проведення конкурсної комісії передає її голові всі матеріали від кандидатів на посаду керівника закладу культури.

3.5.6. На першому засіданні конкурсна комісія розглядає документи, подані кандидатами на посаду керівника закладу культури, на відповідність кваліфікаційним вимогам.

Результати розгляду невідкладно повідомляються кандидатам електронною поштою чи іншим засобом зв’язку, зазначеним в автобіографії.

3.5.7. Особа не допускається до участі в доборі кандидатів на посаду керівника закладу культури у разі невідповідності вимогам, зазначеним у розділі 1 цього порядку, за рішенням конкурсної комісії.

3.5.8. Друге засідання конкурсної комісії  проводитися через 7 днів після проведення першого засідання.  

На другому засіданні конкурсна комісія проводить співбесіду з кандидатами, під час якої заслуховує публічні презентації проектів програм розвитку закладу культури на один і п’ять років.

3.5.9. Допоміжними критеріями під час голосування на користь кандидатів є:

-      післядипломна освіта у галузі управління;

-      ступінь MBA (Master of Business Administration), MPA (Master of Public Administration), MLA (Master of Liberal Arts), магістра бізнес-адміністрування чи магістра державного управління;

-      науковий ступінь доктора філософії (кандидата наук) чи доктора наук;

-      досвід роботи на керівних посадах в українських/міжнародних компаніях, установах, програмах, проектах у сфері культури;

-      володіння офіційними мовами Європейського Союзу;

-      досвід розроблення і реалізації інвестиційних та інноваційних проектів;

-      схвальні відгуки в українських та іноземних галузевих засобах масової інформації;

-      бездоганна ділова репутація.

3.5.10. Конкурсна комісія на другому засіданні приймає рішення про визначення переможця конкурсу шляхом голосування. Спосіб голосування визначається рішенням конкурсної комісії.

3.5.11. Рішення конкурсної комісії вважається прийнятим, якщо за нього на засіданні конкурсної комісії проголосувала більшість від затвердженого складу конкурсної комісії.

3.5.12. У разі виявлення фактів, що свідчать про конфлікт інтересів члена конкурсної комісії, такий член конкурсної комісії не бере участі в голосуванні.

3.5.13. Рада на другий день після прийняття рішення конкурсної комісії щодо переможця на посаду керівника закладу культури оприлюднює її рішення на офіційному веб-сайті Ради. Окремо Рада інформує про переможця конкурсу Харківську обласну державну адміністрацію.

3.5.14. У разі відхилення конкурсною комісією всіх кандидатів конкурсна комісія проводить повторний конкурс. Повторний конкурс проводиться у порядку, визначеному розділами 3.2.-3.5. цього порядку.

3.5.15. Рада зобов’язана призначити переможця конкурсу керівником закладу культури не пізніше двох місяців з дня оголошення конкурсу або одного місяця з дня оприлюднення результатів конкурсу на офіційному веб-сайті Ради.

Підставою для прийняття рішення про призначення керівника закладу культури є результати конкурсної комісії.

3.5.16. Голова конкурсної комісії подає голові Ради результати проведеного конкурсу на посаду директора закладу культури.

Управління готує проект рішення щодо призначення особи, яка перемогла у конкурсі, на посаду керівника закладу культури строком на п’ять років.

Після прийняття обласною радою рішення про призначення особи на посаду керівника закладу культури, Управління готує контракт  (2 примірника), підписує у даної особи та візує у встановленому порядку. 

Істотні умови контракту публікуються на офіційному веб-сайті Ради не пізніше наступного дня після його підписання.

3.5.17. Контракт з керівником закладу культури визначає основні вимоги до діяльності закладу культури, виконання яких є обов’язковим для керівника, та інші умови.

Обов’язковими умовами контракту з керівником закладу культури є:

-      програми розвитку закладу культури на один і п’ять років, що розглядалися на засіданні конкурсної комісії;

-      умови оплати праці керівника;

-      критерії оцінки праці керівника;

-      особливості порядку здійснення контролю за діяльністю закладу культури;

-      заходи відповідальності за невиконання або неналежне виконання умов контракту;

-      особливі підстави для дострокового розірвання контракту та відповідні наслідки для його сторін.

 

РОЗДІЛ ІV

 ПРИЗНАЧЕННЯ (ПОКЛАДАННЯ ОБОВ’ЯЗКІВ)

ВИКОНУЮЧОГО ОБОВ’ЯЗКИ КЕРІВНИКА ТА ЗНЯТТЯ З НЬОГО ВИКОНАННЯ ТАКИХ ОБОВ’ЯЗКІВ

 

4.1.        Призначення виконуючого обов’язки керівника комунального підприємства, установи, закладу (крім навчальних закладів) здійснюється за розпорядженням голови Харківської обласної ради.

4.2.        Виконання обов’язків керівника комунального підприємства, установи, закладу покладаються на особу, яка працює на даному підприємстві, установі, закладі та виявила бажання виконувати ці обов’язки.

4.3.       Особа, яка виявила бажання виконувати обов’язки керівника комунального підприємства, установи, закладу подає на ім’я голови обласної ради заяву.

До заяви додаються:

      копія наказу по підприємству, установі, закладу стосовно звільнення керівника;

      копія  наказу по підприємству, установі, закладу  стосовно займаної посади заявника;

      копія диплома про вищу освіту та/або інші документи, що підтверджують освіту, а також документи, які підтверджують кваліфікаційні вимоги на дану посаду;

      копія трудової книжки;

      копія паспорта, ідентифікаційного коду.

4.4.       Голова обласної ради надає заяву з відповідними документами до постійних комісій та управління з питань комунальної власності виконавчого апарату обласної ради (далі по тексту – Управління) для підготовки відповідного розпорядження.

Управління готує  проект розпорядження голови обласної ради щодо призначення виконуючого обов’язки керівника.

4.5.       Постійні комісії обласної ради розглядають проект розпорядження разом із наданими документами та надають висновки щодо покладання виконання обов’язків керівника комунального підприємства, установи, закладу на вищевказану особу або обґрунтовану відмову з пропозиціями щодо іншої особи, на яку пропонується покласти виконання обов’язків керівника комунального підприємства, установи, закладу.

4.6.       На підставі висновків постійних комісій видається розпорядження голови обласної ради щодо покладання на вищевказану особу обов’язків керівника комунального підприємства, установи, закладу.

4.7.       У розпорядженні може бути визначений строк  виконання обов’язків керівника комунального підприємства, установи, закладу або визначено інші умови щодо строку його повноважень (до призначення керівника за рішенням обласної ради).

4.8.       Виконуючий обов’язки керівника комунального підприємства, установи, закладу здійснює  повноваження від імені комунального підприємства, установи, закладу, представляє їх інтереси та має право першого підпису.

4.9.       Зняття з особи повноважень щодо виконання обов’язків керівника підприємства, установи, закладу може здійснюватися на підставі поданої заяви згідно із розпорядженням голови обласної ради. При цьому, якщо керівника не призначено на посаду, дана особа надає пропозиції обласній раді  щодо особи,  яка замість неї буде виконувати обов’язки керівника даного комунального підприємства, установи, закладу.

4.10.             Якщо строк виконання обов’язків керівника комунального підприємства, установи, закладу згідно із виданим розпорядженням закінчився, а керівника не призначено, розпорядженням голови обласної ради строк може бути подовжено.

 

РОЗДІЛ  V

ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

 

5.1.       Контракт та додаткові угоди до нього складаються у двох примірниках, що мають однакову юридичну силу і зберігаються у кожної із сторін, які підписали контракт.

5.2.       Один екземпляр залишається у керівника комунального підприємства, установи, закладу, інший, разом із особовою справою, зберігається в обласній раді.

5.3.       Спори між сторонами по контракту розглядаються у порядку, встановленому чинним законодавством України.

5.4.       При вирішенні питань, не визначених цим Положенням та умовами контракту, застосовуються норми чинного законодавства України.

5.5.       При внесенні змін до трудового законодавства України та локальних нормативних актів, контракти з керівниками комунальних підприємств, установ, закладів узгоджуються із змінами у порядку, встановленому цим Положенням.

5.6.       Керівники комунальних підприємств, установ, закладів не мають права працювати за сумісництвом або займатися у робочий час іншою діяльністю, крім основної роботи, крім випадків, передбачених чинним законодавством України.

 

 

 

 

 

 

Перший заступник

голови обласної ради                                                                                       В. Коваленко