ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту рішення Харківської обласної ради «Про внесення змін до обласної програми розвитку освіти «Новий освітній простір Харківщини» на 2014-2018 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 19 грудня 2013 року № 885-VI (зі змінами)

 

Проект рішення розроблено з метою вдосконалення організаційних питань упровадження інклюзивної освіти, підготовки випускників закладів загальної середньої освіти до проходження зовнішнього незалежного оцінювання, підвищення рівня читацької культури дітей та молоді.

Одним із пріоритетних напрямів державної політики є інклюзивна освіта, оскільки її запровадження має наблизити Україну до європейських стандартів у сфері прав людей, забезпечити реалізацію рівних прав дітей з особливими освітніми потребами на здобуття загальної середньої освіти відповідно до їхніх здібностей та індивідуальних можливостей. Це потребує додаткової постійної підтримки інклюзивного освітнього процесу (створення інклюзивно-ресурсних центрів, надання корекційно-розвиткових послуг, забезпечення спеціальними навчальними, дидактичними і методичними засобами), науково-методичного супроводу інклюзивної освіти та підвищення інклюзивної компетентності педагогічних працівників.

Зовнішнє незалежне оцінювання утверджується в Україні як система об’єктивного вимірювання навчальних досягнень випускників закладів загальної середньої освіти.  Програмові вимоги ЗНО укладені відповідно до навчальних програм школи і програми вступних випробувань до закладів вищої освіти, що є підґрунтям наступності між середньою та вищою освітою. Зовнішнє незалежне оцінювання передбачає знання матеріалу за весь курс навчальних предметів, тому випускникам необхідна спеціальна підготовка до проходження ЗНО, яку в повному обсязі разом з учителями можуть забезпечити викладачі закладів вищої освіти.

Сучасна українська література є новим продуктом інформаційного світу сьогодення та водночас побудована на вікових традиціях українського народу. В умовах відродження національної самосвідомості особистості українська книга є художнім виразником патріотичних настроїв суспільства, основою формування ціннісного ставлення дітей та молоді до українського народу, Батьківщини, держави, нації.

У зв’язку з цим необхідно додати:

-  до пункту 2.5. «Регіональний моніторинг та оцінка якості функціонування системи загальної середньої освіти» підрозділу 2 «Загальна середня освіта» захід «Проведення тренінгових занять із підготовки випускників закладів загальної середньої освіти до зовнішнього незалежного оцінювання викладачами закладів вищої освіти»;

-   до підрозділу 3. «Розвиток і функціонування мов» «Модернізація змісту загальної середньої освіти» захід «Поповнення фонду шкільних бібліотек сучасною українською літературою»;

 

-  до пункту 5.1. «Забезпечення умов для навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами» підрозділу 5 «Корекційна та інклюзивна освіта» заходи «Створення й оснащення обласного ресурсного центру з підтримки інклюзивної освіти в Комунальному вищому навчальному закладі «Харківська академія неперервної освіти» та «Створення в районах (містах, об’єднаних територіальних громадах) області інклюзивно-ресурсних центрів».

 

 

 

Заступник директора Департаменту                                          О.О. Труш