Звіт

постійної комісії обласної ради з питань соціальної політики, охорони здоров’я, реабілітації учасників бойових дій та АТО

про роботу за 2017 рік

 

Постійна комісія з питань соціальної політики, охорони здоров’я, реабілітації учасників бойових дій та АТО створена рішенням обласної ради від 25 листопада 2015 року № 5-VІI (зі змінами).

У складі постійної комісії дванадцять депутатів, які працювали відповідно до плану роботи обласної ради, плану роботи постійної комісії та щотижневих планів основних заходів обласної ради.

За звітний період постійна комісія проводила активну роботу, спрямовану на вирішення проблемних питань у сфері соціального захисту населення, охорони здоров‘я, створення правових умов, необхідних для поліпшення доступності та якості медичної допомоги населенню, лікарських засобів, медичного забезпечення учасників антитерористичної операції та подальшого розвитку системи охорони здоров’я.

Окрім цього, протягом 2017 року постійна комісія проводила свою діяльність на фоні суттєвих законодавчих змін у сфері охорони здоров‘я та проведення медичної реформи, що було головним чинником при прийнятті рішень та формуванні основних напрямків діяльності.

За цей час постійною комісією проведено 13 засідань, на яких розглянуто 161 питання, серед них:

- 10 питань щодо затвердження, виконання обласного бюджету та внесення змін до нього;

- 23 – щодо затвердження обласних програм, внесення змін до них та стану виконання;

- 13 – стосовно  розгляду звернень до вищих органів влади з вирішення нагальних питань соціального захисту та охорони здоров‘я;

- 38 – стосовно управління майном комунальної власності, що відносяться до сфери соціального захисту та галузі "Охорона здоров’я";

- 31 – щодо подовження трудових відносин, призначення та звільнення з посади керівників комунальних підприємств, установ та закладів, що є у  спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області та укладання контрактів з ними;

- 16 – з розгляду клопотань на нагородження відзнаками обласної ради, тощо.

44 питання були винесені на розгляд пленарних засідань сесій обласної ради та прийняті рішення.

 

Так, рішенням обласної ради від 23 лютого 2017 року № 375-VІІ затверджено комплексну обласну програму «Здоров’я Слобожанщини» на 2017 – 2018 роки, яка конкретизує в межах кластеру «Охорона здоров’я» пріоритетні напрями Стратегії сталого розвитку Харківської області до 2020 року.

Завдання Програми спрямовані на: підвищення доступності медичної допомоги; забезпечення інсулінами та іншими високовартісними лікарськими засобами окремих категорій населення області, у тому числі, які страждають на рідкісні (орфанні) захворювання; зниження рівнів дитячої та материнської смертності і забезпечення виходжування новонароджених із малою вагою тіла та іншими патологічними станами на базі обласних закладів охорони здоров’я, зокрема, перинатальних центрів, із впровадженням сучасних технологій перинатальної допомоги; поліпшення умов перебування та лікування хворих на туберкульоз; оновлення медичного обладнання, впровадження нових технологій діагностики і лікування хворих та удосконалення матеріально-технічної бази у спеціалізованих закладах охорони здоров’я та закладах обласного значення.

Також, на рівні централізованих заходів у 2017 році збережено проведення оперативних втручань з приводу катаракти пільговим категоріям населення районів на базі Обласної клінічної лікарні – Центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф; забезпечення пільговим безоплатним зубопротезуванням інвалідів війни – жителів районів шляхом передачі цільових субвенцій частині районів, на базі яких впродовж останніх років створені міжрайонні центри з організації пільгового зубопротезування.

Програмою передбачається подальше (часткове) забезпечення у 2017 році слуховими апаратами інвалідів та ветеранів війни (у тому числі, учасників АТО) – жителів районів області, які потребують слухопротезування.

Крім того, до заходів програми включено реалізацію регіонального замовлення з підготовки фахівців з базовою та неповною вищою медичною освітою, у відповідності до статті 90 Бюджетного кодексу України.

Враховуючи все викладене, загальні обсяги фінансування Програми складали 2 236 906,5 тис.грн., у тому числі у 2017 році – 1 245 898,2 тис.грн., у 2018 році – 991 008,3 тис.грн.

 

10 лютого 2017 року було проведено розширене засідання постійної комісії за участі керівництва обласної ради та обласної державної адміністрації, представників Харківської міської ради, профспілкових організацій, головних лікарів обласних закладів охорони здоров‘я, на якому заслухано інформацію Управління охорони здоров‘я облдержадміністрації про стан реформування вторинної медико-санітарної допомоги в межах конкретних адміністративно-територіальних одиниць, з урахуванням нормативно визначених госпітальних округів.

 

Питання законодавчого врегулювання процедури створення госпітальних округів тричі обговорювалося на засіданні постійної комісії протягом січня-квітня. І як наслідок, за ініціативою постійної комісії 25 травня 2017 року схвалено звернення Харківської обласної ради до Кабінету Міністрів України, Міністерства охорони здоров’я України, Верховної Ради України щодо доцільності утворення госпітальних округів у Харківській області.

Окрім цього, з метою уникнення непорозумінь, зняття соціального напруження, беручи до уваги численні звернення районних рад, райдержадміністрацій, спільним розпорядження голови Харківської обласної державної адміністрації та голови Харківської обласної ради від 23 березня 2017 року № 106/49 (зі змінами) створена робоча група з представників органів місцевої влади, органів місцевого самоврядування, науковців, керівників закладів охорони здоров’я.

Впродовж тривалого часу робочою групою розглядалися чисельні варіанти створення госпітальних округів, основними критеріями формування яких, насамперед, були збереження доступності та якості надання медичної допомоги ІІ рівня жителям Харківської області, а також Порядок створення госпітальних округів, затверджений постанови Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2016 року № 932.

Крім того, розуміючи, що для ефективного впровадження реформ необхідне консолідація зусиль усіх зацікавлених сторін та усіх гілок влади, в умовах суттєвих нормативних та організаційних перетворень у сфері місцевого самоврядування та децентралізації влади в Україні, також приділялася увага до реакції та пропозицій органів місцевого самоврядування, громадськості, зокрема, медичної, профспілкових організацій в частині забезпечення доступності надання медичної допомоги, а також подальшого розвитку територіально розташованих закладів вторинного рівня медичної допомоги.

Саме після проведеної роботи з органами місцевого самоврядування, громадськістю, профспілковими організаціями Харківщини, робочою групою перевага віддана одному із запропонованих варіантів госпітальних округів, який включає в себе 6 госпітальних округів у районах області та окремий госпітальний округ у м. Харкові.

Пріоритетними критеріями при розподілі округів були: дотримання норм часової доступності до необхідної медичної допомоги, усталені клінічні маршрути пацієнтів до закладів охорони здоров’я, що надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу, наявність доріг з твердим покриттям, кількість територіального населення, наявність акушерсько-гінекологічного відділення, обсяги хірургічної допомоги, стан матеріально-технічного та кадрового забезпечення закладів.

Запропонована робочою групою схема формування госпітальних округів була погоджена постійною комісією та у встановленому порядку винесена на пленарне засідання сесії Харківської обласної ради 31 серпня 2017 року, за результатами обговорення якої було прийнято рішення № 515-VII «Про формування госпітальних округів Харківської області».

 

Враховуючи ситуацію, що склалася з фінансовим забезпеченням у 2017 році установ Національної академії медичних наук України, з метою вивчення проблеми та обговорення шляхів її вирішення 15 травня 2017 року проведено ще одне розширене засідання постійної комісії за участі народного депутата України, заступника голови Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров‘я Сисоєнко І.В., голови Харківської обласної організації профспілки працівників охорони здоров‘я України Благовещенської А.В., а також представників 5 державних установ охорони здоров’я Національної академії медичних наук України, що розташовані у м. Харкові, а саме: Інституту медичної радіології ім. С.П. Григор’єва, Інституту патології хребта та суглобів ім. проф. М.І. Ситенка, Інституту охорони здоров’я дітей та підлітків, Інституту загальної та невідкладної хірургії ім. В.Т. Зайцева, Національного інституту терапії імені Л.Т. Малої.

За результатами обговорення вказаного питання депутати постійної комісії підтримали пропозицію депутата Верховної Ради України щодо ініціювання звернення до центральних органів влади з метою попередження подальшого зростання соціального напруження серед медичних працівників та пацієнтів, а також припинення діяльності державних установ Національної академії медичних наук України.

Таким чином, 25 травня 2017 року за № 451-VІІ прийнято рішення «Про звернення Харківської обласної ради до Прем’єр-міністра України, Верховної Ради України щодо вирішення питання фінансового забезпечення державних установ Національної академії медичних наук України».

 

На засіданні від 15 травня 2017 року було також ініційовано винести на розгляд пленарного засідання сесії ще три звернення Харківської обласної ради:

-            звернення Харківської обласної ради до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо пожиттєвого забезпечення лікування пацієнтів із рідкісними (орфанними) захворюваннями;

-            звернення Харківської обласної ради до Прем’єр-міністра України, Голови Верховної Ради України, народних депутатів України щодо збільшення оплати праці у сфері охорони здоров’я, збільшення медичної субвенції з державного бюджету на 2017 рік;

-            звернення Харківської обласної ради до Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України щодо вирішення соціальних питань учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС,

                   які схвалені рішеннями обласної ради від 25 травня 2017 року.

 

Також протягом звітного періоду було внесено ряд суттєвих змін до комплексної Програми соціального захисту населення Харківської області на 2016 – 2020 роки, а саме:

-       з метою забезпечення соціальних гарантій багатодітних родин та забезпечення виготовлення бланків посвідчень батьків та дитини з багатодітної сім’ї в Програмі було передбачено 312 тис. грн.;

-       затверджено Порядок використання коштів обласного бюджету для надання грошової допомоги на компенсацію вартості путівок санаторно-курортних закладів Харківської області громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до категорії 2, та дітям, які потерпіли від Чорнобильської катастрофи (крім дітей-інвалідів, інвалідність яких пов’язана із Чорнобильською  катастрофою);

-       затверджено нову редакцію Порядку використання коштів обласного бюджету для підтримки діяльності громадських об'єднань інвалідів, ветеранів та осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи з метою його удосконалення та приведення у відповідність до чинного законодавства;

-       затверджено річні розподіли коштів на фінансову підтримку громадських об'єднань інвалідів, ветеранів та громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (на 2017 та 2018 роки);

-       збільшено видатки на 3 млн 112,5 тис.грн на забезпечення проведення санаторно-курортного лікування інвалідів загального захворювання, інвалідів з дитинства, ветеранів війни та осіб, на яких поширюється дія Законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та «Про жертви нацистських переслідувань», у санаторно-курортних закладах місцевої кліматичної зони;

-       збільшено видатки на загальну суму 36 млн 400 тис. грн. для надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області;

-       внесено зміни до Порядку використання коштів, передбачених в обласному бюджеті для надання адресної допомоги, тощо.

 

Крім того, комісією постійно здійснюється контроль за виконанням раніше прийнятих обласних програм та спільно з профільними департаментами обласної державної адміністрації проводиться робота щодо їх корегування в частині фінансування першочергових заходів та підготовки проектів відповідних змін та доповнень до програм для розгляду на сесіях ради.

 

Протягом звітного періоду члени комісії також регулярно брали участь у перевірках стану використання майна, виконання статутних завдань та умов контракту керівниками комунальних підприємств.

Також приймали активну участь в обласних заходах, засіданнях  робочих груп, перевірках та моніторингах спільно з фахівцями профільних структурних підрозділів обласної державної адміністрації.

За звітний період в постійній комісії розглянуто 25 звернень громадян, у тому числі головою постійної комісії на особистому прийомі - 11 звернень, що стосуються надання матеріальної допомоги, проведення лікування, забезпечення інвалідів засобами реабілітації, вирішення житлових питань та працевлаштування. Усім громадянам, які зверталися, була надана допомога у вирішенні питань, що їх турбують. Членами комісії також постійно проводилися прийоми громадян та надавалася допомога з питань, віднесених до повноважень комісії.

 

 

Голова постійної комісії з питань соціальної

політики, охорони здоров’я, реабілітації

учасників бойових дій та АТО                                                               В Святаш