ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту рішення обласної ради

 

 

«Про встановлення розміру кошторисної заробітної плати на 2018 рік при визначенні вартості робіт по будівництву, реконструкції та капітальному ремонту об'єктів, що проводяться за рахунок коштів обласного бюджету»

 

 

 

1. Обґрунтування необхідності видання рішення.

 

Відповідно до частини другої статті 7 Закону України «Про ціни і ціноутворення» Мінрегіон здійснює формування кошторисної нормативної бази і визначає порядок її застосування у будівництві.

Тому, Мінрегіоном розроблений Порядок розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів (далі – Порядок), затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20 жовтня 2016 року № 281, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11 листопада 2016 року за № 1469/29599 (із змінами) (далі – Порядок).

У пункті 2 розділу ІІ Порядку зазначено, що при здійсненні будівництва об’єктів за рахунок коштів місцевих бюджетів органи місцевого самоврядування на підставі даних, визначених ними підрядників, встановлюють розмір кошторисної заробітної плати згідно із зазначеним Порядком.

Перелік підрядних організацій, дані яких будуть прийматися для розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, визначається органом місцевого самоврядування самостійно.

Тому, є потреба у визначені рівня кошторисної заробітної плати при здійсненні будівництва (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт, технічне переоснащення) об’єктів в області за рахунок коштів обласного бюджету, що відповідатиме середньому розряду складності робіт 3,8 для звичайних умов будівництва .

 

2. Мета і шляхи її досягнення.

 

Проект рішення «Про встановлення розміру кошторисної заробітної плати на 2018 рік при здійсненні будівництва об’єктів за рахунок коштів обласного бюджету» (далі – проект рішення) підготовлений з метою встановлення єдиного механізму при визначенні вартості будівництва (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт, технічне переоснащення) об’єктів за рахунок коштів обласного бюджету, що відповідатиме середньому розряду складності робіт 3,8 для звичайних умов будівництва .

 

 

3. Правові аспекти.

 

Проект рішення підготовлений відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20 жовтня 2016 року № 281, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11 листопада 2016 року за № 1469/29599 (із змінами)

 

4. Фінансово-економічне обґрунтування.

 

Прийняття проекту рішення не призведе до росту заробітної плати, а лише забезпечить максимально точне відображення у вартості будівництва соціальних гарантій, встановлених законодавством на відповідний період.

Згідно із пунктом 2 розділом ІІ Порядку визначено перелік підрядників, дані яких будуть прийматися для розрахунку. Це ТОВ «Стальконструкція ЛТД», АТ “Трест “Житлобуд-1», ТДВ «Житлобуд-2», ТОВ «СТАН». Зазначені підрядні організації мають багаторічний досвід роботи в Харківській області. Ними побудовано та відремонтовано велику кількість об'єктів житлового фонду, освіти, охорони здоров'я та культури. Наведені вище організації є різнопрофільними, фінансово стабільними та різними за чисельністю працівників та організаційно правовою формою. Тому розрахунки заробітної плати цих підрядних організацій є оптимальними для визначення середнього розміру кошторисної заробітної плати у будівництві в Харківській області.

Відповідно до Порядку розмір кошторисної заробітної плати для звичайних умов будівництва при складності робіт 3,8 визначається за такою формулою:

ЗП коштор. = ЗП тар. + ЗП додатк.   = 4720,02 грн + 2430,52 грн = 7150,54 грн,

де ЗП тар. – тарифна частина середньомісячної заробітної плати у будівництві;

ЗП додатк. – додаткова заробітна плата та інші заохочувальні та компенсаційні виплати.

Тарифна частина середньомісячної заробітної плати (ЗП тар) визначається за такою формулою:

ЗП тар. = ЗП мін. х К галуз. х К сер. роз.

ЗП тар. = 1762,00 грн х (1,28 х 1,6) х 1,308= 4720,02 грн,

де ЗП мін. – розмір прожиткового мінімуму, встановлений для працездатних осіб на 01 січня 2018 року;

К галуз. – коефіцієнт співвідношення місячних тарифних ставок робітників першого розряду до мінімального розміру тарифної ставки (посадового окладу) згідно з відповідною галузевою угодою;

К сер. роз. – коефіцієнт переходу від першого розряду складності робіт до розряду 3,8 відповідно до додатка А ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013 «Настанова щодо визначення прямих витрат у вартості будівництва»сер.роз. = 1,308).

Додаткова заробітна плата та інші заохочувальні та компенсаційні виплати визначаються за такою формулою:

ЗП додатк. = ЗП шк. + ЗП майст. + ЗП важл.р. + ЗП вис. дос. + ЗП відпуст. + ЗПі.   = 165,96 грн + 406,42 грн + 573,95 грн + 359,31 грн. +622,21 грн + 302,67 грн = 2430,52 грн,

де ЗП шк. – доплата за роботу у важких і шкідливих та особливо важких і особливо шкідливих умовах праці визначається за такою формулою:

ЗП шк. = ЗП тар. х К шк. х V шк. = 165,96 грн,

де К шк. – усереднений коефіцієнт, що враховує середній розмір доплати за роботу у важких і шкідливих та особливо важких і особливо шкідливих умовах праці згідно з відповідною галузевою угодою;

V шк. – питома вага робіт, що виконуються у важких (особливо важких) і шкідливих (особливо шкідливих) умовах (зварювальні, монтажні, гідроізоляційні, малярні роботи, керування будівельними машинами, механізмами та спеціальним приладдям тощо), визначається на підставі даних підрядників;

ЗП майст. – надбавка за високу професійну майстерність визначається за такою формулою:

ЗП майст. = ЗП тар. х К майст. х V майст.= 406,42 грн,

де К майст. –  коефіцієнт, що враховує середній розмір диференційованої надбавки до тарифної ставки робітників розряду 3,8 згідно з відповідною галузевою угодою;

V майст. – питома вага робітників, які одержують надбавки за високу професійну майстерність, визначається на підставі даних підрядників;

ЗП важл. р. – надбавка за виконання особливо важливої роботи визначається за такою формулою:

ЗП важл. р. = ЗП тар. х К важл. р. х V важл. р.  = 573,95 грн,

де К важл. р. – коефіцієнт, що враховує середній розмір надбавки, визначений згідно з відповідною галузевою угодою на підставі даних підрядників;

V важл. р.  – питома вага робітників, які одержують надбавки за виконання особливо важливої роботи, визначається на підставі даних підрядників;

ЗП вис. дос. – надбавка за високі досягнення у праці визначається за такою формулою:

ЗП вис.  дос. = ЗП тар. х К вис. дос. х Vвис. Дос.   = 359,31 грн,

де К вис. дос. – коефіцієнт, що враховує середній розмір надбавки, визначений згідно з відповідною галузевою угодою на підставі даних підрядників;

V вис. дос. –питома вага робітників, які одержують надбавки за високі досягнення у праці, визначається на підставі даних підрядників;

ЗП відпуст. – кошти на оплату щорічних основних та додаткових відпусток визначаються за такою формулою:

ЗП відпуст. = (ЗП тар. + ЗП шк. + ЗП майст. + ЗП важл. р. + ЗП вис. дос. + ЗП і.) х К відпуст.    = 622,21 грн,

де К відпуст – коефіцієнт, що враховує середній рівень основних і додаткових відпусток (порівняно з місячною заробітною платою), які надаються відповідно до статей 6 і 7 Закону України «Про відпустки», визначається на підставі даних підрядників;

ЗП і – інші надбавки та доплати, визначені згідно з галузевими (міжгалузевими) угодами (за керівництво бригадою, за інтенсивність праці, на період освоєння нових норм трудових затрат, за класність водіям, за вислугу років тощо), визначаються за такою формулою:

ЗП і. = ЗП тар. х К і х V і    = 302,67 грн,

де К і - коефіцієнт, що враховує середній розмір інших надбавок, визначається згідно з відповідною галузевою угодою на підставі даних підрядників;

V і - питома вага робітників, які одержують інші надбавки, визначається на підставі даних підрядників.

 

5. Позиція заінтересованих органів.

 

Проект рішення не потребує узгодження із заінтересованими органами. Проект рішення не створює додаткового навантаження на суб’єктів господарювання, а навпаки, врегульовує спірні питання, що виникають в процесі розроблення кошторисної частини проектної документації, проведення її експертизи, узгодження договірної ціни на будівництво об’єктів.

 

6. Регіональний аспект.

 

Проект рішення  забезпечить:

 

               встановлення єдиного механізму розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва (нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення), що здійснюється за рахунок коштів обласного бюджету;

               запровадження прозорого механізму розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва;

               забезпечення максимально точного відображення у вартості будівництва вартості трудових ресурсів з врахуванням мінімального рівня заробітної плати та соціальних гарантій, передбачених законодавством;

               підвищення ефективності використання коштів обласного бюджету, що спрямовуються на будівництво об’єктів;

               детінізацію доходів працівників будівельної галузі.

 

7. Громадське обговорення.

 

Проект рішення не потребує проведення громадського обговорення.

 

8. Прогноз результатів.

 

Прийняття рішення забезпечить врегулювання питання визначення розміру кошторисної заробітної плати при обчисленні вартості будівництва, що сприятиме зменшенню негативних явищ у діяльності будівельних підприємств та забезпеченню виплати заробітної плати працівникам галузі з дотриманням передбачених законодавством соціальних гарантій .

 

 

 

 

Директор Департаменту                                                                    С.Є. Жуков