Додаток

до рішення обласної ради

від ________2019 року № _____-VIІ

(___ сесія VІІ скликання)

 

 

 

П О Л О Ж Е Н Н Я

про порядок проведення обласного конкурсу мініпроєктів розвитку територіальних громад «Разом в майбутнє»

 

 

1. Загальні питання

1.1. Дане Положення про порядок проведення обласного конкурсу мініпроєктів розвитку територіальних громад «Разом в майбутнє» (далі  Положення) встановлює порядок проведення конкурсного відбору мініпроєктів розвитку територіальних громад (далі – Конкурс) та фінансування їх виконання.

1.2. Мета Конкурсу – сприяння територіальним громадам сіл, селищ, міст та об’єднаним територіальним громадам на території Харківської області у комплексному розв’язанні місцевих проблем соціально-економічного характеру та створення умов для підвищення активності громад.

1.3. Основні завдання Конкурсу:

- співпраця обласної ради з територіальними громадами у розв’язанні місцевих проблем соціально-економічного, культурно-освітнього характеру та визначення шляхів ефективного їх вирішення;

заохочення активності органів місцевого самоврядування, громадських організацій, органів самоорганізації населення шляхом надання фінансового ресурсу для впровадження їх ініціатив;

- поширення позитивного досвіду у розв’язанні соціально-економічних та культурно-освітніх проблем місцевого значення;

- об'єднання ресурсів органів місцевого самоврядування й громадськості для розв’язання соціально-економічних та культурно-освітніх проблем територіальних громад сіл, селищ, міст, об’єднаних територіальних громад на території Харківської області.

1.4. Номінації Конкурсу:

- «Добробут та розвиток громад»;

- «Благоустрій та охорона довкілля»;

- «Історико-культурна спадщина та розвиток туризму».

1.5. Номінації Конкурсу можуть щорічно переглядатись Конкурсним комітетом на підставі аналізу проблем соціально-економічного розвитку області та затверджуватись рішенням обласної ради. Інформація про зміни у номінаціях оприлюднюється на сайті обласної ради.

2. Умови проведення Конкурсу

2.1. До участі у Конкурсі запрошуються:

- перша категорія учасників – громадські організації, громадські спілки, органи самоорганізації населення, батьківські комітети (ради) та об’єднання співвласників багатоповерхових будинків (далі – ОСББ), що зареєстровані згідно з чинним законодавством України;

- друга категорія учасників – сільські, селищні, міські ради міст районного та обласного значення, ради об’єднаних територіальних громад – ініціатори спільних проєктів, що розроблені в рамках співробітництва територіальних громад.

2.2. Загальний обсяг фінансування мініпроєкту:

            - для першої категорії учасників – до 300,0 тис. гривень;

            - для другої категорії учасників – до 1 500,0 тис. гривень.

2.3. Мініпроєкти виконуються на умовах обов’язкового співфінансування.

2.3.1. Максимальна сума співфінансування (субвенції) з обласного бюджету не перевищує 50% вартості мініпроєкту.

2.3.2. Умови співфінансування учасників:

- перша категорія – співфінансування з місцевих бюджетів (сільських, селищних, районних, міських рад міст районного та обласного значення, об’єднаних територіальних громад), приватного партнера або з інших джерел, не заборонених чинним законодавством України, – не менше 45%, власний внесок конкурсанта – не менше 5 % вартості мініпроєкту;

- друга категорія – 50 % співфінансування з місцевих бюджетів (сільських, селищних, районних, міських рад міст районного та обласного значення, об’єднаних територіальних громад) та інших джерел, не заборонених чинним законодавством України, в тому числі обов’язкове співфінансування у рамках приватного партнерства не менше 5%.

2.4. До конкурсного відбору від одного Конкурсанта приймається лише один мініпроєкт.

2.5. Мініпроєкти, які конкурсанти планують подавати на конкурс, попередньо розглядаються на сесіях відповідних рад і, за умови їх доцільності, місцеві ради своїм рішенням гарантують виділення коштів на співфінансування цих проєктів, якщо за результатами конкурсу вони будуть визнані переможцями.

2.6. Якщо реалізація мініпроєкту передбачає використання земельної ділянки, то остання має знаходитися у комунальній власності територіальної громади.

2.7. Якщо при реалізації мініпроєкту передбачається використання будівель і споруд, то вони мають знаходитися у комунальній власності або у власності співвласників багатоквартирних будинків.

2.8. Придбання товарів, робіт і послуг здійснюється відповідно до чинного законодавства України.

2.9. Конкурсанти подають заявку на участь у Конкурсі та конкурсну документацію у визначений спосіб згідно із формами і переліком, що затверджується Конкурсним комітетом. Конкурсна документація складається державною мовою.

2.10. Мініпроєкти, які надійшли для участі в конкурсі, не рецензуються, не повертаються, а також не можуть бути передані третім особам.

2.11. У разі визнання мініпроєкту переможцем обласного конкурсу розвитку територіальних громад «Разом в майбутнє» Конкурсанти подають до Конкурсного комітету оригінали конкурсної документації та копії рішень відповідних рад про виділення із місцевих бюджетів коштів на співфінансування мініпроєктів.

2.12. Не допускаються до участі в Конкурсі мініпроєкти:

- у разі невідповідності номінаціям Конкурсу;

- у разі виявлення недостовірної інформації про діяльність Конкурсанта;

- у разі відкликання Конкурсантом мініпроєкту;

- у разі надходження конкурсної документації після закінчення встановленого терміну прийому, надання її не у повному обсязі або документації, що не відповідає вимогам даного Положення чи вимогам, визначеним Конкурсним комітетом;

- у разі відсутності у Конкурсанта реєстрації або легалізації відповідно до чинного законодавства України;

у разі виявлення у Конкурсантів конфлікту інтересів відповідно до Закону України "Про запобігання корупції".

2.11. У рамках Конкурсу не фінансуються мініпроєкти, що передбачають:

- спрямованість на політичну, релігійну та виборчу діяльність тощо;

- одержання прибутку й прямої матеріальної допомоги, заробітної плати, винагороди та інших компенсаційних виплат Конкурсантом або його представником, учасником, членом, партнером;

- погашення боргових зобов'язань і матеріального збитку;

- витрати на придбання ліцензій, патентів і товарних знаків;

- придбання або ремонт техніки для громадських організацій та органів самоорганізації населення;

- випуск авторських робіт, організацію та проведення персональних виставок;

реалізація визначених у проекті заходів, що фінансуються за рахунок коштів бюджетів різних рівнів у рамках втілення державних, регіональних і галузевих програм і проєктів.

2.13. Конкурсанти відповідають за достовірність наданої інформації та документів відповідно до чинного законодавства України.

2.14. За потреби, на вимогу Конкурсного комітету Конкурсанти надають додаткову інформацію щодо мініпроєкту.

2.15. Конкурс проводиться відповідно до Плану проведення обласного конкурсу мініпроєктів розвитку територіальних громад «Разом в майбутнє», який затверджуються Конкурсним комітетом.

2.16. Конкурсанти та виконавці мініпроєктів їх реалізують відповідно до Календарного плану заходів, кошторису та бюджету, визначених у мініпроєкті.

2.17. Після реалізації мініпроєкту Конкурсанти подають Конкурсному комітету Підсумкові звіти про результати реалізації мініпроєкту, форму якого затверджує Конкурсний комітет. За результатами розгляду Підсумкового звіту секретаріат конкурсу узгоджує з Конкурсантом дату відкриття об’єкта, внаслідок реалізації мініпроєкту.

2.18. При відкритті об’єкта, внаслідок реалізації мініпроєкту, за обов’язкової участі члена Конкурсного комітету, конкурсанта, виконавця мініпроєкту та депутатів обласної й місцевих рад, оформлюється Протокол відповідності мініпроєкта, форма якого затверджується Конкурсним комітетом.

2.19. Підтвердженням впровадження мініпроєкта є вручення Конкурсанту Сертифікату, дизайн якого затверджується Конкурсним комітетом.

2.20. Конкурсанти та виконавці мініпроєктів з метою інформування громадськості можуть залучати місцеві ЗМІ, радіо та інтернет-ресурси для висвітлення етапів реалізації мініпроєктів.

3. Критерії оцінки мініпроєктів

3.1. Мініпроєкти оцінюються Конкурсним комітетом за бальною системою, відповідно до затвердженої ним Методики оцінювання. У разі необхідності за рішенням Конкурсного комітету до оцінювання проєктів залучаються незалежні експерти.

3.2. Оцінювання здійснюються за наступними критеріями:

- соціальна значимість проєкту та реалістичність мети;

- наявність чіткого плану та механізмів розв’язання проблеми;

- якісні та кількісні показники покращення життєдіяльності громади при реалізації проєкту;

- сталість проєкту;

- застосування інноваційних підходів у реалізації проєкту;

- обґрунтованість вартості реалізації мініпроєкту;

- співфінансування з місцевих бюджетів та залучення ресурсів з інших джерел, не заборонених чинним законодавством, на реалізацію мініпроєкту.

4. Організаційне забезпечення Конкурсу

4.1. Персональний склад Конкурсного комітету затверджується розпорядженням голови обласної ради, де визначається голова, його заступники та секретар (не більше 18 осіб). До персонального складу Конкурсного комітету входять: депутати обласної ради всіх депутатських фракцій, працівники виконавчого апарату обласної ради, представники Асоціації органів місцевого самоврядування Харківської області та структурних підрозділів обласної державної адміністрації (за згодою).

Секретар Конкурсного комітету організовує роботу Конкурсного комітету, за результатами засідання готує протоколи та доручення голови Конкурсного комітету.

Зміни до персонального складу Конкурсного комітету вносяться розпорядженням голови обласної ради.

4.2. Члени Конкурсного комітету здійснюють свої повноваження на громадських засадах.

4.3. Конкурсний комітет:

- затверджує План проведення Конкурсу;

- затверджує Методичні рекомендації щодо підготовки заявки та проєктної документації для участі у обласному конкурсі, Підсумкового звіту про результаті впровадження мініпроєкту;

- затверджує форми, перелік та спосіб подання конкурсної документації;

- впроваджує програмно-технічне забезпечення проведення Конкурсу;

- затверджує Методику оцінювання мініпроєктів та оцінює їх;

- залучає до оцінювання проєктів, у разі необхідності, незалежних експертів та затверджує умови їх залучення;

- ухвалює рішення щодо переможців Конкурсу;

- контролює дотримання даного Положення і Плану проведення Конкурсу;

- представники беруть участь у відкритті реалізованих мініпроєктів;

- проводить роботу, спрямовану на популяризацію Конкурсу.

4.4. Регламент роботи Конкурсного комітету:

4.4.1. Формою роботи Конкурсного комітету є засідання, які проводить його голова, або, за його відсутності, – один із заступників. Засідання є правочинним, якщо в ньому беруть участь більшість членів від затвердженого персонального складу.

4.4.2. Рішення Конкурсного комітету приймаються більшістю голосів від кількості членів комітету, які брали участь у засіданні, та фіксуються у протоколі. У випадку рівної кількості голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні Конкурсного комітету.

4.4.3. За результатами засідання Конкурсного комітету оформлюється протокол, який підписують усі присутні члени Конкурсного комітету. Витяг із протоколу засідання Конкурсного комітету підписує головуючий та секретар Конкурсного комітету. 

4.5. Організаційне забезпечення підготовки і реалізації Конкурсу та функції технічного секретаріату покладаються на управління з питань місцевого самоврядування, розвитку громад та міжнародних зв’язків виконавчого апарату обласної ради, яке:

- організовує роботу по прийманню та реєстрації конкурсних заявок;

- проводить попередній розгляд зареєстрованих мініпроєктів щодо технічних ознак та відповідності умовам конкурсу;

- формує списки допущених до конкурсу мініпроєктів у розрізі номінацій, відповідно до Методики оцінювання надає членам Конкурсного комітету для оцінювання;

- проводить узагальнення бальної оцінки, формує рейтингові таблиці в розрізі номінацій і подає їх на розгляд Конкурсному комітету;

- здійснює Моніторинг реалізації мініпроєктів, отримує Підсумкові звіти, узгоджує з Конкурсантами дату відкриття проєктів та інформує членів Конкурсного комітету;

- розробляє Методичні рекомендації щодо підготовки заявки та проєктної документації для участі у конкурсі, Підсумкового звіту про результати впровадження мініпроєкту;

 

- надає консультації, проводить навчально-методичні семінари, практикуми із менеджменту проєктів за тематикою, необхідною для якісної підготовки і впровадження проєктів;

- забезпечує поширення інформації про Конкурс у засобах масової інформації та оприлюднення на офіційному веб-сайті обласної ради;

- забезпечує виготовлення та облік Сертифікатів та іншої презентаційної продукції Конкурсу;

- готує аналітичні довідки та звіт про результати реалізації мініпроєктів.

 

4.6. Реалізацію конкурсу забезпечують Конкурсний комітет, управління з питань місцевого самоврядування, розвитку громад та міжнародних зв’язків виконавчого апарату обласної ради, Асоціація органів місцевого самоврядування Харківської області, Департамент фінансів Харківської обласної державної адміністрації як головний розпорядник коштів конкурсу, а також районні ради, структурні підрозділи районних державних адміністрацій та міських рад міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад, селищні та сільські ради.

4.7. Витрати на організаційне забезпечення Конкурсу здійснюються за рахунок коштів, передбачених на реалізацію комплексної програми "Розвиток місцевого самоврядування в Харківській області на 2017 – 2021 роки", затвердженої рішенням обласної ради від 08.12.2016 № 310-VІІ (зі змінами).

 

5. Процедура Конкурсу

5.1. Дата початку та термін проведення Конкурсу визначаються згідно з рішенням Конкурсного комітету. Офіційне повідомлення про початок Конкурсу та умови його проведення, зразки необхідних документів та вимоги до їх оформлення розміщуються на веб-сайтах Харківської обласної ради та Асоціації органів місцевого самоврядування в Харківській області.

5.2. Подання заявок на участь у Конкурсі розпочинається наступного дня після публікації офіційного повідомлення про початок Конкурсу і здійснюється впродовж терміну, визначеного у рішенні Конкурсного комітету.

5.3. Конкурсна документація подаються до секретаріату Конкурсного комітету у визначений спосіб та терміни.

5.4. Упродовж 10 календарних днів із дня закінчення прийому конкурсної документації секретаріатом Конкурсного комітету формуються у розрізі номінацій списки мініпроєктів, що допущені до участі у Конкурсі, і подаються до Конкурсного комітету.

5.5. Члени Конкурсного комітету упродовж 20 календарних днів здійснюють оцінювання мініпроєктів відповідно до затвердженої методики та передають оціночні листи до секретаріату Конкурсного комітету.

5.6. Секретаріат Конкурсного комітету протягом 10 календарних днів проводить узагальнення бальної оцінки та формує рейтингові таблиці в розрізі номінацій і подає їх до Конкурсного комітету на розгляд.

5.7. Конкурсний комітет на своєму засіданні ухвалює рішення щодо визначення переможців Конкурсу.

5.8. Повідомлення про переможців оприлюднюється на веб-сайтах Харківської обласної ради та Асоціації органів місцевого самоврядування в Харківській області.

 

6. Фінансове забезпечення реалізації мініпроєктів

6.1. Співфінансування реалізації мініпроєктів, визнаних переможцями, за рахунок коштів обласного бюджету, передбачених на поточний бюджетний рік, здійснюється шляхом передачі їх у вигляді цільової субвенції районним, міським бюджетам та бюджетам об’єднаних територіальних громад на підставі рішення Конкурсного комітету та рішення обласної ради.

6.2. Районними та міськими радами з метою забезпечення процесу фінансування проєктів-переможців здійснюється розподіл сум субвенції між сільськими, селищними і міськими (міст районного значення) бюджетами.

6.3. Субвенція з обласного бюджету зараховується до відповідних бюджетів і витрачається згідно з бюджетним законодавством та рішеннями органів місцевого самоврядування за умови забезпечення пропорційного співфінансування з місцевих бюджетів та інших джерел (згідно з умовами Конкурсу).

6.4. Реалізація мініпроєктів здійснюється на підставі договорів, що укладаються між переможцями Конкурсу, відповідними органами місцевого самоврядування та іншими учасниками-партнерами упродовж бюджетного року.

6.5. Витрати, здійснені Конкурсантами до оприлюднення рішення Конкурсного комітету про визнання мініпроєкту переможцем, та витрати, пов’язані зі збільшенням кошторисної вартості мініпроєкту в ході його реалізації (враховуючи у тому числі рівень інфляції), не підлягають оплаті з обласного бюджету та здійснюються за рахунок коштів місцевих бюджетів та Конкурсантів або з інших джерел, не заборонених чинним законодавством України (згідно з умовами Конкурсу).

6.6. Майно, придбане в рамках реалізації мініпроєкту, береться на баланс відповідного органу місцевого самоврядування або комунального закладу. Майно, придбане в рамках реалізації спільного проекту, приймається на баланс та використовується відповідно до умов договору про співробітництво територіальних громад.

6.7. Моніторинг реалізації мініпроєктів здійснює управління з питань місцевого самоврядування, розвитку громад та міжнародних зв’язків виконавчого апарату обласної ради на підставі інформації, яку надають міські ради міст обласного значення та ради об’єднаних територіальних громад, районні ради до 05 числа місяця наступного за звітним за формою, затвердженою Конкурсним комітетом. Інформація надається упродовж реалізації мініпроєкту.

6.8. У разі зменшення вартості реалізованого мініпроєкту сума співфінансування з обласного бюджету повинна дорівнювати плановому відсотку за проектом. Різниця між профінансованою сумою субвенції та розрахованою сумою повертається обласному бюджету не пізніше 01 грудня поточного року, із наданням підтверджуючих платіжних документів.

6.9. Рішенням Конкурсного комітету кошти обласного бюджету, спрямовані на співфінансування мініпроєкту - переможця конкурсу, можуть бути перерозподілені на інші мініпроєкти, які є наступними за рейтинговою оцінкою у разі:

- якщо переможці Конкурсу письмово відмовились від реалізації мініпроєкту;

- упродовж двох місяців після оприлюднення Конкурсним комітетом результатів Конкурсу не розпочали реалізацію заходів, визначених у мініпроєкті;

- упродовж двох місяців після отримання субвенції з обласного бюджету, передбаченої для реалізації мініпроєкта, не здійснили касових видатків на виконання заходів проєкту;

 - не надали рішення місцевої ради про виділення коштів із місцевого бюджету на реалізацію мініпроєкту.

6.10. У разі економії коштів на реалізацію мініпроєкту через здешевлення вартості робіт і послуг внаслідок проведення процедур закупівлі із застосуванням електронної системи PROZORRO, ці кошти за письмовим зверненням конкурсанта та рішенням Конкурсного комітету можуть бути спрямовані виключно на завершення робіт за цим мініпроєктом без змін видів робіт.

 

 

 

Перший заступник

голови обласної ради                                                                                Віктор КОВАЛЕНКО