Звернення Харківської обласної ради

до сільських, селищних, міських голів

та голів районних рад Харківської області

щодо ефективного та раціонального використання коштів,

що надходять в порядку відшкодування втрат

сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва

 

Рішенням від 21 квітня 2011 № 117-VI Харківська обласна ради затвердила обласну Програму раціонального використання та охорони земель в Харківській області на 2011 – 2015 роки, спрямовану на здійснення комплексу заходів щодо охорони та забезпечення раціонального використання земель, що передбачає необхідність забезпечення своєчасного та ефективного використання коштів, що надходять як відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.

Основними заходами зазначеної Програми є: проведення інвентаризації земель та нормативної грошової оцінки земель, встановлення та зміна меж населених пунктів, проведення розмежування земель державної та комунальної власності, охорона земель.

Станом на 01.01.2012, загальна сума коштів, що надійшли в порядку відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва і знаходяться на спеціальних рахунках відповідних місцевих рад, складає 32,8 млн. грн., з них: на спеціальному рахунку обласного бюджету – 8,4 млн. грн., на спеціальних рахунках районних, міських, селищних, сільських бюджетів – 24,4 млн. грн., а на депозитних рахунках в установах банку розміщено 17,5 млн. грн.

Тож, зазначені кошти на даний час не використовуються на фінансування заходів, визначених земельним законодавством.

Розпорошеність цих коштів на спеціальних рахунках місцевих рад різних рівнів та нерівномірність їх розподілу призводить до неможливості їх ефективного та своєчасного використання за призначенням.

У статті 106 Бюджетного кодексу України передбачено, що субвенції на проведення видатків бюджетів місцевого самоврядування, які не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, можуть передбачатися у складі таких бюджетів, якщо інший орган державної влади, Автономної Республіки Крим чи місцевого самоврядування може забезпечити такі повноваження ефективніше, і надаються на умовах та в порядку, визначених у відповідному договорі сторін. 

Для забезпечення  виконання заходів програм соціально-економічного та культурного розвитку області (району, міста тощо), інших спільних проектів можуть бути надані міжбюджетні трансферти із одного місцевого бюджету до іншого на основі прийнятих відповідними радами рішень відповідно до частини 2 статті 101 Бюджетного кодексу України.

З метою ефективного та раціонального використання коштів, що надходять в порядку відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва на спеціальні рахунки місцевих рад, та акумулювання цих коштів на одному рахунку обласного бюджету для подальшого їх використання за цільовим призначенням, відповідно до статті 7 Бюджетного кодексу України та статті 61 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» пропонуємо розглянути на сесіях сільських, селищних, міських та районних рад питання про надання субвенцій обласному бюджету на виконання заходів, передбачених обласною Програмою раціонального використання та охорони земель в Харківській області на 2011 – 2015 роки, з внесенням змін до відповідних бюджетів місцевих рад на 2012 рік.

За ініціативою обласної ради Асоціація органів місцевого самоврядування Харківської області 28 липня 2011 року вже розглядала питання щодо концентрації коштів місцевих бюджетів, у тому числі коштів, які надходять у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, на одному рахунку. Місцевим радам було надано відповідні методичні рекомендації, зразки рішень, договорів, внаслідок чого у минулому році були реалізовані окремі спільні проекти.

Харківська обласна рада закликає місцеві ради області об’єднати зусилля та ресурси з метою виконання заходів щодо охорони та забезпечення раціонального використання земель області.

 

 

 

Схвалено

рішення обласної ради

від 01 березня 2012 року № 358-VІ

(XI сесія VІ скликання)