Додаток

до рішення обласної ради

від 25 квітня 2013 року № 698-VІ

(XXI сесія VІ скликання)

 

Положення

про порядок списання майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області

 

1. Загальні положення

 

1.1. Це Положення розроблено відповідно до Господарського кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2007 року № 1314 «Про затвердження Порядку списання об’єктів державної власності», постанови Кабінету Міністрів України від 06 червня 2007 року № 803 «Про затвердження Порядку відчуження об’єктів державної власності», спільного наказу Міністерства статистики України, Міністерства економіки України, Міністерства фінансів України, Державного комітету у справах містобудування і архітектури України від 28 вересня 1995 року
№ 243/150/156/195 „Про затвердження Порядку списання витрат по об’єктах незавершеного будівництва, що ліквідуються”.

1.2.   Це Положення визначає процедуру списання майна, яке є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст області і закріплене за обласними комунальними підприємствами на праві господарського відання та обласними комунальними установами, закладами – на праві оперативного управління; процедуру списання майна, переданого в оренду у складі цілісних майнових комплексів, шляхом ліквідації, шляхом продажу або безоплатної передачі з балансу на баланс у межах спільної власності.

1.3.   Списанню шляхом ліквідації підлягає майно, що не може бути в установленому порядку відчужене, безоплатно передане з балансу на баланс обласним комунальним підприємствам, установам, закладам та щодо якого не можуть бути застосовані інші способи управління (або їх застосування може бути економічно не доцільним), у разі коли таке майно відповідає наступним критеріям:

-               не придатне для подальшого використання суб’єктом господарювання, зокрема у зв’язку з будівництвом, розширенням, реконструкцією і технічним переоснащенням;

-               морально застаріле та фізично зношене;

-               виявлене в результаті інвентаризації як недостача;

-               пошкоджене внаслідок аварії чи стихійного лиха (за умови, що відновлення є неможливим або економічно не доцільним і не може бути здійсненим).

1.4. Процедура списання шляхом ліквідації майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області з балансів підприємств, установ, закладів та юридичних осіб, які орендують майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, здійснюється відповідно до розділу 2 цього Положення.

1.5.        Відчуження транспортних засобів та індивідуально визначеного майна (крім нерухомого майна) шляхом його продажу здійснюється відповідно до розділу 3 цього Положення.

1.6.        Процедура списання майна з балансів підприємств, установ, закладів шляхом безоплатної передачі майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області з балансу на баланс обласних комунальних підприємств, установ, закладів у межах спільної власності здійснюється відповідного до розділу 4 цього Положення.

1.7.        Списання інших необоротних матеріальних активів, нематеріальних активів та запасів, а також основних засобів первісною вартістю за одиницю (комплект) до 10 тис. грн. (крім нерухомого майна, транспортних засобів, передавальних пристроїв), що відповідають критеріям, визначеним у пункті 1.3. цього Положення, з балансу підприємств, установ, закладів здійснюється на підставі акта постійно діючої комісії про списання майна, який затверджується керівником. Підприємствами, установами, закладами щоквартально надається до обласної ради звіт щодо проведеного списання з їх балансів інших необоротних матеріальних активів, нематеріальних активів та запасів.

1.8.        Списання з балансу Харківської обласної ради інших необоротних активів, нематеріальних активів та запасів, а також основних засобів первісною вартістю за одиницю (комплект) до 10 тис. грн. (крім нерухомого майна, транспортних засобів, передавальних пристроїв), що відповідають критеріям, визначеним у пункті 1.3. цього Положення, здійснюється на підставі акта постійно діючої комісії про списання майна, який затверджується головою обласної ради.

1.9.        Передача майна із спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області у інші форми власності здійснюється згідно із вимогами  постанови Кабінету Міністрів України від 21.09.98 року № 1482 «Про передачу об’єктів права держаної та комунальної власності» та Закону України «Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності».

1.10.   Дія цього Положення не поширюється на майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (далі – майно), що  відображається на балансах обласних комунальних підприємств і знаходиться під арештом виконавчої служби або під податковою заставою.

 

2. Проходження документів, пов’язаних із списанням шляхом ліквідації основних засобів, об’єктів незавершеного будівництва та витрат на проектно-вишукувальні роботи з балансів обласних комунальних підприємств, установ, закладів і майна, переданого в оренду у складі цілісних майнових комплексів

 

2.1. Керівники обласних комунальних підприємств, установ, закладів, заснованих на майні спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (далі – суб’єкти господарювання), та юридичні особи, які орендують майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (далі – орендоване майно), списують із балансів шляхом ліквідації:

      2.1.1. Керівники обласних комунальних підприємств, установ, закладів, заснованих на майні спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області списують із балансів шляхом ліквідації:

     нерухоме майно, транспортні засоби, передавальні пристрої (незалежно від первісної вартості), інші основні засоби первісною балансовою вартістю за одиницю (комплект) від 10 тис. грн. та об’єкти незавершеного будівництва і витрати на проектно-вишукувальні роботи – на підставі рішення обласної ради;

     основні засоби первісною балансовою вартістю за одиницю (комплект) до 10 тис. грн. (крім нерухомого майна, транспортних засобів, передавальних пристроїв) на підставі акта постійно діючої комісії підприємства, установи, закладу. В місячний термін після завершення процедури списання підприємством, установою, закладом надається до обласної ради звіт щодо проведеного списання майна. Окремо відображається у щоквартальній довідці до балансу рух основних засобів.

      2.1.2. Юридичні особи, які орендують майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (далі – орендоване майно), списують із балансів шляхом ліквідації:

     нерухоме майно, транспортні засоби, передавальні пристрої, інші основні засоби та об’єкти незавершеного будівництва (незалежно від первісної вартості) – на підставі рішення обласної ради.

2.2. Для розгляду питання щодо списання майна шляхом ліквідації до обласної ради подаються:

      звернення керівника суб’єкта господарювання;

      погодження відповідного структурного підрозділу Харківської обласної державної адміністрації, яке здійснює повноваження з управління суб’єктом господарювання;

      копія наказу про створення постійно діючої комісії щодо списання основних засобів та інших матеріальних цінностей з балансу суб’єкта господарювання;

      копія протоколу засідання постійно діючої комісії щодо списання основних засобів та інших матеріальних цінностей, в якому зазначаються виявлена нестача чи розукомплектування майна та заходи з відшкодування вартості відповідного майна (підписується всіма членами комісії та затверджується керівником закладу);

      техніко-економічне обґрунтування необхідності списання майна, яке містить економічні та технічні розрахунки, а також напрямки використання коштів, які передбачається одержати в результаті списання;

      відомості про майно, що пропонується списати за даними бухгалтерського обліку, крім об’єктів незавершеного будівництва (додаток 1 до Порядку списання об’єктів державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2007 року № 1314);

      акт інвентаризації майна, що пропонується  до списання (додаток 2 до Порядку списання об’єктів державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2007 року № 1314);

      акт технічного стану майна, в якому зазначається рік виготовлення (будівництва) майна, дата введення в експлуатацію, обсяг проведеної роботи з модернізації, модифікації, добудови, обладнання і реконструкції, стан основних частин, деталей і вузлів, конструктивних елементів (затверджується керівником суб’єкта господарювання);

      копія інвентарної картки обліку основних засобів за формою ОЗ-6;

      акт про списання основних засобів (типова форма ОЗ-3);

      акт про списання автотранспортних засобів (типова форма ОЗ-4);

      копія технічного паспорта (для автотранспортних засобів і нерухомого майна);

      відомості про земельну ділянку, на якій розташоване нерухоме майно, із зазначенням напрямків подальшого використання земельних ділянок, які вивільняються, а також копії відповідних підтверджувальних документів, зокрема державного акта на право постійного користування землею, кадастрового плану;

      для автотранспортних засобів, які пошкоджено внаслідок аварій, до акта про списання додається належним чином оформлена копія акта про аварію, де пояснюються причини, які призвели до аварії, та відшкодування винними особами нанесених збитків;

      копії ліцензій, свідоцтв, статутів тощо сторонніх організацій, представники яких підписують акт про списання або надають свій письмовий висновок;

      відомості про наявність обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном, що пропонується списати, разом з відповідними підтверджувальними документами (для підприємств);

      фотоматеріали об’єкта списання.

2.3.              Для розгляду питання щодо списання орендованого майна шляхом ліквідації, крім документів, визначених у пункті 2.2. даного Положення, до обласної ради подаються:

      звернення суб’єкта господарювання, який орендує майно;

      пропозиції щодо внесення змін до договору оренди (переліку та вартості орендованого майна, орендної плати) і довідка щодо використання амортизаційних відрахувань.

2.3.1.               Списання майна, переданого в оренду, нарахований знос на яке менше 100 відсотків, здійснюється за умови донарахування орендарем амортизації на це майно за рахунок прибутку, що залишається в його розпорядженні. Амортизаційні відрахування використовуються надалі відповідно до умов договору оренди.

Витрати на списання майна, переданого в оренду, зараховуються до складу витрат орендаря, якщо інше не передбачено договором оренди.

2.4.              Для розгляду питання щодо списання об’єктів незавершеного будівництва та витрат на проектно-вишукувальні роботи до обласної ради подаються:

      звернення керівника суб’єкта господарювання;

      погодження відповідного структурного підрозділу Харківської обласної державної адміністрації, яке здійснює повноваження з управління суб’єктом господарювання;

      копія наказу про створення постійно діючої комісії щодо списання основних засобів та інших матеріальних цінностей з балансу суб’єкта господарювання;

      техніко-економічне обґрунтування щодо необхідності списання  об’єкта незавершеного будівництва та витрат на проектно-вишукувальні роботи;

      відомість щодо вартості об’єкта незавершеного будівництва та витрат на проектно-вишукувальні роботи, згідно з даними бухгалтерського обліку;

      акт про припинення будівництва;

      акт про припинення проектно-вишукувальних робіт.

2.5.              Документи щодо списання шляхом продажу, які надходять до обласної ради, опрацьовуються постійно діючою комісію з розгляду питань стосовно списання майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (далі – комісія).

У разі потреби комісія може провести додатковий огляд майна, що пропонується для списання.

У протоколі засідання комісії зазначаються пропозиції щодо списання або визначаються інші шляхи використання майна.

Протокол засідання комісії затверджується головою комісії.

Строки розгляду звернень – 30 днів з дня надходження повного пакету документів, оформлених належним чином.

У разі, коли суб’єкт господарювання подав документи з порушенням вимог, зазначених у пунктах 2.2., 2.3., 2.4. цього Положення, а також коли в документах наявні суперечності, обласна рада у 30-денний термін листом повідомляє заявника щодо відмови у наданні згоди на списання, з обґрунтуванням причин та наданням пропозицій щодо інших шляхів використання цього майна.

У разі позитивних висновків комісії, управлінням з питань комунальної власності виконавчого апарату обласної ради готується проект рішення обласної ради, який в установленому порядку направляється на розгляд профільних комісій обласної ради, про що повідомляється заявник.

 

3.           Проходження документів, пов’язаних зі списанням шляхом продажу основних засобів із балансів обласних комунальних підприємств, установ, закладів

 

3.1. Для розгляду питання щодо списання майна шляхом продажу до обласної ради подаються:

      звернення керівника суб’єкта господарювання;

      погодження відповідного структурного підрозділу Харківської обласної державної адміністрації, яке здійснює повноваження з управління суб’єктом господарювання;

         копію наказу про створення постійно діючої комісії щодо списання основних засобів та інших матеріальних цінностей з балансу суб’єкта господарювання;

         техніко-економічне обґрунтування необхідності відчуження майна та напрямів використання коштів (з обов’язковим визначенням впливу відчуження майна на цілісність майнового комплексу);

         відомості про основні засоби, що пропонується до відчуження, за даними бухгалтерського обліку на дату оцінки (додаток 1 до Порядку відчуження об’єктів державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.06.2007 № 803);

         акт інвентаризації майна, що пропонується до відчуження (додаток 2 до Порядку відчуження об’єктів державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.06.2007 № 803);

         акт технічного стану основного засобу, складений на дату оцінки та затверджений керівником суб’єкта господарювання;

         копія інвентарної картки обліку основних засобів за формою ОЗ-6;

         акт про списання основних засобів (типова форма ОЗ-3);

         акт про списання автотранспортних засобів (типова форма ОЗ-4);

         копія технічного паспорту (для автотранспортних засобів);

         відомості про наявність обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном, що пропонується до відчуження, разом з відповідними підтверджувальними документами;

         за наявності заборгованості з виплати заробітної плати – відомості про загальну суму заборгованості із заробітної плати і графік погашення такої заборгованості, а також відомості про наявність у підприємства заборгованості за податками і зборами (обов’язковими платежами) до бюджетів та державних цільових фондів;

         висновок незалежного суб’єкта оціночної діяльності про вартість майна з рецензією до нього, який затверджується рішенням обласної ради разом з наданням дозволу на продаж та видається балансоутримувачу майна, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 06.06.2007 № 803 «Про затвердження Порядку відчуження об’єктів державної власності».

3.2.              Документи щодо списання шляхом продажу, які надходять до обласної ради, опрацьовуються постійно діючою комісію з розгляду питань стосовно списання майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (далі – комісія).

У разі потреби комісія може провести додатковий огляд майна, що пропонується для списання.

У протоколі засідання комісії зазначаються пропозиції щодо списання або визначаються інші шляхи використання майна.

Протокол засідання комісії затверджується головою комісії.

Строки розгляду звернень – 30 днів з дня надходження повного пакету документів, оформлених належним чином.

У разі, коли суб’єкт господарювання подав документи з порушенням вимог, зазначених у пунктах 3.1. цього Положення, а також коли в документах наявні суперечності, обласна рада у 30-денний термін листом повідомляє заявника щодо відмови у наданні згоди на списання, з обґрунтуванням причин та наданням пропозицій щодо інших шляхів використання цього майна.

У разі позитивних висновків комісії, управлінням з питань комунальної власності виконавчого апарату обласної ради готується проект рішення обласної ради, який в установленому порядку направляється на розгляд профільних комісій обласної ради, про що повідомляється заявник.

 

4. Проходження документів, пов’язаних зі списанням майна з балансів підприємств, установ, закладів шляхом безоплатної передачі майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області з балансу на баланс обласних комунальних підприємств, установ, закладів у межах спільної власності

 

4.1. Керівники обласних комунальних підприємств, установ, закладів, заснованих на майні спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (далі – суб’єкти господарювання), списують із балансів майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області шляхом його безоплатної передачі з балансу на баланс обласних комунальних підприємств, установ, закладів у межах спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області на підставі відповідного розпорядження голови обласної ради.

4.2. Для розгляду питання щодо списання майна шляхом безоплатної передачі до обласної ради подаються:

      звернення керівника суб’єкта господарювання, балансоутримувача майна, з обґрунтуванням доцільності передачі;

      згода керівника суб’єкта господарювання, який приймає майно на баланс;

      погодження відповідного(них) галузевого(их) управління(нь) облдержадміністрації, яке(і) здійснює(ють) повноваження з управління суб’єктом господарювання;

      перелік майна, яке підлягає передачі, із визначенням його повної назви, інвентарного номера, року випуску, первісної та залишкової вартості, суми зносу на останню звітну дату;

      копія інвентарної картки обліку основних засобів за формою ОЗ-6;

      копія технічного паспорта (для автотранспортних засобів і нерухомого майна);

      відомості та копії правоустановчих документів на земельні ділянки (для нерухомого майна);

      відомості про наявність обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном, що пропонується списати шляхом безоплатної передачі, разом з відповідними підтверджувальними документами (для підприємств).

4.3. Документи щодо безоплатної передачі майна з балансу на баланс у межах спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, які надходять до обласної ради, опрацьовуються постійно діючою комісію з розгляду питань стосовно списання майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (далі – комісія).

У разі потреби комісія може провести додатковий огляд майна, що пропонується для списання шляхом безоплатної передачі.

У протоколі засідання комісії зазначаються пропозиції щодо безоплатної передачі майна з балансу на баланс.

Протокол засідання комісії затверджується головою комісії.

Строк розгляду звернень – 30 днів з дня надходження повного пакету документів, оформлених належним чином.

У разі, коли суб’єкт господарювання подав документи з порушенням вимог, передбачених п.4.2. цього Положення, а також коли в документах наявні суперечності, обласна рада у 30-денний термін листом повідомляє заявника щодо відмови у наданні згоди на списання шляхом безоплатної передачі, з обґрунтуванням причин або визначення інших шляхів використання майна.

У разі позитивних висновків комісії, управлінням  з питань комунальної власності виконавчого апарату обласної ради готується проект розпорядження голови обласної ради, який в установленому порядку направляється на розгляд профільних комісій обласної ради, про що повідомляється заявник.

 

5. Прикінцеві положення

 

5.1                Для участі в роботі комісії з установлення непридатності автомобілів, нагрівальних котлів, підйомників, оргтехніки, побутових приладів та медичної техніки запрошується представник відповідної інспекції, сторонньої організації або фірми, що мають відповідну ліцензію, який підписує акт про списання або, коли це передбачено статутними документами, передає комісії свій письмовий висновок, що додається до акта.

5.2                Списання майна проводиться за первісною або за відновленою вартістю (у разі проведення індексації або переоцінки).

При списанні майна, що було в експлуатації, у документах поряд з їх первісною (відновленою) вартістю вказується сума нарахованого зносу.

5.3                Демонтаж майна, яке пропонується для списання шляхом ліквідації, проводиться тільки після отримання відповідного дозволу на списання цього майна.

Усі деталі, вузли, агрегати, будівельні матеріали демонтованого та розібраного обладнання, будівель та споруд, які придатні для ремонту іншого обладнання чи для подальшого використання, а також матеріали, отримані в результаті ліквідації майна, оприбутковуються з відображенням на рахунках бухгалтерського обліку запасів.

Не придатні для використання деталі та матеріали оприбутковуються як вторинна сировина.

5.4.              Вилучені після демонтажу майна деталі й вузли, що містять дорогоцінні метали, підлягають здачі суб’єктам господарювання, які здійснюють діяльність зі збирання та первинної обробки брухту і відходів дорогоцінних металів на підставі ліцензій, одержаних відповідно до вимог Закону України „Про ліцензування певних видів господарської діяльності”.

5.5.              Кошти, одержані внаслідок списання майна шляхом ліквідації та шляхом продажу, спрямовуються на оновлення матеріально-технічної бази комунальних підприємств, установ, закладів – балансоутримувача, а за наявності у підприємства заборгованості з виплати заробітної плати – в першу чергу на погашення заборгованості за податками і зборами (обов’язковими платежами) до бюджетів та державних цільових фондів, пов’язаних із заробітною платою тощо.

5.6.              Після надання відповідного дозволу керівники підприємств, установ, закладів, а також орендар зобов’язані у місячний строк після закінчення процедури продажу, ліквідації, розбирання, демонтажу та оприбутковування подати до обласної ради звіт про списання майна та використання отриманих коштів.

5.7.              Амортизаційні відрахування по комунальному підприємству спрямовуються на оновлення та модернізацію матеріально-технічної бази.

5.8.              Амортизаційні відрахування від орендованого майна спрямовуються на оновлення та модернізацію матеріально-технічної бази орендованого майна та за додатковою угодою зараховуються до переліку орендованого майна.

5.9.              Особливості списання об’єктів незавершеного будівництва та витрат на проектно-вишукувальні роботи:

5.9.1. Після отримання відповідного рішення про списання шляхом ліквідації об'єктів незавершеного будівництва забудовник зобов'язаний у місячний термін провести повний розрахунок по цьому будівництву з підрядною та іншими організаціями і взяти на себе відповідальність за об'єкт.

5.9.2. Забудовник повинен провести роботи по розбиранню споруд, будівель, конструкцій, демонтажу устаткування та інше і забезпечити реалізацію матеріальних цінностей, отриманих від розбирання.

5.9.3. Дані про отримані від розбирання матеріали фіксуються в акті й оприбутковуються забудовником.

5.9.4. Матеріали, які придатні для подальшого використання в будівництві, оприбутковуються за ринковими цінами придбання, з урахуванням фактичної сортності, за винятком витрат на приведення матеріалів у стан, придатний для використання.

5.9.5. Матеріали, які не можуть бути використані у будівництві, оприбутковуються за ринковими цінами придбання, з урахуванням їх фактичної придатності для використання або реалізації, в тому числі на дрова, металобрухт та інші відходи. Фактична придатність для використання або реалізації встановлюється комісією та оформляється актом.

5.9.6. Відповідальність за правильне списання витрат по об'єктах незавершеного будівництва покладається на керівників суб’єктів господарювання, на балансі яких знаходиться це незавершене будівництво.

5.10. Процедура списання майна вважається закінченою з моменту подання суб’єктом господарювання до обласної ради - у місячний термін після проведення списання на підставі отриманого дозволу обласної ради - звіту про списання майна. Окремо рух цього майна відображається в щоквартальній довідці до балансу.

5.11. Після отримання відповідного дозволу (розпорядження голови обласної ради) щодо передачі майна з балансу на баланс у межах спільної власності сторони, які передають і приймають, та представники виконавчого апарату обласної ради у 15-денний термін здійснюють передачу майна, згідно з актом приймання-передачі, що надається на затвердження голові обласної ради.

5.12. Управлінням з питань комунальної власності виконавчого апарату обласної ради забезпечується внесення змін до відповідної документації щодо обліку майна, яке перебуває у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області.

 

 

 

Заступник голови

обласної ради                                                                             Л. Давидова